آشنایی با مهمترین اندیکاتورها برای نوسانگیری ارز دیجیتال

  • 03:06 1403-06-24
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

یکی از اصول موفقیت در بازار ارز دیجیتال آشنایی با مهمترین اندیکاتورها برای نوسانگیری ارز دیجیتال است. بازار ارزهای دیجیتال غیرقابل پیش بینی است، اما معامله گران می توانند با استفاده از ابزارهای مناسب بیشترین استفاده را از آن ببرند. بهترین شاخص ها برای تجارت ارزهای دیجیتال به عادت های معاملاتی شما بستگی دارد. برای معامله‌گران روزانه، اندیکاتورهایی که سریع حرکت می‌کنند بهترین هستند، در حالی که اندیکاتورهای کندتر برای معامله‌گران نوسانی بهترین هستند، اما مجموعه ای از شاخص های رمزنگاری می تواند یک سیستم معاملاتی را ایجاد کند. یک سیستم معاملاتی خوب برای هر کسی که ارز دیجیتال معامله می کند مهم است. بهترین اندیکاتور برای تجارت در سیگنال ارز دیجیتال که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته اند برای همه انواع معامله گران عالی هستند. این شاخص ها می توانند به شما کمک کنند تا مقداری درآمد داشته باشید و از شما در برابر ضرر محافظت کنند.

اندیکاتورها در بازار ارز دیجیتال چیست؟

اندیکاتورهای معاملاتی برای نوسان گیری در ارز دیجیتال ابزارهایی هستند که به معامله‌گران کمک می‌کنند با استفاده از داده‌های قیمت و/یا حجم، فرصت‌هایی برای تجارت در بازار ارزهای دیجیتال پیدا کنند. این ابزارها به معامله‌گران کمک می‌کنند تا با نشان دادن آنچه در بازار اتفاق می‌افتد، چگونه پیش می‌رود و اینکه آیا ممکن است کاهش پیدا کند، انتخاب ‌های هوشمندانه‌ ای در مورد خرید یا فروش چیزها انجام دهند. فرمول ها و الگوریتم های مختلفی توسط شاخص های معاملاتی برای ارزیابی داده های بازار و ارائه اطلاعات استفاده می شود. این اندیکاتورها می توانند به معامله گران کمک کنند تا تغییر قیمت ها، روندها و نقاط ورود و خروج را شناسایی کنند. برای تصمیم گیری در مورد معاملات، معامله گران اغلب شاخص ها را ترکیب می کنند.

انواع شاخص های معاملات ارز دیجیتال

اندیکاتورها برای نوسانگیری ارز دیجیتال

برای آشنایی با مهمترین اندیکاتورها برای نوسانگیری ارز دیجیتال باید آنواع آن را نیز بلد باشید. معامله گران اغلب از انواع مختلفی از اندیکاتورهای معاملاتی استفاده می کنند. در ادامه به شرح انواع این شاخص ها می پردازیم.
•    شاخص های روند: این شاخص ها به تعیین جهت روند بازار کمک می کنند. شاخص های روند شامل ابر ایچیموکو، خطوط روند و میانگین متحرک است.
•    شاخص های حرکت: اندیکاتورهای حرکت ابزاری برای پی بردن به میزان تغییر بازار و زمان تغییر قیمت ها هستند. برای مثال RSI، SO و MACD.
•    شاخص های نوسانات:: این اندیکاتورها، مانند باندهای بولینگر (BB)، به معامله گران کمک می کنند تا درجه نوسانات بازار را تعیین کنند.
•    شاخص های حجم: این ابزارها به معامله گران کمک می کند تا بفهمند چه تعداد تراکنش در بازار انجام می شود. حجم On-Balance (OBV) می تواند در این مورد مفید باشد.
•    اسیلاتورها: شاخص جهت دار متوسط مثال خوبی از یک نوسان ساز است.

آشنایی با مهمترین اندیکاتورها برای نوسانگیری ارز دیجیتال

ویژگی های سیگنال ارز دیجیتال معتبر را نیز در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه به بررسی محبوب ترین شاخص های فنی مورد استفاده در بازار ارزهای دیجیتال می پردازیم. 

میانگین های متحرک

اولین شاخص واگرایی همگرایی میانگین متحرک نام دارد. ما به سرعت به میانگین متحرک نگاه خواهیم کرد تا خطوطی که از آن تشکیل شده است را درک کنیم. ما همچنین بین میانگین متحرک ساده و میانگین متحرک نمایی تفاوت قائل می شویم. میانگین متحرک ساده نشان می دهد که قیمت ها در طول زمان چگونه تغییر کرده اند، در حالی که میانگین متحرک نمایی نشان می دهد که قیمت ها اخیراً چگونه تغییر کرده اند. به طور کلی، میانگین‌ های متحرک به‌صورت مجزا، شاخص‌هایی بسیار ساده و پرکاربرد هستند که معامله‌گران را قادر می‌سازد تا روندها را تأیید کرده و سطوح اصلی قیمت را شناسایی کنند. 

OBV (معادل حجم)

اندیکاتورها برای نوسانگیری ارز دیجیتال

On Balance Volume ابزاری است که از چند نفر برای پیش‌بینی افزایش یا کاهش قیمت استفاده می‌کند. جوزف گرانویل آن را سال 1963 هنگامی که کتابی در مورد معاملات سهام نوشت، معرفی کرد. ایده پشت OBV این است که حجم معاملات بر قیمت تأثیر می گذارد و می توان از آن برای تصمیم گیری در مورد دوام یا عدم ماندگاری یک روند استفاده کرد. OBV همچنین به شما می گوید که چه کسی در بازار معامله می کند. اما هنگام استفاده از OBV، معامله گران باید مراقب باشند که به راحتی توسط نهنگ ها یا سازندگان بازاری که بدون تأثیر بر قیمت پول زیادی به دست می آورند، آن را دور بریزند. OBV بهتر است به عنوان یک سیگنال برای استفاده با میانگین متحرک و شاخص های ذکر شده در بالا دیده شود.

باندهای بولینگر

جان بولینگر گروه‌های بولینگر را در دهه 1980 ایجاد کرد و بسیار محبوب شدند زیرا نشان می‌دهند که چقدر اوضاع ناپایدار است. باندهای بولینگر یک راه عالی برای ترسیم نوسان دارایی های کریپتو هستند. نمودار کندل استیک دارای سه باند به نام باندهای بولینگر است. باندهای بولینگر با تایم فریم ‌های طولانی ‌تر بهترین کار را دارند، زیرا فریم‌ های زمانی بسیار کوتاه اغلب حرکات و نویز نادرست ایجاد می‌کنند.

قدرت نسبی (RSI)

اندیکاتورها برای نوسانگیری ارز دیجیتال

جی ولز وایلدر شاخص قدرت نسبی (RSI) را سال 1978 ایجاد کرد. این شاخص در بین افرادی که سهام و ارزهای دیجیتال را معامله می کنند محبوب شد.  این اندیکاتور دارای 3 خط است و یکی در وسط آن نشانگر RSI نامیده می شود، با استفاده از RSI، معامله گران می توانند تشخیص دهند که سرمایه گذاری خیلی زیاد است یا خیلی پایین. RSI بر اساس 14 تغییر قیمت اخیر است. به طور کلی، سیگنال‌ های RSI زمانی قوی‌ تر هستند که بازار در محدوده ‌ای بدون حرکت صعودی یا نزولی قابل توجه معامله می‌کند. دلیلش این است که در بازاری که قیمت در حال افزایش است، RSI غیرقابل اعتماد می شود زیرا راهی برای پیش بینی قیمت بالا ندارد.

کلام آخر:
در این مقاله آشنایی با مهمترین اندیکاتورها برای نوسانگیری ارز دیجیتال یاد گرفته اید که این اندیکاتورها در کنار هم مجموعه ای محکم از ابزارها را به معامله گران جدید می دهد تا تصمیمات آگاهانه تری را هنگام معامله در بازارهای ارزهای دیجیتال اتخاذ کنند. حتی با وجود اینکه هیچ شاخص کاملی وجود ندارد، استفاده از آنها همراه با ابزارهایی مانند الگوهای کندل ممکن است شانس بازدهی را افزایش دهد.

منابع: https://www.bcbgroup.com/best-indicators-for-crypto-trading-analysis/
 


نظرات کاربران در مورد آشنایی با مهمترین اندیکاتورها برای نوسانگیری ارز دیجیتال

در مورد آشنایی با مهمترین اندیکاتورها برای نوسانگیری ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :7 + 63 = ?