سرمایه گذاری در سواحل بیت کوین السالوادور

سرمایه گذاری در سواحل بیت کوین السالوادور
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ال زونته، ساحلی در السالوادور که به دلیل استفاده از ارز دیجیتال به عنوان «بیت کوین بیچ» تغییر نام یافته است، به عنوان بخشی از برنامه استراتژیک توسعه گردشگری دولت السالوادور بودجه 203 میلیون دلاری دریافت خواهد کرد. Surf City، یکی دیگر از سواحل السالوادور نیز تسحیلاتی در خصوص بهبود جاده ها و ساخت اماکن گردشگری دریافت می نماید.

السالوادور پیش از این اعلام کرده است که به دلیل پذیرش بیت کوین حجم گردشگران ورودی به السالوادور افزایش یافته است. بدین ترتیب این سرمایه‌ گذاری ‌ها به منظور ایجاد امکانات رفاهی برای گردشگران صورت گرفته است.

طبق توضیحات رئیس جمهور السالوادور، نایب بوکله؛ در راستای توسعه گردشگری قرار است زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع در ساحل بیت کوین ال زونته احیا شود. ساحل Surf City نیز از توسعه این منطقه بهره مند خواهد شد. این منطقه در فاز دوم توسعه پروژه قرار خواهد گرفت و هدف آن ایجاد تحولات بنیادی برای کمک به رونق گردشگری است.

بیت کوین و توسعه گردشگری در السالوادور

پذیرش بیت کوین در السالوادور باعث تغییر در جریان گردشگری کشور شده است و حجم گردشگران با وجود مشکلات ناشی از کووید19 در نوامبر و دسامبر سال گذشته بشدت افزایش یافته است. این سرمایه گذاری ها مطابق با آنچه که دولت قبلا در مورد تأثیر موج سواری و بیت کوین بر رشد گردشگری ملی اعلام کرده است، مطابقت دارد.

طبق گزارشات، السالوادور در فهرست کشورهایی قرار دارد که درآمدهای حاصل از گردشگری خود را به سطح قبل از همه‌ گیری بازگردانده است. همچنین رئیس جمهور السالوادور پیشتر اعلام کرده بود که تولید ناخالص داخلی السالوادور در سال 2021 بیش از 10 درصد افزایش یافته است.

رئیس جمهور دلایل اصلی افزایش گردشگری در کشور را مبارزه با باندهای قاچاق و مخدر در کشور، توسعه فعالیت موج سواری و بیت کوین می داند. دیگر مقامات دولت السالوادور نیز بیت کوین را به عنوان یک کاتالیزور رشد گردشگری در سال جاری ستایش کرده اند. در ماه آوریل، مورنا والدز، وزیر گردشگری السالوادور اظهار داشت که پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی به رشد 30 درصدی این بخش کمک کرده است.

حجم ذخایر بیت کوین السالوادور

در سپتامبر 2021، السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان ارز رسمی کشور پذیرفت. این ابتکار شامل خرید بیت کوین با سرمایه عمومی و همچنین راه اندازی یک کیف پول ارز دیجیتال ملی به نام "chivo" بوده که تراکنش های بدون کارمزد را ارائه می دهد و امکان پرداخت سریع بین المللی را فراهم می کند.

از آن زمان تا کنون با روند نزولی بازار و کاهش قیمت بیت کوین، ذخایر السالوادور به پایین ترین سطح 52 میلیون دلاری سقوط کرده است. السالوادور از زمان اعلام پذیرش بیت کوین حدود 2301 بیت کوین را خریداری کرده بود. ذخایر بیت کوین این کشور در آخرین به روز رسانی توییتر بوکله حدود 71.4 میلیون دلار بوده است.

تگ ها