بررسی فرصت ها با افزایش حجم معاملات  USDC 

  • 19:06 1403-06-25
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

بر اساس داده های تازه منتشر شده، استیبل کوین USDC Circle اکنون از نظر حجم معاملات از تتر استیبل کوین پیشی گرفته که داده‌ های اخیر از شرکت پرداخت ویزا نشان می‌دهد که USDC در حال حاضر رهبر بازار پایدار استیبل‌کوین و سیگنال ارز دیجیتال است. در حالی که USDT بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است، USDC بالاترین ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات است. طبق داده‌ های ویزا، USDC در مجموع 455.51 میلیارد دلار در هفته گذشته ثبت کرد، در حالی که معاملات USDT تنها 88.52 میلیارد دلار بود. علاوه بر این، از اوایل سال 2024، 50٪ از کل استیبل کوین ‌ها در USDC خواهند بود. این نشان دهنده یک تغییر عمده در پویایی بازار و کاهش تسلط USDT است.

USD Coin چیست؟

USDC در سپتامبر 2018 تحت کنترل گروهی به نام مرکز منتشر شد. USDCoin، مانند USD Tether (USDT)، نسخه الکترونیکی دلار آمریکا است. برای دانستن بیشتر در مورد ارز USD ابتدا باید بررسی کنیم که ارز ثابت چیست و به چه معناست؟ برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال می توانید از  USD Coin استفاده کنید.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین ها دارایی های دیجیتالی هستند که هدف اصلی آنها مدیریت نوسانات قیمت از طریق ردیابی ارزش دارایی های پایدار مانند ارزها (مانند دلار آمریکا) یا کالاها و فلزات گرانبها (مانند طلا) است؛ بنابراین، استیبل کوین ها رابطی بین ارزهای فیات و دیجیتال هستند که به لطف پشتیبانی، ارزش آنها ثابت می ماند. 
USDC همچنین یک استیبل کوین یا ارز دیجیتال پایدار است که ارزش آن با ارزش دلار آمریکا مرتبط است و باعث افزایش سرمایه گذاری در USDC، به ویژه در کشورهایی با اقتصاد ضعیف می شود.

عوامل تاثیرگذار روی قیمت USD Coin

USD Coin (USDC) یک استیبل کوین است که مستقیماً به دلار آمریکا متصل است. با این حال، عوامل زیادی بر قیمت و ثبات این ارز دیجیتال تاثیر می گذارد.

نقدینگی

این ارز از ثبات قیمت USDC سود می برد. هرچه تعداد معاملات بیشتر باشد و پذیرش بازار بیشتر باشد، ارزش USDC پایدارتر خواهد بود. نقدینگی بیانگر توانایی تبدیل سریع و آسان دارایی به وجه نقد بدون تأثیر قابل توجهی بر ارزش آن است. در بورس، بیمه یکی از مفاهیم مهم است و می تواند تاثیر بسزایی در عملکرد و اثربخشی بازار داشته باشد.

ذخایرپشتیبانی

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت USDC، مقدار دلار آمریکا است که به عنوان ذخایر نگهداری می کند. بدون این ذخایر، کاربران اعتماد کمتری به ثبات نرخ ارز USDC خواهند داشت. استیبل کوین ها شکلی از ارز دیجیتال هستند که برای کاهش نوسان قیمت و ثبات بازارهای مالی طراحی شده اند. یکی از راه های ایجاد این ثبات، پشتیبانی از دارایی های مختلف استیبل کوین است. این اوراق معمولاً به شکل ارزهای فیات (مانند دلار آمریکا)، طلا، اوراق بهادار یا ترکیبی از این دارایی ها هستند.

پذیرش توسط صرافی ها

پذیرش و استفاده از USDC از طریق صرافی ها، پلتفرم های مالی (DeFi) و شرکت ها بر ارزش و ثبات قیمت ارز تأثیر می گذارد. صرافی هایی مانند Coinbase، Binance و Kraken از USDC به عنوان یک ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند. این ضمانت به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی درآمد ثابت را با سایر ارزها مبادله کنند.

قوانین و مقررات

تغییرات در قوانین و مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال، به ویژه در کشور بزرگی مانند ایالات متحده، USDC را تحت تاثیر قرار خواهد داد. مقررات سخت‌گیرانه‌تر باعث کاهش استفاده و کاهش تقاضا می‌شود. USDC در کیف پول ارز شبکه بسیار خطرناک است. حملات هکرها یا مسائل امنیتی ممکن است به اعتماد کاربر آسیب برساند و بر هزینه ها تأثیر بگذارد. در اینجا لازم به ذکر است که یکی از روش های موفقیت در ارزهای دیجیتال شناخت انواع سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال است.

کلام آخر:
اگرچه USDC با دلار آمریکا پیوند خورده است، اما عوامل زیادی می توانند بر ثبات و پذیرش این ارز دیجیتال تأثیر بگذارند. تجزیه و تحلیل مناسب این عوامل می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا تصمیمات بهتری در مورد استفاده و سرمایه گذاری در این صندوق ها بگیرند. حجم معاملات در USDC معمولاً نشانه اعتماد سرمایه گذاران به پذیرش این ارز در بازار است. برای تایید و به روز رسانی آخرین اطلاعات، بهتر است به رسانه های معتبر و با کیفیت در این زمینه توجه کنید.

منبع مقاله: https://www.fool.com/terms/u/usd-coin/
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بررسی فرصت ها با افزایش حجم معاملات  USDC 

در مورد بررسی فرصت ها با افزایش حجم معاملات  USDC  نظر دهید
سوال امنیتی :3 + 73 = ?