موتور جستجوی presearch چیست | کسب درامد از جستجو در اینترنت

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "موتور جستجوی presearch چیست | کسب درامد از جستجو در اینترنت"


  • 02:02 1403-02-03
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

از زمانی که فناوری بلاکچین (blockchain) با ایده تمرکز زدایی از سیستم های اطلاعاتی متولد شد، خیلی از ایده ها به ذهن افراد خلاق در حوزه تکنولوژی و به خصوص در حوزه اینترنت و فناوری اطلاعات رسیده. بلاکچین به شما اجازه میده که سیستم هایی طراحی کنید که بتونن به شکل آزادانه و خود مختار فعالیت کنن. در شبکه های بلاکچینی مدیریت شبکه و جریان اطلاعات با یک فرد یا نهاد مشخص نیست و بلکه اعضای شبکه مدیریت و سیاست گذاری رو بر عهده دارن. یکی از ایده های بلاکچینی که پیاده سازی شده، روی موتور های جست و گر هستش. قطعا با موتور های جست و گر در اینترنت آشنایی دارین و می دونین که این موتور ها بر حسب چیزی که شما تایپ می کنید در فضای وب جست و جو می کنن و اطلاعات مرتبط رو به شما بر می گردونن. از معروف ترین موتور های جست و گر google، bing و .... هستن که تقریبا همه باهاشون آشنا هستن. در این مقاله می خواهیم به شما یک روش کسب درامد از اینترنت رو آموزش بدیم و بهتون بگیم که موتور جستجوی پری سرچ چیست؟ در اصل موتور جستجوی Presearch یک موتور جست و جو گر نسبتا جدید هستش که به شکل غیر متمرکز طراحی شده و یک رمز ارز بومی هم داره و به کاربرانش با این رمز ارز پاداش میده. در ادامه در مورد این موتور جست و جو و همچنین چگونگی دریافت رمز ارز های اون توضیح خواهیم داد. در ادامه همراه ما باشید.

موتور جست و جو گر چیست ؟

موتور جست و جو گر چیست ؟

در مقاله موتور جستجوی پری سرچ چیست؟ جا داره اول بگیم که موتور جستجو چی هست. معمولا اکثر افراد با شنیدن اصطلاح موتور جستجو یا Search Engine به یاد گوگل و یاهو و ... میفتن. البته این به هیچ وجه اشتباه نیست و این دو تا و موارد مشابه، نمونه هایی از موتور های جستجوی معروف و پر کاربرد هستن. به طور کلی تعریف موتور های جست و جو به این شرح هستش. موتور های جست و جو، مجموعه ای از نرم افزار ها و سخت افزار ها هستن که در میان حجم وسیعی از داده و اطلاعات، اطلاعات مد نظر کاربر رو جست و جو و ارائه می کنن. این جست و جو عمدتا در فضای وب و اینترنت انجام میشه. برای پیدا کردن اطلاعات در اینترنت شما نیاز به پلتفرم ها و برنامه هایی دارین که کار جست و جو و طبقه بندی اطلاعات رو در فضای وسیع و گسترده اینترنت برای شما انجام بدن. شرکت هایی مثل گوگل و یاهو چنین زیر ساخت هایی رو فراهم کردن و روزانه میلیون ها و شاید میلیارد ها جست و جو در بستر این پلتفرم ها انجام می گیره. در در این مقاله قراره بهتون بگیم که موتور جستجوی Presearch چیست؟ در اصل قصد داریم یک موتور جستجوی اطلاعات متفاوت رو بهتون معرفی کنیم. یک موتور جست و جو که ضمن کار کردن باهاش می تونید درآمد هم کسب کنید و توکن های اختصاصی اون رو دریافت کنید که یک راه کسب درامد از اینترنت هستش.

موتور جستجوی Presearch چیست ؟

presearch

موتور جست و جو به آدرس Presearch.org یکی از پروژه هایی هستش که در سال 2017 در کانادا شروع به کار کرد و با جذب سرمایه اولیه از کاربران، فعالیت خودش رو آغاز کرد. این پروژه قصد پیاده سازی یک موتور جستجوی غیر متمرکز رو داره و تا اینجا موفق هم عمل کرده. مدیران این پروژه همونطور که در وب سایت این موتور جست و جو هم نوشتن، قصد دارن از موتور های جست و جو در اینترنت، تمرکز زدایی کنن. این پروژه قصد داره که فاکتور های رتبه بندی شفاف داشته باشه و مدیریت یک موتور جست و جو رو کاربرانش در اختیار بگیرن نه یک شرکت خاص. بعد از راه اندازی موتور جستجوی Presearch، توکن اختصاصی این پروژه هم ارائه شد و Presearch با این توکن ها به کاربران خودش پاداش میده. در این پلتفرم شما همانند سایر موتور های جست و جو گر می تونید محتوا های متنی،تصویری و ویدویی رو سرچ کنید. به علاوه اینکه در پایین نوار جست و جو، آیکون سایت های محبوب و پرکاربرد هم قرار داده شده و کاربر می تونه روی اونا سوییچ داشته باشه. اصلی ترین مزیت این موتور جست و جو نسبت به بقیه پلتفرم های مشابه، امکان کسب درآمد از presearch هستش و شما می تونید با فعالیت ها و سرچ هاتون، توکن presearch دریافت کنین.

شبکه presearch چگونه کار می کند ؟

موتور جستجوی پری سرچ چیست

وقتی که کاربران موضوعی رو در موتور جست و جوی presearch جست و جو می کنن، جستجوی اونا به سرور درگاه (Gateway Server)  این موتور جست و جو منتقل میشه و بعدش این درگاه جستجو، کاربران رو ناشناس می‌کنه، به این شکل که اطلاعات و آدرس IP و هرگونه کد ردیابی رو حذف می‌کنه تا جستجو کاربرانش ناشناس و غیر قابل رد‌یابی باقی بمونه. بعد از اینکه تمامی اطلاعات کاربر توسط این درگاه به شکل ناشناس در‌ اومد، درگاه یک گره از بین گره های شبکه بر اساس موقعیت، سرعت و میزان اعتماد، انتخاب و این جستجو رو براش می فرسته. بعد از این گره انتخاب شده، سرچ کاربر رو بین فهرست‌ های جستجو موجود به علاوه تعدادی منابع دیگه مثل موتور ‌های جستجوی دیگه و پایگاه ‌های داده توزیع می‌کنه. سپس گره شبکه، نتایج رو دریافت می کنه و اونا رو به درگاه می فرسته. در اینجا درگاه به گره ‌هایی که این کار رو انجام دادن، پاداشی در قالب توکن presearch ارائه میده و بعد از این فرآیند تبلیغات و نتایج جستجو رو به صورت دسته ‌بندی شده در میاره و در صفحه نخست در قسمت نتایج برتر قرار میده. ابتدا تبلیغات کسایی که حداقل 1000 توکن  پری سرچ سپرده‌گذاری کرده باشن، نمایش داده میشه. بعد از نمایش تبلیغات، سایت ‌های با کیفیت محتوایی بالاتر یا میزان بازدید بیشتر نمایش داده میشن. برای تبدیل شدن به نود یا گره شبکه presearch نیازی به حافظه بالا،  RAM و CPU بالا ندارید و کافیه که به اینترنت پرسرعت با اتصال مناسب که قطعی نداشته باشه، متصل باشید و با سپرده گذاری حداقل 2000  توکن، تبدیل به نود شبکه بشید. هر چه تعداد توکن ‌های بیشتری سپرده گذاری کنید، پاداش بیشتری هم از شبکه دریافت می‌کنین.

آموزش ساخت حساب کاربری در Presearch

آموزش ساخت حساب کاربری در Presearch

در ادامه مقاله موتور جستجوی پری سرچ چیست؟ نحوه ثبت نام و کسب درامد از پری سرچ رو بهتون توضیح می دیم. ثبت نام و افتتاح حساب کاربری در موتور جستجوی Presearch بسیار ساده و راحت هستش. وقتی وارد سایت Presearch.org میشید، در گوشه بالا سمت راست گزینه Register or login رو بزنید. بعد از کلیک روی این گزینه، کادری مقابل تصویر زیر براتون نمایش داده میشه که باید ایمیل و پسورد وارد کنین و در نهایت با تایید این که ربات نیستید روی گزینه create account کلیک کنید.

آموزش ساخت حساب کاربری در Presearch

اکانت کاربری شما به همین راحتی ساخته شده و قابل استفاده هستش. بعد از ثبت نام شما می توینن پروفایلتون رو تکمیل کنین و اطلاعات بیشتری هم وارد کنید که البته ضروری نیست. 

کسب درآمد از Presearch

کسب درآمد از Presearch

هونطور که در مقاله موتور جستجوی پری سرچ چیست؟ گفته شد؛ این روش یکی از راه های کسب درامد از اینترنت هستش که شما با کار کردن در محیط کاربری موتور جستجوی Presearch، توکن Presearch هم دریافت می کنید. بعد از ثبت نام، در گوشه بالا سمت راست صفحه وب، موجودی توکن های شما رو نشون میده و با هر بار سرچ بر مقدار این توکن ها افزوده میشه. به طور معمول Presearch در زمان افتتاح حساب کاربری، به طور پیش فرض 25 عدد از توکن های خودش رو به کاربر هدیه میده و کیف پولش رو با این مقدار شارژ می کنه. توجه داشته باشید طبق قوانین Presearch هر موقع تعداد توکن هایی که کسب کردید به هزار واحد رسید، قابلیت انتقال اون به صرافی و فروش رو خواهید داشت. در اوایل کار و در سال 2017 این پلتفرم به ازای هر سرچ و جست و جو 0.25 واحد از توکن رو به کاربر پاداش می داد ولی در حال حاضر در سال 2021 این مقدار به حدود 0.08 واحد به ازای هر سرچ کاهش پیدا کرده. البته نرخ پاداش دهی ها در طول روز ثابت نیست و معمولا با مقادیر جزئی در نوسان هستش. نکته دیگه که باید بدونید اینه که این موتور جست و جو، برای 30 سرچ روزانه پاداش اعطا می کنه و بیشتر از 30 عدد در طی یک روز رو بهشون پاداشی تعلق نمی گیره. موتور جستجوی Presearch به این خاطر سقف پاداش دهی روزانه تعیین کرده تا یک عده آدم سود جو و کلاهبردار با طراحی ربات های نرم افزاری، در بستر این وب سایت فعالیت فیک انجام ندن و به قولی ارز مفت و کلاهبرداری به دست نیارن. 
یک روش دیگه هم برای دریافت توکن Presearch وجود داره و اون معرفی این پلتفرم به افراد دیگه هستش. Presearch یک لینک معرفی در اختیار کاربرانش میذاره که با ارسال این لینک به دوستان می تونید اون ها رو برای کار کردن با Presearch تشویق و راهنمایی کنید. طبق قوانین این موتور جست و جو، وقتی که زیر مجموعه شما تعداد مشخصی توکن به دست آورد، مقداری توکن ها به شما که معرفی کننده بوده اید، تعلق می گیره. برای کسب اطلاعات درباره راه های کسب درآمد از ارز های دیجیتال ویدئوی ما را تماشا کنید.

توکن Presearch چیست ؟

توکن Presearch چیست ؟

همونطور که تا اینجا فهمیدیم، Presearch یک موتور جستجوی غیر متمرکز هستش که توکن بومی خودش رو هم برای پاداش دهی کاربرانش ایجاد کرده. این توکن با همان نام Presearch شناخته میشه و در حال حاضر که این مقاله نگارش میشه، یعنی اواخر سال 2021 میلادی، قیمت Presearch برابر هست با عدد 0.21 دلار. سقف قیمت Presearch رو در سال 2018 شاهد بودیم که قیمت Presearch به هر واحد 0.76 دلار رسید. روزانه حدود 3.5 میلیون دلار از این رمز ارز در صرافی های مختلف در سطح دنیا خرید و فروش و مبادله میشه. در ارتباط با آینده این توکن هم باید بگم که با توجه به رشد خوب و قابل توجه پروژه و گرایشات به پلتفرم های غیر متمرکز، امید داریم که این پروژه و توکنش خوش آتیه باشن و در آینده به قیمت مناسبی برسن.

سخن پایانی

در مقاله موتور جستجوی Presearch چیست؟ در مورد یکی از ایده های جدید بلاکچینی صحبت شد، موتور های جستجوی غیر متمرکز ایده نسبتا جدیدی هستن که مطرح شدند. موتور جستجوی Presearch یکی از همین پلتفرم ها هستش و برای تشویق کاربران به استفاده از فناوری های غیر متمرکز به کاربران خودش پاداش میده. توکن های Presearch به کسانی که از این موتور جست و جو برای سرچ استفاده می کنن تعلق می گیره و می تونید سرچ های روزانه ای که در موتور های دیگه انجام می دید رو در بستر Presearch انجام بدید و کسب درآمد هم داشته باشید.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد موتور جستجوی presearch چیست | کسب درامد از جستجو در اینترنت

در مورد موتور جستجوی presearch چیست | کسب درامد از جستجو در اینترنت نظر دهید
سوال امنیتی :2+40 = ?