نایکی، پردرآمدترین برند جهان در زمینه فروشNFT

نایکی، پردرآمدترین برند جهان در زمینه فروشNFT
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

فضایNFT یک خط درآمد جدید برای بسیاری از برندهای جهان است و برندهای نمادین از هیاهوی این فضا سود زیادی می ‌برند. نایکی، پردرآمدترین برند ورزشی ایالات متحده و جهان از طریق فروش NFT درآمد خود را تا چند برابر افزایش داده است. براساس داده‌ های Dune Analytics، این برند با فروش 185 میلیون دلاری در صدر فهرست پردرآمدترین برندها از فروش NFT قرار گرفته است.

همچنین کل درآمد این شرکت هفت برابر بیشتر از رتبه نخست پیشین در لیست بوده است. بدین ترتیب؛ نایکی با بیش از 67هزار تراکنش در صدر کل معاملات قرار گرفته است. سایر شرکت‌ های ورزشی و مد نیز در بین پنج شرکت برتر این فهرست وجود داشته اند. شرکت های بزرگ دولچه&گابانا، تیفانی و گوچی با مجموع درآمد به ترتیب 25 میلیون دلار، 12 میلیون دلار و 11 میلیون دلار در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

D&G با بیش از 9 هزار تراکنش پیشتاز بوده و پس از آن گوچی با تقریبا 4هزار تراکنش در رتبه بعدی قرار گرفته است، تیفانی نیز تنها با 74 تراکنش موفق به کسب مقام شده است. آدیداس هم با درآمد کل 10 میلیون دلار در رتبه پنجم قرار داشته، اما با بیش از 51 هزار تراکنش، رتبه دومین تراکنش بزرگ را به خود اختصاص داده است.

روند فروش NFT

بر اساس گزارش Non-Fungible.com، جدای از رشد بزرگ اوایل ماه می امسال فروش NFT در طول سال گذشته بشدت کاهش یافته است، در حالی که تقریباً یک سال پیش، تعداد فروش روزانه NFT به اوج خود یعنی نزدیک به 210هزار تراکنش در 27 آگوست رسید و با ادامه روند صعودی میزان تراکنش در 29 آگوست نزدیک به 430 میلیون دلار رسید.

جدای از نوسانات دوره ای شدید تعداد فروش ها تا پایان سال گذشته بالای 120 هزار تراکنش باقی ماند، همزمان قیمت ارزهای رمزپایه و فروش روزانه NFT نیز کاهش یافت. بدین ترتیب حجم معاملات تا این هفته تنها به 19 هزار تراکنش کاهش یافت که از مجموع فروش ناچیز 6 میلیون دلار بوده است. ارزش کل فروش NFT در سال 2020، 250 میلیون دلار بوده که چهار برابرِ اندازه سال 2019 بوده است. در سال 2019 روزانه و به طور متوسط تنها 62.9 میلیون تراکنش انجام گرفته است.

همچنین، با وجود کاهش در فروش NFT، برخی از مجموعه ها همچنان بر روند فروش تسلط داشته اند. طبق داده ‌های CryptoSlam، طی 24 ساعت گذشته، 10 فروش برتر NFT شامل NFTهای Bored Ape Yacht Club بوده است. کالکشن Bored Ape Yacht Club در مجموع 10هزار NFT دارد و 10 مورد از 10هزار ان اف تی این مجموعه هر کدام دارای ویژگی‌ های متفاوتی است که آنها را کمیاب تر کرده است.

بدین ترتیب NFT برتر این مجموعه در این هفته به قیمت 150 اتریوم یا تقریباً 242 هزار دلار فروخته شد. فروش این مجموعه در روز گذشته 54 درصد افزایش یافته است و در مجموع بیش از 3 میلیون دلار فروش داشته است.
 

تگ ها