شهادت ابراهیم رئیسی چه تاثیری روی بازار رمز ارزها می گذارد؟

  • 00:06 1403-06-26
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

طبق خبرهای منتشر شده، رئیس جمهور و همراهانش در پی حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند! روح بلند رئیس جمهور خستگی ناپذیر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور ایران و همراهان انقلابی ایشان به ملکوت اعلی پیوست. این خبر تمامی بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار داد و سیگنال ارز دیجیتال مختلفی را صادر کرد.
در سال های گذشته علاقه مردمان کشور ایران به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بیشتر شده و این مسئله که ناشی از تجربیات ناموفق در بورس بود، باعث شد تا ارزهای دیجیتال برای ایرانی ها جذاب تر شوند. به عبارت دیگر، رمز ارزها برای ایرانیان مهم است و دولت نسبت به این دارایی ها موضع گیری می کند. خبر شهادت ابراهیم رئیسی می تواند بازار کریپتو را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال در دولت رئیسی برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر شهادت ابراهیم رئیسی بر بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم.

وضعیت رمز ارزها در دولت رئیسی

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که وضعیت ارزهای دیجیتال در دولت رئیسی چگونه است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که در دولت قبلی یعنی دولت حسن روحانی نیز نسبت به حوزه ارزهای دیجیتال بی طرف نبود. همچنین هیچ قانون و مقرراتی نیز در خصوص سرمایه گذاری رمز ارزها نیز وجود نداشت. انتظار می رفت دولت رئیسی نیز همچنان در زمینه ارزهای دیجیتال سکوت اختیار کند، ولی قوانینی در خصوص این حوزه اعلام شد.
کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی باور داشتند که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، دولت رئیسی برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی خود به ارزهای دیجیتال توجه کند. بهتر است بدانید، ارزهای دیجیتال راهی برای فرار از تورم هستند. به این ترتیب، ارزهای دیجیتال در دولت رئیسی برای برخی از مبادلات بین المللی مورد استفاده قرار گرفتند. این به معنی شکوفایی چند برابر بازار و بالا رفتن قیمت رمز ارزها از جمله بیت کوین است. در حال حاضر بسیاری از کشورها سیاست استفاده از رمز ارزها برای مبادلات بین المللی را اتخاذ کرده اند.
دولت رئیسی با این واقعیت که دنیا به سمت دیجیتالی شدن می رود، کنار آمد و قوانینی را در مواجهه با پدیده ارزهای دیجیتال در پیش گرفته است. این حقیقت که در ایران با کمتر از 3 دلار می توان بیت کوین استخراج کرد، به خوبی مشخص می کند تا چه اندازه می توان از بازار کریپتو برای شکوفایی استفاده کرد. یکی دیگر از مسائل مهم در حوزه ارزهای دیجیتال در امان ماندن از نوسانات ارز دیجیتال است.

شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد

طبق خبرهای منتشر شده از منابع رسمی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور ایران در حین انجام وظیفه و خدمت به مردم ایران، بر اثر سانحه هوایی در آذربایجان شرفی به شهادت رسید. رئیسی که برای افتتاح سد قیز قلعه سی به آذربایجان شرفی رفته بود، در بازگشت از این سفر بر اثر سقوط بالگرد حامل خود و همراهان، شهید شد و دار فانی را وداع گفت. این خبر، شاخص دلار آمریکا و سایر بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد.
سانحه سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی و همراهان ساعت 13.30 روز یکشنبه در ارتفاعات ورزقان در آذربایجان شرقی اتفاق افتاد، ولی به دلیل ضعب العبور بودن آن ناحیه، مه آلود بودن هوا، سرما و بارش باران، عملیات جستجو تا بامداد روز دوشنبه به طول کشید و سرانجام امدادگران و جمعیت هلال احمر لاشه بالگرد را پیدا کردن و متاسفانه هیچ کدام از سرنشینان این بالگرد زنده نمانده بودند.

شاخص دلار آمریکا بعد از شهادت ابراهیم رئیسی

توجه داشته باشید که قیمت دلار آمریکا در صبح روز یکشنبه در کانال 57 هزار تومان قرار داشت و بعد از اعلام سانحه هوایی برای ابراهیم رئیسی و هیات همراه او با نوسانات شدیدی روبرو شد و بعد از اعلام رسمی شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش، افزایش یافت. در حال حاضر، دلار آمریکا در بازار با قیمت 59500 هزار تومان معامله می شود که نسبت به روز گذشته با افزایش روبرو بوده است. طی معاملات امروز، 59560 تومان بیشترین و 59480 تومان نیز کمترین رقمی بودن که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

در روز گذشته روند نرخ معاملات بازار ارز تغییر کرد و افزایشی را تجربه کرد. بعضی از کارشناسان و تحلیلگران ارزی که چشم انداز این ابزار را کاهشی می دانند، باور دارند که رشد قیمت دلار آمریکا و رشد قیمت بازار در روز یکشنبه بعد از سانحه سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی و همراهانش یک روند اصلاحی است و احتمال ادامه روند کاهشی قیمت دلار بعد از اصلاح قیمت وجود دارد. ولی برخی از تحلیلگران معقتد هستند که قیمت دلار آمریکا به کف رسیده است و خریداران در حال بازگشت به بازار ارز هستند.

تاثیر شهادت ابراهیم رئیسی بر بازار رمز ارزها

از آنجایی که در سال های اخیر مردمان کشور ایران علاقه زیادی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری روی این دارایی های مالی پیدا کردند، ایرانی ها نیز سهم زیادی از بازار رمز ارزها را در اختیار گرفتند. به همین دلیل، انتشار هرگونه اخبار مهم اقتصادی و سیاسی می تواند بر تقاضای ایرانی ها نسبت به خرید ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد. اخیرا خبرهای مبنی بر شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران منتشر شده است که این خبر روی شاخص دلار آمریکا تاثیر گذاشته و می تواند بازار رمز ارزها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

ارز بیت کوین(BTC) اکنون در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 66600 دلار معامله می شود که نسبت به روز گذشته بیش از 0.86 درصد کاهش یافته است. این کاهش قیمت می تواند در اثر شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور ایران باشد. این کاهش قیمت می تواند یک اصلاح قیمتی در نظر گرفته شود.
قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها نسبت به شاخص دلار آمریکا واکنش عکسی را نشان می دهد. از آنجایی که شاخص دلار آمریکا بعد از شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی افزایش یافته است، قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیز کمی کاهش یافته اند. اگر شاخص دلار آمریکا همچنان افزایش یابد، قیمت رمز ارزها پایین می آید. اکنون سوال هایی در مورد سیاست دولت بعدی نسبت به ارزهای دیجیتال پیش می آید. این مسئله باعث نگرانی ایرانی ها از سرنوشت دارایی های دیجیتال خود می شود. ارزهای دیجیتال در دولت رئیسی برای مبادلات بین المللی مورد استفاده قرار می گرفتند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال در دولت رئیسی برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر شهادت ابراهیم رئیسی بر بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم. همانطور که گفته شد، سید ابراهیم رئیسی در حین انجام ماموریت و خدمت به مردم در روز یکشنبه دچار سانحه سقوط بالگرد شد و به شهادت رسید. این خبر قیمت دلار آمریکا و سایر بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد شهادت ابراهیم رئیسی چه تاثیری روی بازار رمز ارزها می گذارد؟

در مورد شهادت ابراهیم رئیسی چه تاثیری روی بازار رمز ارزها می گذارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5 + 69 = ?