تاثیر تحلیل آنچین در سیگنال های ارز دیجیتال چقدر مهم است؟

  • 04:06 1403-06-29
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

در سال های اخیر، بازار ارزهای دیجیتال با نتایج جذابی که بدست آورده، توجه بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران را به خود جلب کرده است. در حالی که بیشتر معامله‌گران از تحلیل تکنیکال برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌ها استفاده می‌کنند، مهندسان بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند با استفاده از داده‌ های موجود در شبکه، ارزهای دیجیتال را معامله، خرید و فروش کنند. استفاده از روش‌های تولید سیگنال‌ ارز دیجیتال برای تجارت در بازار ارزهای دیجیتال، چنین تحلیلی نامیده می شود، اما چرا تحلیل آنچین اینقدر مهم است؟ و تاثیر تحلیل آنچین در سیگنال های ارز دیجیتال چیست؟ این مقاله به این سوالات پاسخ می دهد.

تحلیل آنچین (On-Chain) چیست؟

این تجزیه و تحلیل ها از داده های شبکه و سیگنال های اصلی بلاک چین برای پیش بینی روند قیمت، نوسانات ارزهای دیجیتال و بررسی ورود ETFهای اتریوم به بازار استفاده می کنند، اما این چگونه کار می کند؟ در واقع، تفاوت بین بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی این است که تمام تراکنش ‌های این بازار به طور ایمن در یک پلتفرم بلاک چین ذخیره می‌شوند که هر کسی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. ولی چیزی که در اینجا مهم است، بررسی تاثیر تحلیل آنچین بر روش‌های تولید سیگنال‌های ارز دیجیتال است.

تاثیر تحلیل آنچین در سیگنال های ارز دیجیتال

تجزیه و تحلیل آنچین، داده های موجود در بلاک چین، از جمله حجم تراکنش، فعالیت کاربر، عرضه و تقاضا را بررسی می کند. تاثیر این نوع تجزیه و تحلیل بر روی سیگنال ارز دیجیتال از جهات مختلفی قابل مشاهده است. در اینجا لازم به ذکر است که شناخت 3 نکته مهم در تولید سیگنال های ارز دیجیتال یکی از اولیت قدم ها برای تولید سیگنال ارز دیجیتال است.

پیش بینی قیمت

الگوهای قیمت را می توان با استفاده از تحلیل زنجیره ای شناسایی کرد. به عنوان مثال، افزایش تراکنش ها یا ورودی های جدید شبکه ممکن است نشان دهنده افزایش تقاضا باشد که منجر به افزایش قیمت ها می شود.

تحلیل مدل های داده ها

استفاده از داده ‌های تحلیل On-chain، به شما امکان می‌دهد مدل ‌های مختلفی مانند مدل‌ های بازار، مدل‌ های عرضه و تقاضا و سایر تحلیل ‌ها را برای درک بهتر رفتار قیمت ایجاد کنید.

تحلیل آنچین چگونه کار می‌کند؟

این تجزیه و تحلیل شامل بررسی داده های زنجیره شبکه برای شناسایی رویدادهای جریان بازار و اقدامات افراد در این بازار است. در عمل، تحلیلگران داده هایی مانند تراکنش های شبکه، تراکنش های تکمیل شده، آدرس حساب ها و دارایی های مختلف و سایر شاخص ها را تجزیه و تحلیل می کنند تا اطلاعاتی را از بلوک استخراج کنند که می تواند به آنها در تصمیم گیری سرمایه گذاری تاثیر بگذارد.
تأثیر احساسات بازار بر سیگنال‌های ارز دیجیتال نیز در این زمینه بسیار اهمیت دارد. البته شاخص هایی مانند تراکنش های شبکه و دارایی ها در آدرس های مختلف بانک نمونه های ساده ای از عوامل مهم در این تحلیل هستند.

جمع بندی:
چنین تحلیلی یکی از تاثیرگذارترین عوامل در بازار ارزهای دیجیتال است و این درک موفقیت معامله گران و سرمایه گذاران را بسیار افزایش می دهد. در واقع، Anchan با تجزیه و تحلیل داده های موجود در شبکه، روش جدیدی برای نگاه کردن به دنیای ارزهای دیجیتال ایجاد می کند. در این مقاله سعی کردیم به طور مختصر در مورد موضوع این تحلیل صحبت کنیم، اما این نوع تحلیل، دریایی وسیع و بی پایان با جنبه های مختلف است و برای درک آن باید سرمایه گذاری کرد.

منبع مقاله: fxleaders

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تاثیر تحلیل آنچین در سیگنال های ارز دیجیتال چقدر مهم است؟

در مورد تاثیر تحلیل آنچین در سیگنال های ارز دیجیتال چقدر مهم است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1 + 98 = ?