پلتفرم سرمایه‌گذاری Bluebenx برزیل قربانی یک کلاهبرداری سازمان دهی شده

پلتفرم سرمایه‌گذاری Bluebenx برزیل قربانی یک کلاهبرداری سازمان دهی شده
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بلوبنکس، شرکت سرمایه گذاری دیجیتال برزیلی که اخیرا امکان برداشت کاربران را متوقف کرده است، داستان هک پیشین خود را به به کلاهبرداری سازمان دهی شده تغییر داده است. طبق بیانیه اخیر شرکت، بحران نقدینگی دلیل این کلاهبرداری بوده است.

شرکت سرمایه گذاری دیجیتال برزیلیBluebenx هفته گذشته امکان برداشت را برای برخی از کاربران متوقف کرده و طبق گزارش تمام کارمندان خود را اخراج کرده است. طبق توضیحات اخیر بلوبنکس، این حادثه نتیجه قراردادی بوده که در آن شرکت موافقت کرده برای فهرست کردن ارز خود، BENX در پلتفرم دیگر پولی پرداخت نماید.

براساس گزارش، صرافی ارز دیجیتال بلوبنکس باید 25.200.000 دلار ارز BENX برای این اقدام به شخص ثالثی که به ادعای وی، وکیل حقوقی صرافی مورد قرارداد بود، پرداخت می ‌کرد. با این حال، وکیل ادعایی مبلغ مورد نظر را دریافت و ناپدید شد. طبق تحقیقات کارشناسان، بیش از 25 میلیون BENX پرداخت شده با استفاده از استخرهای نقدینگی صرافی با تتر مبادله شده است.

طبق توضیحات بلوبنکس، از میان بیش از 25000 کاربر خود، تنها 10 درصد تحت تأثیر این کلاهبرداری سرمایه خود را از دست داده اند. همچنین براساس طرح بازیابی سرمایه، این کاربران از سال 2023 به بعد امکان دریافت سرمایه خود را خواهند داشت. شرکت بلوبنکس توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه نداده است.

توضیحاتی در خصوص اخراج گسترده

این شرکت همچنین توضیحاتی در مورد اخراج‌ های همزمان ارائه داده است. اخراج ناگهانی تقریبا تمام کارکنان صرافی باعث شد که برخی از مشتریان تصور کنند که قربانی یک کلاهبرداری پانزی شده‌ اند. طرح پانزی یک کلاهبرداری سرمایه گذاری سیستماتیک است که کلاهبردار با وجوه جمع آوری شده از سرمایه گذاران جدید سود سرمایه گذاران پیشین را پرداخت می کند.

طبق توضیحات شرکت بلوبنکس، این شرکت به منظور اطمینان از ایمنی و تضمین پلتفرم سرمایه گذاران خود، بخشی از کارمندان و تامین کنندگان با دسترسی ممتاز را اخراج کرد تا دسترسی به حساب ها را محدود نماید. همچنین قرارداد این شرکت بر پایه قرارداد ایمن بوده است که براساس آن صرافی متعهد شده است تا اگر یک رویداد محرک از جمله دور اضافی تامین مالی یا فروش شرکت یا از دست رفت سرمایه رخ دهد، شرکت یک سهام آتی براساس مبلغ سرمایه‌ گذاری به کاربران واگذار نماید.

شرکت بلوبنکس تعداد کارکنان اخراج شده را مشخص نکرده با این حال اظهار داشته است که در حال حاضر تنها 11 نفر در لیست حقوق و دستمزد شرکت باقی مانده اند و این شرکت برای انطباق با قوانین و مقررات خود، دفتر مرکزی و سایر دارایی های خود را رها کرده تا به تعهدات قانونی و قراردادی خود با سرمایه گذاران عمل کند.
 

تگ ها