مشکل اتریوم با انبوهی از کیف پول های بلااستفاده

مشکل اتریوم با انبوهی از کیف پول های بلااستفاده
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه


اتریوم در حال حاضر پیشرو در امور مالی غیرمتمرکز، توکن‌های غیر قابل تعویض و قراردادهای هوشمند است و همچنان جایگاه خود را به عنوان ارز دیجیتال غالب در بازار آلت‌کوین‌ها حفظ می‌کند. این باعث شده است که اتریوم بالاترین نرخ ایجاد آدرس‌های جدید را در مقایسه با سایر بلاک‌چین‌ها داشته باشد. با این حال، داده‌ها نشان می‌دهد که بیشتر این آدرس‌های جدید فقط پس از چند روز تخلیه و بلا استفاده می‌شوند.

کیف پول‌های جدید اتریوم فقط برای مدت کوتاهی استفاده می‌شوند:

اتریوم از نظر آدرس‌های منحصر به فرد پس از بیت کوین در رتبه دوم قرار دارد. برآوردهای Ycharts تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد در شبکه اتریوم را حدود 239.62 میلیون نشان می‌دهد. با این حال، داده‌های تراکنش‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهند که افرادی که به تازگی کیف پول اتریوم ایجاد کرده‌اند، این احتمال وجود دارد که برای مدت طولانی از آن استفاده نکنند. به گفته جک گورمن، تحلیلگر داده‌های رمزنگاری، بیش از 70 درصد کیف پول‌های جدید اتریوم کمتر از 30 استفاده می‌شوند. در حالی اگر به نمودار سفارشی Dune Analytics که یک پلتفرم تجزیه و تحلیل اکوسیستم بلاک چین است بپردازیم، این تحلیلگر داده به سرعت ایجاد و رها شدن آدرس‌های جدید اتریوم را نشان می‌دهد. داده‌ها نشان می‌دهد که اتریوم با 2 میلیون کیف پول جدید در ماه یکی از بالاترین نرخ ثبت آدرس‌های جدید را دارد. تنها در سال گذشته، بیش از 26.69 میلیون کیف پول ایجاد شده است. با این حال، اکثر آدرس‌های جدید حداقل فعالیت را نشان می‌دهند، به‌طوری که 66٪ فقط برای یک روز و 95.5٪ برای کمتر از ده روز فعال هستند. به‌عنوان‌مثال، در ماه می 2023، 2.41 میلیون آدرس ایجاد شد که تنها 6.91٪ پس از 30 روز تراکنش انجام دادند. به طور کلی، آدرس‌های فعال ماهانه در حدود 4.5 میلیون تا 7 میلیون است. این بدان معنی است که اکثر کیف پول‌ها دوام زیادی ندارند و تنها 1.9 میلیون کیف پول فقط برای کمی بیش از 10 روز فعال هستند. آدرس‌های کمتری به طور مکرر و طولانی مدت مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنها 400000 آدرس وجود دارند که بیش از 100 تراکنش را در سال گذشته تکمیل کرده‌اند.

چرا این‌قدر آدرس‌ کیف پول ETH وجود دارد؟

اتریوم یکی از چشمگیرترین نرخ‌های پذیرش در سال‌های اخیر را داشته است. ایجاد و رها شدن آدرس‌ها را می‌توان در شکارچیان دراپ ردیابی کرد. شکارچیان Airdrop آدرس‌های متعددی را با هدف تولید توکن‌های ERC-20 از airdrops ایجاد می‌کنند و پس از مدت کوتاهی آن را رها می‌کنند. اتریوم میزبان آدرس‌های بخش‌های مختلفی از جمله آدرس‌های قرارداد هوشمند و صرافی‌های متمرکز است. Eth2 Beacon Deposit Contract دارای بزرگ‌ترین آدرس است که دارای بیش از 27.6 میلیون ETH و 22.9٪ سهام در شبکه است.