سرمایه گذاری100 میلیون دلاری Socios.com در پلتفرم متاورسی باشگاه بارسلونا

سرمایه گذاری100 میلیون دلاری Socios.com در پلتفرم متاورسی باشگاه بارسلونا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

با توجه به گسترش فن آوری های نوین از جمله متاورس؛ بیشتر باشگاه‌ های ورزشی در تلاشند تا با ورود به متاورس جریان ‌های درآمدی خود را افزایش دهند و توجه شرکت ‌های VC را در این فرآیند به خود جلب نمایند، باشگاه ورزشی بارسلونا نیز با توسعه پلتفرم متاورسی خود پا در این مسیر گذاشته و شرکت سازندگان توکن های هوادار، Socios.com اعلام کرده است که 100 میلیون دلار در پلتفرم متاورسی تیم فوتبال بارسلونا سرمایه‌ گذاری خواهد نمود.

این سرمایه ‌گذاری 24.5 درصد از سهام پلتفرم دیجیتال باشگاه را در دسترس شرکت Socios.com قرار خواهد داد که امکان تغییر استراتژی ‌های متاورس، وب 3، بلاک چین و NFT پلتفرم دیجیتال بارسلونا را فراهم خواهد نمود. همچنین تزریق این سرمایه بزرگ به شرکت اجازه خواهد داد تا بر توسعه محصولات و فن آوری های جدید برای ایجاد منابع درآمد بلندمدت جدید تمرکز نماید.

طبق بیانیه Socios.com، بارسلونا اکنون به Chilliz Chain خود دسترسی دارد. چیلیز چین، بلاک چین جدیدی است که امکان صدورNFT و توکن های طرفدارای را برای توسعه دهندگان فراهم خواهد نمود. همچنین تیم توسعه از طریق چیلیز چین محصولات دیفای و بازی های P2E خواهند ساخت.

به گفته الکساندر دریفوس، مدیر عاملSocios ، پلتفرم دیجیتال باشگاه بارسلونا اکنون می ‌تواند از فن آوری، تخصص و مقیاس جهانی شرکت Socios.com برای کمک به گسترش استراتژی محتوای وب 3 باشگاه و ارائه جریان‌ های درآمد بلندمدت جدید استفاده کند که مطمئنا در بلند مدت به نفع باشگاه خواهد بود.

در نتیجه اعلام این خبر، قیمت BAR دلار، توکن رسمی باشگاه بارسلونا، نزدیک به 50 درصد افزایش یافته و از 5 دلار به 7.20 دلار رسیده است. "توکن فن" امکان شرکت در رای گیری Socios.com برای تصمیم گیری های عمومی باشگاه را برای دارندگان این توکن فراهم می کند.

توسعه متاورس باشگاه بارسلونا

یکی از موفق ترین باشگاه های فوتبال اروپا، باشگاه بارسلونا که در سال 1899 به عنوان یک انجمن غیرانتفاعی تاسیس شد، هم اکنون دارای 144 هزار عضو به اضافه 1200 اعضای هواداران آنلاین می باشد. این باشگاه اخیرا با مشکلات مالی مواجه شده که درآمد دیجیتال حاصل از پلتفرم متاورسی باشگاه در بهبود وضعیت مالی آن نقشی اساسی داشته است.

باشگاه فوتبال بارسلونا از زمان راه اندازی واحد اختصاصی توسعه محصولات دیجیتال از اوایل سال جاری، خدمات خود در فن آوری های متاورسی و ان اف تی افزایش داده است. خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، اظهار داشت که تمرکز پلتفرم بر روی متاوس و NFT بخش بسیار مهمی از استراتژی رشد پلتفرم بوده است.

توسعه متاورس باشگاه بارسلونا برای حمایت از تیم های ورزشی دیجیتال (بازی های ویدئویی رقابتی) ارئه شده است. به گفته لاپورتا، تیم توسعه بارسا از آن زمان تا کنون در حال تولید و تجاری سازی محتوا و همچنین توسعه متاورس باشگاه می باشد.