آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال"


  • 00:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 14 دقیقه

در مقاله آموزش نوسان گیری در ارزهای دیجیتال، می خواهیم اطلاعاتی در مورد نوسانات بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی نوسان گیری ارزهای دیجیتال بپردازیم. با توجه به اینکه قراره در این مقاله اطلاعاتی در مورد نوسان گیری ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم، بهتره ابتدا مقدمه ای در مورد بازار ارزهای دیجیتال داشته باشیم تا بتونین به راحتی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال در سال های اخیر به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که داشته مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل بشه. بازار ارزهای دیجیتال نیز مثل بقیه بازارهای مالی دارای نوسانات قیمتی زیادی هست و سرمایه گذاران و معامله گران زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سودهای به دست میارن.

شما نیز می تونین از همین نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین. البته به شرط اینکه تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و با معامله در این نقاط سودهای زیادی به دست بیارین. تحلیل تکنیکال نیز دانش تخصصی هست که به معامله گران و سرمایه گذاران این امکان رو میده تا نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنند و بتونن وضعیت ارزهای دیجیتال رو بررسی کنند و بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنند.

همونطور که گفتیم، شما می تونین از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین. برای این کار می تونین بعد از پیدا کردن بهترین نقاط خرید و فروش، وارد معامله بشین و بعد از رشد قیمتی از معامله خارج بشین و منتظر نوسان بعدی می مونین. بهتره بدونین نوسان گیری ارزهای دیجیتال یکی از روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال هست که محبوبیت زیادی به دست اورده. به همین منظور ما در مقاله آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد نوسانات بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه می کنیم و به بررسی نوسان گیری ارزهای دیجیتال می پردازیم. همچنین پیشنهاد می کینم از سیگنال ارز دیجیتال  سایت ارز سنج در معاملات خودتون  استفاده کنید.

نوسان در قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

نوسان در قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

در پاسخ به سوال نوسان در قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهوری هست که قیمت ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات ریسک بازار رو زیاد کرده. ولی یکی از مزیت هایی که نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال دارن این هست که سرمایه گذاران و معامله گران این امکان رو دارن تا با پیدا کردن بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال و با معامله در این نقاط سودهای زیادی به دست بیارن.

شما نیز باید با استفاده از روش تحلیل تکنیکال یا دریافت سیگنال ارز دیجیتال، بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و بتونین سود زیادی به دست بیارین. جالب اینجاست که بدونین نوسان قیمتی ارزهای دیجیتال معیاری هست که نشون میده قیمت یه دارایی یا ارز دیجیتال در طول زمان چقدر بالا یا پایین میشه. به عبارت دیگه نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال نشون دهنده تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتال در بازه های زمانی مختلف هست.

به این ترتیب شما می تونین با استفاده از چارت یا نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال، نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال رو دریافت کنین و با تحلیل و بررسی وضعیت قیمت ارزهای دیجیتال، بهتره نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و با معامله در این نقاط سودهای زیادی به دست بیارین. همچنین هرچقدر نوسانات قیمتی ارز دیجیتالی بیشتر باشه، ریسک اون نیز بیشتر میشه.

نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال تحت عوامل و فاکتورهای زیادی بالا و پایین میشن. برای مثال برخی اخبار یا فاندامنتال باعث میشه تا قیمت ارزهای دیجیتال به طور چشمگیری بالا و پایین بشه. به این ترتیب وقتی نوسانات قیمتی یه ارز دیجیتالی بیشتر بشه، شما می تونین نوسان های زیادی از اون بگیرین، البته ممکنه همونقدر که سود به دست بیارین، همون اندازه نیز ضرر کنین.

نوسان گیری چیست و چگونه انجام می گیرد؟

نوسان گیری چیست و چگونه انجام می گیرد؟

در این قسمت از مقاله آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال، نوبت این رسیده تا اطلاعاتی در مورد نوسان گیری برای شما ارائه کنیم. ما می تونیم در پاسخ به سوال نوسان گیری چیست و چگونه انجام می گیرد؟ این جواب رو بدیم که یکی از روش های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال، نوسان گیری هست.

نوسان گیری ارزهای دیجیتال به این معنی هست که معامله گر یا تریدر بازار ارزهای دیجیتال با شناخت بازار و با استفاده از استراتژی های معاملاتی مختلفی، زمانی که قیمت یه ارز دیجیتال در سطح پایینی قرار داشته و یا در اینده انتظار افزایش قیمت از اون میره، اون ارز رو می خره و بعد از کسب سود و رسیدن به انتهای روند اون رو می فروشه. به این ترتیب شما هم می تونین با خرید و فروش ارزهای دیجیتال در قیمت های مختلف، سودهای زیادی به دست بیارین. این نکته رو هم باید یاداوری کنیم که کسب سود بدون دانش تخصصی ارزهای دیجیتال کار راحتی نیست و باید در مورد انواه روش های معاملاتی اطلاعات بالایی کسب کنین.

جالب اینجاست که بدونین نوسان گیری ارزهای دیجیتال نوعی روش معاملاتی یا استراتژی معاملاتی هست که سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال این امکان رو دارن تا از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارن. همچنین نوسان گیری ارزهای دیجیتال روش معاملاتی هست که در اون برای کسب درآمد، نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرن.

نکته قابل توجه این هست که شما می تونین برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال از نوسانات قیمتی در بازه های زمانی مختلف استفاده کنین. این بازه های زمانی ممکنه یه ساعته، یه هفته یا ماهانه باشه. به این ترتیب نوسان گیری نیز در این بازه های زمانی انجام میشه.

بهتره بدونین هر چقدر روند بازار قوی تر باشه، استراتژی نوسان گیری ارزهای دیجیتال، فرصت های زیادی برای کسب سود برای شما میده که اگه اموزش دیده باشین و بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین، می تونین سودهای زیادی به دست بیارین. همچنین برای اینکه بتونین در نوسان گیری ارزهای دیجیتال ضررهای زیادی نکنین، باید برای خودتون حد سود و حد ضرر تعیین کنین.

انواع نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال کدامند؟

انواع نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال کدامند؟

همونطور که در ابتدا مقاله نیز گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و سرمایه گذاران و معامله گران این امکان رو دارن تا از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارن. همچنین نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارن که در این قسمت از مقاله آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال، انواع نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی و مورد بررسی قرار می دیم.

•    نوسانات صعودی

یکی از انواع نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال، نوسانات صعودی هست. بهتره بدونین قیمت ارزهای دیجیتال ممکنه تحت شرایط خاصی افزایش پیدا بکنه و روند صعودی بشه. شما می تونین در روند صعودی بازار هم جهت با روند حرکت کنین و سودهای زیادی به دست بیارین. البته توجه داشته باشین که هر روند صعودی اصلاح قیمتی داره و باید سعی کنین در موقعیت اصلاح قیمت وارد معامله بشین تا سود زیادی به دست بیارین.

•    محدوده رنج زدن

یکی دیگه از انواع نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال، محدوده رنج زدن هست. ممکنه در برخی مواقع قیمت ارزهای دیجیتال تکون نخورن و در یه محدوده به صورت ثابت باقی بمونن. در این حالت شما نمی تونین نوسان گیری کنین و باید صبر کنین تا روند بازار مشخص بشه.

•    نوسانات نزولی

یکی دیگه از انواع نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال، نوسانات نزولی هست. بهتره بدونین قیمت ارزهای دیجیتال در برخی موقعیت ها، کاهش پیدا می کنند و روند قیمتی اون ها نزولی میشه. در اینن شرایط نیز می تونین با خرید ارزهای دیجیتال در کف قیمتی و فروش اون در قیمت بالاتر سود زیادی به دست بیارین.

استفاده از نوسان قیمت ارزهای دیجیتال برای کسب درآمد:

استفاده از نوسان قیمت ارزهای دیجیتال برای کسب درآمد:

در این قسمت از مقاله آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال، می خواهیم اطلاعاتی در مورد کسب درآمد از نوسان گیری ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال به دلیل اینکه بازاری نوپا و تازه هست، نوسانات قیمتی زیادی داره و این نوسانات تاثیر گرفته از عمق کم بازار هست و فرصت استفاده از نوسان گیری ارز دیجیتال رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه.

به این ترتیب معامله گران و تریدرها این امکان رو دارن تا با یادگیری نحوه نوسان گیری ارزهای دیجیتال وارد معامله بشن و با خرید و فروش در بهترین نقاط، سودهای زیادی به دست بیارن. البته بعضی وقت ها ممکنه ضررهای زیادی هم کنند.

بازار ارزهای دیجیتال روش های کسب درآمد زیادی داره که یکی از این روش ها، نوسان گیری ارزهای دیجیتال هست. همچنین توجه داشته باشین که شانس در معامله ها هیچ معنی و مفهومی نداره و برای اینکه بتونین با استفاده از روش نوسان گیری ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین، باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و یا سیگنال ارز دیجیتال دریافت کنین تا با هدف خاص وارد معامله بشین.

بهتره بدونین شما می تونین زمانی بیشترین سود رو از نوسان گیری به دست بیارین که بازار در روند قوی صعودی قرار بگیره. علاوه بر این، شما می تونین زمانی که بازار در حالت رنج هست نیز سود به دست بیارین، البته باید در این موقعیت ها روند احتمالی بازار رو به درستی پیش بینی کنین.

به عبارت دیگه نوسان گیری در زمان وجود روند قوی در بازار ارزهای دیجیتال عملکرد بهتری رو از خود نشون میده. حال فکر کنین که بازه زمانی روندهای قوی طولانی بشه. بدون شک این چنین شرایطی فرصت کسب سود و کسب درآمد زیادی رو برای معامله گران نوسان گیر فراهم می کنه. شما نیز می تونین در روندهای قوی بازار ارزهای دیجیتال وارد معاملات بشین و سودهای زیادی به دست بیارین.

مهارت های لازم برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال:

مهارت های لازم برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال:

برای اینکه بتونین از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین، باید مهارت های لازم رو یاد بگیرین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد مهارت های لازم برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال برای شما ارائه می کنیم تا بتونین با یادگیری و اشنایی با این مهارت ها سودهای زیادی به دست بیارین.

•    یکی از مهارت های لازم برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال این هست که معامله گر یا تریدر باید برای شروع معامله، حرکت کوتاه مدت قیمت رو بررسی بکنه. همچنین باید هم بتونه نماد گسترده ای از قیمت ها و هم دیدگاه محدودی رو مشاهده بکنه. به عبارت دیگه باید علاوه بر اینکه قیمت کوتاه مدت یه ارز دیجیتال رو بررسی بکنه، باید وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال رو هم مورد بررسی قرار بده.

•    یکی دیگه از مهارت های لازم برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال این هست که معامله گر نوسان گیر باید بتونه قیمت ارزهای دیجیتال رو تحلیل بکنه و یا سیگنال دریافت بکنه تا بتونه بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا بکنه و با معامله در این نقاط سودهای زیادی به دست بیاره.

•    یکی دیگه از مهارت های لازم برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال این هست که معامله گر باید بر احساسات خودش کنترل داشته باشه و بتونه ریسک معاملاتی خودش رو کاهش بده. به عبارت دیگه معامله گر نباید تحت تاثیر احساسات بازار قرار بگیره و وقتی سود کرد از معامله خارج بشه.

•    یکی دیگه از مهارت های لازم برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال این هست که معامله گر باید بتونه برای معامله های خودش حد سود و حد ضرر مشخص کنه. به این ترتیب معامله گر با این کار می تونه بیشترین سود و کمترین ضرر رو داشته باشه.

روش های نوسان گیری در ارز دیجیتال:

روش های نوسان گیری در ارزهای دیجیتال:

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد نوسان گیری در ارز دیجیتال، دوست داشته باشین تا شما نیز با استفاده از استراتژی نوسان گیری ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین. برای این کار باید با انواع روش های نوسان گیری در ارز دیجیتال اشنایی داشته باشین. به همین منظور در این قسمت از مقاله نوسان گیری ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می گیرد؟ برخی از انواع روش های نوسان گیری در ارز دیجیتال رو برای شما معرفی و بررسی می کنیم.

•    تشخیص محدوده های ثابت نوسان

یکی از روش های نوسان گیری در ارز دیجیتال این هست که بتونین محدوده های ثابت نوسان رو تشخیص بدین. بهتره بدونین با استفاده از این روش می تونین زمانی که بازار در حالت رنج زدن هست، درآمد به دست بیارین. برای این کار باید در نزدیکی سطح حمایتی سفارش خرید بزارین و در نزدیک سطح مقاومتی نیز سفارش فروش بزارین تا بتونین در اثر اختلاف قیمت خرید و فروش سود به دست بیارین.

•    کمک گرفتن از میانگین متحرک

یکی دیگه از روش های نوسان گیری در ارز دیجیتال این هست که از میانگین متحرک کمک بگیرین. بهتره بدونین یکی از کاربردهای میانگین متحرک این هست که نقش حمایت و مقاومت رو ایفا می کنه و در روندهای صعودی جلوی ریزش رو می گیره و روندهای نزولی نیز در برابر رشد قیمت مقاومت می کنه.

•    کمک گرفتن از اندیکاتورها

یکی دیگه از روش های نوسان گیری در ارز دیجیتال این هست که از اندیکاتورها کمک بگیرین. بهتره بدونین بعضی از اندیکاتورها محدوده متحرکی رو برای نوسان قیمت تعیین می کنند. همچنین این شاخص بیشترین کارایی خودش رو در بازارهای رنج و بدون روند نشون میده.

مزایا و معایب نوسان گیری:

مزایا و معایب نوسان گیری:

استفاده از استراتژی نوسان گیری ارزهای دیجیتال می تونه مزایا و معایب زیادی به همراه داشته باشه. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله نوسان گیری چیست و چگونه انجام می گیرد؟ اطلاعاتی در مورد مزایا و معایب نوسان گیری برای شما ارائه می کنیم.

مزایا:

•    یکی از مزایای نوسان گیری این هست که معامله گر لازم نیست همه روزه وضعیت بازار رو بررسی بکنه.
•    یکی دیگه از مزایای نوسان گیری این هست که معامله گران این امکان رو دارن تا با بررسی احساسات و اخبار بازار نیز وضعیت بازار رو بررسی کنند و نتیجه های خوبی به دست بیارین.
•    یکی دیگه از مزایای نوسان گیری این هست که سوددهی نسبتا زیادی داره. بهتره بدونین اگه معامله گر بتونه به صورت حرفه ای نوسان گیری رو یاد بگیره، می تونه سودهای زیادی به دست بیاره.

معایب:

•    یکی از معایب نوسان گیری این هست که باید معامله گر بتونه مفهوم بازار رو به خوبی درک بکنه تا بتونه با تحلیل کمتر سودهای زیادی به دست بیاره.
•    یکی دیگه از معایب نوسان گیری این هست که به دلیل وجود نوسانات زیاد بازار ارزهای دیجیتال، احتمال در خطر بودن دارایی ها وجود داره.
•    یکی دیگه از معایب نوسان گیری این هست که از سودهای بلند مدت محروم میشین.

آیا برای نوسان گیری باید تحلیل بلد باشیم؟

آیا برای نوسان گیری باید تحلیل بلد باشیم؟

در این قسمت از مقاله آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال، به این موضوع می پردازیم که ایا برای نوسان گیری باید تحلیل بلد باشیم؟ بهتره بدونین معامله گران و تریدرها از روش های مختلفی برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال استفاده می کنند و سودهای زیادی به دست بیارن.

همونطور که گفتیم، باید برای اینکه بتونین از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین، باید بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و با معامله در این نقاط سودهای زیادی به دست بیارین. برای این کار باید بتونین تحلیل انجام بدین و یا سیگنال خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو دریافت کنین و بتونین نقاط معاملاتی رو شناسایی کنین.

می تونیم در پاسخ به سوال آیا برای نوسان گیری باید تحلیل بلد باشیم؟ این جواب رو بدیم که بله، باید بتونیم وضعیت ارزهای دیجیتال رو تحلیل کنیم و با شناسایی بهترین نقاط خرید و فروش سودهای زیادی به دست بیاریم. در حالت کلی بهتره از تحلیل های بنیادی و تکنیکال برای تشخیص زمان ورود و خروج به معاملات استفاده کنیم.

همچنین خیلی از معامله گران استفاده از تحلیل تکنیکال رو در نوسان گیری ارزهای دیجیتال بسیار با اهمیت محسوب کردن. بنابراین معامله گران بر اساس دانش و تجربه های خودشون از نمودارهای خاصی برای تحلیل و تشخیص روند بازار استفاده می کنند. شما نیز می تونین با یادگیری دانش تخصصی تحلیل تکنیکال، وضعیت قیمت ارزهای دیجیتال رو بررسی کنین و بهترین نقاط خرید و فروش ارز دیجیتال رو پیدا کنین.

جالب اینجاست که بدونین در تحلیل بنیادی به عواملی مثل ارز دیجیتال مناسب برای نوسان گیری، اخبارها و رسانه، اضافی شدن ارز دیجیتال خاص به صرافی های معتبر جهانی، پیگیری روند بیت کوین و... می پردازیم و در تحلیل تکنیکال نیز از نمودارهای قیمتی ارزهای دیجیتال، میانگین متحرک، مکدی، ایچی موکو و... استفاده می کنیم تا بتونیم بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کنیم.

تاثیر دانش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در نوسان گیری:

تاثیر دانش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در نوسان گیری:

همونطور که گفتیم، برای اینکه بتونین از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین، باید بتونین وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین. به عبارت دیگه شما می تونین با یادگیری تحلیل تکنیکال و استفاده از اون، وضعیت نمودار ارزهای دیجیتال رو بررسی کنین و بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و با معامله در این نقاط سودهای بیشتری به دست بیارین.

در نتیجه می تونیم بگیم که تحلیل تکنیکال یکی از فاکتورهای اصلی برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال هست و باید اون رو یاد بگیرین. معامله گران و تریدرها نیز استفاده از تحلیل تکنیکال رو یکی از عوامل اصلی در نوسان گیری ارزهای دیجیتال یاد کردن.

جالب اینجاست که بدونین تحلیل فاندامنتال نیز نقش زیادی در نوسان گیری ارزهای دیجیتال داره و شما می تونین با بررسی اخبارها و رسانه، وضعیت اقتصادی کشورها و اهداف تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال رو بررسی کنین و با اطلاعات به دست اومده بتونین بهترین تصمیم رو برای خرید و فروش بگیرین.

همچنین نقش اخبار و رویداد مربوط به ارزهای دیجیتال رو در قیمت اون ها دست کم نگیرین. به این ترتیب سعی کنین همیشه با در نظر گرفتن اخبارهای مربوط به ارزهای دیجیتال تصمیم به وارد شدن به معامله بگیرین تا بتونین بیشترین سود و کمترین ضرر رو داشته باشین. معمولا رویدادهایی که زمان اون ها مشخص هست، در بازار پیشخور میشن و تاثیرشون رو قبل از رویداد به قیمت اون ها می زارن.

استفاده از حمایت ها و مقاومت ها در نوسان گیری:

شما می تونین از سطوح حمایتی و مقاومتی نیز برای کسب سود از نوسان گیری ارزهای دیجیتال استفاده کنین. برای این کار باید در نزدیکی سطح حمایتی سفارش خرید بزارین و در نزدیکی سطح مقاومتی نیز سفارش فروش خودتون رو بزارین تا معامله های خودتون رو با بیشترین سود و کمترین ضرر ببندین. به عبارت دیگه سطوح حمایتی و مقاومتی نیز نقش زیادی در نوسان گیری ارزهای دیجیتال دارن.

استراتژی های مدیریت سرمایه در نوسان گیری:

استراتژی های مدیریت سرمایه در نوسان گیری:

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و همین موضوع باعث میشه تا میزان ریسک این بازار بیشتر بشه و باید برای وارد شدن به این بازار ریسک پذیر باشین. همچنین برای اینکه بتونین در نوسان گیری ارزهای دیجیتال بیشترین سود و کمترین ضرر رو داشته باشین، باید برای خودتون استراتژی معاملاتی داشته باشین.

مدیریت سرمایه یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی هست که می تونه برای شما کمک کنه. بهتره بدونین مدیریت سرمایه یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی هست که به معامله گران و سرمایه گذاران این امکان رو میده تا بتونن با مدیریت سرمایه وارد معامله های خودشون بشن و سودهای زیادی به دست بیارن.

برای اینکه بتونین استراتژی مدیریت سرمایه رو در معاملات خودتون استفاده کنین، باید ابتدا سرمایه خودتون رو به سه قسمت تقسیم کنین. برای مثال اگه 100 میلیون سرمایه در دستتون دارین، باید ابتدا پول خودتون رو به سه قسمت 20 میلیون، 30 میلیون و 50 میلیون تقسیم کنین.

در این صورت باید ابتدا با 20 میلیون سرمایه وارد معامله بشین و اگه قیمت ارز دیجیتال خریداری شدتون کاهش پیدا کرد، 30 میلیون دیگتون رو هم خریداری کنین و میانگین قیمت خریدتون رو کم کنین. در این صورت اگه قیمت ارز دیجیتال مورد نظر افزایش پیدا کنه و به قیمت قبلی خودش نیز برسه شما سود می کنین. همچنین اگه قیمت دوباره افت کرد، باید 50 میلیون خودتون رو هم خرید بزنین تا میانگین خریدتون کمتر بشه. به این کار در بازار ارزهای دیجیتال، خرید پله ای نیز گفته میشه.

معرفی بهترین اندیکاتورها برای نوسان گیری

بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرنوسان ترین بازارهای مالی در دنیاست که شما می توانید با انجام معاملات متعدد در این بازار سود زیادی از بالا و پایین شدن قیمت رمز ارزها به دست آورید. اگر می خواهید از ارزهای دیجیتال نوسان بگیرید، باید آموزش های لاز را فرا بگیرید و با اندیکاتورهای مختلفی کار کنید. در ادامه سعی می کنیم تا به معرفی بهترین اندیکاتورها برای نوسان گیری بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این اندیکاتورها از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال سود به دست آورید:
•    اندیکاتور RSI: یکی از بهترین اندیکاتورها برای نوسان گیری، اندیکاتور RSI است. شما می توانید با استفاده از این اندیکاتور، وضعیت ارز دیجیتال مورد نظر خودتان را تحلیل کرده و موقعیت های مهم ارزهای دیجیتال را تشخیص دهید.
•    اندیکاتور مکدی: یکی دیگر از اندیکاتورهای مهم برای نوسان گیری، اندیکاتور مکدی است که کاربردهای زیادی دارد. اندیکاتو مکدی از سه قسمت تشکیل شده است. بخش اول هیستوگرام، بخش دوم خط مکدی و بخش سوم خط سیگنال آن است.
•    مووینگ اوریج ها: مووینگ اوریج ها نیز از جمله ابزارهای مهم و کاربردی برای نوسان گیری است که در واقع میانگینی از قیمت های گذشته هستند که با استفاده از آنها می توان روند قیمت ارز دیجیتال را پیش بینی کرد.
•    باند بولینگر: یکی دیگر از اندیکاتورهای مهم در نوسان گیری، باند بولینگر است. بولینگر سیگنال های زیادی را در کوتاه مدت به کاربران و تریدرها می دهد. هر کسی با کمترین دانش تکنیکالی می تواند از اندیکاتور باند بولینگر استفاده کند و وضعیت ارز دیجیتال را تحلیل کند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم، نوسان گیری ارزهای دیجیتال نوعی روش معاملاتی یا استراتژی معاملاتی هست که سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال این امکان رو دارن تا از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارن. همچنین در این مقاله انواع روش های نوسان گیری ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی و مورد بررسی قرار دادیم تا بتونین از این روش ها نیز کسب درآمد داشته باشین.


نظرات کاربران در مورد آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال

  1. meysam (1401/06/13)

    سلام خدمت آکادمی ارز سنج نوسان گیری ارزهای دیجیتال میتونه برای معامله گرها و سرمایه گذارانی که علم کافی در بازار ارزهای دیجیتال را دارن سود خوبی بده.

  1. فاطمه (1401/08/23)

    ممنون از مقاله خوبتون واسه نوسانگیری تو بازار اموزش یا کانال تخصصی ندارید استفاده کنیم. همه چیو کامل توضیح داده باشین؟

  1. بردیا (1401/08/29)

    کسی دوره خوب واسه نوسانگیری نمیشناسه معرفی کنه؟

  1. فرخزاد (1401/09/02)

    دوره استراتژی های پولساز ارز دیجیتال گزینه خوبی به شمار میان

در مورد آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :3+70 = ?