پذیرش بیت‌کوین و اتریوم در هتل های لوکس Soneva

پذیرش بیت‌کوین و اتریوم در هتل های لوکس Soneva
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بنا به گزارش بیتکونیست، هتل ‌های زنجیره ‌ای Soneva پذیرش پرداخت‌ های ارز دیجیتال را در استراحتگاه‌ های مالدیو و تایلند آغاز کرده اند. پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت کاربران بسیاری را مشتاق استفاده از خدمات این هتل ها کرده است. طبق گزارش‌، هتل ‌های زنجیره ‌ای سونوا برای شروع بیت‌ کوین و اتریوم را پذیرفته و در طول زمان به تعداد ارزهای دیجیتال خود خواهند افزود.

به منظور تسهیل پذیرش ارزهای دیجیتال، سونوا با دو شرکت ارائه دهنده راهکارهای پرداخت دیجیتال Triple A و ارائه دهنده پلتفرم پرداخت Pomelo Pay.Triple A که دارای مجوز از سازمان پولی سنگاپور، MAS است، همکاری کرده است.

طبق توضیحات سونوا، پرداخت ‌های بیت‌ کوین و اتریوم 100 درصد غیرقابل برگشت هستند، اما اعتبارات می ‌توانند براساس سیاست لغو انعطاف ‌پذیر آن اعمال شوند. طبق شرایط و ضوابط شرکت سونوا ارزهای دیجیتال از طریق شخص ثالث با شرایط خاص پردازش خواهند شد.

براساس بیانیه رسمی منتشر شده در وب سایت شرکت، سونوا فقط ارزهای دیجیتال را به ازای ارزش دلاری آنها در لحظه تراکنش و بدون احتساب هزینه های اضافی از طرف شخص ثالث خواهد پذیرفت و در صورت لزوم بازپرداخت خواهد نمود.

براساس اظهارات بروس بروملی، مدیر ارشد مالی؛ سونوا همیشه در صنعت مهمان نوازی پیشگام بوده و پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت، نمونه دیگری این اقدام است. بدین ترتیب میهمانان بین المللی می توانند به راحتی از هر کجای دنیا پرداخت های خود را انجام دهند.

پذیرش جهانی سیستم دیجیتال با وجود نوسانات

رشد تجارت دیجیتال و اپلیکیشن ‌های مجازی به این معنی است که عمل فیزیکی پرداخت تا حدودی فراموش شده و احتمالا تراکنش ‌های دیجیتال در سال ‌های آینده افزایش خواهند یافت. با شروع روند پذیرش ارز دیجیتال، قانونگذاران، دولت ‌ها و مشاغل به طور یکسان تمایل بیشتری به پرداخت های دیجیتال نشان داده اند.

استفاده از فن آوری‌ های کم ‌هزینه و منبع باز از جمله زنجیره بلاکی ارزهای دیجیتال یا سایر دفترهای کل توزیع‌ شده راه را برای دستیابی کاربران بسیاری باز کرده است. این ویژگی می تواند تجارت دیجیتال را فراتر از خطوط ملی گسترش دهد.

مهمتر از آن، بانک های مرکزی مختلف اخیرا شروع به ارزیابی پذیرش فن آوری های ارز دیجیتال و بلاک چین برای پرداخت های خرده فروشی و با ارزش بالا کرده اند. در همین راستا بانک مرکزی چین یک ارز دیجیتال مبتنی بر فن آوری بلاک چین توسعه داده و نزدیک یک میلیارد یوان سود کرده است. بانک کانادا و اداره پولی سنگاپور نیز در حال بررسی استفاده از بلاک چین و قراردادهای هوشمند برای سیستم های پرداخت بین بانکی بوده اند.

بانک مرکزی هلند نیز اخیرا از نمونه اولیه تسویه دارایی های پولی مبتنی بر بلاک چین رونمایی کرده است. بسیاری از طرفداران بر این باورند که فن آوری ارزهای دیجیتال و بلاک چین علارغم نوسانات اخیر تاثیر بزرگی بر توسعه آینده سیستم های پرداخت خواهد داشت.