صدور اتهام پولشویی مروجین Baller Ape NFT  توسط وزارت دادگستری آمریکا

صدور اتهام پولشویی مروجین Baller Ape NFT  توسط وزارت دادگستری آمریکا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزارت دادگستری ایالات متحده اتهاماتی را علیه مروج توکن‌ های غیرقابل تعویض «Baller Ape Club»صادر کرده است. بر اساس گزارش ها، وزارت دادگستری ایالات متحده پنج نفر را که در طرح های کلاهبرداری دیجیتال مشارکت داشته اند، معرفی کرده که در مجموع بیش از 130 میلیون دلار از سرمایه گذاران کلاهبرداری کرده اند.

طبق بیانیه وزارت ادگستری، این وزارتخانه یک شهروند ویتنامی 26 ساله را به ارتکاب کلاهبرداری انتقال بین المللی پول و پولشویی با استفاده از NFT های "Baller Ape" متهم کرده است. به گفته وزارت دادگستری، این فرد در حال توطئه برای سرقت بیش از 2.6 میلیون دلار از سرمایه گذاران بوده است. 

همچین این شخص NFT هایBaller Ape  را با فیگورهای کارتونی مختلف فروخته و پس از فروش اولین دسته NFTها، او و همکارش با تعطیل کردن پروژه و فرار با پول سرمایه‌ گذاران، کلاهبرداری کرده اند. در صورت اثبات جرم این گروه احتمالا با 40 سال زندان مواجه خواهند شد.

بر اساس داده های تجزیه و تحلیل بلاک چین، وزارت دادگستری، این فرد و همدستانش با استفاده از «برش زنجیره‌ ای» یا “chain-chopping” پول سرمایه ‌گذاران را شسته اند. “chain-chopping” یک روش محبوب پولشویی است که شامل تبدیل یک کوین به انواع دیگر وجوه و انتقال آنها در چندین بلاک چین با استفاده از خدمات مبادله غیرمتمرکز برای مبهم کردن مسیر تامین مالی است.

کشف طرح پانزی 100 میلیون دلاری توسط وزارت دادگستری ایالات متحده

به غیر از این شهروند ویتنامی 26 ساله، وزارت دادگستری ایالات متحده اتهامات جداگانه ای علیه سه فرد دیگر به اتهام جمع آوری بیش از 100 میلیون دلار در یک طرح جهانی پانزی مطرح کرده است.  امرسون پیرز و فالیو گوکلاوز مستقر در برزیل به اجرای پلتفرم سرمایه گذاری دیجیتال کلاهبرداری EmpiresX متهم شده اند. علاوه بر این، جاشوا دیوید نیکلاس، ساکن فلوریدا نیز متهم به همکاری با این کلاهبرداری شده است.

تریسی ال ویلکیسون، دادستان ایالات متحده در ناحیه مرکزی کالیفرنیا، درخصوص این پرونده اظهار داشت که کشف موارد متعدد کلاهبرداری اخیر نشان از همکاری طیف گسترده ای از هنرمندان با کلاهبرداری ها برای بدست آوردن سود بیشتر است.

وی همچنین افزود: وظیفه دادگستری ایالات متحده و مجریان قانونی در این برحه زمانی آموزش و محافظت از سرمایه گذاران در مورد سرمایه گذاری های معمول و دیجیتال است.

کلاهبرداری های راگ پولز (Rug-Pulls) در سال گذشته به خصوص در بازار NFT بشدت افزایش یافته است. این کلاهبرداری شامل یک توسعه ‌دهنده است که سرمایه‌ گذاران را به یک پروژه ارز دیجیتال جدید جذب می‌ کند، سپس قبل از ساخت پروژه از آن خارج می ‌شود و سرمایه‌ گذاران را با یک ارز بی ‌ارزش رها می ‌کند. این کلاهبرداری بخشی از تاریخ طولانی طرح های سرمایه گذاری می باشد.
 

تگ ها