بررسی علل افزایش هش ریت بیت کوین

  • 10:06 1403-06-29
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

پس از رویداد Halving بیت کوین، پاداش استخراج کنندگان در شبکه 50٪ کاهش یافت. تصور می شد که این رویداد باعث کاهش فعالیت شرکت های استخراج بیت کوین شود، اما حتی پس از نیمه تمام، ماینرها همچنان در تلاش هستند تا پاداش 3125 بیت کوین خود را دریافت کنند! این موضوع باعث شد که سقف جدید نرخ هش بیت کوین دوباره جابجا شود. این نرخ هش نشان دهنده سختی استخراج بیت کوین و فعالیت هایی است که در این زمینه انجام می شود. نرخ هش 7 روزه استخراج بیت کوین به حداکثر 381 EH/s رسید که نشان دهنده رشد قدرت محاسباتی در بلاک چین است. با وجود بلاتکلیفی بازار و کاهش اخیر قیمت بیت کوین، ماینرها در حال سرمایه گذاری در تسهیلات هستند که باعث افزایش نرخ هش می شود.

افزایش فعالیت ماینرهای بیت کوین و افزایش هش ریت

چهارمین رویداد هاوینگ بیت کوین برگزار شده و بسیاری منتظر واکنش ماینرها به این رویداد هستند. مهمترین شاخص برای بررسی فعالیت ماینرهای بیت کوین، شاخص هش ریت یا سطح دشواری شبکه است. این شاخص تلاش لازم برای استخراج بیت کوین و میزان سرمایه گذاری استخراج کنندگان انرژی روی آن را نشان می دهد. هاوینگ یک رویداد دوره‌ای برای بیت‌کوین است که در آن پاداش‌های بلاک آن - پاداش‌هایی که استخراج‌کنندگان برای حل پازل بلاک شبکه دریافت می‌کنند - تا نصف شدن بعدی نصف می‌شود. این رویداد تقریبا هر چهار سال یکبار برگزار می شود و نیمه آخر آن به تازگی به پایان رسیده است. این نیمه چهارم این ارز دیجیتال بود و پاداش بلاک آن اکنون از 6.25 بیت کوین به 3.125 بیت کوین افزایش یافته است.

فروش بیت کوین توسط ماینرها

در روزهای پس از نصف شدن، معدنچیان اقدام قابل توجهی انجام ندادند و ذخایر خود را دست نخورده باقی گذاشتند. با این حال، امروز برخی از ماینرهای بزرگ تصمیم به فروش گرفته اند که می تواند بر قیمت این ارز دیجیتال تاثیر بگذارد. به گفته برخی سایت های تحلیلی، چند روزی است که فروش ماینرها آغاز شده است و دلیل اصلی این مشکل که چرا شاهد سقوط چشمگیر در نمودار بیت کوین نیستیم، صندوق های ETF و مدیریت قابل توجه آن ها است. اگرچه آمار خاصی در این زمینه منتشر نشده است، اما اعتقاد بر این است که ETF های بیت کوین باعث تعادل و ثبات بیشتر بازار ارزهای دیجیتال شده است. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که ماینرها تا چند روز پیش درآمد دو برابری داشتند. با نگاهی منطقی به همه چیز، با کاهش درآمد، ماینرها سعی خواهند کرد ذخایر دارایی خود را برای آینده حفظ کنند. در چنین شرایطی، فروش انبوه توسط ماینرها دور از دسترس به نظر می رسد. یکی از سوالات در مورد شبکه بیت کوین اسن است که شبکه RSK در بیت کوین چیست؟

رشد هش‌ریت و اعتماد استخراج‌کنندگان با وجود چالش ‌های بازار

نرخ هش بالاتر امنیت شبکه بیت کوین را افزایش می دهد و هک آن را تا 51 درصد سخت تر می کند. نمودارها روند صعودی ثابتی را در میانگین متحرک ۷ روزه (MA) به ویژه در ماه های اخیر نشان می دهند. این افزایش همزمان با افزایش قیمت بیت کوین است، زیرا ماینرها برای پوشش هزینه ها به ارزش پاداش خود متکی هستند. در نتیجه، ماینرهای بزرگ امکانات خود را در دوره‌های سودآور گسترش می‌دهند که منجر به افزایش هزینه استخراج می‌شود. با وجود چالش های اخیر بازار مانند کاهش قیمت بیت کوین و مسائل نظارتی مانند شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار از بایننس و کوین بیس، نرخ هش ماینینگ همچنان در حال افزایش است. ماینرها از عدم اطمینان منصرف نمی شوند و احتمالاً به طور مستمر در تأسیسات خود با چشم انداز بلندمدت سرمایه گذاری می کنند. آخرین افزایش نرخ هش 7 روزه ماینینگ رکورد جدید 381 EH/s را ثبت کرد.

کلام آخر:
در این مطلب به بررسی دلیل افزایش هش ریت بیت کوین پرداختیم. نرخ هش در فرآیند استخراج بیت کوین در واقع مقدار کدهای هش است که در یک دوره زمانی برای یافتن پاسخ معادله یک بلوک جدید آزمایش شده است. به عبارت دیگر، نرخ هش بیت کوین یک مقدار عددی محاسبه شده است که تعداد هش های تولید شده توسط ماینرهای بیت کوین را هنگام تلاش برای حل بلاک فعلی بیت کوین یا هر بلوک معینی تخمین می زند.

منبع مقاله: ycharts

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بررسی علل افزایش هش ریت بیت کوین

در مورد بررسی علل افزایش هش ریت بیت کوین نظر دهید
سوال امنیتی :6 + 78 = ?