آشنایی با اصول نوسانگیری در ارزهای دیجیتال

  • 02:06 1403-06-26
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

بازار سیگنال ارز دیجیتال به غیرقابل پیش بینی بودن شهرت دارد. جایی است که ثروت می تواند به سرعت تغییر کند. علت این نوسانات قیمت در ارزهای دیجیتال چیست؟  بازارها یک حرکت چرخه ای دارند و همیشه در حال تغییر هستند. 
برخی از معامله گران بر روی تغییرات کوچکی تمرکز می کنند که از چند ثانیه تا چند ساعت طول می کشد، در حالی که برخی دیگر بر روندهایی تمرکز می کنند که ماه ها یا سال ها طول می کشد تا درآمد کسب کنند. برخی از معامله گران ترجیح می دهند از میانگین استفاده کنند و به تغییرات در طول روزها و هفته ها نگاه کنند. اگر می خواهید از نوسانات پول دیجیتال در آینده نزدیک سود ببرید، باید در مورد نحوه رفتار آن بیشتر بدانید.
در این مقاله، ما در مورد اصول نوسانگیری در ارزهای دیجیتال و اینکه ارز دیجیتال چقدر نوسان دارد، چه چیزی بر نوسانات آن تأثیر می‌گذارد و چه استراتژی ‌های معاملاتی را می‌توان در یک بازار پر نوسان استفاده کرد، صحبت خواهیم کرد.

نوسانات در ارزهای دیجیتال چیست؟

جای تعجب نیست که کریپتوکارنسی بی ثبات است. از یک طرف، این پتانسیل افزایش قیمت هاست که سرمایه گذاران زیادی را جذب می کند، اما نوسانات چیزی فراتر از افزایش قیمت است. نوسانات ارزهای دیجیتال و نوسان گیری در ارز دیجیتال به این معنی است که قیمت یک ارز، معمولاً به درصد، چقدر تغییر می کند.
نوسانات بالا به این معنی است که قیمت می تواند به سرعت در هر دو جهت تغییر کند. همچنین، قیمت ارزهای دیجیتال می تواند به سرعت بالا یا پایین شود. به عنوان مثال، اگر یک ارز دیجیتال در یک روز قیمت آن 10 درصد یا بیشتر تغییر کند، ممکن است نوسانات را نشان دهد. 
این بدان معناست که اگر چیزی 100 دلار قیمت داشته باشد، ممکن است در یک روز به 110 دلار یا 90 دلار کاهش یابد. این تغییرات قیمت نشان می دهد که این ارز دیجیتال چقدر نوسان دارد. سرمایه گذارانی که از ریسک ها اطلاعی ندارند ممکن است ضررهای زیادی را از دست بدهند. همچنین، برخی از سرمایه گذاران نوسانات را فرصتی برای به دست آوردن سریع پول زیاد می دانند.
مهم است که به یاد داشته باشید که نوسانات بازار ارزهای دیجیتال می تواند منجر به سودهای بزرگ و ضررهای بزرگ شود. بنابراین، سرمایه گذاران باید برای سناریوهای مختلف آماده باشند و برنامه مشخصی برای کاهش ریسک داشته باشند.

چه چیزی کریپتو را بسیار فرار می کند؟

اصول نوسانگیری در ارزهای دیجیتال

وقتی بین آنچه مردم می خواهند و آنچه می توانند به دست آورند تفاوت زیادی وجود دارد، قیمت تغییر زیادی می کند. زمانی که تعداد خریداران از فروشندگان بیشتر می شود، قیمت ها افزایش می یابد و زمانی که برخی کاتالیزورها باعث می شود بسیاری از افراد تمایل به فروش دارایی های خود داشته باشند، کاهش می یابد. بیایید بیاموزیم که چگونه چیزهایی مانند احساس مردم در مورد بازار، سفته بازی و تجارت، فناوری جدید و قوانین جدید بر ارزش پول در ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد.

چگونه نوسانات را در کریپتو اندازه گیری کنیم؟

برای درک رمز و راز نوسانات ارزهای دیجیتال، به پویایی بازار و ابزارهای تحلیلی مناسب نیاز دارید. اینها ابزارهای مهمی هستند که کارشناسان رمزارز برای درک تغییرات در بازارهای دارایی دیجیتال از آنها استفاده می کنند.
انحراف معیار
انحراف استاندارد روشی برای اندازه گیری میزان تفاوت قیمت ارزهای دیجیتال با مقدار معمول آنها است. این انحراف بالاتر به این معنی است که بازار نوسان بیشتری دارد. با استفاده از این ابزار، معامله گران می توانند ببینند که بازار چقدر در حال تغییر است و چه زمانی ممکن است شرایط تغییر کند.

میانگین محدوده واقعی (ATR)

ATR محدوده متوسط بین قیمت های بالا و پایین روزانه یک ارز دیجیتال است. ATR به شما کمک می کند تا ببینید که ارز دیجیتال در یک روز چقدر تغییر می کند. این می تواند برای مقایسه بازارهای مختلف و تصمیم گیری در مورد معاملات مفید باشد.

شاخص قدرت نسبی (RSI)

ATR محدوده متوسط بین قیمت های بالا و پایین روزانه یک ارز دیجیتال است. ATR به شما کمک می کند تا ببینید که ارز دیجیتال در یک روز چقدر تغییر می کند. این می تواند برای مقایسه بازارهای مختلف و تصمیم گیری در مورد معاملات مفید باشد.

استراتژی ‌هایی برای مقابله با نوسانات ارزهای دیجیتال

اصول نوسانگیری در ارزهای دیجیتال

تجارت در طول نوسانات قیمت کریپتو نیازمند استراتژی های تخصصی برای مدیریت ریسک ها و استفاده از فرصت ها است. سرمایه گذاران باید چند مورد را در نظر بگیرند. در ادامه این استراتژی ها را ذکر خواهیم کرد.

تجارت هوشمند پول

برای اینکه سرمایه گذاری ها با نوسان کمتری روبرو شوند، باید مراقب نحوه حرکت شرکت های بزرگ باشید. سرمایه گذارانی که این بازیگران بزرگ بازار را تماشا می کنند از بینش و سیگنال های آنها برای برنامه ریزی استراتژی معاملاتی خود استفاده می کنند. این معامله گران می توانند از حرکات قیمت به نفع خود استفاده کنند.

معاملات روز

معاملات روزانه نوعی معامله است که زمانی بهترین نتیجه را دارد که قیمت ها به سرعت تغییر کنند. معامله گران روز به سرعت پوزیشن ها را باز و بسته می کنند. کریپتو می تواند راه خوبی برای کسب درآمد سریع باشد زیرا قیمت ها می توانند در یک روز تغییرات زیادی داشته باشند.

آیا آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال مهم است؟

اصول نوسانگیری در ارزهای دیجیتال

آیا آموزش اصول نوسان گیری ارز دیجیتال ضروری است؟ پاسخ به این سوال به وضعیت معامله گر و حضور او در بازار ارزهای دیجیتال بستگی دارد. این نوع رفتار معامله گر است که تعیین می کند آیا این آموزش ضروری است یا خیر.  
با آموزش اصول نوسان گیری ویژگی های سیگنال ارز دیجیتال معتبر نیز خواهید شناخت. اگر می‌خواهید ارزهای دیجیتال را به مدت 5 تا 10 سال بخرید و نگه دارید، نیازی به یادگیری نحوه تغییر ارزهای دیجیتال ندارید. با یادگیری شناخت ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب، می توانید این فرآیند را طی کنید و خیلی راحت سرمایه گذاری کنید.
اما در مورد معامله در بازار ارز در کوتاه مدت و میان مدت، قضیه متفاوت خواهد بود. در این مواقع، آموزش نحوه تغییر پول دیجیتال و همچنین گنجاندن تمرین ‌هایی قبل از استفاده از تکنیک‌ ها مهم است.

کلام آخر:
در دنیای ارزهای دیجیتال، غیرقابل پیش بینی بودن می تواند برای سرمایه گذاران چالش برانگیز و سودآور باشد. درک عواملی که کریپتو را نوسان می کند و استفاده از استراتژی های هوشمند می تواند به شما در کنترل این قدرت کمک کند. 
کلید موفقیت این است که استراتژی معاملاتی خود را تطبیق دهید، از معاملات هیجانی خودداری کنید و از خطرات محافظت کنید.
منبع: https://www.linkedin.com/pulse/principles-trading-cryptocurrency-insightful-overview-kassy-olisakwe


نظرات کاربران در مورد آشنایی با اصول نوسانگیری در ارزهای دیجیتال

در مورد آشنایی با اصول نوسانگیری در ارزهای دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :5 + 38 = ?