چرا قیمت اتریوم علارغم خبرهای خوب به سختی رشد میکند

چرا قیمت اتریوم علارغم خبرهای خوب به سختی رشد میکند
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نظر می رسد قیمت اتریوم با وجود داشتن یک هفته نسبتا مثبت، تحت تأثیر جو فعلی بازار بازگشته است. روز چهارشنبه، ۶ سپتامبر، Ark Invest برای اولین صندوق قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) در ایالات متحده ثبت نام کرد. این برنامه ETF تاثیری مثبتی بر روی قیمت اتر داشت، به طوری که روز بعد این ارز دیجیتال تنها به 1650 دلار رسید. علاوه بر این، توکن تقریباً به طور کامل سودهای جزئی حاصل از توسعه قابل توجه خود را معکوس کرده است.

قیمت اتریوم در هفته گذشته 0.1 درصد افزایش یافت اما چرا:

بر اساس داده‌های CoinGecko، اتریوم در حال حاضر با قیمت 1628 دلار در حال معامله است. افزایش ناچیز 0.1 درصدی قیمت در هفت روز گذشته نشان دهنده عملکرد نامناسب بازار دومین ارز دیجیتال بزرگ است. صندوق قابل معامله در بورس ETH یک وسیله سرمایه‌گذاری است که قیمت اتریوم را در بازار نقدی ردیابی می‌کند و به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا دارایی رمزنگاری شده را از طریق یک حساب کارگزاری خریداری و بفروشند. انتظار می رود محصولی از این نوع علاقه و سرمایه گذاری در توکن اتر را افزایش دهد. با این وجود، قیمت اتریوم در این هفته علیرغم اخبار خوش بینانه نسبتاً بی حرکت باقی مانده است. گزارش اخیر شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین IntoTheBlock بینشی در مورد اینکه چرا این اخبار به سختی بر قیمت اتریوم تأثیر گذاشته است، ارائه کرده است.

تراز عرضه و تقاضا:

با توجه به پلتفرم تجزیه و تحلیل داده ها، تعادل عرضه و تقاضای فعلی یکی از دلایل اصلی است که باعث می شود قیمت ETH همچنان به سمت پایین حرکت کند. IntoTheBlock گفت: "مالک های بزرگ نزدیک به قیمت فعلی ETH متمرکز شده اند و قیمت ها را در یک محدوده محدود تثبیت می کنند." داده های IntoTheBlock نشان می دهد که در مجموع 5.1 میلیون اتریوم کمتر از 1600 دلار برای ایجاد حمایت به دست آمده است، در حالی که در مجموع 6.5 میلیون ETH با قیمتی بالاتر از این سطح برای ایجاد مقاومت خریداری شده است. 

خرید خودکار، فروش اختیاری:

در گزارشی آمده است: "یک عامل کلیدی در پشت فروش اختیاری احتمالاً انحلال آتی FTX از 3 میلیارد دلار موجودی ارزهای دیجیتال است." در حالی که FTX هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی قصد دارد این انحلال‌ها را اجرا کند، این احتمال وجود دارد که فعالیت‌های اخیر در کیف پول‌های صرافی بازار را نگران کرده باشد. به نظر می رسد پس از افشای غول پرداخت جهانی VISA مبنی بر استفاده از شبکه Solana برای تسویه پرداخت، این احساس در عملکرد SOL نیز منعکس شده است. در حالی که ارزش SOL بیش از 5 درصد افزایش یافت و بلافاصله پس از اعلام این خبر به بالای 20 دلار معامله شد، این ارز دیجیتال زیر 19.5 دلار معامله می شود. با توجه به اینکه توکن‌های اتریوم و سولانا بخش قابل توجهی از دارایی‌های FTX را تشکیل می‌دهند، این احتمال وجود دارد که عملکرد آهسته بازار این دارایی‌ها به دلیل محتاط بودن معامله‌گران به دلیل انحلال قریب‌الوقوع باشد.