AVAX تحت فشار بازگشایی توکن 102 میلیون دلاری

AVAX تحت فشار بازگشایی توکن 102 میلیون دلاری
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

در حالی که بیشتر آلت کوین ها به دنبال بهبودی پس از سقوط اخیر بازار هستند، به نظر می رسد قیمت AVAX بر عکس این جریان عمل میکند. دلیل این امر، بازگشایی توکن عظیمی است که قرار است در این هفته معرفی شود، که بدون شک فشار فروش بیشتری را بر قیمت ارزهای دیجیتال که در حال حاضر با افت قیمت رو به رو هستند، وارد می‌کند.

102 میلیون دلار در AVAX قرار است آنلاک شود:

شبکه Avalanche، مانند بسیاری از شبکه های دیگر، بخشی از کل عرضه توکن خود را قفل کرده است تا به صورت دوره ای در گردش باشد. با توجه به اینکه قفل کردن دارایی های دیجیتالی می‌توانند فشار نزولی را روی یک نماد وارد کنند، اغلب می‌توانند سیگنالی برای خروج باشند. برای AVAX، رویداد بعدی بازگشایی توکن است که قرار است در 26 آگوست، پنج روز دیگر برگزار شود. اما جالب ترین نکته در مورد این رویداد تعداد توکن هایی است که قرار است وارد گردش شوند. با توجه به وب سایت ردیابی توکن Token Unlocks، در مجموع 9.54 میلیون توکن قرار است در روز شنبه باز شود. این 2.77 درصد از کل عرضه در گردش دارایی به ارزش 102.29 میلیون دلار به قیمت های جاری را تشکیل می دهد. این وب سایت همچنین نشان می دهد که توکن های آنلاک شده در چهار مرحله توزیع می شوند. این شامل 1.13 میلیون توکن (12.06 میلیون دلار) برای airdrop، 1.67 میلیون توکن (17.87 میلیون) برای Foundation، 2.25 میلیون توکن (24.12 میلیون دلار) برای شرکای استراتژیک و 4.5 میلیون توکن (48.24 میلیون دلار) برای تیم است. با این قفل، بیش از 55٪ از کل عرضه توکن باز می شود و کمتر از 45٪ از عرضه قفل می شود. و از آنجایی که این 9.54 میلیون توکن به بازار راه می یابند، می تواند برای سرمایه گذاران بسیار بد باشد.

آیا قیمت AVAX تحت تاثیر قرار خواهد گرفت؟

با توجه به تخصیص 102 میلیون دلار توکن که قرار است باز شود، این احتمال وجود دارد که بخش بزرگی از آن وارد بازار آزاد شود. در نتیجه چنین حجم زیادی از فروش، قیمت AVAX مطمئناً تحت تأثیر قرار می گیرد و وضعیت بدتر را بدتر می کند. به احتمال زیاد قیمت این دارایی دیجیتال برای اولین بار از ژوئیه 2021 به زیر 10 دلار کاهش می یابد. طبق گزارشات، معاملات تک رقمی باعث خواهد شد که دارندگان AVAX بیشتر در معرض ضرر قرار گیرند، حتی اگر اکثریت قریب به اتفاق در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارند. اندیکاتورهای AVAX نیز در این نقطه به طرز باورنکردنی نزولی هستند و قیمت زیر میانگین متحرک ۱۰۰ روزه و ۲۰۰ روزه قرار دارد. این امر بازیابی این دارایی دیجیتال را در کوتاه مدت، به ویژه با نزدیک شدن رویداد باز کردن قفل، منتفی می کند.