گسترش کاربردهای متنوع متاورس در سنگاپور

گسترش کاربردهای متنوع متاورس در سنگاپور
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

با گسترش کاربردهای متاورس، یک وزارتخانه دولتی سنگاپور رسیدگی به اختلافات در فضای مجازی را پیشنهاد کرده است. براساس اظهارات ادوین تانگ از وزارت قانون سرمایه در سنگاپور در جشنواره TechLaw؛ احتمالا بزودی تشکیل دادگاه بسیاری از پرونده های قضایی و مراحل ثبت ازدواج و احتمالا برگزاری آن در متاورس انجام خواهد شد. به گفته وی؛ حتی خدمات دولتی نیز می تواند در زمین مجازی رخ دهد.

وزیر ادوین تانگ ضمن اشاره به خدمات حقوقی در فضای مجازی اظهار داشت که چنین خدماتی در متاورس امکان پذیر است و در طی پاندمیک استفاده از اینترنت در تمامی زمینه ها گسترش یافته، حتی برخی از فرآیندهای فیزیکی از جمله حل و فصل اختلافات، اکنون به صورت آنلاین امکان پذیر خواهد بود.

استفاده از فن آوری واقعیت افزوده (AR) در متاورس

وزیر ادوین تانگ در ادامه با ارائه نمونه ای از یک اختلاف حقوقی که از طریق یک پلتفرم دیجیتالی واحد با فن آوری واقعیت افزوده (AR) بررسی و رفع شد، اظهار داشت کیس مورد نظر بدون ایجاد تنش اضافی حل شد و احتمالا آینده از آن متاورس خواهد بود.

طبق نظر ادوین تانگ، وزیر وزارت قانون سرمایه در سنگاپور، استفاده از متاورس آسان است و هرکسی می ‌تواند با استفاده از دیدگاه واقعیت افزوده که نمایانگر فضای واقعی است، از آن استفاده نماید و حتی دید بهتری از واقعیت داشته باشد. وزیر در ادامه اظهارات خود اشاره کرد که داشتن گزینه های آنلاین یک عنصر ترکیبی ایجاد کرده و رویکردهای راحت تری برای حل اختلاف ارائه می دهد.

طبق اظهارات وی؛ یک پلتفرم مبتنی بر متاورس با جلب احساس حضور در میان کاربران، تجربه‌ ای فراگیرتر را برای کاربران فراهم می‌ کند. ترکیب واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تجربه دیجیتالی واقعی ‌تری را فراتر از توانایی‌ های دنیای رسانه‌ های اجتماعی کنونی ممکن می ‌سازد.

همچنین وزیر ادوین تانک مراسم ازدواج خود را در ابتدای سال بر روی متاورس برگزار کرده است. این مراسم با حضور بیش از 2000 مهمان مجازی در دسنترالند برگزار شد. Decentraland پلتفرم مجازی سه بعدی مبتنی بر مرورگر است و کاربران از طریق ارز دیجیتال MANA از بلاک چین اتریوم استفاده می کنند.

توسعه متاورس جهانی

با وجود مارکت نزولی فعلی و مشکلات اقتصادی جهانی، متاورس به طور بالقوه می تواند مزایایی را در بخش های مختلف از جمله مراقبت های بهداشتی، آموزش و پرورش و توسعه شهری ارائه دهد. براساس داده های گوگل ترندز، اصطلاح متاورس اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده است و از ابتدای ژانویه 2022 تا جولای سال جاری جستجوی کلمات کلیدی متاورس افزایش 10 برابری داشته است.

از همین رو در یک توسعه موازی، دولت کره جنوبی در حال برنامه ریزی برای گسترش کاربردهای متاورس خود می باشد و 177 میلیون دلار به عنوان صندوق توسعه برای ایجاد یک پلتفرم مجازی اختصاص داده است. بدین ترتیب توسعه دهندگان متاورس می توانند به راحتی به خدمات دولتی دسترسی داشته باشند.

تگ ها