آیا رشد قیمت اتریوم و سولانا متوقف شده است؟

  • 08:06 1403-06-28
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

به لطف پشتیبانی از قراردادهای هوشمند، استفاده از مقیاس پذیری بالا و کارمزدهای پایین سیگنال ارز دیجیتال، سولانا امروزه یکی از قوی ترین رقبای شبکه اتریوم محسوب می شود و توانسته جایگاه خود را به عنوان پنجمین ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار تثبیت کند. شبکه پیشرفته و سریع سولانا در افزایش اخیر قیمت ارز دیجیتال آن نیز تاثیر داشته است و با راه اندازی چندین پروژه جدید memecoin بر روی پلتفرم این شبکه، ارز دیجیتال سولانا توانست افزایش چشمگیری را به ثبت برساند. سولانا علاوه بر افزایش قیمت، در فضای DeFi نیز عملکرد خوبی داشته و بارها و بارها از اتریوم پیشی گرفته است.

رشد و سقوط سولانا

در پایان سال 2023، با شکل‌گیری روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال، سولانا در میان ارزهای دیجیتالی قرار گرفت که میزبان چندین پروژه محبوب و جدید بازار، از جمله عرضه ممکوین‌هایی مانند Dog Wave Hat بود. بنابراین، در حالی که بیشتر ارزهای دیجیتال روند صعودی خود را شروع نکرده بودند، سولانا توانست در دو ماه آخر سال 2023 از محدوده 20 دلار به بیش از 100 دلار حرکت کند و عملکرد بهتری نسبت به بسیاری از آلتکوین های دیگر در فروشگاه ثبت کند.

اتریوم بهتر است یا سولانا؟

برای در نظر گرفتن مورد اتریوم یا سولانا، باید با هر دو پروژه و همچنین اهداف و برنامه های مورچه ها آشنا شوید. شبکه اتریوم در سال 2015 توسط Vitalik Buterin و توسعه دهندگان برجسته دیگری مانند Gwynne Wood و Charles Hoskinson تاسیس شد. اتریوم یک بلاک چین منبع باز و غیرمتمرکز است که از ارز دیجیتال خود، اتر، برای تراکنش ها و تعاملات در برنامه ها استفاده می کند. برخلاف بیت کوین، اتریوم مجهز به یک سیستم محاسباتی غیرمتمرکز است که ایجاد قراردادهای هوشمند و برنامه های کاربردی غیرمتمرکز (DApps) را تسهیل می کند. قراردادهای هوشمند به زبان Solidity Ethereum کدگذاری می شوند. استفاده از قراردادهای هوشمند راه را برای توسعه برنامه های کاربردی مختلف از جمله تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) هموار کرده است. یکی ازسوالات در مورد بازار ارزهای دیجیتال این است که حداقل سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال چقدر است؟

افزایش قیمت اتریوم

یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت اتریوم در دو روز اخیر افزایش تقاضای جدید برای خرید این ارز دیجیتال است. در 24 ساعت گذشته، جفت ارز ETH/BTC نیز حدود 2.5 درصد افزایش یافته است. در همین زمان، شاخص تسلط اتریوم بیش از 1 درصد افزایش یافت. افزایش قیمت اتریوم و تسلط این ارز دیجیتال پس از نیمه چهارم بیت کوین اتفاق افتاد. از زمان نصف شدن، تسلط اتریوم/بیت کوین و اتریوم به ترتیب 3% و 0.75% هستند. اگر به گذشته نگاه کنیم، متوجه شدیم که در تمام هاوینگ های قبلی بیت کوین، سرمایه گذاران بیت کوین های خود را فروختند و به آلت کوین ها، به ویژه اتریوم روی آوردند.

دلایل افزایش قیمت سولانا

هنگامی که قیمت یک ارز دیجیتال به سرعت افزایش می یابد، همیشه باید انتظار وقوع یک سقوط را داشته باشید. حتی اگر پس از افزایش قیمت ارز دیجیتال کاهش نیافت، باید مراقب باشید. درک کنید که چرا افزایش قیمت یک ارز راهی برای اندازه گیری پایداری آن افزایش قیمت است.  در اینجا عوامل موثر بر افزایش قیمت سولانا را توضیح می دهیم.

شرایط فعلی بازار

یکی از عوامل مهمی که می تواند سولان را تحت تاثیر قرار دهد، وضعیت فعلی بازار است. بازار ارزهای دیجیتال امروز به جنگ روسیه و اوکراین وابسته است که در یک لحظه قیمت سکه های دیجیتال را افزایش می دهد و در لحظه دیگر کاهش می یابد.

تعداد مبادلات

ارز دیجیتال سولانا در چندین صرافی معامله می شود. این مشکل باعث می شود افراد زیادی به این سکه دسترسی پیدا کرده و خریداری کنند که خود باعث افزایش قیمت آن می شود.

کلام آخر:
عوامل زیادی بر قیمت سولانا و اتریوم تأثیر می‌گذارند، اما یکی از مهم‌ترین عوامل، تقاضای سرمایه‌گذاران است که باعث افزایش قیمت ارز دیجیتال می‌شود. اگر همچنان قصد خرید این ارز دیجیتال را دارید، باید مثل همیشه نمودارها و قیمت های این سکه را تحلیل کنید. همچنین برای خرید سولانا بهتر است سرمایه زیادی صرف نکنید.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آیا رشد قیمت اتریوم و سولانا متوقف شده است؟

در مورد آیا رشد قیمت اتریوم و سولانا متوقف شده است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6 + 91 = ?