صرافی وزیر ایکس چه برنامه ای برای بازیابی خود دارد؟

  • 05:06 1403-06-27
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق آخرین اخبار در مورد هک صرافی WazirX، این صرافی به طور فعال با بیش از 500 صرافی و مقامات مجری قانون برای بازیابی وجوه دزدیده شده همکاری می کند. در روز پنجشنبه، 18 ژوئیه، صرافی وزیر X مستقر در هند یک نقض امنیتی بزرگ را تجربه کرد. این حمله منجر به از دست دادن بیش از 230 میلیون دلار از دارایی های رمزنگاری شده بود؛ بنابراین، کاربران صرافی مورد نظر در مورد دارایی های خود و اینکه آیا صرافی می تواند وجوه دزدیده شده را بازیابی کند، نگران هستند. وزیر هکر این هکر 1.6350 اتریوم (ETH) را به ارزش بیش از 57 میلیون دلار به دو کیف پول جدید کریپتو انتقال داد تا در آخرین تلاش برای هدایت دارایی های دزدیده شده و آموزش ارز دیجیتال اقدام کند.

هک وزیر X دقیقا چه اتفاقی افتاد؟

وزیر X از طریق صفحه X خود اعلام کرد که یکی از کیف پول های Multisig وی به خطر افتاده است. این کیف پول با کیف پول Liminal و زیرساخت ذخیره دارایی دیجیتال ایمن شده بود و از فوریه 2023 فعال بود. این کیف پول برای تأیید تراکنش به چندین امضاکننده نیاز دارد، سه امضا از وزیر X و یکی از Liminal. با وجود این اقدامات امنیتی، هکرها از مغایرت بین داده های نمایش داده شده در رابط حاشیه صفحه و محتوای واقعی برای سوء استفاده از آن استفاده کرده اند. این به مهاجمان اجازه می داد محتوای تراکنش را جایگزین کرده و در نتیجه کنترل کیف پول صرافی ارز دیجیتال را در دست بگیرند.

انتشار جزئیات هک توسط وزیر X

در پاسخ به این نقض امنیتی، وزیر علاوه بر این، آنها با پلیس شکایت کردند و این حادثه را به واحد اطلاعات مالی (FIU) و به CERT-In، آژانس اصلی هند گزارش کردند. برای پاسخگویی به حوادث سایبری علاوه بر این، وزیر X با بیش از 500 صرافی در تماس بوده است تا آدرس‌هایی را که در سرقت شناسایی شده‌اند مسدود کند. همچنین گزارش شده است که چندین صرافی در این تحقیق همکاری می کنند. یافته‌های اولیه وزیر X و بررسی‌های در حال انجام حاکی از یک حمله سایبری پیچیده است که از رابط نمایشی و فرآیند تأیید تراکنش که توسط لیمینال مدیریت می‌شود، بهره‌برداری کرده است.

تلاش وزیر X برای بازیابی دارایی دزدیده شده

مسیر وزیر X برای بازیابی وجوه دزدیده شده شرکت تجزیه و تحلیل Spot On-Chain گزارش داد که دارایی های اتریوم هکر پس از این سرقت به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این هکر به طور خاص از Tornado Cash، یک سرویس اختلاط، برای مخفی کردن مبدا و مقصد وجوه استفاده کرد. این امر تلاش برای ردیابی و بازیابی دارایی ها را پیچیده می کند.

سوالاتی که وزیر X باید در نظر بگیرد

برای کاربران وزیر X، نگرانی اصلی این است که آیا پول خود را دریافت خواهند کرد یا خیر. در ادامه به بررسی عوامل مهمی می‌پردازیم که بر نتیجه تأثیر می‌گذارند.

ردیابی و بازیابی اطلاعات

موفقیت در تحقیقات کارشناسان امنیتی و همکاری با مجریان قانون و سایر نهادهای مطالعاتی ضروری خواهد بود. ردیابی جریان وجوه و مسدود کردن یا بازیابی دارایی ها نیازمند تکنیک های پیشرفته امنیت سایبری و همکاری بین المللی است.

پشتیبانی از جامعه کریپتو

مشارکت کل جامعه کریپتو، از جمله صرافی ها و شرکت های تجزیه و تحلیل بلاک چین، می تواند شانس ردیابی و بازیابی دارایی های سرقت شده را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در اینجا لازم به ذکر است که یکی از مسائل مهم در مورد صرافی ارز دیجیتال این است که نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی را بدانیم.

کلام آخر:
هک صرافی WazirX مورد توجه قرار گرفته و نگرانی های زیادی را در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. این هک منجر به از دست رفتن وجوه قابل توجه کاربران شد و بر اعتماد عمومی به صرافی های متمرکز تأثیر منفی گذاشت. از آنجا که از آن زمان تغییراتی در وضعیت امنیتی و عملکرد WazirX ایجاد شده است، به کاربران توصیه می شود از آخرین اخبار و به روز رسانی های صرافی ها مطلع شوند و از تدابیر امنیتی برای محافظت از آنها استفاده کنند.

منبع مقاله: elliptic

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد صرافی وزیر ایکس چه برنامه ای برای بازیابی خود دارد؟

در مورد صرافی وزیر ایکس چه برنامه ای برای بازیابی خود دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9 + 51 = ?