آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت با کلمات بازیابی

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت با کلمات بازیابی"


  • 11:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 9 دقیقه

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) رو میتونیم یکی از معتبر ترین پلتفرم های ذخیره و نگهداری رمز ارزها بدونیم که در بین ایرانی ها هم محبوبیت بالایی رو داره. به همین دلیل امروز قصد داریم که در این مطلب، به آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت با کلمات بازیابی (Recovery Phrase) بپردازیم تا در صورتی که مشکلی در این مورد براتون پیش اومد، بتونین مجددا به دارایی های دیجیتالی خودتون دسترسی پیدا کنین. همچنین با استفاده از فیلم بازیابی تراست ولت هم میتونین از نحوه انجام اینکار اطلاع پیدا کنین.

حذف کیف پول تراست والت، فراموشی رمز کیف پول و یا انتقال تراست ولت به گوشی دیگر، از جمله مشکلات شایعی هستن که در بین سرمایه گذاران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال وجود دارن. همچنین عدم نمایش موجودی در تراست ولت که گاهی اوقات ممکنه به دلیل وجود یک باگ تراست ولت اتفاق بیفته، هم یکی از مشکلات شایع در بین سرمایه گذاران است. تمامی این مشکلات با یکبار بازیابی کیف پول تراست والت قابل حل است.

در صورتی که شما هم تا به الان با چنین مشکلاتی روبرو شدین، این مقاله میتونه تا حد زیادی برای بازیابی کیف پول تراست ولت بهتون کمک کنه؛ به همین دلیل پیشنهاد میدیم که تا انتهای این مطلب ما رو همراهی کنین و از آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت با کلمات بازیابی ای که در این مقاله ارائه کردیم، برای دسترسی دوباره به دارایی های دیجیتالی خودتون استفاده کنین.

مقاله پیشنهادی: ارز دیجیتال چیست؟

معرفی کیف پول تراست ولت

معرفی کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول ارز دیجیتال محلی امن برای نگهداری دارایی های دیجیتالی و رمز ارزها محسوب میشه و تراست ولت یکی از معروفترین کیف پول های ارز دیجیتال دنیا است. این کیف پول در بین سرمایه گذاران ایرانی محبوبیت زیادی رو داره. اما دلیل محبوب بودن تراست ولت چیست؟ با توجه به بررسی های انجام شده میتونیم دلیل محبوبیت Trust Wallet رو امنیت بسیار بالای این کیف پول دیجیتال عنوان کنیم.

تراست ولت یک کیف پول متن باز و غیر متمرکز است که به شکل غیر حضانتی دارایی های دیجیتالی کاربرها رو ذخیره میکنه. این کیف پول در نسخه های اندروید و IOS در دسترس است و از بیش از 10 هزار ارز دیجیتال و توکن مختلف بر بستر بلاک چین پشتیبانی میکنه. این ویژگی ها از دلایل دیگری هستن که برای محبوبیت این کیف پول دیجیتال مطرح شده است. 

جالبه بدونین که این ولت دیجیتال در ابتدای فعالیت خودش تنها برای شبکه اتریوم و رمز ارزهایی که بر روی بستر اون قرار دارن طراحی شده بود، اما در حال حاضر از بیش از 40 شبکه بلاک چینی مختلف پشتیبانی میکنه. از مزیت های دیگه این کیف پول میتونیم به مجهز بودن به یک مرورگر وب 3 اشاره کنیم که به کمک اون، امکان اتصال به برنامه های غیر متمرکز (DApps) فراهم شده.

در کیف پول تراست ولت برای تامین امنیت بیشتر کاربرها، 12 کلمه بازیابی به شکل کاملا تصادفی بوجود میاد که از اون ها برای کنترل ارزهای دیجیتال ذخیره شده در اون حساب کاربری استفاده میشه؛ به همین دلیل هم محافظت از این عبارت ها اهمیت زیادی رو داره که در بخش های بعدی مقاله آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت با کلمات بازیابی، بیشتر در مورد اون ها صحبت خواهیم کرد.

از دیگر ویژگی های بارز و قابل اهمیت کیف پول تراست ولت میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

•    رابط کاربری ساده و روان که استفاده از این کیف پول رو برای تمامی افراد راحت کرده
•    قابلیت تعامل با برنامه های غیر متمرکز و پشتیبانی از اون ها
•    امنیت بسیار بالا در مقایسه با رقبا
•    عدم نیاز به اطلاعات هویتی و شخصی مثل آدرس ایمیل یا مدارک شناسایی

مقاله پیشنهادی: کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

عبارات بازیابی کیف پول دیجیتال چیست؟

احتمالا برای شما هم سوال باشه که کلمات بازیابی چیست و چرا امکان بازیابی تراست ولت بدون کلمات بازیابی وجود ندارد؟ به همین دلیل قصد داریم که در این بخش شما رو به طور کامل با عبارت های بازیابی کیف پول ارز دیجیتال و اهمیت اون ها آشنا کنیم. 

همونطور که تو بخش قبل اشاره داشتیم، در کیف پول تراست والت برای حفاظت از کلید های خصوصی (Private Key) کاربرها از استاندارد های تایید شده ای استفاده میشه. این استاندارد برای راحتی استفاده، به شکل 12 عبارت بازیابی یا Recovery Phrase (گاهی اوقات 24 کلمه بازیابی) در اختیار کاربر قرار داده میشه. با استفاده از این عبارت ها میتونین مدیریت دارایی های خودتون رو در دست بگیرین.

در واقع کلید خصوصی هر رمز ارزی که در تراست ولت از اون پشتیبانی میشه در قالب همین عبارت های بازیابی گنجانده شده و به کاربر ارائه میشه. بعد از اینکه با موفقیت ولت دیجیتالی خودتون رو بوجود آوردین، 12 عبارت بازیابی که به شکل رندوم و تصادفی بوجود اومدن بهتون نمایش داده میشه. توجه داشته باشین که ترتیب این عبارت ها اهمیت زیادی رو داره.

عبارات بازیابی کیف پول دیجیتال

در برخی شرایط خاص ممکنه که برای دستیابی مجدد به رمز ارزهایی که در کیف پول تراست ولت ذخیره کردین، به این عبارت های بازیابی احتیاج داشته باشین. برای مثال از این شرایط میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

•    دستگاهی که کیف پول بر روی اون نصب بود، خراب و یا گم شده باشد.
•    تلفن همراه شما به سرقت بره و دیگه نتونین بهش دسترسی پیدا کنین.
•    حذف کیف پول تراست والت از روی دستگاه موبایل خود
•    قصد دارین که به یک کیف پول ارز دیجیتال بر روی چند دستگاه مختلف دسترسی داشته باشین.
•    دستگاه جدیدی رو خریداری کردین و قصد انتقال تراست ولت به گوشی دیگری رو دارین.
•    با مشکلاتی مثل گم کردن و یا فراموشی رمز کیف پول تراست ولت خودتون مواجه شدین و نمیتونین مجددا وارد کیف پول بشید.

در صورتی که به خاطر یکی از دلایل بالا یا هر دلیل دیگه ای نمیتونین به گوشی موبایل و یا برنامه تراست ولت دسترسی داشته باشین، تنها راه دستیابی دوباره به رمز ارزهایی که داشتین، استفاده از عبارت های بازیابی است. به همین دلیل هم پیشنهاد میکنیم که نسبت به نگهداری و حفاظت از کلمات بازیابی حساب کاربری خودتون، توجه ویژه ای رو داشته باشین.

در ادامه با ما همراه باشین تا قبل از آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت با کلمات بازیابی، نکات مهمی رو در مورد این عبارت های بازیابی بهتون یادآوری کنیم.

مقاله پیشنهادی: آموزش نصب تراست ولت

نکات مهم در مورد کلمات بازیابی تراست ولت

تا به الان باید متوجه شده باشین که کلمات بازیابی چقرد مهم هستن و باید به خوبی از اون ها محافظت بشه. در ادامه لازم میدونیم که چند نکته مهم رو در مورد کلمات بازیابی تراست ولت بهتون گوشزد کنیم. توجه به این نکات میتونه تا حد زیادی به امنیت دارایی های شما کمک کنه:

•    در صورتی که فردی موفق بشه به عبارت های بازیابی شما دسترسی پیدا کنه، باید برای همیشه از دارایی های دیجیتالی خودتون خداحافظی کنید.
•    سعی کنین که برای ذخیره و نگهداری کلمات بازیابی از یک گوشی موبایل دیگه استفاده کنین. به این ترتیب با گم شدن و یا به سرقت رفتن موبایل اصلی خودتون، مجددا بتونین به دارایی های دیجیتالی خودتون دسترسی پیدا کنین.
•    بهترین روش برای نگهداری کلمات بازیابی اینه که اون ها رو بر روی یک برگه کاغذ یادداشت کنین و در جای امنی نگهدارید. همچنین میتونین برای تامین امنیت بیشتر از چندین نسخه مختلف که در جاهای امنی نگهداری میشن، استفاده کنین.
•    کیف پول تراست ولت یک ولت مولتی کارنسی نامیده میشه؛ چرا که از ارزهای دیجیتال مختلفی پشتیبانی میکنه. در صورتی که با استفاده از عبارت های بازیابی خودتون، این کیف پول رو بازیابی کنین، تمامی ولت هایی که به رمز ارزهای مختلف تعلق دارن، به شکل خودکار بازیابی میشن.

آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت

دو حال مختلف برای بازیابی کیف پول تراست ولت وجود داره که در ادامه در مورد هر دوی اون ها توضیحات کاملی رو بهتون ارائه میدیم. توجه داشته باشین که در هر دو روشی که در ادامه به شما آموزش دادیم، بازیابی تراست ولت بدون کلمات بازیابی کیف پول، امکان پذیر نیست.

آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت

حالت اول

استفاده از این حالت برای مواقعی هستش که گوشی موبایل شما گم شده و یا به سرقت رفته و شما دیگه به گوشی قدیمی خودتون دسترسی ندارین؛ و یا اینکه با حذف کیف پول تراست والت، دسترسی به رمز ارزهای خودتون رو از دست دادین. در تمامی این شرایط شما باید مجددا کیف پول تراست ولت رو دانلود و نصب کنین. تو چنین شرایطی با توجه به اینکه هیچ داده ای برای این کیف پول در دستگاه شما وجود نداره، صفحه ای مطابق عکس زیر بهتون نمایش داده میشه.

در این صفحه دو گزینه مختلف وجود داره که گزینه ی Create A New Wallet (ساخت یک کیف پول جدید) برای افرادی است که میخوان کیف پول جدیدی رو بسازن. گزینه دوم هم که با عنوان I already have a wallet (من یک کیف پول دارم) مشخص شده، برای افرادیه که قصد بازیابی کیف پول تراست ولت خودشون رو دارن.

با توجه به این که قصد ما تو این مقاله، آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت با کلمات بازیابی است، از گزینه دوم باید استفاده کنیم.

ساخت یک کیف پول جدید

در مرحله بعدی از شما خواسته میشه که سیاست های حریم شخصی در کیف پول تراست ولت و اصطلاحات این سرویس رو مطالعه کنین و بپذیرین. برای عبور از این مرحله باید تیک تاییدی که در مقابل گزینه ای که رد تصویر مشخص است رو فعال کنین. با این کار، گزینه ادامه یا Continue براتون فعال میشه و متونین که با کلیک بر روی این گزینه به مرحله بعدی برید.

سیاست های حریم شخصی در کیف پول تراست ولت

در این مرحله از شما خواسته میشه تا کیف پولی که قصد بازیابی اون رو دارین انتخاب کنین. با توجه به اینکه ما قصد داریم تا تمامی کیف پول های خودمون رو بازیابی کنیم و عبارات بازیابی تمامی اون ها رو در اختیار داریم، بر روی گزینه ی Multi Coin Wallet کلیک می کنیم.

آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت

حالا باید در صفحه جدیدی که برامون باز شده، کلمات بازیابی ولت دیجیتالی خودمون رو وارد کنیم. این عبارت ها ممکنه 12 یا 24 مورد باشن که باید به ترتیب و با املای درست اون ها رو وارد کنین. همچنین توجه داشته باشین که بین هر کدوم از عبارت ها تنها یک فاصله یا Space ایجاد کنین.

در صورتی که تنها یکی از این عبارت های بازیابی رو به درستی وارد نکنین، امکان بازیابی کیف پول ارز دیجیتال براتون فراهم نمیشه. به همین دلیل لازمه که این مرحله از آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت با کلمات بازیابی رو با دقت و به درستی انجام بدین.

توجه داشته باشین که بازیابی تراست ولت بدون کلمات بازیابی امکان پذیر نیست و به همین دلیل باید نسبت به نگهداری و امنیت کلملت بازیابی حساب کاربری خودتون توجه لازم رو بکنید. همچنین در صورتی که این عبارت ها رو به هر دلیلی در اختیار نداشته باشین، دارایی هاتون رو برای همیشه از دست خواهید داد.

در نهایت با کلیک بر روی گزینه Import کیف پول شما بازیابی خواهد شد و می تونین به تمامی دارایی های دیجیتالی خودتون مجددا دستیابی پیدا کنین.

آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت

در صورتی که عبارت های بازیابی رو در مرحله قبل به درستی وارد کنین، صفحه ای مشابه تصویر زیر بهتون نمایش داده میشه. در این صفحه اعلام شده که کیف پول ارز دیجیتال شما با موفقیت بازیابی شد. به این ترتیب مجددا به تمامی دارایی هایی که قبلا در این کیف پول ذخیره کرده بودین، دسترسی پیدا خواهید کرد.

آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت

حالت دوم

گاهی اوقات ممکنه که شما از قبل یک کیف پول در تراست ولت خودتون داشته باشین و بخواین که ولت دیگه ای رو برای مدیریت دارایی های خودتون بهش اضافه کنین. همچنین افرادی که قصد دارن بر روی گوشی های مختلف خودشون به یک ولت دیجیتال و دارایی هاشون دسترسی داشته باشن، هم باید از این روش استفاده کنن.

در این حالت باید نرم افزار تراست ولت خودتون رو باز کنین و با استفاده از منوی تنظیمات، به صفحه مربوط به تنظیمات کیف پول برید. 

آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت

در منوی تنظیمات بر روی گزینه کیف پول ها یا Wallets کلیک کنین. این گزینه بهتون اجازه میده تا ولت های دیجیتالی خودتون رو مدیریت کنین.

آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت

در صفحه جدیدی که براتون باز شده، مشابه تصویر زیر میتونین کیف پول های خودتون رو مدیریت کنین. برای اضافه کردن یک ولت جدید و یا بازیابی کیف پول تراست ولت باید بر روی گزینه ی + که در بالای صفحه قرار گرفته، کلیک کنین.

آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت

همونطور که در تصویر زیر هم مشاهده میکنین، صفحه جدیدی که براتون باز میشه، به حالت اول بازیابی کیف پول تراست ولت شباهت داره. حالا کافیه تا با توجه به توضیحاتی که قبلا در مورد آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت با کلمات بازیابی بهتون دادیم، کیف پول ارز دیجیتال خودتون رو بازیابی کنین.

برای اینکه بتونین تمامی کیف پول های خودتون رو مدیریت کنین و اون ها رو تغییر بدین، باید از منوی تنظیمات به بخش کیف پول ها مراجعه کنید. در این قسمت تمامی کیف پول هایی که بر روی نرم افزار تراست ولت نصب کردین، قابل مشاهده و دسترسی است.

آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت

جمع بندی و نتیجه

حذف کیف پول تراست ولت، فراموشی رمز کیف پول و یا انتقال تراست ولت به گوشی دیگر از جمله معضلاتی هستش که ممکنه شما هم یک روز با اون دست به گریبان بشین. به همین منظور در این مقاله سعی کردیم که به آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت با کلمات بازیابی، بپردازیم و بهتون یاد بدیم که چظور میتونین کیف پول خودتون رو بازیابی کنین. امیدواریم که اطلاعات این مقاله براتون کاربردی و مفید باشه و بتونین که مجددا به دارایی های دیجیتالی خودتون دسترسی پیدا کنین.

البته در این مقاله برای آشنایی بیشتر با این موضوع که کلمات کلیدی چیست و کاربرد های آن کدامند؟ هم اطلاعات مختصر و مفیدی رو بهتون ارائه کردیم. همچنین چند نکته مهم در مورد نگهداری و محافظت از کلمات کلیدی حساب کاربریتون رو هم توضیح دادیم. امیدواریم که این مطلب بتونه برای بازیابی کیف پول تراست ولت شما کاربردی باشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت با کلمات بازیابی

  1. MAHSA (1401/06/08)

    خیلی ساده و روان توضیح داده بودین. اینکه تمامی مراحل رو با استفاده از عکس مشخص کرده بودین هم خیلی مفید بود. واقعا ممنون

در مورد آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت با کلمات بازیابی نظر دهید
سوال امنیتی :9+62 = ?