پلتفرم اوپن سی چیست؟ و NFT های خود را چگونه در Opensea بفروشیم؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "پلتفرم اوپن سی چیست؟ و NFT های خود را چگونه در Opensea بفروشیم؟"


  • 18:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 9 دقیقه

پلتفرم اوپن سی چیست؟اوپن سی رو میتونیم به عنوان یکی از برترین سایت های خرید و فروش و معامله NFT ها بدونیم که شهرت و اعتبار زیادی رو در این زمینه داره. بیشتر پروژه های ان اف تی معتبر و معروف رو میتونین تو این سایت پیدا و روی اون ها سرمایه گذاری کنین. همچنین در این سایت امکان فروش NFT ها هم برای تمامی کاربر ها وجود داره. در صورتی که به توکن های غیر مثلی و خرید اون ها علاقه مند هستین، مطالعه این مقاله میتونه برای آشنایی بیشتر با یکی از معتبر ترین بازارهای خرید و فروش NFT براتون سودمند باشه.

البته در این مطلب علاوه بر آموزش سایت اوپن سی، نحوه اتصال متامسک به اوپن سی رو هم بهتون یاد میدیم تا معاملاتی امن داشته باشید. فروش NFT در Opensea یکی دیگه از مطالبی است که بهش می پردازیم؛ مخصوصا که در حال حاضر این خرید و فروش توکن های غیر مثلی بسیار پرسود هستن. در صورتی که میخواین بدونین NFT های خودمون را چگونه در Opensea بفروشیم؟ تا انتهای این مقاله ما رو همراهی کنین.

مقاله پیشنهادی: NFT چیست؟

سایت اوپن سی

سایت اوپن سی چیست؟

همونطور که اشاره کردیم، اوپن سی یکی از بازار های محبوب و اصلی خرید و فروش NFT هاست و در حال حاضر به یکی از مهمترین پلتفرم های معاملاتی توکن های غیر قابل تعویض تبدیل شده. در صورتی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، به خوبی در مورد اهمیت توکن های ان اف تی میدونین و با اون ها آشنا هستین؛ اما اگه بخوایم خیلی مختصر توضیح بدیم که NFT چیست؟ باید این طور بیان کنیم که این توکن ها، ابزاری برای مالکیت دیجیتالی یک اثر هستن که میتونه یک اثر هنری، آیتمی در بازی، سند مهم و. . . باشه.

به عبارت دیگه توکن های غیر مثلی رو میتونیم وسیله ای برای اثبات مالکیت در دنیای رمز ارزها بدونیم. این دارایی ها طیف گسترده ای رو دارن و ممکنه یک اثر هنری، آیتمی در بازی های ویدیوئی، املاک و زمین ها مجازی و. . . باشن. فردی که بتونه مالکیت یک توکن NFT رو با استفاده از کلید خصوصی که داره، تایید کنه، به عنوان مالک اون اثر شناخته میشه و میتونه از قابلیت های اون توکن نهایت بهره رو ببره.

سایت Opensea یکی از اولین بازارهای خرید و فروش توکن های NFT محسوب میشه. وجود چنین پلتفرمی برای مبادله و معامله ی این دسته از دارایی های دیجیتال اهمیت زیادی رو داره. به کمک سایت اوپن سی هنرمندان و تولید کنندگان آثار دیجیتالی میتونن با فروش آثار و دارایی های خودشون، درآمد مناسبی رو کسب کنن. توجه داشته باشین که همه ی افراد، از یک گرافیست و نقاش آثار دیجیتال تا خواننده و نوارنده میتونن آثار خودشون رو در این سایت به فروش برسونن.

مهمترین مزیت این سایت اینه که بر خلاف پلتفرم کریستی دیگه نیازی نیست که از حراج های سنتی برای فروش دارایی های دیجیتالی و آثاری که تبدیل به NFT کردین، استفاده کنین؛ در واقع اوپن سی به لطف تمرکززدایی و سیاست هایی که داره، کنترل همه چیز رو به کاربرها سپرده است. شما میتونین هر زمان که خواستین وارد برنامه اوپن سی بشین و اقدام به خرید و فروش ان اف تی ها کنید.

در ادامه این مقاله به آموزش سایت اوپن سی میپردازیم و شما رو با بحوه فروش NFT در Opensea آشنا میکنیم. همچنین با توجه به اینکه برای استفاده از امکانات این پلتفرم به یک کیف پول ارز دیجیتال که از توکن های غیر قابل تعویض پشتیبانی کنه، احتیاج خواهید داشت، نحوه اتصال متامسک به اوپن سی رو هم بهتون توضیح میدیم. البته ممکنه سوالاتی در مورد تحریم اوپن سی داشته باشین که باید بگیم با استفاده از VPN های آی پی ثابت و یا VPS ها، هیچ مشکلی در این مورد براتون پیش نمیاد.

ویژگی های اوپن سی

مهمترین ویژگی های اوپن سی

احتمالا تا الان به خوبی متوجه شدین که پلتفرم اوپن سی چیست و به چه منظوری از اون استفاده میشه؟ در ادامه بهتره که برای آشنایی بیشتر با این پلتفرم معاملاتی توکن های غیر مثلی در مورد تعدادی از ویژگی های جالب این پلتفرم ساخت NFT صحبت کنیم. طبق بررسی هایی که انجام دادیم، موارد زیر برترین ویژگی های اوپن سی هستن:

  • ساخت NFT

به طور کلی مهمترین هدف سایت Opensea، ساخت و خرید و فروش توکن های غیر مثلی هستش. علاقه مندان میتونن با استفاده از این پلتفرم آثار خودشون رو به توکن غیر قابل معاوضه تبدیل کنن. همچنین کاربرها میتونن با به اشتراک گذاشتن توکن های خودشون، اون ها رو به فروش برسونن و از این راه به درآمد برسن. در صورتی که قصد ساخت NFT در اوپن سی رو دارین میتونین به ویدیو های آموزشی که در مورد ساخت توکن های غیر قابل تعویض و آموزش سایت اوپن سی تهیه کردیم، مراجعه کنین.

  • دسته بندی های مختلف برای توکن های غیر قابل تعویض

یکی از نکات مثبتی که در مورد توکن های NFT و سایت اوپن سی وجود داره، اینه که دسته بندی های متنوعی برای توکن های غیر مثلی در این پلتفرم در نظر گرفته شده. شاید بیشتر شما فکر کنین که NFT ها تنها محدود به عکس های دیجیتال، آیتم بازی ها و یا آواتارهای دیجیتالی باشن، اما طیف گسترده ای از NFT ها وجود داره. در واقع هر چیزی که در بستر مجازی و اینترنت قابل پیاده سازی باشه، پتانسیل تبدیل شدن به یک ان اف تی رو داره. دسته بندی های اوپن سی شامل: موسیقی، دامنه وب سایت ها، بلیط های عضویت، زمین های دیجیتالی و. . . است.

  • بزرگترین بازار NFT جهان

پلتفرم Opensea ادعا میکنه که با توجه به سهم بازاری که از NFT ها داره و تعداد توکن هایی که در این پلتفرم لیست شده، بزرگترین بازار خرید و فروش NFT دنیاست. این ادعا با توجه به بررسی هایی که انجام دادیم، کاملا درست می باشد. با توجه به گستردگی این پلتفرم، بیشتر کاربرهای تازه کار این سایت رو برای فعالیت خودشون انتخاب میکنن. از طرفی با توجه به ابزارهای مفیدی که در این سایت وجود داره، بیشتر توسعه دهنده ها از این پلتفرم استفاده میکنن.
همچنین در این پلتفرم افراد میتونن مارکت پلیس های شخصی (Market Place) خودشون رو برای برای فروش آیتم های درون بازی ها و یا برگزاری ایردراپ های مختلف بوجود بیارن. 

  • پشتیبانی از شبکه های اتریوم (Ethereum) و پالیگان (Polygon)

ویژگی بعدی که در مورد پلتفرم اوپن سی وجود داره، پشتیبانی از شبکه های مختلف در این سایت می باشد. در ابتدا Opensea تنها از اتریوم پشتیبانی میکرد که این شبکه هزینه کارمزد یا گس فی (Gas Fee) بالایی رو داشت. اما بعد ها به منظور راحتی مخاطب ها، شبکه پالیگان هم به این پلتفرم اضافه شده. کاربرهایی که قصد دارن با پرداخت کارمزد کمتری به معامله توکن های NFT بپردازن، میتونن از این شبکه بهره ببرن.

مقاله پیشنهادی: 6 پلتفرم‌ برتر برای ساخت NFT و کسب درآمد از آن

آموزش نحوه اتصال متامسک به اوپن سی

نحوه اتصال متامسک به اوپن سی

کیف پول متامسک یکی از محبوب ترین کیف پول های دیجیتالی دنیا برای معامله و خرید و فروش توکن های NFT محسوب میشه. به همین دلیل قصد داریم که در این مقاله از این کیف پول ارز دیجیتال برای اتصال به سایت اوپن سی استفاده کنیم.

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشین که پلتفرم اوپن سی از کیف پول های دیجیتالی مختلفی پشتیبانی میکنه که لیست این کیف پول ها در تصویر زیر مشخص است. در صورتی که قصد استفاده از Metamask رو ندارین، میتونین یکی از گزینه هایی که در این لیست وجود داره رو انتخاب کنین.

 به طور کلی توصیه ما استفاده از کیف پول های تراست ولت (Trust Wallet) و متامسک (Metamask) می باشد؛ چرا که فروش NFT در Opensea با این کیف پول ها راحت تر انجام میشه.

فروش NFT در Opensea

برای اینکه با نحوه اتصال متامسک به اوپن سی آشنا بشین، در ابتدا باید تو این سایت یک حساب کاربری داشته باشید؛ در صورتی که با ساخت حساب کاربری در این پلتفرم اشنا نیستین پیشنهاد میدیم، به ویدیو آموزش سایت اوپن سی مراجعه کنید. در مرحله بعد باید به پنل کاربری خودتون برین و از گوشه سمت راستِ منو، روی نماد کیف پول کلیک کنین. 

حالا باید در صفحه جدیدی که براتون باز شده، کیف پول ارز دیجیتال خودتون رو پیدا و انتخاب کنین. همونطور که در تصویر زیر مشخص است ما کیف پول Meta Mask زو انتخاب کردیم.

آموزش سایت اوپن سی

در قدم بعدی همونطور که در تصویر زیر هم مشخص شده، زبانه ی دیگه ای در مرورگر براتون باز میشه که از شما میخواد رمز عبور کیف پول متامسک خودتون رو وارد کنین. در واقع این مرحله برای احراز هویت کاربر و تایید اتصال با استفاده از امضای دیجیتال، انجام میشه. 

اتصال متامسک به اوپن سی

در صورتی که مراحل بالا رو به درستی انجام داده باشید، کیف پول شما با موفقیت به سایت اوپن سی متصل میشه. لازم به ذکره که اتصال تمامی کیف پول ها به همین روش صورت میگیره. نکته مهم دیگه ای که قبل از ساخت NFT و یا خرید NFT ها باید بهش توجه کنین، اینه که این پلتفرم برای تراکنش هایی که بر روی اون انجام میشه، هزینه ای رو به عنوان کارمزد دریافت میکنه.

همچنین برای انجام دادن هر داد و ستدی در این سایت، باید کارمزدی رو هم به شبکه پرداخت کنید. به همین دلیل برای شارژ حساب کیف پول خودتون، علاوه بر هزینه خرید و ساخت NFT باید مقداری هم برای هزینه های گس فی یا کارمزد اختصاص بدین. 
نکته دیگه ای که لازم میدونیم بهش اشاره کنیم، اینه که حدالامکان از صرافی های ایرانی برای خرید اتریوم لازم برای این کار استفاده کنین، چون امکان خرید ریالی و مستقیم این ارز رو برای شما فراهم کردن و کارمزد کمتری رو از شما دریافت میکنن.

مقاله پیشنهادی: آموزش کار با پلتفرم Opensea با ویدیو

آموزش فروش NFT در Opensea

حالا که با نحوه اتصال متامسک به اوپن سی آشنا شدین و میدونین که چطور کیف پول های دیجیتال خودتون رو به این پلتفرم متصل کنین، احتمالا این سوال ذهنتون رو مشغول کرده که: NFT های خود را چگونه در Opensea بفروشیم؟ به همین دلیل قصد داریم که در ادامه مقاله پلتفرم اوپن سی چیست؟ بهتون نحوه لیست کردن توکن های غیر قابل معاوضه در این سایت رو آموزش بدیم.

برای فروش NFT در سایت و برنامه اوپن سی، در اولین مرحله باید به صفحه اصلی این وب سایت مراجعه کنین و بر روی گزینه ایجاد یا Create کلیک کنین. در مرحله بعد از شما خواسته میشه که یک اسم و لوگو رو برای مجموعه خودتون انخاب کنین؛ بعد از گذروندن این مرحله، باید مجددا روی عبارت ایجاد یا Create بزنید.

حالا باید با زدن گزینه Add new item یا اضافه کردن آیتم جدید، اثر هنری یا فایل دیجیتالی که قصد تبدیل کردن اون به NFT رو دارین، به مجموعه خودتون اضافه کنین. توجه داشته باشین که برای هر توکن غیر قابل معاوضه ای که بوجود میارین، امکان نام گذاری و اضافه کردن ویژگی ها و توضیحات وجود داره.

همچنین همونطور که در تصویر زیر هم مشخص شده، شما میتونین با اضافه کردن اطلاعات مختلف دیگه، شانس فروش NFT های خودتون رو افزایش بدین. توجه داشته باشین که پر کردن بعضی از این فیلد های اطلاعاتی اجباری نیست ولی با تکمیل اطلاعات اون ها، مخاطب ها میتونن اطلاعات بیشتری رو در مورد توکن های غیر مثلی شما بدست بیارن و به این ترتیب شانس بیشتری برای فروش توکن های غیر قابل معاوضه خود خواهید داشت.

فروش NFT در Opensea

در نهایت با زدن گزینه انتشار، توکن ان اف تی شما ساخته شده و آماده فروش میشه. حالا میتونین با زدن گزینه فروش یا Sell در بالای صفحه، فرآیند فروش و لیست کردن این NFT رو تکمیل کنین. توجه داشته باشین که اگه برای اولین باره که دارین در سایت اوپن سی، توکن NFT برای فروش عرضه میکنید، باید هزینه استفاده از قرارداد هوشمند اون رو پرداخت کنین.

این هزینه با استفاده از ارز ETH پرداخت و با توجه به قیمت روز این رمز ارز مشخص میشه. معمولا این هزینه بین 50 تا 100 دلار متغیر است. پرداخت این کارمزد بهتون اجازه میده که NFT های متعددی رو به این مجموعه اضافه کنین و اون ها رو بدون پرداخت هزینه ای اضافی، به فروش برسونید.

نکته قابل توجه دیگه ای که وجود داره، اینه که تا زمانی که تراکنش های شما به طور کامل انجام نشن، نیازی به پرداخت گس فی یا کارمزد شبکه نخواهید داشت. همچنین توجه داشته باشید که اطلاعات و ویژگی هایی که برای هر آیتم قبل از فروش اون در پلتفرم Opensea وارد میکنین، قابل تغییر نخواهند بود؛ به همین دلیل هنگام وارد کردن اطلاعات باید دقت کافی رو داشته باشین.

فروشنده NFT در اوپن سی

به طور کلی به عنوان یک فروشنده NFT در اوپن سی گزینه های مختلفی برای شما در نظر گرفته شده است. با کمک این سایت شما میتونین از روش های مختلفی برای فروش توکن های خودتون استفاده کنین. برای مثال میتونین برای فروش NFT خودتون یک حراج ترتیب بدین و به بالاترین قیمت پیشنهادی توکن غیر قابل معاوضه خودتون رو به فروش برسونین؛ یا اینکه قیمت مشخصی رو برای دارایی های خودتون تعیین کنین.

در مجموع سیاست های هر معامله گر در این پلتفرم برای فروش آثاری که در اختیار داره، کاملا متفاوت است و هر فرد میتونه از روش های مختلفی برای فروش دارایی های خودش استفاده کنه. برای مثال شما میتونین برای فروش آثار خودتون مدت زمان محدودی رو انتخاب کنین.

در ادامه تعدادی از ویژگی هایی که میتونین برای فروش توکن غیرقابل معاوضه خودتون مشخص کنین، نمایش داده شده است. لازم به ذکره که برای داشتن یک فروش موفق در سایت اوپن سی، باید مجموعه های خودتون رو بازاریابی و تبلیغ کنین. ویدیو آموزشی نحوه ارزش گذاری ان اف تی میتونه در این راستا بهتون کمک کنه.

فروش NFT در Opensea

جمع بندی و نتیجه

تو این مقاله در مورد اینکه پلتفرم اوپن سی چیست؟ صحبت کردیم و اطلاعات جامعی رو در مورد آموزش فروش NFT در Opensea بهتون ارائه دادیم. همچنین در این مطلب به آموزش نحوه اتصال متامسک به اوپن سی پرداختیم و در مورد کیف پول های دیجیتالی که این سایت از اون ها پشتیبانی میکنه، صحبت کردیم. امیدواریم که بتونین از مطالب ارائه شده نهایت استفاده رو ببرید و توکن های NFT خودتون رو با استفاده از این پلتفرم به فروش برسونین.

البته توجه داشته باشین که در این آموزش سایت اوپن سی، تنها اطلاعاتی کلی رو در مورد فروش توکن های غیر قابل معاوضه بهتون ارائه کردیم. اگه دوس داریم که به شکل تخصصی تر بدونین NFT های خود را چگونه در Opensea بفروشیم؟ بهتره از سایر مطالبی که در مورد NFT ها و خرید و فروش اون ها منتشر کردیم، استفاده کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد پلتفرم اوپن سی چیست؟ و NFT های خود را چگونه در Opensea بفروشیم؟

  1. مهسا (1401/06/06)

    ممنون از مقاله کاملتون. ویدیوی اموزشی که در مورد اوپن سی گذاشته بودین هم خیلی کامل و جامع بود.

در مورد پلتفرم اوپن سی چیست؟ و NFT های خود را چگونه در Opensea بفروشیم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+74 = ?