مجموعه NFT میمون های کسل چیست؟(بررسی کامل Bored Ape Yacht Club)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "مجموعه NFT میمون های کسل چیست؟(بررسی کامل Bored Ape Yacht Club)"


  • 17:01 1403-01-09
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله مجموعه NFT میمون های کسل چیست؟ اطلاعاتی در مورد NFT Bored Ape Yacht Club برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی NFT میمون های کسل بپردازیم و دلایل بالا بودن قیمت NFT میمون های کسل رو برای شما توضیح بدیم. امروزه افراد زیادی به دنبال روش های سرمایه گذاری هستن و برخی از این افراد وارد بازار ارزهای دیجیتال میشن و با سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال، سود به دست میارن. شاید شما نیز دوست داشته باشین تا اقدام به سرمایه گذاری کنین و دارایی های خودتون رو افزایش بدین. برای این کار باید انواع روش های سرمایه گذاری رو مورد بررسی قرار بدین و بهترین راه رو انتخاب کنین.
جالب اینجاست که بدونین روش های سرمایه گذاری زیادی وجود دارن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. برای مثال بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال افراد قرار گرفت و تونست به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل بشه. بازار NFT نیز یکی از بازارهای سرمایه نوپا و نوظهور هست که اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم برخی از مجموعه های NFT رو شنیده باشین. کالکشن های NFT زیادی وجود دارن و هر کدوم به دلیل خصوصیات خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن. اگه دوست دارین بدونین NFT چیست؟ مقاله ما رو در این زمینه مطالعه کنین.
هر کدوم از مجموعه های NFT ویژگی ها و مزایای خاص خودشون رو دارن و بر اساس این ویژگی ها قیمت گذاری میشن. یکی از محبوب ترین کالکشن های NFT، مجموعه NFT میمون های بی حوصله هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مجموعه NFT میمون های کسل چیست؟ اطلاعاتی در مورد NFT میمون های بی حوصله برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی NFT میمون های کسل بپردازیم.

مجموعه NFT میمون های کسل چیست؟

مجموعه NFT میمون های کسل

اگه در بازار توکن های غیر مثلی فعالیت داشته باشین، قطعا اسم مجموعه Bored Ape Yacht Club رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین و شاید این سوال برای شما پیش بیاد که مجموعه NFT میمون های کسل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پروژه میمون های کسل که به عنوان باشگاه تفریحی میمون کسل نیز شناخته میشه، پروژه ای هست که NFTهای آواتاری مبتنی بر اتریوم تولید می کنه. افراد نیز این آواتارها رو می خرن و اون ها رو در تصویر پروفایل خودشون قرار میدن که امروزه این کار در بین علاقه مندان به NFT رواج پیدا کرده و همین موضوع باعث شده تا قیمت NFT ها مخصوصا میمون های کسل افزایش داشته باشه.
جالب اینجاست که بدونین مجموعه میمون های بی حوصله یا BAYC یکی از مجموعه NFT های اکوسیستم محبوب و میلیون دلاری Ape NFT یا Bored Ape هست. همچنین این مجموعه در آوریل سال 2021 با قیمت 0.08 اتریوم به وجود اومدن و امروز در حدود 119 اتریوم قیمت دارن. مجموعه میمون های کسل باشگاهی هست که شبیه هیچ باشگاه دیگه ای نیست و کاملا منحصر به فرد هست. این یه سالن مجازی هست که فقط برای اعضای خود باشگاه رزرو شده و هرگز بیش از 10000 نفر نمیشه. این تعداد کلکسیون های دیجیتالی منحصر به فردی رو نشون میدن که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شدن.
اکه بخواهیم به زبان ساده مجموعه NFT میمون های کسل رو برای شما توضیح بدیم، می تونیم بگیم که باشگاه قایق تفریحی میمون کسل در اصل یه پروژه NFT تصویر مورد استفاده به عنوان عکس پروفایل در حساب کاربری شبکه های اجتماعی هست و بر روی بلاک چین اتریوم راه اندازی شده. همونطور که گفتیم، فقط 10 هزار عدد میمون کسل وجود داره و همین کمیاب بودن باعث با ارزش شدن اون ها میشه. مقاله مجموعه NFT مشتقه چیست؟ هم میتونه برای شما مفید باشه.

ویژگی NFT میمون های کسل چیست؟

ویژگی NFT میمون های کسل

همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، امروزه مجموعه NFT های زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از این مجموعه ها به دلیل داشتن ویژگی ها و خصوصیات خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسممت از مقاله، به بررسی ویژگی NFT میمون های کسل بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

•    کمیاب بودن

یکی از ویژگی NFT میمون های کسل که باعث میشه تا مورد استقبال قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن این هست که کمیاب بشن. بهتره بدونین 10000 عدد توکن میمون کسل وجود داره که همین موضوع باعث میشه تا کمیاب بشن. همچنین از اونجایی که این مجموعه دارای تعداد محدود و کمی توکن هست، با افزایش تقاضا قیمت توکن هاش نیز افزایش پیدا می کنه.

•    تعداد مالکان این مجموعه

یکی دیگه از ویژگی NFT میمون های کسل که یکی از خصوصیات اصلی پروژه های NFT محسوب میشه، تعداد مالکان منحصر به فرد هست. علاوه بر این، مالکان حق استفاده تجاری از مجموعه Bored Ape رو دارن که این موضوع نیز برای توسعه هر چه بیشتر این مجموعه در آینده از اهمیت زیادی برخوردار هست.

•    نمادهای وضعیت

یکی دیگه از ویژگی NFT میمون های کسل این هست که به دلیل هزینه بالای مالکیت، به عنوان نمادهای وضعیت در نظر گرفته. از اونجایی که پاندمی کرونا پذیرش دیجیتال رو تسریع کرد، NFTها به دارایی هایی برای نمایش وضعیت اجتماعی اقتصادی تبدیل شدن.

بنیانگذاران مجموعه Bored Ape:

بنیانگذاران مجموعه Bored Ape

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله مجموعه NFT میمون های کسل چیست؟ اطلاعاتی در مورد بنیانگذاران مجموعه Bored Ape برای شما ارائه کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با تیم توسعه دهنده این مجموعه آشنایی داشته باشین. بهتره بدونین تیم توسعه دهنده و سازندگان مجموعه Bored Ape شامل چهار نفر هستن که در سال 2021 به وجود اومد. این بنیانگذاران افرادی به اسم های Gargamel، Emperor Tomato Ketchup، Gordon Goner و No Sass هستن و تا فوریه سال 2022 از اسم مستعار استفاده می کردن تا شناخته نشن. 
این افراد تجربه های زیادی در زمینه برنامه نویسی و کتاب نویسی دارن و همین موضوع می تونه نقطه مثبتی برای توسعه مجموعه Bored Ape باشه. جالب اینجاست که بدونین در سال 2022 BuzzFeed هویت گوردون گونر و گارگامل رو فاش کرد و معلوم شد که گارگامل گرگ سولانو نویسنده و منتقد کتاب هست و گوردون گونر ویلی آرونو نیز 35 سال داره. همچنین هر دو هویت واقعی خودشون رو در توییتر کنار Bored App خود فاش کردن و خودشون رو سایر کاربران مجموعه شناسوندن. به دنبال اون نیز امپراتور توماتو کچاپ و No Sass نیز هویت واقعی خودشون رو اعلام کردن. به این ترتیب اگه توییتر مجموعه Bored Ape رو دنبال کنین، می تونین به هویت واقعی تیم توسعه دهنده مجموعه Bored Ape دسترسی داشته باشین.
جالب اینجاست که بدونین هدف تیم توسعه دهنده مجموعه میمون های کسل این بود که مولفه هنری کلکسیونی NFT ها رو با عضویت در جامعه ترکیب کنه و اساسا به مالکان NFT ابزاری فراتر از صرفا نمادهایی فرقه ای ارائه بده. در 23 آوریل نیز گوردون گونر یکی از خالقان پروژه راه اندازی پیش فروش توکن های این مجموعه رو در Discord اعلام کرد و خود این اطلاعیه نیز تقریبا با هیچ واکنشی روبرو نشد.

دلایل بالا بودن قیمت NFT میمون های کسل چیست؟

NFT میمون های کسل

شاید این سوال رو از خودتون بپرسین که چجوری ممکنه یه آواتار دیجیتالی میمون بی حوصله تقریبا نیم میلیون دلار ارزش داشته باشه؟ حتی این واقعیت که در حوزه ارزهای دیجیتال خریدهای مضحک چنینی بسیار رایج هست هم نمی تونه چنین قیمتی رو توجیح کنه، یکی از این خریدهای به ظاهر غیر منطقی مربوط به خواننده معروف رپ به اسم امینم هست که تقریبا 460 هزار دلار بابت یه میمون کارتونی پرداخت کرده. میمونی که خرید کرده یکی از 10000 میمون موجود در مجموعه توکن های غیر قابل تعویض به اسم باشگاه قایق رانی میمون کسل یا به اختصار BAYC هست.

•    یکی از دلایل بالا بودن قیمت NFT میمون های کسل، کاربرد اون هاست. به عبارت دیگه ارزشمند بودن NFT مجموعه BAYC نه تنها به دلیل عملکرد اون به عنوان یه هویت دیجیتال، بلکه به دلیل به ارمغان آوردن حقوق استفاده تجاری برای دارندگان هست. بهتره بدونین یکی از دارنده های NFT مجموعه BAYC یه حساب توییتر برای میمون خودش راه اندازی کرد و در اون یه داستان کامل رو به تصویر کشید.

•    یکی دیگه از دلایل بالا بودن قیمت NFT میمون های کسل، کمیاب بودن اون هاست. بهتره بدونین طبق اصول ساده عرضه و تقاضا از اونجایی که فقط 10 هزار میمون بی حوصله وجود داره و عرضه این این توکن خیلی کم هست. همچنین به دلیل محبوبیت این مجموعه نیز تقاضا برای خرید NFT های مجموعه BAYC زیاده و همین موضوع باعث میشه تا قیمت اون ها بالا بره.

•    یکی دیگه از دلایل بالا بودن قیمت NFT میمون های کسل، حمایت افراد مشهور از این مجموعه هست. از جمله از این افراد می تونیم به جیمی فالون، پست مالون، مارک کوبان، پاریس هیلتون، اسنوپ داگ، نیمار و.. اشاره کنیم. به این ترتیب با مشارکت افراد مشهور در این مجموعه قیمت این توکن های افزایش پیدا می کنه.

چرا مجموعه BAYC منحصر به فرد است؟

مجموعه BAYC

همونطور که در ابتدای مقاله مجموعه NFT میمون های کسل چیست؟ نیز گفتیم، امروزه مجموعه های NFT زیادی وجود دارن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. مجموعه BAYC نیز خصوصیات زیادی داره که همین ویژگی ها باعث میشه تا منحصر به فرد بشن و مورد استقبال قرار بگیرن. همچنین هر آواتار APE نوعی توکن غیر قابل تعویض مبتنی بر شبکه ERC721 در بلاک چین اتریوم هست. نکته قابل توجه این هست که توکن میمون های بی حوصله غیر قابل تعویض هستن، یعنی این توکن ها منحصر به فرد هستن و به طور یکسان با هیچ ارز دیجیتال یا توکن دیگه ای قابل معاوضه نیستن.
جالب اینجاست که بدونین هر میمون از هفت ویژگی برخوردار هست که از جمله از این ویژگی ها می تونیم به پس زمینه، لباس، گوشواره، چشم، خز، کلاه و دهان اشاره کنیم. هر ویژگی دارای انواع ظاهر و سبک های مختلف هست. برای مثال در تصویر بالا می تونین دو میمون متفاوت رو مشاهده کنین که هر کدوم از این میمون ها شکل چشم، لباس، دهان و رنگ متفاوتی دارن. همین تنوع در میمون های بی حوصله نیز باعث میشه تا منحصر به فرد بشن و مورد استقبال افراد و کاربران بازار توکن های غیر مثلی قرار بگیرن.

آینده مجموعه BAYC چگونه است؟

خیلی از افراد اعتقاد دارن که مجموعه BAYC به تدریج از بلاک چین نیز فراتر میره. همچنین در دسامبر 2021 این مجموعه اعلام کرد که در حال توسعه یه بازی برای کسب درآمد با برندهای Animoca هست. همچنین یکی از عوملی که آینده مجموعه BAYC رو روشن می کنه، راه اندازی ارز یا توکن حاکمیتی ApeCoin هست و هدف این تیم این هست که مدیریت پروژه رو به جامعه یعنی بر عهده دارنده ها واگذار کنه که این موضوع نیز می تونه نقطه مثبتی برای اینده مجموعه BAYC محسوب بشه.

نکات مهم قبل از خرید NFT میمون کسل کدامند؟

NFT میمون کسل

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد مجموعه Bored Ape Yacht Club و بررسی اینده مجموعه BAYC شما نیز دوست داشته باشین تا اقدام به سرمایه گذاری و خرید NFT میمون کنین. بنابراین باید برخی از نکات لازم رو مورد توجه قرار بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله مجموعه NFT میمون کسل چیست؟ برخی از نکات مهم قبل از خرید NFT میمون رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

•    احتمال اصلاح بازار NFT

یکی از نکات مهم قبل از خرید NFT میمون این هست که باید احتمال اصلاح بازار NFT رو مورد توجه قرار بدین. بعضی از افراد فقط یه توکن میمون می خرن تا به مرور زمان ارزش اون بره بالا و سود به دست بیارن. این روش می تونه سودآور باشه، ولی به دلیل اصلاح بازار ریسک بالایی داره. همچنین بازار NFT نیز مثل بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و همین موضوع باعث میشه تا ریسک این بازار نیز بالا بره.

•    میزان عرضه و تقاضا

یکی دیگه از نکات مهم قبل از خرید NFT میمون، این هست که میزان عرضه و تقاضا رو مورد بررسی قرار بدین. همونطور که می دونین مهم ترین معیار تعیین ارزش یه دارایی دیجیتال، میزان تقاضا و استقبال مردم از اون هست. به این ترتیب هرچقدر میزان تقاضا برای خرید یه دارایی بیشتر بشه، قیمت اون افزایش پیدا می کنه.

•    بررسی اینده

یکی دیگه از نکات مهم قبل از خرید NFT میمون، بررسی آینده این مجموعه هست. NFT میمون تا الان سود زیادی برای دارندگان خودش فراهم کرده و وعده هایی برای ارائه سود بیشتر هم داده. این موضوع نیز باعث میشه تا افراد به اینده این مجموعه امیدوار باشن.

از کجا می توانیم NFT میمون بخریم؟

NFT میمون

یکی از سوالاتی که ممکنه برای شما پیش بیاد این هست که از کجا میشه NFT میمون خرید؟ بهتره بدونین برای خرید NFT میمون کسل باید هزینه حداقلی 25 اتریوم که معادل 80 هزار دلار هست رو برای خرید از اوپن سی در نظر بگیرین. به عبارت دیگه شما می تونین با تهیه هزینه مورد نیاز، به سایت اوپن سی مراجعه کنین و اقدام به خرید NFT میمون کسل کنین. اوپن سی نیز منبع اصلی برای خرید و فروش NFT میمون کسل یا سایر توکن های غیر مثلی هست و شما می تونین با مراجعه به این سایت خرید و فروش های خودتون رو انجام بدین.
علاوه بر این، شما می تونین NFT میمون های بی حوصله رو در خانه حراج ساتبی خریداری کنین. در 5 دسامبر، ساتبی تعداد 101 توکن رو که ارزش اون ها تا 18 میلیون دلار برآورد شده بود به حراج گذاشته شد. همچنین تعداد 101 توکن کنل کلاب یا همون سگ های مجموعه برای فروش قرار گرفت. همچنین اگه دوست ندارین سرمایه زیادی رو برای خرید یه توکن میمون صرف کنین، می تونین از طریق مالکیت کسری میمون بی حوصله مقداری از اون رو به دست بیارین و بهترینن پلتفرم برای این کار نیز در حال حاضر، Fractional هست که در اون چندین توکن مجموعه Bored Ape Yacht Club نگهداری میشه.

قیمت NFT میمون بی حوصله چقدر است؟

اولین نکته ای که خریداران NFT میمون بی حوصله بهش توجه می کنند. قیمت اون هاست. بهتره بدونین قیمت هر کدوم از این توکن ها با همدیگه فرق می کنه و ممکنه در نوسان های بازار تغییرات قیمتیشون با هم فرق می کنه. بنابراین بهتره قبل از خرید NFT میمون بی حوصله اطلاعات دقیق و به روزی درباره قیمت NFT میمون بی حوصله به دست بیارین تا بتونین سود بیشتری کسب کنین.

نحوه خرید NFT میمون بی حوصله چگونه است؟

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد مجموعه BAYC و بررسی ویژگی ها و قیمت این توکن ها دوست داشته باشین تا شما نیز اقدام به سرمایه گذاری و خرید NFT میمون بی حوصله کنین. بنابراین باید راه و روش این کار رو یاد بگیرین تا دچار مشکل نشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله مجموعه NFT میمون کسل چیست؟ نحوه خرید NFT میمون بی حوصله رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین به راحتی اقدام به خرید NFT میمون بی حوصله کنین. توصیه میکنیم حتما مقاله 8 روش کلاهبرداری درNFT رو هم مطالعه کنین.

مرحله اول: وارد شدن به سایت OpenSea

نحوه خرید NFT میمون بی حوصله

همونطور که در بخش های قبلی مقاله نیز گفتیم، میمون بی حوصله برای اولین بار با قیمت 0.08 اتریوم فروخته شد، ولی این قیمت ها فقط برای مدت کوتاهی بعد از راه اندازی پروژه در دسترس بود و بعد از راه اندازی قیمت اون ها افزایش چشمگیری داشت. بنابراین برای اینکه بتونین اقدام به خرید NFT میمون بی حوصله کنین، باید ابتدا سرمایه مورد نیاز رو تهیه کنین و سپس به بازارهای ثانویه که محبوب ترین اون ها سایت اوپن سی هست مراجعه کنین. برای این کار نیز باید عبارت OpenSea.com رو در گوگل سرچ کنین و وارد این سایت بشین.
برای خرید هر میمون بی حوصله از مجموعه Bored Ape Yacht Club، باید به سایت OpenSea مراجعه کنین و کیف پول متامسک خودتون رو به این پلتفرم متصل کنین و اتریوم کافی برای خرید و پرداخت هزینه های کارمزد شبکه در اختیار داشته باشین. سپس باید مجموعه Bored Ape Yacht Club رو در نوار جستجو سرچ کنین و توکن مورد نظر خودتون رو انتخاب کنین.

مرحله دوم: خرید میمون کسل

نحوه خرید NFT میمون کسل

بعد از اینکه میمون مورد نظر خودتون رو انتخاب کردین، باید روی تصویر اون کلیک کنین. وقتی روی تصویر کلیک می کنین، صفحه ای مثل تصویر بالا برای شما باز میشه که می تونین پیشنهاد خرید خودتون رو در اونجا قرار بدین و یا به صورت مستقیم میمون مورد نظر خودتون رو بخرین. همچنین بعد از ثبت پیشنهاد خرید، اگه فروشنده پیشنهاد شما رو قبول کنه، NFT به آدرس کیف پول شما منتقل میشه. این مجموعه بسیار گران قیمت هست و موارد زیادی وجود داشته که صاحبان اون ها مورد کلاهبرداری قرار گرفتن و میمون هاشون به سرقت رفته. بنابراین توصیه می کنیم تا توکن های میمون خریداری شده خودتون رو در کیف پول نگهداری و ذخیره کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مجموعه NFT میمون کسل چیست؟ اطلاعاتی در مورد توکن های مجموعه Bored Ape Yacht Club برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی توکن های NFT میمون کسل بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، پروژه میمون های کسل که به عنوان باشگاه تفریحی میمون کسل نیز شناخته میشه، پروژه ای هست که NFTهای آواتاری مبتنی بر اتریوم تولید می کنه. همچنین در این مقاله به بررسی اینده مجموعه BAYC پرداختیم و شما می تونین بعد از بررسی این توضیحات بهترین تصمیم رو برای خرید این توکن ها بگیرین.
جالب اینجاست که بدونین شما می تونین NFT میمون های بی حوصله رو از پلتفرم اوپن سی خریداری کنین. بنابراین اگه دوست دارین تا اقدام به خرید این توکن ها کنین، توصیه می کنیم تا این مقاله رو به طور کامل مطالعه کنین، چون در این مقاله نحوه خرید NFT میمون بی حوصله رو برای شما یاد دادیم و می تونین به راحتی اقدام به خرید میمون های مورد نظر خودتون کنین و سود به دست بیارین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد مجموعه NFT میمون های کسل چیست؟(بررسی کامل Bored Ape Yacht Club)

در مورد مجموعه NFT میمون های کسل چیست؟(بررسی کامل Bored Ape Yacht Club) نظر دهید
سوال امنیتی :1+84 = ?