اهمیت ارزهای دیجیتال برای مقامات ایالات متحده چقدر است؟

  • 13:06 1403-06-29
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

در سال ‌های اخیر، چندین آژانس مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) نقش کلیدی در نظارت بر بازار ارزهای دیجیتال و آموزش ارز دیجیتال ایفا کرده‌اند. تصمیمات آنها در مورد اینکه سکه ها به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته می شوند و قوانین مربوط به عرضه اولیه سکه (ICO) می تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار داشته باشد. علاوه بر این، قوانین ایالتی نیز ممکن است تغییر کند و بر نحوه استفاده و معامله ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد. بسیاری از ایالت ها قوانینی را برای حمایت از استفاده و نوآوری فناوری بلاک چین تصویب کرده اند. ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین به سرعت در حال تغییر چشم انداز مالی جهانی هستند و ایالات متحده نیز از این قاعده مستثنی نیست. قوانین و مقررات وضع شده در این زمینه تأثیر مستقیمی بر نوآوری، امنیت مالی و سرمایه گذاری دارد.

تاثیر سیاست بر قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

سرمایه‌گذاران زیادی در سال‌های اخیر به سمت ارزهای دیجیتال هجوم آورده‌اند، اما این بخش از نوامبر گذشته بیش از ۲.۳ تریلیون دلار از دست داده است. قیمت و ارزش دلاری سکه های دیجیتال هنوز به پایین ترین سطح خود نرسیده است، اما برخی از تحلیلگران همچنان معتقدند که فعالیت بدون تحلیل در این بازار خطرناک است. بنابراین سرمایه گذاران باید تنها درصد بسیار کمی را در پرتفوی خود نگه دارند و برنامه ریزی و تحلیل کنند. آیا قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال می تواند بر قیمت و ارزش ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد؟

تاثیر عدم قطعیت سیاست بر بازار ارز

ارزهای دیجیتال توجه سیاست گذاران، موسسات مالی، شرکت های تجاری، رسانه ها و پژوهشگران حوزه های مختلف را به خود جلب کرده است. با این حال، اکثر مطالعات روی ارزهای دیجیتال تنها بر نوسانات و بازده بیت کوین متمرکز شده اند و قابلیت های گسترده تر بازار ارزهای دیجیتال را نادیده می گیرند. عدم قطعیت سیاست های اقتصادی و ریسک های ژئوپلیتیکی در بازار ارزهای دیجیتال نیز از عوامل مهم تاثیرگذار بر بازار ارزهای دیجیتال است. با این حال، از آنجایی که شواهدی مبنی بر دستکاری قیمت در اکوسیستم بیت کوین وجود دارد، مهم است که بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال را برای محافظت در برابر عدم قطعیت در نظر بگیرید. علیرغم اهمیت درک کل بازار ارزهای دیجیتال، مطالعات قبلی به تجزیه و تحلیل اثر عدم قطعیت بر بیت کوین محدود شده است. یکی از جنبه‌های مهم قیمت ارزهای دیجیتال، بررسی و رسیدگی به عدم قطعیت ‌های سیاسی از طریق گسترش بحث در مورد بیت‌کوین به کل بازار ارزهای دیجیتال با بررسی رفتار ۲۵ ارز دیجیتال برتر است که در مجموع نشان‌دهنده حدوداً هستند. یکی از مسائل مهم در مورد ارزهای دیجیتال بررسی تاثیر ارزهای دیجیتال در اقتصاد کشورهای مختلف است.

بررسی تاثیر سیاست بر بازار کریپتو

به طور کلی، اگر بخواهیم در مورد تاثیر سیاست بر بازار ارزهای دیجیتال صحبت کنیم، کافی است به موارد و تصمیمات مهم کشورهای مختلف و تاثیر آنها بر ارزهای رمزنگاری شده اشاره کنیم. اگر جنگی در یک یا چند کشور رخ دهد، یکی از اولین گزینه هایی که بسیاری از مردم تصمیم می گیرند برای انتقال، مخفی کردن یا ذخیره دارایی های خود استفاده کنند، ارز دیجیتال است. خریدهای بزرگ توسط برخی افراد مهم یا سیاستمداران نیز می تواند سرمایه های کمتری را برای ورود به این ارز دیجیتال جذب کند. فروش این افراد یا شرکت ها نیز می تواند نقش مهمی در تاثیرگذاری بر سیاست بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد و باعث سقوط ارز شود.

کلام آخر:
این مطالعه با گسترش بحث در مورد محافظت از بیت کوین و ویژگی های امنیتی در برابر عدم اطمینان در بازار ارز دیجیتال به تلاش های تحقیقاتی قبلی کمک می کند. ما نشان می‌دهیم که بازار ارز دیجیتال به طور فعال به عدم قطعیت سیاست اقتصادی (GEPU) و ریسک ‌های ژئوپلیتیکی (GPR) پاسخ می‌دهد، اما پاسخ‌ ها به عدم قطعیت ارز دیجیتال ناهمگن است. بازار کریپتوکارنسی می تواند به عنوان یک محافظ ضعیف و یک پناهگاه امن در برابر GEPU در طول یک بازار صعودی عمل کند. 

منبع مقاله: sciencedirect

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اهمیت ارزهای دیجیتال برای مقامات ایالات متحده چقدر است؟

در مورد اهمیت ارزهای دیجیتال برای مقامات ایالات متحده چقدر است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6 + 98 = ?