صرافی های غیر متمرکز چگونه کار میکنند؟

  • 17:06 1403-06-28
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

آیا می دانید صرافی های غیر متمرکز چگونه کار میکنند؟ این نوع صرافی ارز دیجیتال که به نام DEX نیز شناخته می‌شوند، بازارهای همتا به همتا هستند که در آن معامله‌ گران ارزهای رمزنگاری شده مستقیماً بدون واگذاری مدیریت وجوه خود به واسطه ‌ها یا متولیان معامله می‌کنند. این تراکنش ها با استفاده از قراردادهای خوداجرایی که با کد نوشته شده به نام قراردادهای هوشمند انجام می شود. DEX ها برای حذف الزامات مرجع برای تأیید و تأیید تراکنش ‌ها در یک صرافی خصوصی طراحی شده ‌اند. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعاتی را در خصوص صرافی های غیر متمرکز شرح دهیم.

صرافی های غیر متمرکز چگونه کار می کنند؟

صرافی ها از قراردادهای هوشمند ساخته شده روی شبکه های بلاک چین پشتیبانی می کنند که در آن کاربران پول خود را ذخیره می کنند؛ بنابراین کارمزد تراکنش ها و هزینه های تراکنش را کاهش می دهند. اساسا، معامله گران از DEX برای تعامل با قراردادهای هوشمند در بلاک چین استفاده می کنند. سه نوع اصلی از صرافی غیرمتمرکز وجود دارد: بازارسازان خودکار، دفترهای سفارش DEX و تجمیع کنندگان DEX. همه این انواع به کاربران اجازه می دهد تا از طریق قراردادهای هوشمند به طور مستقیم با یکدیگر تجارت کنند. اولین صرافی های غیرمتمرکز از همان دفترچه های سفارش صرافی های متمرکز استفاده می کردند.

صرافی غیر متمرکز چیست؟

صرافی های غیر متمرکز از قراردادهای هوشمند استفاده می کنند تا معامله گران بتوانند سفارشات را بدون واسطه انجام دهند. از سوی دیگر، تراکنش‌های انتقالی توسط سازمان‌های مرکزی مانند بانک‌ها مدیریت می‌شوند و شامل خدمات مالی سودآور می‌شوند. صرافی ‌ها یکی از رایج‌ترین پلتفرم ‌های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال هستند، زیرا آنها مدیرانی هستند که پول کاربران را مدیریت می‌کنند و پلتفرمی با کاربری آسان برای کاربران جدید فراهم می‌کنند. برخی از معاملات املاک و مستغلات بیمه دارایی های ذخیره شده را ارائه می دهند.

مزایای استفاده از صرافی های غیرمتمرکز

صرافی غیر متمرکز

حال که فهمیدید صرافی های غیر متمرکز چگونه کار میکنند؟ بهتر است با مزایا و معایب صرافی های متمرکز و غیر متمرکز نیز آَشنا شوید.

در دسترس بودن رمز

نقل و انتقالات به برندها باید به صورت جداگانه بررسی شود و قبل از فهرست شدن از مطابقت آنها با مقررات محلی اطمینان حاصل شود. از آنجا که تراکنش ‌ها می‌توانند شامل تمام کاراکترهای نوشته شده در بلوکی باشند که در آن ایجاد شده ‌اند، رویدادهای جدید را می‌توان قبل از اینکه در صرافی مرکزی در دسترس قرار گیرند، روی این تراکنش‌ها نوشت.

ناشناس بودن

صرافی غیر متمرکز

هنگامی که کاربران یک ارز دیجیتال را با ارز دیگر مبادله می کنند، ناشناس بودن آنها در DEX حفظ می شود. برخلاف تراکنش‌های سنتی، کاربران نیازی به انجام فرآیند شناسایی استاندارد به نام مشتری خود (KYC) ندارند.

کلام آخر:
با مطالعه این مقاله متوجه شده اید که صرافی های غیر متمرکز چگونه کار میکنند؟ صرافی های غیرمتمرکز نشان دهنده یک تغییر پارادایم در دنیای تجارت ارزهای دیجیتال است. با استفاده از فناوری بلاک چین و قراردادهای هوشمند، DEX ها روشی واقعاً همتا به همتا و غیرقابل اعتماد برای مبادله دارایی های دیجیتال ارائه می دهند.

منبع مقاله: https://cointelegraph.com/learn/what-are-decentralized-exchanges-and-how-do-dexs-work

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد صرافی های غیر متمرکز چگونه کار میکنند؟

در مورد صرافی های غیر متمرکز چگونه کار میکنند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7 + 37 = ?