کاهش حجم معاملات NFT در مواجهه با هک های متوالی

کاهش حجم معاملات NFT در مواجهه با هک های متوالی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

علاقه به NFTها در سال گذشته بسیار زیاد بوده است، با این حال پس از یک سال در مواجهه با هک های متوالی حجم معاملات بازار NFT به شدت کاهش یافته و احتمالا بازگشت دوباره به بازار صعودی ان اف تی 2021 دشوار خواهد بود.

داده های Dune PierreYves Gendron، تحلیلگر بازارهای مالی نشان می دهد که حجم تجارت اوپن سی در ژانویه به 5.8 میلیارد دلار و به اوج خود رسیده است با این حال، در طول شش ماه اول سال، تجارت برروی پلتفرم اوپن سی به سرعت کاهش یافته در ماه می به 3.1 میلیارد دلار رسیده است.

در مقایسه با ماه ‌های دیگر، حجم تجارت ژوئن بیشترین کاهش را داشته و با 74 درصد کاهش به 826 میلیون دلار رسیده است. در حالی که یک روز از ماه جولای باقی مانده است، اوپن سی با 456.9 میلیون دلار درآمد به روند نزولی خود را ادامه داده است.

تراکنش ها در ماه می و روزهای اول ژوئن به طور مداوم از 150000 در روز فراتر رفته با این حال تعداد تراکنش ها از یک ماه پیش تاکنون بیش از 75000 تراکنش نبوده است. بدین ترتیب حجم معاملات روزانه اوپن سی نیز کاهش یافته و در ژوئن و جولای نزدیک 20 میلیون دلار رسیده و تعداد تراکنش هایNFT در اوپن سی باعث کاهش علاقه سرمایه گذاران شده است.

حتی اگر سایر مبادلات اخیر رقابت شدیدی برای اوپن سی ایجاد کرده باشند، بدیهی است که حجم کل تجارت همچنان در حال کاهش بوده است. همچنین دو صرافی برتر پس از اوپن سی؛ X2Y2 و LooksRare نتوانسته اند تفاوت را با حجم معاملات اخیر خود جبران نمایند.

طبق داده های تحلیلگر بازارهای مالیDune ، صرافی X2Y2 در حال حاضر تقریباً 27 میلیون دلار حجم معاملات روزانه را مدیریت می کند، صرافی LooksRare نیز همزمان شاهد تراکنش حدود 9 میلیون دلار می باشد. علاوه بر این، از آنجایی که این دو صرافی مشوق‌ های توکن به معامله‌ گران ارائه می‌ کنند، این فرضیه وجود دارد که بخش بزرگی از حجم معاملات آنها از این دست تراکنش ‌هاست.

افزایش هک های پروژه های NFT

بر اساس تحقیقات جدید TRMلبز در سال جاری؛ حملات سایبری علیه مجموعه های NFT به طور پیوسته افزایش یافته و تنها در ماه می بیش از 22 میلیون دلار برای جامعه NFT هزینه داشته است. طبق گزارش TRM Labs، شرکت متخصص در انطباق دارایی دیجیتال و مدیریت ریسک، هک ‌های مربوط به کلاهبرداری ‌های استخراج NFT که برای به خطر انداختن حساب ‌های دیسکورد استفاده می ‌شد، در ژوئن سال جاری نسبت به ماه قبل 55 درصد افزایش یافته است.

طبق دادهChainabuse ، در دو ماه گذشته بیش از 100 مورد هک در دیسکورد شناسایی شده است که این حملات تقریبا هر هفته اتفاق افتاده که اغلب توکن های ERC-721 را مورد هدف قرار داده است. همچنین به گفته TRMلبز، شواهد موجود در زنجیره نشان می دهد هکری که در ماه ژوئن NFT Bored Ape Yacht Club را مورد هدف قرار داده احتمالا مسئول هک دیسکورد می باشد.

تگ ها