روش های در امان ماندن از نوسانات ارز دیجیتال

  • 01:06 1403-06-26
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

دنیای ارز و سیگنال ارز دیجیتال از اواسط سال 2022 بسیار تغییر کرده است. دارایی ها نقض و طرح ها فاش شده اند و پیشنهادات ارز دیجیتال ارزش خود را از دست داده اند و این خطرات را آشکارتر می کند. نوسانات ارز دیجیتال از مواردی است که می تواند برای هر فرد عذاب اور باشد. در مدت زمان نسبتاً کوتاهی، ارز دیجیتال به شکلی بسیار واقعی و ارزشمند از ارز تبدیل شده است. ارزهای دیجیتال نحوه خرج کردن و پس انداز پول مردم و همچنین نحوه عملکرد بانک های مرکزی و اقتصاد جهانی را تغییر داده اند. اگر می خواهید در تجارت، فین تک، حسابداری یا زمینه های مشابه کار کنید، باید بدانید که ارزهای دیجیتال چیست و چگونه بر بازار جهانی تأثیر می گذارند.  ارزش پول دیجیتال می تواند تغییرات زیادی داشته باشد. کاهش ارزش یا ضرر کلی در هر زمان ممکن است. اگر نمی توانید به داده ها یا رمزهای عبور خود دسترسی پیدا کنید، ممکن است همه چیز را از دست بدهید. در ادامه مقاله به بررسی روش های جلوگیری از نوسانات ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

ارزهای دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال نوعی ارز است که فقط به صورت الکترونیکی در دسترس است. این دارایی های پولی را می توان از طریق اینترنت با سیستم های کامپیوتری متصل ذخیره، مدیریت و مبادله کرد. یک ارز دیجیتال هیچ شکل فیزیکی مانند پول نقد یا کارت اعتباری ندارد. به ارز دیجیتال پول الکترونیکی نیز گفته می شود. در ارز دیجیتال ربات هایی وجود دارد که می تواند کمک زیادی به افراد کند. ربات های ارز دیجیتال چگونه کار می کنند؟ ربات ‌های کریپتوکارنسی برنامه‌ های کامپیوتری هستند که از الگوریتم‌ هایی برای تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند و بر اساس برنامه‌ های از پیش تعیین ‌شده معاملات انجام می‌دهند. 

چرا ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارد؟

در امان ماندن از نوسانات ارز دیجیتال

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستید، می دانید که گاهی اخباری مبنی بر افزایش ناگهانی قیمت برخی از ارزهای دیجیتال به گوش می رسد. این بازار بسیار غیر قابل پیش بینی شده است. به همین دلیل، تجارت با ارزهای دیجیتال ریسک بیشتری نسبت به سایر بازارها دارد.  ارزش پول دیجیتال می تواند کمی یا زیاد تغییر کند. حتی ممکن است بیش از 30 و 40 درصد تغییرات را در یک روز ببینند. پول دیجیتال هیچ ارزشی ندارد، بنابراین قیمت مشخصی برای آن وجود ندارد. این اشتباه است که فکر کنیم یک ارز دیجیتال نمی تواند ارزان تر از مقدار مشخصی باشد. دلیل اصلی تغییر قیمت ها این است که مردم به نوسانات علاقه مند هستند. این بدان معناست که سود در این بازار تنها زمانی امکان پذیر است که قیمت ها تغییر کنند. اگر قیمت همیشه ثابت باشد، کسب درآمد از خرید و فروش ارز دیجیتال غیرممکن است. با این دیدگاه باید به خاطر داشت که هر افزایش قیمتی با کاهش قیمت همراه است و هر کاهش قیمتی با افزایش قیمت همراه است. البته این نوسان همیشه در زمان یا مقدار مشخصی اتفاق نمی افتد. یکی دیگر از دلایل نوسان قیمت ارزهای دیجیتال اخبار است.

روش های در امان ماندن از نوسانات ارز دیجیتال

معامله ارز دیجیتال می تواند سخت باشد و درک ارزهای دیجیتال می تواند سخت باشد. چیزی که باید به خاطر داشته باشیم این است که مهم نیست که چقدر تجربه در خرید و فروش ارزهای دیجیتال داشته باشیم. زیرا هیچ چیز نمی تواند معامله گران را از نوسانات شدید ارزهای دیجیتال باز دارد، اما با استفاده از روش هایی می توانید از نوسانات شدید بازار در امان باشید. در این قسمت از مقاله سعی می کنیم به روش های محافظت از ارز دیجیتال در برابر نوسانات شدید بپردازیم.

روی ارزهای دیجیتال امن سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری در دارایی های ایمن می تواند به معامله گران کمک کند تا از نوسانات شدید جلوگیری کنند. دارایی های ایمن، ارزهای دیجیتالی هستند که در گذشته تغییر چندانی نکرده اند. آنها معمولا پس از مدتی ارزش خود را بازیابی می کنند. همچنین باید به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری در دارایی های ایمن تنها می تواند تا حدودی ریسک شما را کاهش دهد و آن را به طور کامل از بین نمی برد.

خرید در کف های قیمتی

راه دیگر برای ایمن نگه داشتن معامله گر این است که به دنبال بهترین زمان برای خرید با کمترین قیمت باشید. اگر فکر می کنید که بازار ارزهای دیجیتال پس از این دوره پر نوسان دوباره رشد خواهد کرد، می توانید ارزهای دیجیتال را با قیمت های پایین خریداری کنید. با انجام این کار، سبد سرمایه گذاری خود را از ابتدا ایجاد کردید.

از روش میانگین هزینه دلاری استفاده کنید

در امان ماندن از نوسانات ارز دیجیتال

اگر فکر می کنید که بازار ارزهای دیجیتال پس از این دوره پر نوسان به رشد خود ادامه خواهد داد، می توانید مقداری استیبل کوین جمع آوری کنید و به دنبال ارزهای دیجیتال با قیمت های پایین بگردید. با این کار شما سبد سرمایه گذاری خود را کاملا جدید کرده اید. با استفاده از این روش می‌توانید سرمایه‌گذاری ‌های خود را به گونه‌ ای ترتیب دهید که شروع آنها را آسان کند. زمانی که ارزهای دیجیتال گران می شوند، می توانید درآمد زیادی کسب کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که قیمت ارزهایی که خریداری کرده اید ممکن است بیش از آنچه فکر می کنید کاهش یابد. الباه لازم به ذکر است که این روش نمی تواند ۱۰۰% از ضرر شما جلوگیری کند.

بررسی بازارهای مشتقه

بررسی بازارهای مشتقه می تواند به معامله گران ارز دیجیتال کمک کند تا از تغییرات بزرگ جلوگیری کنند. اگر به معامله با مشتقات علاقه دارید و می دانید چگونه از آنها استفاده کنید، می توانید از صرافی های ارز دیجیتال برای بازخرید آنچه قبلا از دست داده اید استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که این بازارها نسبت به روش های دیگر ریسک بیشتری دارند.

هولد کردن ارزهای دیجیتال

برای ایمن نگه داشتن معامله گران ارزهای دیجیتال از تغییرات بزرگ، می توانید ارزهای دیجیتال را نگه دارید. به بیان ساده، ایده خوبی است که وقتی بازار نامشخص است، چیزها را حفظ کنید. این به ویژه اگر دارایی های دیجیتالی خوبی مانند بیت کوین داشته باشید، صادق است. اگر فکر می کنید که ارزهای دیجیتال و توکن های موجود در سبد سرمایه گذاری شما همچنان در حال رشد هستند، می توانید آنها را حفظ کنید و منتظر پایان دوره نوسان باشید.

امن ترین راه برای خرید ارز دیجیتال چیست؟

با محبوبیت پول دیجیتال، مکان های آنلاین بیشتری وجود دارد که مردم می توانند آن را بخرند و بفروشند. پلتفرم‌ های آنلاین امن‌تر معمولاً از شما می‌خواهند که هویت خود را ثابت کنید زیرا از دستورالعمل‌ های «مشتری خود را بشناسید» (KYC) و «ضد پول‌شویی» (AML) پیروی می‌کنند. بسیاری از صرافی های رمزنگاری محبوب مانند Coinbase از مشتریان می خواهند قبل از اینکه بتوانند از ویژگی های معاملاتی خاصی استفاده کنند، اطلاعات مربوط به خود را تأیید کنند. اگر تازه وارد کار رمزنگاری شده اید، ایده خوبی است که صرافی یا بازاری را انتخاب کنید که به امنیت اهمیت می دهد و هویت شما را بررسی می کند. تحلیل سیگنال های منتشر شده نیز می تواند کمک شایانی به شما برای حل مشکل و کنترل ارز بکند.

امن ترین راه برای ذخیره ارزهای دیجیتال چیست؟

در امان ماندن از نوسانات ارز دیجیتال

بهترین راه برای ذخیره ارزهای دیجیتال این است که آن را به صورت آفلاین و دور از افرادی که ممکن است بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند، نگه دارید. از یک کیف پول سخت افزاری برای آفلاین نگه داشتن رمزارز خود استفاده کنید. کیف پول های دیجیتال، که می توانند آنلاین یا روی دسکتاپ شما باشند، ممکن است به راحتی توسط هکرها سرقت شوند. انواع مختلفی از کیف پول های کریپتو وجود دارد، مانند کیف پول های سخت افزاری از نام های معروفی مانند Ledger و Trezor. کیف پول ‌های سخت‌افزاری می‌توانند گران باشند، و در صورت گم کردن یا جا انداختن رمزارز، برای دسترسی به رمزارز خود به یک دانه بازیابی نیاز دارید. با این حال، آنها احتمالا امن ترین انتخاب در این مرحله هستند.

امن ترین ارز دیجیتال چیست؟

به بیان ساده، هیچ ارز دیجیتالی وجود ندارد که امن ترین باشد. برخی از ارزهای رمزنگاری شده احتمالاً امن تر از سایرین هستند. بیت کوین و اتریوم دارای ویژگی های امنیتی هستند زیرا از فناوری بلاک چین غیرمتمرکز استفاده می کنند. افراد بیشتری از این ارزهای رمزنگاری شده استفاده می کنند، به این معنی که احتمال افزایش و کاهش قیمت آنها کمتر است. امنیت بخشی از جذابیت فناوری بلاک چین غیرمتمرکز است. بیت کوین برای ایجاد امنیت بیشتر به خریداران و فروشندگان در معاملاتشان و رفع نیاز به شخص ثالث قابل اعتماد ایجاد شده است. 

نتیجه گیری و جمع بندی:
در این مقاله روش های در امان ماندن از نوسانات ارز دیجیتال سعی کردیم اطلاعاتی در مورد نوسانات بازار ارزهای دیجیتال در اختیار شما قرار دهیم و راه هایی برای جلوگیری از این نوسانات را بررسی کنیم. همانطور که گفتیم نوسانات شدید و غیرقابل پیش بینی بخشی از این بازار شده است. این امر باعث می شود که تجارت در ارزهای دیجیتال ریسک بیشتری نسبت به سایر بازارها داشته باشد. ارزش پول دیجیتال می تواند کمی یا زیاد تغییر کند. با استفاده از روش های ذکر شده در بالا می توانید از سرمایه خود مراقبت کنید.
منابع
https://n26.com/en-at/blog/is-cryptocurrency-safe
https://www.investopedia.com/terms/p/preservationofcapital.asp
https://www.investopedia.com/articles/basics/11/5-portfolio-protection-strategies.asp
https://www.bcg.com/publications/2023/managing-risk-for-next-wave-of-digital-currencies
 


نظرات کاربران در مورد روش های در امان ماندن از نوسانات ارز دیجیتال

در مورد روش های در امان ماندن از نوسانات ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :6 + 58 = ?