بهترین کیف پول تتر کدام است؟ معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای Tether

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "بهترین کیف پول تتر کدام است؟ معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای Tether"


  • 21:02 1403-02-11
  • زمان مطالعه: 10 دقیقه

سوال های زیادی در این مورد وجود داره که چطور تترهای خودمون رو نگهداری کنیم؟ و بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها کدام است؟ به همین دلیل قصد داریم که در این مقاله به طور کامل در این مورد صحبت کرده و تعدادی از بهترین ولت های دیجیتالی دنیا رو که برای نگهداری تتر بر روی شبکه های مختلف مناسب هستن، به شما معرفی کنیم.

البته برای افرادی که به دنبال بیشترین امنیت ممکن هستن، پیشنهاد استفاده از کیف پول سخت افزاری تتر رو میدیم و در ادامه تعدادی ولت سرد بهتون معرفی خواهیم کرد. همچنین با توجه به محبوبیت بالای تتر TRC20 و هزینه پایین کارمزد تتر در این شبکه، بهترین کیف پول تتر TRC20 رو هم تو همین مقاله بهتون معرفی میکنیم. در ادامه مقاله بهترین کیف پول تتر کدام است؟ با ما همراه باشین تا بعد از بررسی قیمت تتر و خرید اون انتخاب مناسبی رو برای ذخیره و نگهداری تتر های خودتون انجام بدین.

بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها

اهمیت شبکه Tether در انتخاب بهترین کیف پول تتر

در حال حاضر تتر یکی از محبوب ترین رمز ارزهای دنیاست و یکی از بالاترین حجم معاملات رو به خودش اختصاص داده. همونطور که میدونین، هنگام خرید تتر و فروش تتر در صرافی های مختلف و یا برای انتقال اون، باید به شبکه ای که تتر بر روی اون توسعه پیدا کرده، توجه کرد.

جالبه بدونین که رمز ارز تتر در ابتدا فقط روی شبکه اومنی (Omni) عرضه شده بود که مربوط به بیت کوین (Bitcoin) است؛ اما بعدا با توجه به محدودیت هایی که این بلاک چین داشت، تیم توسعه دهنده ارز تتر تصمیم گرفتن که از سایر شبکه های مطرح مثل اتریوم (Ethereum)، ترون (Tron)، سولانا (Solana) و. . . هم برای عرضه این رمز ارز استفاده کنن.

شاید برای تان مفید باشد: ارز دیجیتال تتر USDT چیست؟

البته شبکه های اتریوم و ترون، محبوبیت بیشتری رو دارن. به تتری که بر روی شبکه اتریوم توسعه پیدا کرده، تتر ERC20 و به تتری که روی شبکه ترون توسعه پیدا کرده باشه، تتر TRC20 گفته میشه. موقع انتقال و جابجایی رمز ارز تتر هم باید به این شبکه توجه کنین، در غیر این صورت ممکنه برای همیشه سرمایه دیجیتالی خودتون رو از دست بدین.

به همین دلیل برای انتخاب بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها، باید به شبکه های بلاک چینی که پشتیبانی میکنه توجه کافی رو داشته باشین. لازم به ذکره که با توجه به محبوبیتی که شبکه های اتریوم و ترون دارن، تقریبا همه کیف پول ها از این دو بلاک چین پشتیبانی میکنن.

آموزش تشخیص شبکه تتر

صرافی ها و کیف پول ارز دیجیتال از تمامی بلاک چین ها و شبکه ها پشتیبانی نمیکنن. به همین دلیل هم موقع انتخاب یک ولت دیجیتال به عنوان بهترین کیف پول تتر، باید به نوع شبکه ارزهایی که دارین و شبکه هایی که پلتفرم مورد نظر از ون ها حمایت میکنه، توجه داشته باشین. به همین منظور قصد داریم که در این بخش از مقاله، نحوه تشخیص شبکه تتر رو بهتون آموزش بدیم.

برای شناسایی شبکه ای که رمز ارز تتر روی اون توسعه پیدا کرده و انتخاب آدرس درست برای انتقال رمز ارزهایی که دارین، کافیه که به آدرس ولت کیف پول مربوط به اون توجه کنین. به همین منظور میتونین از راهنمای زیر استفاده کنین:

    آدرس کیف پول تتر بر روی شبکه اومنی با عبارت bc1 و یا اعداد 1 و 3 شروع میشه و از این طریق قابل شناسایی هستش.
    در بلاک چین اتریوم، آدرس کیف پول تتر ERC20 با عبارت 0X شروع میشه و قابل شناسایی است.
    در مورد تتر TRC20 هم آدرس کیف پول های مربوطه با عبارت TX آغاز میشن.

بهترین کیف پول تتر

البته به این نکته توجه داشته باشین که در حال حاضر، رمز ارز تتر بر روی بیش از 11 شبکه بلاک چینی مختلف توسعه داده شده و شناسایی هر کدوم از اون ها با روش خاصی انجام میشه؛ اما با توجه به این موضوع که سه شبکه اتریوم، ترون و بیت کوین بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار میگیره، راه های شناسایی این سه ولت رو بهتون آموزش دادیم.

مقاله پیشنهادی: تحلیل فاندامنتال تتر

اهمیت سیستم عامل در انتخاب بهترین کیف پول تتر

اولین قدم برای اینکه یک کیف پول ارز دیجیتال رو برای نگهداری رمز ارز تتر پیدا کنین، باید به این موضوع توجه داشته باشین که از چه سیستمی برای نگهداری ارزهای خودتون میخواین استفاده کنین. به عبارت دیگه باید دستگاهی که قصد داری کیف پول ارز دیجیتال خودتون رو بر روی اون نصب کنین، توجه داشته باشین.

افرادی که بیشتر از گوشی موبایل خودشون برای ترید و انجام معاملات خود استفاده میکنن، بهتره از کیف پول های نرم افزاری مناسب با سیستم عامل گوشی خودشون استفاده کنن. همچنین افرادی که قصد دارن از لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی برای مدیریت دارایی های دیجیتالی خودشون استفاده کنن، میتونن نسخه های دسکتاپ ولت های دیجیتال رو انتخاب کنن.

اون دسته از معامله گرهایی که میخوان هم از دسکتاپ و هم گوشی موبایل به کیف پول ارز دیجیتال خودشون دسترسی داشته باشن، میتونن از ولت های دیجیتالی که تو نسخه های مختلف توسعه پیدا کردن استفاده کنن. 

همچنین لازم به ذکره که امکان استفاده از کیف پول سخت افزاری تتر هم برای شما وجود داره؛ در این صورت برای نصب و ساخت کیف پول تتر، باید نرم افزار مربوط به ولت سخت افزاری رو، دانلود و نصب کرده باشین. کیف پول های معروف در این مورد محدودیتی رو ندارن و شما میتونین با یک گوشی موبایل، کابل اتصال و یا بلوتوث، برای این منظور استفاده کنین.

معرفی بهترین کیف پول تتر

معرفی بهترین کیف پول تتر

انواع مختلفی از ولت های دیجیتالی وجود داره که میتونین برای ذخیره رمز ارز Tether از اون ها استفاده کنین. به طور کلی کیف پول های ارز دیجیتال رو به موارد زیر تقسیم میکنن:

1.    کیف پول نرم افزاری موبایل
2.    کیف پول نرم افزاری دسکتاپ
3.    کیف پول سخت افزاری
4.    کیف پول کاغذی

بهترین کیف پول تتر، مواردی هستن که به شکل آفلاین (سخت افزاری و کاغذی) از داده های شما محافظت میکنن؛ اما این به معنی ناامن بودن کیف پول های نرم افزاری نیست. در ولت های نرم افزاری امنیت به وسیله ذخیره سازی کلیدهای خصوصی کاربر مشخص میشه.

به همین منظور در بین ولت های نرم افزاری، مواردی هستن که کلید های خصوصی شما رو به جای سرورهای آنلاین و ناامن خودشون، در دستگاه خودتون ذخیره کنن. در ادامه تعدادی از بهترین کیف پول های ارز تتر رو بهتون معرفی کردیم که میتونین برای ذخیره دارایی های خودتون، از اون ها استفاده کنین.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

بهترین کیف پول تتر

تراست ولت یکی از برترین ولت های دیجیتالی دنیا می باشد که برای گوشی های موبایل طراحی شده است. این کیف پول که هم اکنون به عنوان ولت رسمی صرافی بایننس هم شناخته میشه، یکی از محبوب ترین ولت های دیجیتالی دنیا است.

 نسخه اندروید این کیف پول تا به الان بیش از 10 میلیون بار دانلود شده. کاربر های این ولت، امتیاز 4.5 از 5 رو به این کیف پول دادن. در صورتی که موقع ساخت کیف پول تتر، امنیت و اعتبار رو به شکل همزمان میخواین، بهتره این کیف پول رو انتخاب کنین.

تراست ولت رو میتونیم یکی از جامع ترین کیف پول های دیجیتالی دنیا بدونیم. این کیف پول چند ارزی اجازه استیک برخی از رمز ارزها رو بهتون میده. به این ترتیب علاوه بر کسب سود از افزایش قیمت یه ارز دیجیتال، تعداد رمز ارزهاتون هم افزایش پیدا میکنه. تو این کیف پول یه صرافی غیر متمرکز هم وجود داره که امکان مبادله مستقیم ارز ها رو براتون فراهم میکنه.

تراست ولت چیزی بیشتر از یه کیف پول ارز دیجیتال هستش. در این ولت دیجیتالی امکان استفاده از برنامه های غیر متمرکز وجود داره. در واقع این کیف پول مثل یک مرورگر برای دسترسی به DApp ها و بلاک چین های مختلف می باشد. با استفاده از این قابلیت میتونین به صرافی های غیرمتمرکز و برنامه هایی که در بستر بلاک چین ایجاد شدن، دسترسی پیدا کنین.

کیف پول مای اتر ولت (MyEtherWallet)

کیف پول مای اتر ولت

یکی از معروف ترین کیف پول هایی که به شکل اختصاصی برای ارز دیجیتال اتریوم و توکن های شبکه اون ساخته شده، مای اتر ولت هستش. تتری که روی شبکه بلاک چینی اتریوم توسعه داده شده باشه، از استاندارد ERC20 پیروی میکنه. به همین علت میتونین از مای اتر ولت برای نگهداری رمز ارز تتر استفاده کنین.

به این کیف پول ارز دیجیتال به اختصار MEW هم گفته میشه. درسته که مای اتر ولت توسط یه کمپانی آمریکایی ساخته شده؛ ولی ما ایرانی ها هیچ محدودیتی برای استفاده از این ولت نداریم و به همین خاطر لازم نیست هیچ نگرانی در خصوص تحریم ها داشته باشین.

 مای اتر ولت به شکل یه رابط کاربری طراحی شده و شما میتونین این کیف پول رو روی سیستم عامل های اندروید و آی او اس و دسکتاپ نصب کنین. به همین دلیل برای افرادی که قصد دارن هم روی کامپیوتر و هم روی موبایل یه نسخه از این ولت رو داشته باشن، بهترین کیف پول تتر  ERC20 به حساب میاد.

خیلی از افراد به اشتباه این ولت رو یه کیف پول تحت وب تصور میکنن. نکته مهمی که در مورد این ولت دیجیتالی وجود داره، اینه که ذخیره کلید های خصوصی روی دستگاه کاربر انجام میشه. به همین دلیل هم امنیت بالایی رو داره. در صورتی که نکات امنیتی لازم رو برای حفاظت از کیف پول خود رعایت کرده باشین، اطلاعات مای اتر ولت هیچ وقت به سرقت نمیره.

 استفاده از این کیف پول کاملا رایگان بوده و شما فقط باید هزینه کارمزد های شبکه اتریوم رو که اصطلاحا بهش Gas گفته میشه، پرداخت کنین. یکی دیگه از مزیت های این ولت اپن سورس بودنش اون هستش که امنیت و شفافیت بالایی رو برای این کیف پول فراهم کرده.

کیف پول کوینومی (Coinomi)

بهترین کیف پول تتر برای شبکه های مختلف

کوینومی یکی از بهترین کیف پول تتر برای شبکه های مختلف هستش. این ولت دیجیتالی کاملا رایگان است و همه افراد میتونن بدون هیچ محدودیتی از خدمات اون استفاده کنن. امنیت بالا و رابط کاربری ساده از مهمترین مزیت های این ولت دیجیتالی هستن که تونستن بیش از 2 میلیون کاربر فعال رو به سمت این کیف پول بکشن.

این کیف پول اوایل فعالیتش، فقط برای گوشی های موبایل هوشمند طراحی شده بود؛ اما الان نسخه دسکتاپ اون هم در دسترس قرار گرفته. کوینومی بهتون اجازه میده که بیش از 125 رمز ارز مختلف و 500 توکن روی شبکه های بلاک چینی متنوع رو ذخیره کنین.

همچنین این کیف پول از بیش از 25 زبان زنده دنیا پشتیبانی میکنه و همین موضوع هم باعث جذب کاربرها از سراسر جهان شده. البته این کیف پول از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنه و بهتره که از نسخه انگلیسی اون استفاده کنین.

از مزیت های دیگه این کیف پول میتونیم به استفاده راحت از اون اشاره کنیم؛ به طوری که حتی افرادی که تجربه فعالیت در دنیای ارزهای دیجیتال رو هم ندارن، به راحتی میتونن از خدمات و مزیت های این ولت استفاده کنن. همچنین شما میتونین با کمک صرافی داخلی این پلتفرم، رمز ارزهای خودتون رو بدون نیاز به انتقال به صرافی، مبادله کنین.

کیف پول لجر (Ledger Wallet)

 بهترین کیف پول تتر

لجر یکی از معروف ترین کیف پول های سخت افزاری دنیا می باشد. برای استفاده از این کیف پول به اینترنت نیازی نخواهید داشت و به شکل کاملا آفلاین امکان مدیریت رمز ارزهاتون وجود داره. به همین خاطر هستش که کیف پول لجر بیشترین امنیت رو برای ارزهای دیجیتال فراهم کرده.

 محبوب ترین مدل هایی که شرکت لجر تا به امروز به بازار عرضه کرده، لجر نانو اس (Ledger Nano S) و لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) هستن. این کیف پول های لجر تا به الان موفقیت های زیادی رو به دست آوردن. یکی از با اهمیت ترین موارد در مورد امنیت اون ها، کسب رتبه اول رو از نظر امنیت بین تمامی کیف پول های دیجیتالی بود.

 درسته که این مدل ها از نظر فنی و شبکه هایی که پشتیبانی میکنن، بسیار به هم شبیه هستن؛ البته لجر نانو ایکس امکانات و قابلیت های بیشتری رو به کاربراش ارائه کرده و پیشرفته تر محسوب میشه. مثلا این مدل به بلوتوث مجهز شده و به همین خاطر راحت تر میشه اونو به دستگاه های دیگه متصل کرد. همچنین اجازه ذخیره و نگهداری 100 ارز مختلف به شکل همزمان به کاربر های این کیف پول داده شده. (این تعداد در مدل لجر نانو اس، فقط 32 ارز هستش.)

کیف پول های لجر تقریبا از همه بلاک چین های مهم و پرکاربرد پشتیبانی میکنن؛ به همین دلیل امکان ذخیره و نگهداری اکثر ارز های دیجیتال مهم از جمله تتر رو شبکه های مختلف رو برای کاربرها فراهم کرده. به همین دلیل میتونین تترهای خودتون رو با خیالی راحت، در کیف پول های لجر ذخیره کنین.

یکی دیگه از نکته های مهمی که در مورد این کیف پول ها وجود داره، امکان اتصال به کیف پول های آنلاین هستش. با استفاده از این ویژگی، امکان استیک کردن ارز های دیجیتال مختلف براتون فراهم میشه. در صورتی که بعد از خرید تتر، قصد نگهداری بلند مدت این ارز رو دارین، کیف پول های لجر بهترین گزینه برای شما محسوب میشن.

نکات مهم در انتخاب بهترین کیف پول تتر

به طور لی کیف پول های ارز دیجیتالی که تو این مقاله بهتون معرفی کردیم، از بهترین ولت های دیجیتالی هستن که میتونین برای نگهداری رمز ارز تتر از اون ها استفاده کنین. تمامی این کیف پول ها قابل اعتماد هستن و قبل از اینکه بهتون معرفی بشن، کاملا مورد بررسی قرار گرفتن.

البته در حال حاضر صد ها و حتی هزاران کیف پول تتر وجود داره که میتونین از اون ها استفاده کنین ولی باید در مورد هر کدوم از اون ها به نکاتی توجه کنین؛ مخصوصا که قصد دارین دارایی های خودتون رو به دست کیف پول دیجیتالی بدین.

با توحه به این موضوع که نوع نیاز ها و انتظارات هر فردی از کیف پول ارز دیجیتال مورد نظرش میتونه متفاوت باشه، شما هم باید با توجه به انتظاراتی که دارین، بهترین کیف پول تتر TRC20 رو برای رمز ارزهای خودتون انتخاب کنین. البته برخی موراد وجود دارن که روی کارایی بیشتر کیف پول ها تاثیر میذارن.

 در ادامه تعدادی از مهمترین ویژگی هایی که باید حتما قبل از انتخاب یک ولت و اعتماد به اون برای ذخیره دارایی های دیجیتالی خودتون، بهش توجه کنین رو ذکر کردیم:

    توجه به شبکه هایی که از اون ها پشتیبانی میشه و ولت هایی که برای ارز تتر روی شبکه های مختلف توسعه داده شده.
    تعداد کوین و توکن هایی که کیف پول از اون ها پشتیبانی میکنه و امکان ذخیره و نگهداری اون ها فراهم شده.
    امنیت و بررسی اخبار مربوط به سابقه هک و یا سرقت از کیف پول ارز دیجیتالی که انتخاب کردین.
    ابزارها و امکانات مختلفی که در کیف پول به کاربرها ارائه شده؛ از جمله کاربردی ترین اون ها میتونیم به پشتیبانی از برنامه های غیر متمرکز، قابلیت استیک و سواپ داخلی کیف پول اشاره کنیم.
    در صورتی که با نحوه ساخت کیف پول تتر و استفاده از اون آشنایی چندانی رو ندارین، بهتره که ولت های دیجیتالی رو انتخاب کنین که رابط کاربری ساده تری رو دارن.

جمع بندی و نتیجه

به طور کلی انتخاب بهترین کیف پول تتر TRC20 و یا ERC20 میتونه با توجه به گزینه های متعددی که در این مورد وجود داره، کمی سخت به نظر بیاد. در مقاله بهترین کیف پول تتر کدام است؟ سعی کردیم که تعدادی از بهترین ولت های دیجیتالی دنیا رو که میتونین برای نگهداری ارز Tether مورد استفاده قرار بدین، بهتون معرفی کردیم. 

فرقی نداره که به دنبال یک کیف پول سخت افزاری تتر هستین، یا قصد دارین از نسخه های موبایلی ین ولت ها استفاده کنین؛ در هر صورت تو این مقاله گزینه مناسبی بهتون معرفی شده. امیدواریم که با این مقاله تونسته باشیم برای انتخاب یک ولت دیجیتالی مناسب برای ساخت کیف پول تتر رو بهتون معرفی کرده باشیم تا بتونین به امن ترین شکل ممکن از رمز ارزهای خودتون نگهداری کنین.


نظرات کاربران در مورد بهترین کیف پول تتر کدام است؟ معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای Tether

  1. سنم (1401/08/29)

    تراست ولت گزینه خوبی واسه تتر هستش. چون شبکه های زیادی رو ساپرت می کنه.

در مورد بهترین کیف پول تتر کدام است؟ معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای Tether نظر دهید
سوال امنیتی :4+83 = ?