خروج شش هفته ای کریپتو XRP و سولانا روند نزولی خروجی را نادیده می گیرند

خروج شش هفته ای کریپتو XRP و سولانا روند نزولی خروجی را نادیده می گیرند
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

با رویدادهای متضاد در صنعت، محصولات سرمایه گذاری کریپتو برای ششمین هفته شاهد خروجی مداوم بوده است. برخی آلتکوین ها در این روند انعطاف پذیری نشان می دهند و احساسات گسترده تر بازار را به چالش می کشند.

تشریح روند خروج ارزهای دیجیتال:

طبق آخرین گزارش هفتگی جریان صندوق دارایی دیجیتال Coinshares، وجوه ارز دیجیتال شاهد خروج خالص ۹ میلیون دلاری در هفته گذشته بوده است که مجموع آن را در ده هفته گذشته به حدود ۴۶۴ میلیون دلار رسانده است. بازیکنان مرتبط مدیریت دارایی دیجیتال مانند CoinShares، Grayscale، 21Shares، Bitwise و ProShares گرمای این روند مداوم را احساس کرده‌اند. برای اینکه همه چیز را در نظر بگیریم، جریان خروجی از 54 میلیون دلار هفته قبل کاهش یافته است، اما همچنان رگه مداوم ده هفته ای حرکت خالص سرمایه را از این محصولات دور می کند. نگاهی دقیق تر به گزارش نشان می دهد که این روند در بین مناطق یکنواخت نیست. اروپا تا حدودی در برابر این موج مقاومت کرده و 16 میلیون دلار ورودی را ثبت کرده است. جیمز باترفیل، رئیس تحقیقات CoinShares، تفاوت احساسات منطقه‌ای را در واکنش‌های متفاوت به محیط نظارتی مشخص می‌کند. به گفته باترفیل، سرمایه گذاران اروپایی "ناامیدی اخیر نظارتی را به عنوان یک فرصت" می بینند، در حالی که همتایان آمریکایی آنها 14 میلیون دلار را احتمالاً به دلیل ناامیدی از رویدادهای اخیر خارج کرده اند. علاوه بر این، حجم معاملات در صندوق‌های رمزنگاری شده همان احتیاط را منعکس کرده است. از بیش از یک میلیارد دلار در هفته گذشته، حجم به 820 میلیون دلار کاهش یافت که بسیار کمتر از میانگین سالانه 1.3 میلیارد دلاری است.

آیا سقوط بیشتر در راه است:

بیت کوین، حامل پرچم رمزارزها، از این روند مصون نمانده است و برای سه هفته متوالی خروجی های خود را ثبت کرد و تنها در هفته گذشته ۶ میلیون دلار کاهش یافت. جالب اینجاست که محصولات Short-Bitcoin که با کاهش قیمت بیت کوین افزایش می یابند، خروجی 2.8 میلیون دلاری داشته اند. این یک روایت بزرگ‌تر را نشان می‌دهد که در آن سرمایه‌گذاران ممکن است شرط‌های نزولی خود را روی بیت‌کوین باز کنند. به گفته باترفیل، این جریان خروجی نشان دهنده کاهش 78 درصدی دارایی های تحت مدیریت در 22 هفته گذشته است. اتریوم، یکی دیگر از وزنه‌های سنگین در عرصه کریپتو، با خروجی‌های به مدت شش هفته متوالی، که منجر به کاهش اخیر 2.2 میلیون دلاری شده است، احساس ضعف کرده است. برخلاف بازیگران اصلی، XRP و Solana نقاط درخشانی در بازار هستند. در این هفته به ترتیب 660 هزار دلار و 310 هزار دلار ورودی ثبت کردند. جالب اینجاست که این اولین بار نیست که این دو آلتکوین در میان تاریکی می درخشند. هفته گذشته هر دو دارایی شاهد ورود قابل توجهی بودند. سولانا با 700,000 دلار پیشتاز بود و پس از آن Cardano و XRP که به ترتیب 400,000 و 100,000 دلار ورودی جذب کردند. بر اساس این گزارش، در حالی که Cardano جریان های ورودی قابل توجهی را در این هفته کاهش نداد، جریان های مثبت XRP و Solana در میان منفی بودن گسترده تر نشان می دهد که برخی از سرمایه گذاران در بازار آلت کوین رویکردی انتخابی و ارزش محور دارند. در همین حال، علی‌رغم حرکت‌های سرمایه‌ای رو به بالا، XRP و Solana همچنان دردسر رکود بازار جهانی کریپتو را احساس می‌کنند. به ویژه، هر دو دارایی قرمز بودند، XRP در روز گذشته 1.5 درصد کاهش یافت و قیمت فعلی 0.50 دلار بود و Solana شاهد حرکت اندکی 0.5 درصدی صعودی نسبت به مدت مشابه با قیمت معاملاتی 19.60 دلار در زمان نوشتن بود.