بررسی تاریخچه و تعریف سیگنال‌های ارز دیجیتال

  • 05:06 1403-06-27
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر در دنیای سرمایه‌گذاری و تجارت شروع کرده‌اید و می‌خواهید درباره چیستی و نحوه عملکرد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، بسیار مهم است که ابتدا تاریخچه سیگنال ارز دیجیتال را بدانید. برای معامله‌گران مبتدی، سیگنال‌ های معاملاتی ارزهای دیجیتال مسیری هدایت ‌شده به دنیای تجارت را فراهم می‌کنند. ارائه دهندگان سیگنال می توانند نقاط داده مختلفی را برای استفاده جامعه خود ارائه دهند، مانند اینکه کدام ارزهای دیجیتال فرصت های سرمایه گذاری خوبی را ارائه می دهند، چه قیمتی برای خرید دارایی، سطوح سود هدف گذاری شده برای فروش، و شاید مهمتر از همه، توقف ضرر یک معامله گر باید برای محافظت در برابر خطر نزولی تنظیم شود. این معیارها معمولاً از طریق تحقیقات فنی و مالی گسترده و عمیق تعیین می شوند و بهترین سیگنال های رمزنگاری بازده فوق العاده ای را برای جوامع خود فراهم می کنند.

سیگنال های ارز دیجیتال چیست؟

سیگنال‌های ارز دیجیتال یکی از ابزارهای تجزیه و تحلیل بازار هستند که به کاربران کمک می‌کنند هنگام خرید و فروش سکه تصمیم‌گیری آگاهانه بگیرند و به سیگنال‌های معاملاتی کریپتو نیز معروف هستند. در واقع سیگنال های دیجیتال، تحلیلگرهای آنالیز سیگنال بازار هستند که ریسک تراکنش ها را کاهش می دهند و به افزایش بهره و سود سکه ها کمک می کنند. لازم به ذکر است که هیچ سیگنال ارز دیجیتالی به دلیل نوسانات بازار و بسیاری عوامل دیگر 100% تضمین نمی شود. بلکه به عنوان یک مشوق، کارایی بیشتری برای معامله گران ایجاد می کند.

انواع سیگنال ارز دیجیتال

 سیگنال ‌های ارزهای دیجیتال متفاوت هستند و تقریباً همه سیگنال ‌های ارزهای دیجیتال بر اساس تحلیل ارائه ‌شده توسط آن‌ ها انجام می‌شوند. معرفی سیگنال‌های ارز دیجیتال را می توان به دو دسته کلی سیگنال های فنی و سیگنال های بنیادی تقسیم کرد. البته لازم به ذکر است که هیچ تعریف علمی برای این نوع طبقه بندی وجود ندارد و تنها به دلیل سهولت یادگیری این نوع طبقه بندی صورت گرفته است.

سیگنال فنی

تحلیل تکنیکال علم مطالعه و درک نمودارهای مختلف ارزهای دیجیتال و ابزار آنهاست و به تحلیل بازار و پیش بینی آینده می پردازد. تجزیه و تحلیل این سیگنال ها و مفاهیم اولیه نمودار نیاز به دانش خاصی ندارد و حجم فروش، قیمت، مبلغ کل معاملات و غیره به راحتی قابل درک است. در این نمودارها نشانه هایی وجود دارد که کاربران حرفه ای و متخصص آن را درک می کنند و این علامت را یک سیگنال فنی می نامند. کارشناسان با بررسی و تجزیه و تحلیل این علائم و نشانه ها، سیگنال های فنی را ارائه می دهند و به عنوان تحلیلگر فنی شناخته می شوند.

سیگنال بنیادی

سیگنال ارز دیجیتال تنها با تحلیل کاغذی به دست نمی‌آید و می‌توان این سیگنال‌ها را از پست‌ها، توییت‌ها و نظرات اینفلوئنسرها و رفتار افراد تاثیرگذار در حوزه دیجیتال نشانه و سیگنال خوبی برای معامله‌گران دانست. این سیگنال ها از طریق تحلیل بنیادی پدیدار می شوند. تحلیل بنیادی دانش ارزیابی متغیرهای مالی است و از طریق معامله گران می توان ارزش ذاتی و ماهیت یک محصول را درک کرد. تجزیه و تحلیل بنیادی می تواند هر عامل تاثیرگذاری را که ممکن است روند قیمت ارز را تغییر دهد، ارزیابی کند.

دلایل استفاده از سیگنال ارز دیجیتال

افراد زیادی هستند که آرزوی ثروتمند شدن یک شبه را دارند! در ذهن آنها؛ در صورتی که روزانه هزاران کاربر سرمایه خود را در دنیای ارزهای دیجیتال از دست می دهند. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی و به دلایل زیر باید از تحلیلگران معتبر در این زمینه کمک گرفت.
•    سیگنال های ارز دیجیتال از ضرر جلوگیری می کند.
•    با استفاده از این سیگنال ها می توانید متوجه شوید که ارز مورد نظر را با چه قیمتی خریداری کنید.
•    با سیگنال های ارز دیجیتال، می توانید بدانید که چقدر سکه خود را می فروشید.

ویژگی های سیگنال خرید ارز دیجیتال مناسب

چندین عنصر برای انتخاب یک سیگنال ارز دیجیتال مناسب وجود دارد.

به صرافی خرید ارز دیجیتال توجه کنید

اولین مشخصه مهمی که باید داشته باشید سیگنال ارز دیجیتال سیگنالی است که در کدام صرافی معامله کنید. به عنوان مثال، سیگنال ارز دیجیتال برای صرافی کیف پول من یا صرافی های دیگر است.

به قیمت یا بازه مناسب برای سرمایه گذاری توجه کنید

همه سیگنال های معاملاتی ارز دیجیتال قیمت یا محدوده ای را که باید در آن خرید و فروش کنید تعیین می کند. این قیمت ممکن است قیمت فعلی بازار یا قیمتی بالاتر یا کمتر از قیمت فعلی بازار باشد. وقتی این سیگنال را دریافت کردید، باید سریع عمل کرده و تجارت خود را شروع کنید. 

اطلاعات کافی ارائه دهید

تجزیه و تحلیل اضافی و نمودارهای پشتیبانی معاملاتی را می توان به سیگنال ارز دیجیتال اضافه کرد. به عنوان مثال، برخی از سیگنال ها یک توقف ضرر را در اختیار کاربران قرار می دهند و زمان ارسال سیگنال و بسته شدن معامله را در زمان های خاصی ثبت می کنند. با استفاده از این اطلاعات اضافی، می توان یک تحلیل کامل برای انتخاب یک معامله و معامله خاص به دست آورد.

نحوه خواندن سیگنال های ارز دیجیتال

خواندن سیگنال ها بسیار ساده است. سیگنال‌های ارزهای دیجیتال به اشکال مختلفی وجود دارند، اما همه شامل دستورالعمل‌های اساسی زیر هستند.

خرید / فروش

سیگنال خرید یا فروش می تواند برای قیمت فعلی بازار داده شود یا از شما خواسته شود تا قیمت صبر کنید. قبل از ورود به معامله به یک سطح معین برسید.

ضرر را محدود و سود را ذخیره کنید

سیگنال ارز دیجیتال حاوی نقاط توقف و سود است که به صورت خودکار موقعیت معاملاتی شما را با رسیدن به قیمت بسته می‌کند. در برخی موارد، این سطوح را می توان به طور مداوم تغییر داد تا ریسک ها را به حداقل برساند.

کلام آخر:
سیگنال ارز دیجیتال در واقع مجموعه دستورالعمل هایی است که توسط گروهی از متخصصان برای کاربران ارسال می شود و به شما پیشنهاد می کند کدام ارز دیجیتال را بخرید، با چه قیمتی بخرید، با چه قیمتی بفروشید و در نهایت، چه زمانی ضرر خود را کاهش دهید. سیگنال های ارز دیجیتال یک منطقه جدید و در حال رشد در اکوسیستم ارز دیجیتال است. آنها مزایای بسیاری مانند سودآوری بیشتر، صرفه جویی در زمان و فرصت های یادگیری عالی را ارائه می دهند.

منبع مقاله: fxleaders

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بررسی تاریخچه و تعریف سیگنال‌های ارز دیجیتال

در مورد بررسی تاریخچه و تعریف سیگنال‌های ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :6 + 59 = ?