سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن"


  • 05:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 14 دقیقه

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن. ارزهای دیجیتال که شکل خاصی از پول دیجیتاله و بر پایه ی علم رمزنگاری ایجاد شده امروزه نقل کلام همه ی اقشار جامعه شده و اقبال عمومی مردم نسبت به ارزهای دیجیتال روز به روز در حال افزایشه. نمونه های زیادی برای این پذیرش عمومی وجود داره از جمله: خرید بیت کوین توسط بزرگترین بانک های دنیا، افزودن بیت کوین به خزانه ی داریی های خود توسط بزرگترین شرکت های فناوری، توییت مدام سلبریتی ها و افراد با نفوذ درباره ی ارزهای دیجیتال و ... . همه و همه ی این نشونه ها حاکی از اینه که ارزهای دیجیتال و دنیای کریپتوکارنسی جایگاه مهمی در دنیای ما کسب کرده و روز به روز هم در حال پیشرفته.
در چنین شرایطی بی تفاوت بودن نسبت به این دنیا و وسوسه نشدن برای سرمایه گذاری به هیچ وجه کار ساده ای نیست. بسیاری از مردم برای عقب نموندن از این فرصت طلایی سراسیمه و هیجانی تصمیم به وارد شدن به این دنیای ناشناخته و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می گیرن. چنین تصمیماتی از پی تب و تابی که اخیرا دنیا رو فراگرفته عاقلانه به نظر نمیرسه. چراکه ناآگاهی، خوش بینی بیش از حد و تعصب چیزی جز ناکامی به همراه نداره. 
البته نه اینکه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال اشتباهه نه! بلکه منظور اینه که باید با دید باز وارد این عرصه شد، انواع سرمایه گذاری ها رو شناخت، با ریسک های اون آشنا شد، نکات امنیتی مهم در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال رو فرا گرفت، حداقل میزان سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال رو در نظر گرفت و وگرنه باید برای خرید و فروش از انواع سیگنال ارز دیجیتال استفاده نمایید . در مقاله ی " سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن" با تمام نکات گفته شده آشنا خواهین شد اماقبل از همه تعریفی داشته باشیم بر اینکه سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و اینکه این سرمایه گذاری به چه شکل انجام میشه، با ما همراه باشید:

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟

سرمایه گذاری ارز دیجیتال چیست؟

در علم اقتصاد سرمایه گذاری، تخصیص منابع مالی به یک یا چند دارایی مختلف، به امید به دست آوردن منابع با ارزشتر در آینده تعریف شده. در این صورت اگه قیمت دارایی افزایش پیدا کنه، سرمایه تخصیص داده شده هم به همون نسبت بیشتر میشه. سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال نیز به همین ترتیب تعریف میشه. یعنی تبدیل منابع مالی به ارز دیجیتال برای رسیدن به سود. 
البته توجه به این نکته مهمه که از اونجایی که سرمایه گذاری با هدف کسب سود بیشتر در آینده انجام میشه، همیشه با سطح خاصی از ریسک همراه هستش. به بیان ساده تر این احتمال وجود داره که با یک سرمایه گذاری نادرست روی ارزی، نه تنها هیچ سودی بدست نیاد، بلکه ارزش سرمایه کاهش یافته و یا حتی کلا از بین بره. لذا برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آشنایی با ویژگی های اون خیلی مهمه. 
با اینکه عمر زیادی از ارزهای دیجیتال و ورود اون به زندگی مردم کل جهان نمیگذره اما در این مدت کوتاه به صورت گسترده در زنگی ما انسان ها نفوذ کرده و افراد بسیاری به معاملات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال روی آوردن. در سالهای اخیر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به یکی از بحث های داغ بین سرمایه گذاران تبدیل شده. چرا که ارزهای دیجیتال بر مبنای بلاکچین هستن و ویژگی بلاک چین غیرمتمرکز بودن، تغییرناپذیر بودن و شفافیت اون هستش. بنابراین در هر ساعت از شبانه روز هر مقدار از رمزارزها رو میشه از یک کشور به کشور دیگه انتقال داد. اما سرمایه گذاری و نوسان گیری در ارزهای دیجیتال چگونه انجام میشه؟

چگونه روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال مانند سایر ارزهای رایج، ارزشمندی خاص خودشو داره. در واقع میتونیم ارزهای دیجیتال رو به این شکل هم تعریف کنیم: ارزها به منزله ‌ی پول نقدی هستن که ماهیت فیزیکی و جسمی ندارن و تنها بر پایه ی اینترنت و دنیای مجازی هستن. بازارهای ارز دیجیتال به نسبت سایر بازارها شفافیت و رواج بیشتری دارن. سود حاصل از معاملات در این بازار هم بیشتر از سایر بازارهاست و این سبب محبوبیت و استقبال اکثریت افراد از این بازار شده. برای شروع سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال اقدامات زیر باید انجام بشه:

•    انتخاب ارز دیجیتال: 

اولین قدم برای سرمایه گذاری رمزارزها اینه که تصمیم بگیرین روی چه ارزی سرمایه گذاری می کنین. چون رمزارزهای زیادی برای خرید و فروش وجود دارن از بیت کوین و اتریوم گرفته تا شت کوین های نوظهور. حتما درباره ی ارز مورد نظرتون به خوبی تحقیق و اخبار منتشر شده از اون رو پیگیری کنین.

•    انتخاب صرافی:

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیاز به یک صرافی ارز دیجیتال معتبر هستش. چون معامله در بستر صرافی ها امنیت زیادی برای سرمایه ی ما بوجود میاره. برای انتخاب بهترین صرافی به تعداد کاربران و میزان رضایت اونها، مقدار کارمزد و ... توجه کنین. صرافی ایران بایننس یکی از بهترین صرافی های داخل کشور هستش که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته. 

•    انتخاب کیف پول: 

شما به یک کیف پول نیاز دارین تا ارزهای خریداری شده ی خودتونو در اون نگهداری کنین.  انواع کیف پول سخت ‌افزاری و نرم‌ افزاری وجود دارن که باید متناسب با میزان سرمایه و شرایط خود برای انتخاب یک کیف پول معتبر اقدام کنین.
با انجام دادن اقدامات ذکر شده کافیه با توجه به میزان سرمایه ارز مورد نظر رو از صرافی خرید و در زمان مناسب به فروش رسوند. همه چیز به برنامه ریزی و هدف گذاری نیاز داره. حتما قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید مبلغ سرمایه و دوره ی سرمایه گذاری رو مشخص کرد. 

الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

امروزه اهمیت و همچنین سرمایه ‌گذاری در ارزهای دیجیتال بر کسی پوشیده نیستش. چرا که افراد برای فعالیت در بازار رمزارزها به هیچ نهاد مالی نیاز ندارن و برای معامله نیازی به حضور فیزیکی افراد نیست و در هر جا و هر زمان از طریق یک آدرس مجازی میتوان پول الکترونیکی رو با دیگران مبادله کرد. همچنین اهمیت ارزهای دیجیتال اینجا پر رنگتر میشه که بوسیله ی اون میتونیم ارزش سرمایه ی خودمونو در تورم های موجود حفظ کرده حتی چند برابر کنیم. در حال حاضر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بهترین نوع سرمایه گذاری محسوب میشه. اما الزامات لازم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چیست؟

-    افزایش دادن علم و دانش در حوزه ی ارزهای دیجیتال: 

برای فعالیت در هر بازار مالی حتماً باید بازار، کالا، کاربران و نحوه ی خرید و فروش کالا رو شناخت. این موضوع در بازار ارزهای دیجیتال هم صدق میکنه. برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال باید درباره ی ارزهای دیجیتال، بلاک چین، گذشته و آینده ی اونها و هر چیزی که به رمزارزها مربوط میشه اطلاعات کسب کرد تا بشه بیشترین سودآوری رو از سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال داشت. برای این کار می‌توانید به سایت ‌های معتبر مراجعه کنین. آکادمی ارزهای دیجیتال ارزسنج با داشتن مقاله های آموزشی و دوره های آموزش ارز دیجیتال مختلف کمک شایانی به کاربران برای افزایش علم و دانش در این حوزه داشته. 

-    شناخت کافی از کیف پول های ارز دیجیتال:

همونطور که در بخش قبل اشاره شد یکی از اولین اقدامات برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال، انتخاب کیف پول هستش. تمامی فعالیت ‌های مربوط به خرید و فروش ارزهای دیجیتال و ذخیره ی اونها با استفاده از کیف پول امکانپذیره. بنابراین لازمه در مورد انواع کیف پول ها اطلاعات کافی کسب کرد. امنیت، پشتیبانی از رمزارزهای مختلف، رابط کاربری ساده و میزان دارایی ‌های دیجیتال نکاتی هستن که باید در انتخاب کیف پول بهشون توجه کرد. بهتره برای ساخت اکانت از احراز هویت دو مرحله‌ ای استفاده بشه. دلیلش هم اینه که اگه اطلاعات والت در دسترس افراد دیگه ای قرار بگیره و یا هک بشه، تمام دارایی موجود در اون به تاراج میره و هیچ راهی برای برگردوندن ارز وجود نداره. 

-    غلبه بر احساسات:

 از اونجایی که بازار ارزهای دیجیتال پیوسته در حال تغییره و نوسانات بالایی هم داره، باید بر احساست غالب شد. بسیاری از افراد زمانی که بازار در حالت صعودی قرار میگیره، هیجان‌ زده میشن و حرکات غیرحرفه‌ ای نشون میدن. بهترین کار اینه که از حالت صعودی و نزولی بازار نترسید و همیشه با برنامه‌ ریزی برای خرید و فروش‌ قدم برداشت. هر معامله گری باید سعی کنه همیشه روی استراتژی معاملاتی خودش پایبند باشه و معاملاتشو به صورت هیجانی و بدون فکر انجام نده.

-    انتخاب نکردن رمزارزهایی با حجم معاملاتی کم:

در حال حاضر غالب بر 1500 ارز دیجیتال در بازار برای معامله موجودن و روز به روز بر تعدادشون هم اضافه میشه. بهترین انتخاب برای معامله رفتن به سراغ ارزهایی هستش که حجم معاملاتی بالایی دارن و از سوی کاربران زیادی پذیرفته شدن. چراکه این ارزها امتحان شده و جواب پس دادن بنابراین به راحتی میشه اونها رو برای سرمایه ‌گذاری انتخاب کرد.

-    نقد نکردن سریع بعد از کسب سود:

به سرعت سود حاصل از سرمایه‌گذاری از رمز ارزها رو نباید نقد کرد. بهتره قبل از نقد کردن کمی صبر کرد و از پایدار بودن سود مطمئن شد. 

-    اختصاص ندادن کل سرمایه روی یک ارز دیجیتال:

برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و رسیدن به سود و کم کردن ریسک سرمایه گذاری (چراکه ممکنه با سقوط قیمت ارز، تمامی سرمایه از دست بره)  بهترین کار هزینه نکردن تمامی سرمایه رو روی یک رمز هستش. برای سودآوری بیشتر از بازار ارزهای دیجیتال داشتن یک سبد ارزی با انتخاب‌ های متنوع الزامیست. 
و در آخر توجه به این نکته هم مهمه که مبالغی رو باید برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفت که از دست دادنش مهم نباشه. واقعیت اینه که بازار ارزهای دیجیتال بازار نوپایی هستش و هنوز به ثبات نرسیده بنابراین نوسانات زیادی داره. به همین خاطر بهتر کار اینه که مبالغی رو برای سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال باید در نظر گرفت که نیازی بهش نیست.

انواع سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

اکنون که با سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و چگونگی اون و همچنین با الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آشنا شدیم، در این قسمت از مقاله ی "سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن" می رسیم به انواع سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال. از اونجایی که بازار رمزارزها بازار بی ثباتی هستش بنابراین لازمه ی یک سرمایه گذاری خوب، انتخاب استراتژی مناسب و درست هستش. در کل سرمایه گذاری ها به دو روش انجام میشه: سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت که هر کدوم از این روشها چارچوب و ویژگی های خودشونو دارن که در ادامه بهشون اشاره خواهد شد.

سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟

سرمایه گذاری کوتاه مدت

یکی از انواع سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری کوتاه مدته که جزو اون دسته از سرمایه گذاری هایی هستش که بازگشت سود و موفقیت رو برای معامله گر سریع تر میکنه. به طور کلی مدت زمان سرمایه گذاری کوتاه مدت از چند ثانیه تا نهایتا چند ماه هستش. البته هیچ چارچوب زمانی تعریف ‌شده ی جهانی برای این نوع سرمایه گذاری وجود نداره و با توجه به نوع سرمایه‌ گذاری ممکنه مدت ‌زمان پنج سال نیز کوتاه محسوب بشه. اکثر معامله گران سرمایه گذاری کوتاه مدت رو برای حداکثر چند ماه انجام میدن و هدفشون اعتبارسنجی سیگنال های ارز دیجیتال و سود بردن از نوسانات مالی در مدت‌ زمان کوتاهه. سرمایه گذاری کوتاه مدت برخلاف سرمایه گذاری بلند مدت، شامل دارایی‌ هایی میشه که ثبات کمتری دارن. مهم ‌ترین ویژگی سرمایه گذاری کوتاه مدت اینه که قابلیت نقد شوندگی بالایی دارن. 
برای سرمایه گذاری کوتاه مدت توجه به نکات زیر باید در نظر گرفته بشه:

- ارز و زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال کوتاه مدت رو خوب شناخت و نسبت به سرمایه گذاری در زمان مناسب اقدام کرد. با وجود این که از بیت کوین و اتریوم نیز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار میگیره اما این نکته رو نباید فراموش کرد که ارزهای دیجیتال جدیدتری نیز برای این موضوع وجود دارن که می تونن در کمترین زمان از اون ها سود زیادی بدست آورد.

- شناخت اصولی، کاربردی و اساسی درباره ی ارزهای دیجیتال داشت. سرمایه گذاری کوتاه مدت در زمینه ی ارزهای دیجیتال نیازمند آگاهی از تحلیل های تکنیکال بازار هستش. چراکه قیمت ارزهای دیجیتال در این روش سرمایه گذاری بسیار سریع تغییر کرده و این موضوع میتونه درصد شکست و ضرر مالی رو تا میزان قابل توجهی افزایش بده.
معاملات کوتاه‌ مدت را می‌توان بر اساس سرعت تحقق سود، ساعت‌ ها، روزها یا هفته ‌های سرمایه‌گذاری به دسته ‌های مختلفی تقسیم کرد. هر چه مدت ‌زمان تریدینگ کمتر باشه ریسک و خطر مربوط به اون بیشتر میشه. 

معاملات کوتاه‌ مدت روزانه

در این روش در طول یک روز ارز دیجیتال مد نظر خرید و فروش میشه. بازار ارزهای دیجیتال در 24 ساعت شبانه‌ روز و هفت روز هفته فعال هستن بنابراین هر فرد میتونه ساعات معامله روزانه رو بر اساس برنامه ی شخصی خودش مشخص کنه.
البته این نکته حائز اهمیته که معاملات روزانه دارای ریسک بالایی هستن از این رو معامله‌گران روزانه موفق، معمولاً تنها 2 درصد از دارایی موجود در حساب کاربری خودشونو در هر معامله وارد می کنن.

معاملات کوتاه ‌مدت هفتگی

با وجود اینکه این نوع معامله کوتاه ‌مدت هستش، اما از معاملات کوتاه‌ مدت روزانه طولانی‌ تر و دارای ریسک کمتری هستن. در این نوع معامله میشه بر اساس تجزیه ‌و تحلیل فنی، یکی از ترند‌های بازار رو شناسایی کرد و منتظر کاهش قیمت و تقاضا در بازار بود. پس از کاهش قیمت زمان مناسب برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری هستش و در نهایت، هنگامی‌که بازار به سطح مقاومت رسید، زمان فروش ارز خریداری شده و کسب سود میرسه.

سرمایه گذاری بلند مدت چیست؟

سرمایه گذاری بلند مدت

نوع دوم سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذاری بلند مدت هستش. سرمایه‌ گذاری بلند مدت دارایی‌ هایی هستش که برای مدت بیشتر از یک سال نگه میشن چراکه بازدهی اصلی بعد از مدت‌ زمان مشخصی ظاهر میشه.
سرمایه گذاری بلند مدت یکی از روش های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به حساب میاد. در این روش مدت زمان حداقلی برای سوددهی چیزی حدود 6 ماه تا یک سال هستش. البته بسیاری از افراد زمانی بیش تر از 5 سال رو هم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال انتخاب کردن و میکنن. این موضوع کاملا به معامله گر بستگی دارده که به چه دلیل می خواد در این زمینه سرمایه گذاری کنه.
سرمایه گذاری بلند مدت این امکان رو برای سرمایه گذار فراهم میکنه تا دیگه نیازی به بررسی مداوم بازار نداشته باشه. از طرفی آینده ی سرمایه گذاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال سودآورتر به نظر میرسه. 
رشد مداوم قیمت یک رمزارز در طول زمان نشان ‌دهنده ی سطح ارزش اون در بازار هستش. به ‌طورکلی بازار ارزهای دیجیتال یک صنعت بسیار سریع بوده و تداوم سرمایه‌ گذاری در اون میتونه سودده و ارزشمند باشه. 

حداقل میزان سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال

سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال

از اونجایی که سرمایه گذاران تازه وارد در بازار ارز های دیجیتالی به دنبال این هستن که سرمایه گذاری امن و بدون ریسک رو تجربه کنن، در آغاز معاملات خود در این بازار مالی معمولا میخوان حداقل میزان خرید ارز دیجیتال رو داشته باشن که البته بهترین روش هم همینه. برای شروع کار در یک زمینه بهتره در ابتدا با کمترین میزان سرمایه وارد و با پیچ و خم های راه آشنا شد و بعد از کسب تجربه در صورت وجود شرایط مناسب با تمام سرمایه راه رو ادامه داد.
حداقل سرمایه ی لازم برای ارز دیجیتال بسته به عوامل مختلفی تعیین میشه:

نوع ارز دیجیتال

امروزه تنها بیت کوین به ‌عنوان ارز دیجیتال شناخته نمیشه. بلکه انواع مختلفی رمزارزها وجود دارن که فعالیت در برخی از این ارزها نیاز به سرمایه اولیه زیادی نداره. ارزها از نظر ارزی به دو دسته تقسم میشن.

-ارزهایی که قیمت زیادی دارن مانند بیت کوین و اتریوم اما قابل تقسیم به واحدهای کوچک ‌تر هستن.

-ارزهایی که قیمت اونها کم هستش و میشه با صرف هزینه ی کمی یک یا چند واحد از اون رو خریداری کرد. 

پس هر فردی میتونه حتی با سرمایه کم خرید و فروش بیت کوین یا اتریوم و... و حتی ارزهای نوظهور داشته باشه و وارد این بازار بشه. پس حداقل میزان سرمایه ی لازم برای ارزهای دیجیتال بستگی به نوع ارز و مقدار اون داره و البته مواردی که در ادامه بیان میشه.

کارمزد صرافی

یکی از نکاتی که برای محاسبه ی حداقل میزان سرمایه ی لازم برای ارزهای دیجیتال باید در نظر گرفته بشه، کارمزدی هستش که صرافی های مختلف از کاربر دریافت میکنن. برای کار با صرافی های مختلف باید مبلغی به عنوان کارمزد پرداخت بشه.

هزینه های کیف مربوط به کیف پول

کیف پول های زیادی از سخت افزاری گرفته تا نرم افزاری برای نگهداری ارز دیجیتال وجود داره. هر کاربری قبل از خرید ارز دیجیتال لازمه که کیف پول داشته باشه. برخی از کیف پول های ارز دیجیتال در ازای خدمات، مبلغی رو به عنوان کارمزد از کاربر دریافت میکنن. بنابراین باید این هزینه ها رو هم در حداقل میزان سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال لحاظ کرد.

چقدر سرمایه برای هر ارز لازم است؟

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

در ادامه مقاله ی " سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن" به سوالی که ذهن کاربران زیادی رو مشغول کرده پاسخ داده میشه. اینکه چقدر سرمایه برای هر ارز لازم است؟ 
برای پاسخ به این سوال اول باید ارزهای دیجیتال رو بشناسیم. همونطور که میدونین ارزهای بسیار زیادی در بازار کریپتوکارنسی وجود داره که هر یک از اونها از نظر قیمتی با هم متفاوتن. معمولا اغلب ارز های دیجیتال قیمت های چندانی ندارن و تنها تعداد محدودی از اون ها قیمت های بالایی دارن. مانند بیت کوین و اتریوم.
درسته که قیمت بیت کوین رقم نجومی هستش و طبیعتا افرادی که سرمایه ی کمی دارن نمی تونن یک واحد کامل از اون رو خریداری کنن اما نکته ی جالب اینجاست که بیت کوین به واحدهای کوچکی به نام ساتوشی تقسیم شده. بدین ترتیب سرمایه گذاران با سرمایه کم هم میتونن مبالغ خودشونو تبدیل به بیت کوین کنن. هر بیت کوین تشکیل شده از 100 میلیون واحد ساتوشی میشه به عبارتی هر یک ساتوشی معادل 0/000000001 بیت کوین هستش. کاربری که قصد خرید داشته باشه باید مبلغ دلاری مورد نظر خودشو در عدد فوق ضربکنه تا مقدار دقیق بیت کوین براش بدست بیاد.
این موضوع در انواع ارزهای دیجیتال دیگه هم صدق میکنه و اغلغب ارزها دارای واحدهای کوچکتر میشن. لذا از نظر علمی میشه حتی با مبلغ 10 هزار تومان هم مقداری ارز دیجیتال خریداری کرد. اما نکته ی بسیار مهمی وجود داره. همونطور که در قسمت قبلی اشاره شد برای خرید ارز دیجیتال کاربر باید در حین خرید به صرافی مقداری کارمزد معاملاتی پرداخت کنه و همچنین مبلغی نیز برخی کیف پول ها کسر میکنن. بنابراین از لحاظ عملی و منطقی حداقل خرید ارز دیجیتال، ده هزار تومان و یا صد هزار تومان نیستش چون این کار از لحاظ عملی غیرممکنه.  
به طور کلی حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال رو از پانصد هزار تومان تا یک میلیون تومان بسته به حداقل انتقال ارز که در شبکه تعریف شده، میشه در نظر گرفت.

نکات امنیتی مهم در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

تمامی فعالین بازار ارز دیجیتال بدلیل اینکه این بازار در فضای اینترنتی فعالیت کرده و مکان فیزیکی نداره و در نتیجه ریسک سرمایه گذاری به دلیل وجود هکرها و سایت های کلاهبرداری بی شماری که در این فضا وجود داره بالاست، ترس از دست دادن دارایی ارز دیجیتال خودشونو دارن. اما نکته جالب اینجاست که اکثر این مشکلات امنیتی تنها به دلیل ناآشنا بودن افراد با این بازار و در نتیجه عدم رعایت نکات امنیتی مربوط به اون هستش.
با مطالعه و آگاهی یافتن از شرایط بازار ارز دیجیتال و البته رعایت دقیق نکات امنیتی موجود در هنگام نگهداری و انجام معاملات میتوان رسیک از دست دادن سرمایه رو به مراتب کاهش داده و امنیت معاملات رو تامین کرد. از جمله مهمترین این نکات که سبب افزایش حداکثری این امنیت میشن عبارتند از: 

کیف پول ارز دیجیتال:

 کیف پول ارز دیجیتال نرم افزارهایی هستن که به صورت آنلاین کار میکنن. از این رو در صورت انتخاب نادرست اونها احتمال هک شدن و سرقت رمزارزهای موجود در اون بالا میره. نکته ی بعدی اینکه رمز کیف پول که موقع نصب داده میشه نباید فراموش شه یا در اختیار کسی گذاشته بشه. 
یک کیف پول خوب باید چنین خصوصیاتی داشته باشه: هرچقدر که میزان تسلط کاربر روی کلید های عمومی و خصوصی در یک کیف پول بیشتر باشه در واقع کیف مناسبتری هستش. روش استفاده از کیف پول هم باید ساده باشه و تیم توسعه دهنده معتبری داشته باشه. در ضمن پشتیبانی مناسب و قابلیت بازیابی اطلاعات و نهایتا قابلیت نصب بر روی سیستم عامل های مختلف رو هم داشته باشه. 

داشتن پشتیبان و بک آپ از اطلاعات ارز های دیجیتال :

فراموش کردن رمزهای خصوصی و عمومی رمزارزها و از دست دادن اونها یکی از بزرگترین مشکلات کریپتوکارنسی هستش. بهترین راه حل برای این موضوع تهیه ی نسخه ی پشتیبان آفلاین از کلیدهای خصوصی اون و نگهداری در مکانی مطمئن و امن هستش.

 هک شدن و دزدیده شدن اطلاعات ارز دیجیتال:

همونطور که میدونین ارزهای دیجیتال در فضای دیجیتالی فعالیت میکنن. با وجود بدافزارها، تروجان ها، هکر ها، فایل های مخرب و ... در این فضا به هیچ عنوان بازار ارز دیجیتال از این خطرات مصون نبوده و همیشه امکان هک شدن و آسیب رسیدن به اطلاعات اون وجود داره. 
توجه به نکات امنیتی که ذکر میشه کمک شایانی به حفظ امنیت در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال خواهد کرد:

-    کیف پول ارز دیجیتال باید همیشه آپدیت شده و بروز نگهداری بشه.

-    کلید های خصوصی و رمز عبورها در جایی امن و دور از دسترس دیگران حتی آشنا نگهداری شود.

-    از آنتی ویروس ها و ضد بدافزارها بر روی سیستم ها استفاده بشه.

-    روی لینک هایی با مقصد نامشخص که در ایمیل های ناشناس وجود داره به هیچ وجه کلیک نشه.

-    باید مراقب سایت های فیشینگ که خودشونو به جای سایت اصلی جا میزنن و اطلاعات کاربران رو می دزدن بود. 

-    نباید به هیچ عنوان از رمز عبور و پسوردهای ساده برای کیف پول ارز دیجیتال استفاده بشه.

سخن آخر

در این مطلب با عنوان " سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن" با زیر و بم سرمایه‌ گذاری ارزهای دیجیتال آشنا شدین. فعالیت در بازار کریپتوکارنسی بیش از هر چیز به شناخت کامل از بازار و انواع ارزهای دیجیتال نیاز داره و برای اینکه بتوان در این بازار به سود مناسبی دست پیدا کرد، باید سنجیده و با دانش کامل وارد معاملات رمزارزها  شد. امیدواریم مطالب گفته شده درباره ی چگونگی سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال مفید فایده واقع بشه. موفق و پرسود باشید.


نظرات کاربران در مورد سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن

  1. میثم (1401/05/26)

    با سلام و خسته نباشید خدمت آکادمی ارز سنج سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بهترین گزینه برای کسانی است که در این زمینه اطلاعات کافی دارند بهتون پیشنهاد میکنم از دوره های رایگان یا دوره جامع ارز دیجیتال ارز سنج نهایت استفاده را ببرید . سپاس از مقاله مفدتون

  1. محمدی (1401/05/30)

    سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال کاری سود ده هست اما به شرطی که درست و اصولی آموزش دیده باشین.

  1. meysam1 (1401/06/13)

    با سلام و خدا قوت سرمایه گذاری در بازار کریپتو کارنسی ها میتونه برای آینده شما یه سرمایه گذاری خوبی باش ولی به شرطی که قبلش در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید. سپاس از آکادمی ارز سنج که مطالب مفید ارایه میدن

  1. داریوش (1401/08/29)

    الان بنظرم سرمایه گذاری و مخصوصا سرمایه گذاری بلند مدت کار درستی نیست . نوسان بگیری خیلی بهتره

  1. مهدوی (1401/09/02)

    دوستان سعی کنین همه سرمایه تون رو وارد بازار ارز دیجیتال نکنین و حواس تون به بقیه بازارها هم باشه

  1. قربانی (1402/03/07)

    بهترین روش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چیست؟

  1. زر زاده (1402/03/09)

    فعلا باید نگاه به بازار ارزهای دیجیتال بلند مدت باشه

در مورد سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن نظر دهید
سوال امنیتی :6+79 = ?