ورود بانک ژاپنی SMBC به مارکت NFT و وب3

ورود بانک ژاپنی SMBC به مارکت NFT و وب3
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بسیاری از شرکت های بانکداری سنتی در سراسر جهان اکنون در حال بررسی ورود به تجارت دارایی های دیجیتال می باشند، بانک SMBC، دومین بانک بزرگ از سه بانک بزرگ ژاپن و موسسه ای با بیش از 463 شعبه و حضور در سراسر جهان اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد وارد تجارت دارایی های دیجیتال شود و خدمات NFT و وب 3 در اولویت خواهند بود.

برای دستیابی به این هدف، این شرکت با Hashport، شرکت متخصص ارائه دهنده خدمات توکن‌ سازی و فهرست ‌بندی در ژاپن، همکاری خواهد کرد تا یک آزمایشگاه تجاری توکن برای تست این فن آوری ‌های جدید راه ‌اندازی نماید. 

طبق بیانیه مطبوعاتی، این همکاری با دانش تجاری بانکSMBC و راه‌ حل ‌های وب3 هش پورت منجر به توسعه زیرساخت و راه اندازی پلتفرم خدمات سرمایه گذاری مشترک خواهد شد. براساس اظهارات مدیر پروژه؛ هدف از این همکاری ایجاد اکوسیستمی در حوزه NFT برای همه کاربران دیجیتال می باشد و تمامی این تلاش ‌ها به ارتقا و توسعه وب3 ژاپن کمک خواهند نمود.

آزمایشگاه توکن تجاری

نتیجه این همکاری ایجاد و توسعه یک آزمایشگاه توکن تجاری خواهد بود که در نظرسنجی ها، تحقیقات و تست های مرتبط با ترویج تجارت توکن شرکت خواهد نمود. این اقدام همزمان با اهداف بلندمدت شرکت در راستای تشویق و گسترش تجارت توکن در ژاپن و همچنین ایجاد بخش ارائه خدمات حضانت دیجیتال خواهد بود.

همزمان، بانک SMBC قصد دارد محصولات دیجیتال خود را گسترش داده و خدماتی بیشتری را ارائه نماید. این همکاری همچنین با هدف ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی تجاری سازی توکن با توجه به عملکرد توکن صورت گرفته است.

موسسه مالی SMBC همچنین با بهره گیری از حضور بین المللی و پایگاه کاربری بزرگ خود، در حال بررسی انتشار تجارت توکن خود در آینده می باشد. سایر شرکت های ژاپنی نیز از ابتکارات خود در بخش دیجیتال رونمایی کرده اند، برای مثال Rakuten، شرکت خرده فروشی آنلاین، مارکت NFT خود را در ماه فوریه راه اندازی کرده است. در ماه می نیز یکی از شرکت‌ های تابعه این گروه اعلام کرد که با Bitbank، صرافی ارزهای دیجیتال ژاپنی، برای ارائه خدمات نگهبانی ارزهای دیجیتال برای موسسات همکاری کرده است.

گسترش و توسعه فن آوری های دیجیتال در ژاپن

گسترش فن آوری های نوین در ژاپن تقریبا همیشه سریعتر از دیگر کشورها اتفاق افتاده است، ژاپن در زمینه رباتیک، علوم طبیعی، اکتشافات هوافضا و زمینه های تحقیقات زیست پزشکی پیشرفته و پیشرو جهانی است. در سال 2021، ژاپن در فهرست جهانی نوآوری فکری در رتبه سیزدهم قرار گرفت و از رتبه شانزدهم سال 2020 خود صعود کرد.

از سوی دیگر توسعه سیستم پژواک پیرامون NFT ها و توکن های امنیتی به طور خاص در ژاپن گسترش یافته و دولت ژاپن نیز برای تعیین چارچوب مشخص معاملات دیجیتال قوانینی برا برای ارزهای دیجیتال و به ویژه استیبل کوین ها تصویب کرده است.
 

تگ ها