ظهور سیگنال گاوی در بیت کوین چقدر مهم است؟

  • 07:06 1403-06-29
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

پس از دو سال طولانی، دنیای سیگنال ارز دیجیتال اکنون یکی از بهترین دوره های خود را سپری می کند. از ابتدای سال، کل بازار ارزهای دیجیتال 35 درصد رشد داشته است. در همین حال، بیت کوین افزایش قیمت خوبی داشته است و حتی از 62000 دلار نیز در این بازه زمانی فراتر رفت که منجر به گمانه زنی های گسترده در مورد شروع یک روند بزرگ شد. 

سیگنال صعودی گاوی کوتاه مدت

در 5 آگوست 2024، بیت کوین چیزی را تجربه کرد که برخی در جامعه کریپتو آن را «دوشنبه سیاه رمزنگاری» می‌نامند و قیمت آن به بالاترین حد خود یعنی 49751 دلار رسید. کاهش قیمت باعث شد که شاخص چرخه خرس گاو نر برای اولین بار از ژانویه 2023، زمانی که بازار سهام FTX سقوط کرد، قرمز شود.  این شاخص به عنوان یک شاخص قابل اعتماد از احساسات بازار عمل کرد و معامله گران و سرمایه گذاران را در برابر نوسانات دنیای انواع سیگنال های ارزهای دیجیتال راهنمایی کرد.

وضعیت بیت کوین با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ

قیمت بیت کوین در هفته های اخیر شاهد رشد تصاعدی بوده است و بازار ارزهای دیجیتال را هیجان انگیزتر از همیشه کرده است. یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار نصف شدن بیت کوین است که به زودی در فروردین ماه سال جاری اتفاق خواهد افتاد. همانطور که می دانید رویداد نصف کردن، کارمزد استخراج بیت کوین را کاهش می دهد و با توجه به مدل تاریخی خود و بر اساس اصول اقتصادی عرضه و تقاضا، ارزش بیت کوین را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. به طور کلی، افزایش اخیر قیمت بیت کوین نوید آغاز یک بازار صعودی را می دهد.

تجزیه و تحلیل وضعیت MVRV بیت کوین

همانطور که در مورد تسلط بیت کوین می دانید، بیت کوین حدود نیمی از ارزش بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهد و ارزیابی موقعیت فعلی بیت کوین می تواند وضعیت کلی بازار را روشن کند. شاخصی که نسبت بین ارزش بازار بیت کوین و ارزش واقعی آن، یعنی قیمت واقعی آن را نشان می دهد، نسبت بیت کوین MVRV نامیده می شود.  این اندیکاتور توسط تحلیلگران دیوید پوئل و مراد محمدوف توسعه داده شده است و بررسی آنها در تحلیل تکنیکال بیت کوین به شما امکان می دهد موقعیت فعلی این ارز دیجیتال را بهتر درک کنید و روندهای اصلی (معمولا رسیدن به اوج یا سقوط بازار) را پیش بینی کنید. به نمودار زیر نگاه کنید، همانطور که می بینید، ارزش فعلی بیت کوین حدود 2.3 است که با سطح 3.5 فاصله دارد.

افزایش علاقه به بیت کوین

عامل مهم دیگر علاقه روزافزون کاربران به بیت کوین است. بر اساس داده های به دست آمده از موتور جستجوی گوگل که بزرگترین موتور جستجوی جهان است، شاهد افزایش محبوبیت بیت کوین در چند وقت اخیر هستیم. محبوبیت این ارز دیجیتال پرچمدار در ماه های اخیر افزایش یافته است، اما جالب توجه است که هنوز هم کمتر از پایان سال 2021 است، زمانی که به بالاترین حد خود یعنی 70000 دلار رسید. جالب اینجاست که آلتکوین های اصلی مانند اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، کاردانو (ADA) و بسیاری دیگر هنوز به بالاترین حد خود نسبت به سه سال قبل نرسیده اند، اما همه آنها ممکن است روند صعودی جدیدی را تجربه کنند. یکی از سوالات در مورد انواع مختلف سیگنال ها این است که سیگنال روی نمودار قیمتی چگونه کار میکند؟  

کلام آخر:
ظاهر شدن سیگنال گاوی در بازارهای مالی به ویژه در بورس و بازار ارزهای دیجیتال معمولا نشان دهنده افزایش تقاضا و روند صعودی قیمت ها است. این سیگنال ها برای سرمایه گذاران و تحلیل گران اهمیت ویژه ای دارند زیرا می توانند به عنوان نشانه ای از آغاز روند مثبت بازار تعبیر شوند. ظهور سیگنال گاوی یک علامت مثبت و امیدوار کننده برای بازار است که معمولاً توسط سرمایه گذاران و تحلیلگران پس از تقویت تقاضا ایجاد می شود. دانش و تجزیه و تحلیل مناسب از این سیگنال ها می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا تصمیمات دقیق و آگاهانه تری در مورد سرمایه گذاری خود بگیرند و از فرصت های بازار استفاده کنند. 

منبع مقاله: coinchapter

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ظهور سیگنال گاوی در بیت کوین چقدر مهم است؟

در مورد ظهور سیگنال گاوی در بیت کوین چقدر مهم است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5 + 62 = ?