استیک(Stake) ارز دیجیتال یا سهام گذاری چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "استیک(Stake) ارز دیجیتال یا سهام گذاری چیست؟"


  • 18:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

در مقاله استیک ارز دیجیتال چیست؟ سعی می کنیم اطلاعاتی در مورد سپرده گذاری ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم تا بتونین از روش Stake ارز دیجیتال هم درآمد به دست بیارین. بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که داشته به یکی از محبوب ترین بازارهای محبوب تبدیل شده و راه های زیادی برای کسب درآمد وجود داره و شما می تونین از طریق راه های مختلف اقدام به کسب درآمد کنین.

همچنین یکی از اصلی ترین روش های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال، خرید و فروش هست. ولی بهتره بدونین روش های دیگه ای نیز مثل استخراج ارز دیجیتال وجود داره که روشی پر هزینه هست و باید تجهیزات لازم رو داشته باشین.همونطور که گفتیم، روش های مختلفی برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال وجود داره که شما می تونین با استفاده از همه این روش ها و به دست اوردن اطلاعاتی در مورد این روش ها، اقدام به کسب درآمد بکنین.

بهتره بدونین یکی از روش های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال، استیک یا سپرده گذاری ارزهای دیجیتال هست که جایگزین روش استخراج ارزهای دیجیتال محسوب میشه. به این ترتیب شما می تونین با سپرده گذاری یا استیک ارزهای دیجیتال، درآمد خوبی رو داشته باشین. به همین منظور ما در مقاله استیک ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد سپرده گذاری ارزهای دیجیتال برای شما ارائه می کنیم تا بتونین از روش Stake ارز دیجیتال نیز درآمد به دست بیارین.

استیک ارز دیجیتال چیست؟

استیک ارز دیجیتال چیست

در پاسخ به سوال استیک ارز دیجیتال چیست؟ می تونیم این پاسخ رو بدیم که استیک ارز دیجیتال یکی از راه های کسب درامد از ارزهای دیجیتال بوده و به معنی به دست آوردن سود در ازای سپرده گذاری ارز دیجیتال در جایی مشخص مثل کیف پول یا حساب کاربری یه صرافی ارز دیجیتال هست. همچنین شما می تونین از دو راه اقدام به استیک ارزهای دیجیتال کنین. از جمله از این راه ها می تونیم به نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول نرم افزاری تراست ولت اشاره کنیم.

همچنین شما می تونین در هر کیف پول نرم افزاری که گزینه Staking رو داشته باشه، ارزهای دیجیتال خودتون رو سپرده گذاری کنین و بابت این کار سود به دست بیارین که تراست ولت یکی از این نمونه هاست. همونطور که گفتیم، شما می تونین از دو روش اقدام به استیک یا سپرده گذاری ارز دیجیتال کنین و بابت این کار سود به دست بیارین.

یکی دیگه از این راه ها، استیک کردن ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال هست. برای مثال شما می تونین ارز دیجیتال مشخص شده رو در یه صرافی خریداری کنین و اون رو در داخل اون صرافی سپرده گذاری کنین و سود به دست بیارین. همچنین استیک ارز دیجیتال در اصل روشی برای جایگزین ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال هست که در مقایسه با اون کم هزینه هست.

به عبارت دیگه شما می تونین به جای اینکه تجهیزات لازم رو برای استخراج ارز دیجیتال خریداری کنین واقدام به استخراج ارز دیجیتال کنین، می تونین فقط با خرید ارز دیجیتال پشتیبانی شده از Staking و با گذروندن چند مرحله کار استیک رو انجام بدین و سود به دست بیارین. اگه بخواهیم به زبان ساده تر تعریفی از فرایند استیک داشته باشیم، می تونیم بگیم که استیک کردن ارزهای دیجیتال فرایندی هست که در ان کاربر سرمایه خودش رو در یه کیف پول نرم افزاری دیجیتال قفل می کنه و یا سپرده گذاری می کنه تا در حفظ عملیات های الگوریتم اثبات سهام بر اساس فناوری بلاک چین شرکت بکنه. همچنین سپرده گذاری ارزهای دیجیتال شبیه فرایند استخراج ارز دیجیتال هست که به شبکه کمک می کنه تا به توافق جمعی برسه و به کاربرانی که در این کار شرکت می کنند، پاداش یا دستمزد میده.

روش های استیک ارزهای دیجیتال:

روش های استیک ارزهای دیجیتال

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد استیک ارزهای دیجیتال یا سپرده گذاری ارزهای دیجیتال، دوست داشته باشین تا شما هم اقدام به سپرده گذاری ارزهای دیجیتال بکنین و از این روش درآمد داشته باشین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله استیک ارز دیجیتال چیست؟ برخی از روش های استیک ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی می کنیم و اون ها رو مورد بررسی قرار می دیم.

•    استیک در کیف پول

یکی از روش های استیک ارزهای دیجیتال، استیک در کیف پول هست. برای اینکه بتونین ارزهای دیجیتال خودتون رو درکیف پول ها Stake کنین، باید ابتدا کیف پولی پیدا کنین که سطح امنیت بالایی داره و از فرایند Stake پشتیبانی می کنه. سپس با دانلود و نصب کیف پول مورد نظر، می تونین ارز دیجیتال مورد نظر خودتون رو خریداری کنین و در اون کیف پول سپرده گذاری یا نگهداری کنین تا به شما سود پرداخت بکنه. برای مثال کیف پول نرم افزاری تراست ولت یکی از ولت هایی هست که شما می تونین ارزهای دیجیتال خودتون رو در این ولت Stake کنین و سود به دست بیارین.

•    استیک در صرافی

یکی دیگه از روش های استیک ارزهای دیجیتال، استیک در صرافی هست. بهتره بدونین علاوه بر اینکه می تونین ارزهای دیجیتال خودتون رو در ولت ها سپرده گذاری کنین و سود به دست بیارین، بلکه می تونین رمز ارزهای خودتون رو در داخل صرافی های پشتیبانی کننده از Stake ارزهای دیجیتال، سپرده گذاری کنین و سود به دست بیارین. برای مثال شما می تونین ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط صرافی بایننس رو در این صرافی استیک کنین و بابت این کار سود و درآمد به دست بیارین.

مزایای Staking ارز دیجیتال:

Staking ارز دیجیتال

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله Stake ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد مزایای Staking ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم تا با مزایای این روش از کسب درآمد نیز اشنا بشین. بهتره بدونین یکی از مهم ترین مزایای Staking ارز دیجیتال این هست که نیازی به خرید و نگهداری قطعات سخت افزاری گرون قیمت برای تبدیل شدن به یه نود در شبکه غیر متمرکز نیاز نیست.

به عبارت دیگه شما می تونین در فرایند سپرده گذاری ارزهای دیجیتال بدون اینکه تجهیزات لازم برای استخراج ارز دیجیتال رو خریداری کنین، کار تامین امنیت شبکه بلاک چین رو انجام بدین و بدون هزینه ها اضافی درآمد به دست بیارین. جالب اینجاست که بدونین با حذف نیاز به تجهیزات سخت افزاری برای تبدیل شدن به نود در شبکه غیر متمرکز، چالش و دغدغه بزرگ مصرف بالای انرژی نیز تا حدود زیادی برطرف میشه.

چون دستگاه های سخت افزاری که در فرایند استخراج ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرن، انرژی برق زیادی مصرف می کنند. همچنین یکی دیگه از مزایای Staking ارز دیجیتال این هست که تولید بلاک های جدید تراکنش ها به کمک استیکینگ به سطح مقیاس پذیری بالاتری دسترسی پیدا می کنند. یکی دیگه از مزایای Staking ارز دیجیتال نیز این هست که با سپرده گذاری ارزهای دیجیتال بیشتر شما شانس زیادی برای انتخاب شدن به اعتبارسنج در شبکه پیدا می کنین.

دریافت بیشترین سود استیک ارز دیجیتال:

شاید برای شما سوال پیش اومده باشه که چجوری میشه بیشترین سود استیک ارز دیجیتال رو دریافت کرد؟ بهتره بدونین نمیشه گفت که کدوم ارز دیجیتال می تونه سود بیشتری رو برای شما بده، چون هر شبکه با توجه بر پروتکل مخصوص خودش روش های مختلفی برای محاسبه سود استیک ارز دیجیتال داره و خیلی از اون ها به صورت بلاک به بلاک پیش میرن و چند معیار اصلی و مورد اهمیت رو در نظر می گیرن که از جمله از این عوامل می تونیم به نرخ تورم و مدت زمان نگهداری کوین به وسیله نود اشاره کنیم.

تفاوت هولد کردن و استیک ارز دیجیتال:

تفاوت هولد کردن و استیک ارز دیجیتال

در این بخش از مقاله Stake ارز دیجیتال چیست؟ به تفاوت هولد کردن و استیک ارز دیجیتال می پردازیم. بهتره بدونین در نگاه اول استیک کردن یا سپرده گذاری ارزهای دیجیتال چیزی شبیه به هولد کردن ارزهای دیجیتال به نظر می رسه، ولی تفاوت های زیادی در این میان دیده میشه. یکی از انواع تفاوت هولد کردن و استیک ارز دیجیتال این هست که وقتی شما ارز دیجیتال مورد نظر خودتون رو سپرده گذاری یا استیک می کنین، دارایی شما قفل میشه و دیگه نمی تونین از اون استفاده کنین. مقاله هولدر ارز دیجیتال کیست؟ هم میتونه در این زمینه برای شما مفید باشه.

در حالی که با هولد کردن ارز دیجیتال دارایی شما قفل نمیشه و هر زمان که دوست داشته باشین می تونین به ارزهای دیجیتال خودتون دسترسی داشته باشین. یکی دیگه از تفاوت های هولد کردن با استیک ارز دیجیتال این هست که با هولد کردن ارز دیجیتال چیزی به دارایی شما به عنوان سود اضافه نمیشه، در حالی که با استیک کردن یا سپرده گذاری ارزهای دیجیتال علاوه بر دریافت پاداشی در قالب همون رمز ارز، در تامین امنیت، افزایش کارایی و غیر متمرکز شدن شبکه ارز دیجیتال مورد نظر نیز مشارکت خواهین داشت و بابت این کار نیز دستمزد به دست میارین. همچنین یکی دیگه از تفاوت هولد کردن با استیک ارز دیجیتال این هست که شما در هولد کردن ارز دیجیتال هر زمان که دوست داشته باشین، می تونین ارزهای دیجیتال خودتون رو بفروشین، ولی در استیک کردن چنین چیزی وجود نداره.

روش Staking چگونه خلق شد؟

در این قسمت از مقاله Stake ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد خلق روش Staking برای شما ارائه می کنیم. بهتره بدونین افرادی به اسم های سانی کینگ و اسکات نادال اولین افراد معروف روش Staking در سال 2021 هستن. همچنین اون ها مکانیزم استیکینگ ارز دیجیتال رو به عنوان راهکاری برای تولید یه ارز دیجیتال همتا نظیر بیت کوین معرفی کردن که مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفت و محبوبیت زیادی به دست آورد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله Stake ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد سپرده گذاری ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم تا بتونین با استفاده از این روش نیز درآمد به دست بیارین. همونطور که گفتیم، استیک ارز دیجیتال به معنی به دست آوردن سود در ازای سپرده گذاری ارز دیجیتال در جایی مشخص مثل کیف پول یا حساب کاربری یه صرافی ارز دیجیتال هست. همچنین در این مقاله انواع روش های استیک ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی و مورد بررسی قرار دادیم تا بتونین از هر کدوم از این روش ها اقدام به سپرده گذاری ارزهای دیجیتال کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استیک(Stake) ارز دیجیتال یا سهام گذاری چیست؟

در مورد استیک(Stake) ارز دیجیتال یا سهام گذاری چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+58 = ?