نکات برجسته بعد از ادغام اتریوم

نکات برجسته بعد از ادغام اتریوم
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک سال از زمان ادغام می گذرد و همانطور که انتظار می رفت، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، اتریوم، از آن زمان تغییرات زیادی را تجربه کرده است. برخی از آنها به شرح زیر است.

یک سال بعد اتریوم چگونه تغییر خواهد کرد؟

به گفته یک چهره برجسته در جامعه اتریوم، Sassal، از زمانی که اتریوم از اجماع اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تبدیل شد، 980000 ETH سوزانده شده است. پیش از ادغام، اتریوم ارتقاء قابل توجهی به نام هارد فورک لندن را اجرا کرده بود. این یک مکانیسم کارمزد سوزی را معرفی کرد که کارمزدهای پایه تراکنش بلافاصله پس از پردازش تراکنش سوزانده می شود. با توجه به اینکه برخی توکن ها به طور دائم از گردش خارج می شوند، این حرکت به سمت کاهش تورم اتر انجام شد. عرضه اتریوم از زمان ادغام 0.25 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، ادغام منجر به ایمن شدن شبکه توسط اعتباردهندگانی شد که ETH خود را در مقابل ماینرها که ستون فقرات شبکه تحت اجماع PoW بودند، به اشتراک می‌گذارند. در همین راستا، بیش از 11.6 میلیون ETH (از زمان ادغام) برای ایمن سازی شبکه و همچنین کسب درآمد غیرفعال در ازای آن سرمایه گذاری شده است. طبق داده‌های Dune Analytics، سهامداران برتر شامل پلتفرم سهامداری Lido DAO است که سهم بازار 22.64٪ را دارد. سایر سهامداران برتر عبارتند از صرافی هایی مانند کوین بیس، بایننس و کراکن. در همین حال، تعداد اعتبار سنجی های شبکه از زمان Merge به طور قابل توجهی افزایش یافته است و 362000 اعتبارسنجی جدید به شبکه پیوسته اند.

کاهش در ارزش گذاری اما نه ارزش:

قیمت اتریوم نسبت به سال گذشته نزدیک به 11 درصد افزایش یافته است. با این حال، بسیاری ممکن است این را برای توکنی که در سال گذشته به بالاترین قیمت خود یعنی 4891 دلار رسیده بود، ناچیز بدانند. با این وجود، نکات مثبتی برای برداشت از ادغام وجود دارد، زیرا اتریوم بدون شک از زمانی که علیرغم مشکلات فعلی بازار نزولی رخ داده، ارزشمندتر شده است. یک تحلیلگر ارزهای دیجیتال خاطرنشان کرد که نرخ تورم سالانه اتریوم از زمان ادغام کاهش یافته است و فعالیت تجاری در زنجیره لایه ۲ اتریوم نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این نشان می دهد که افراد بیشتری وارد اکوسیستم اتریوم می شوند. به گفته او، مبانی اتریوم نیز در بالاترین حد خود قرار دارد، زیرا عواملی وجود دارند که نشان می‌دهند اکوسیستم پایدار و سالم است. یکی از آنها این واقعیت است که مؤسسات مالی سنتی (TradFi) به ETH علاقه دارند.ARK Invest  کتی وود اخیراً برای ارائه یک ETF نقطه اتریوم (اولین در نوع خود) ثبت نام کرده است. این در کنار سایر مؤسساتی است که برای ارائه ETF آتی اتریوم (که اتفاقاً ARK Invest یکی از آنهاست) درخواست ارائه داده اند.