هشدار وزیر دارایی هند درخصوص سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال

هشدار وزیر دارایی هند درخصوص سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

از آنجایی که اداره اجرای کشور هند، ED در حال بررسی تعدادی از مبادلات دیجیتال و مسدود کردن دارایی‌ های برخی از پلتفرم ‌های معاملاتی است، وزیر دارایی هند به سرمایه‌ گذاران در مورد ارزهای دیجیتال هشدار داده است. طبق گزارش رسانه هندیNews18 ، وزیر دارایی هند از سرمایه گذاران خواسته تا در مورد ارزهای دیجیتال احتیاط کنند و تاکید کرد که قانون جدیدی در مورد ارزهای دیجیتال به زودی ارائه خواهد شد.

وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان، روز دوشنبه در سخنرانی روز استقلال هند برابر با 15 آگوست در مورد سرمایه گذاری های کلان در ارزهای دیجیتال هشدار داده است. به گفته وی؛ ارز دیجیتال از نظر دولت هند ارز رسمی، قانونی و مورد قبولی نیست و دولت پیش از این نیز در این خصوص هشدار داده است.

اظهارات او در حالی مطرح شد که اداره اجرایی هند،ED  پیش از این بررسی مبادلات موسسات بزرگ دیجیتال در رابطه با پولشویی را آغاز کرده است. این آژانس نظارتی دارایی های حداقل دو صرافی ارز دیجیتال را در این ماه مسدود کرده است. بدین ترتیب دارایی های بانکی صرافی وزیرکس به ارزش 8 میلیون دلار در 5 آگوست مسدود شد و دارایی های بانکی و دیجیتال صرافی Vauldنیز به ارزش تقریبی46 میلیون دلار در هفته گذشته مسدود شده است.

در پاسخ به ادعای اداره اجرایی هند در خصوص پولشویی، صرافیVauld با انتشار بیانیه ای در روز شنبه 13 آگوست  اعلام کرد که کاملا با این آژانس همکاری کرده و پس از دریافت احضاریه در ماه جولای، تمام اطلاعات و مدارک مورد نیاز را ارائه کرده است. این شرکت با اشاره به اینکه دستور فریز و مسدودکردن مختص یکی از مشتریان بوده است و صرافی مخالف دستور مسدودکردن تمام دارایی های شرکت بوده است.

صرافی همچنین اظهار داشته است که این شرکت از الزامات سختگیرانه KYC تمامی کشورها از جمله هند پیروی می کند. در ادامه طبق توضیحات صرافیVauld ؛ این شرکت برای محافظت از حقوق سهامداران و مشتریان صرافی با چندین مشاور حقوقی در این خصوص مشورت کرده است.

قوانین سخت گیرانه هند در خصوص دارایی های دیجیتال

رونق جهانی اخیر در سرمایه گذاری های ارزهای دیجیتال و رشد تصاعدی فن آوری منجر به محبوبیت دارایی های دیجیتال شده است. همچنین فقدان مقررات در این بخش فرصتی سودآور، اما پرخطر را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

در ابتدا، زمانی که ارزهای دیجیتال در سال 2013 وارد بازار هند شد، بانک مرکزی هند به سرعت به صاحبان ارزهای مجازی در مورد ریسک آن هشدار و در بیانیه ای اعلام کرد که ارزهای دیجیتال توسط هیچ بانک مرکزی یا مرجع پولی مجاز نبوده و هیچ تاییدیه یا ثبتی برای آنها وجود ندارد. از آن زمان تا کنون بانک مرکزی قوانین سخت گیرانه تری را برای معاملات دیجیتال وضع کرده است.

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند نیز اخیرا موضع بانک مرکزی هند برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال را تکرار کرده و اظهار داشته است که هیچ قانونی بدون همکاری بین المللی و جهانی امکان پذیر نیست.
 

تگ ها