چرا مجلس سنا معافیت مالیاتی کریپتویی را به تعویب میندازد؟

  • 08:06 1403-06-29
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

شورای تبعیض در آخرین جلسه خود از لغو معافیت مالیاتی آموزش ارز دیجیتال خبر داد و آن را تبعیض آمیز خواند و مصوبه مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه را رد کرد. مجلس سال گذشته ارزهای رمزنگاری شده و دارایی های رمزنگاری شده را به عنوان یکی از موارد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه معرفی کرده بود که به دلیل عدم تصویب قانون ارزهای دیجیتال تصویب نشد.

لغو معافیت مالیاتی ارزهای دیجیتال

جلسه هیئت تحلیل فرصت های نتام به منظور بررسی طرح مالیاتی سفته بازی و انطباق آن با قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال روز گذشته برگزار شد. در این جلسه تمامی تغییرات اعمال شده در مصوبه قبلی به تصویب رسید و تنها بخشی که مربوط به حذف ارزهای رمزنگاری شده و دارایی های رمزنگاری شده از شمول مالیات بر عایدی سرمایه به دلیل تبعیض ناعادلانه بود، مغایر با سیاست های کلی دولت بود.

لایحه جدید سنا برای معافیت تراکنش های رمز ارزی

برای رهایی آمریکایی‌ها از نظارت مالیاتی بر تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، لایحه جدیدی امروز در سنای ایالات متحده ارائه شد که معاملات کوچک ارزهای دیجیتال را از مالیات بر درآمد معاف می‌کند. در حال حاضر، سرمایه گذاران کریپتو در ایالات متحده ملزم به گزارش درآمد حاصل از ارزش کریپتو خریداری شده هستند. این بدان معناست که کریپتو در درجه اول یک سرمایه گذاری است و نه وسیله پرداخت. این لایحه برای تراکنش ‌های بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات برای تراکنش‌های کمتر از 50 دلار اعمال می‌شود و مقرراتی برای تعدیل این معیار برای تورم وجود دارد. علاوه بر این، "کلیه فروش یا مبادله ای که بخشی از یک معامله (یا یک سری معاملات مرتبط) است به عنوان یک فروش یا مبادله تلقی می شود.

انواع مالیات‌ ارز دیجیتال

مالیات ارزهای دیجیتال به عنوان بخشی از سیستم مالیاتی کشورها تغییر می کند و ممکن است با توجه به قوانین خاص هر کشور متفاوت باشد. به طور کلی مالیات ارزهای دیجیتال شامل موارد زیر است.

مالیات بر سود سرمایه

در بسیاری از کشورها، سود حاصل از فروش یا مبادله ارزهای دیجیتال سود سرمایه محسوب می شود و مشمول مالیات می شود، به عنوان مثال، اگر ارز دیجیتالی را با قیمت پایین خریداری کنید و بعداً آن را با قیمت بالاتر دوباره بفروشید، تفاوت قیمت در نظر گرفته می شود. سود سرمایه و مالیات باید پرداخت شود.

مالیات بر درآمد

اگر ارز دیجیتال به عنوان حقوق دریافت شود، می توان آن را درآمد عادی و مشمول مالیات بر درآمد دانست. این نمونه ای از دریافت ارز دیجیتال به عنوان پرداخت برای کالا یا خدمات است.

معافیت از مالیات ارز دیجیتال

معافیت مالیاتی برای ارزهای دیجیتال ممکن است با توجه به قوانین و مقررات محلی هر کشور متفاوت باشد. با این حال، برخی از شرایط و استثناهای رایج را می توان در بسیاری از کشورها یافت.

معافیت برای سطوح پایین درآمد

در برخی کشورها، درآمد حاصل از ارزهای دیجیتال تا مقدار معینی (به عنوان مثال 1000 دلار در سال) ممکن است معاف از مالیات باشد. این معافیت عموماً برای تشویق فعالیت های خرده فروشی و جلوگیری از بار مالیاتی سنگین بر سرمایه گذاران خرد طراحی شده است.

معافیت برای برخی معاملات

برخی از معاملات، مانند معاملات غیر تجاری یا معاملات کوچک، ممکن است از مالیات معاف شوند. به عنوان مثال، در انگلستان، معاملاتی که در شرایط خاصی مانند هدیه دادن یا دریافت هدیه انجام می شود، می تواند از مالیات معاف شود. یکی از مسائلی که در اینجا مطرح است این است که چرا کشور آمریکا نگران توسعه هوش مصنوعی است؟

کلام آخر:
مالیات بر ارزهای دیجیتال به موضوعی پیچیده و در حال تحول تبدیل شده است که تأثیرات قابل توجهی بر سرمایه گذاران، معامله گران و استخراج کنندگان دارد. با توجه به تنوع و تکامل مداوم قوانین مالیاتی در کشورهای مختلف، مهم است که مردم با آگاهی از مقررات محلی خود در این زمینه اقدام کنند. معافیت ها و شرایط ویژه می تواند منجر به شرایط مالی بهتر و تشویق فعالیت های اقتصادی در حوزه ارزهای دیجیتال شود. به همین دلیل، درک کامل قوانین مالیاتی ارزهای دیجیتال و مشاوره با مشاوران مالیاتی معتبر می تواند به افراد کمک کند تا امور مالی خود را برنامه ریزی کنند و ریسک های مرتبط با آن را مدیریت کنند.

منبع مقاله: irs

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا مجلس سنا معافیت مالیاتی کریپتویی را به تعویب میندازد؟

در مورد چرا مجلس سنا معافیت مالیاتی کریپتویی را به تعویب میندازد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4 + 86 = ?