چرا بایننس به پولشویی متهم شد؟

  • 08:06 1403-06-29
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

صرافی بایننس و مدیر عامل سابق آن، چانگ پنگ ژائو (CZ)، با شکایت دسته جمعی از سوی سه سرمایه گذار آموزش ارز دیجیتال روبرو هستند. این سرمایه گذاران ادعا می کنند که به دلیل ناکامی بایننس در جلوگیری از پولشویی، قادر به بازیابی دارایی های سرقت شده خود نیستند. طبق این شکایت، سارقان از صرافی بایننس برای قطع ارتباط دارایی های دیجیتال و بلاک چین استفاده کردند. این شکایت می تواند پیامدهای مختلفی برای صنعت ارزهای دیجیتال داشته باشد.

شکایت از سه سرمایه گذار علیه Binance و CZ

بایننس و مدیر عامل سابق آن چانگ پنگ ژائو با شکایت جدیدی از سوی سه سرمایه گذار ارزهای دیجیتال روبرو هستند. آنها ادعا کردند که قادر به بازیابی دارایی های دزدیده شده خود نیستند زیرا صرافی ارز دیجیتال Binance نتوانسته است از پولشویی جلوگیری کند. در یک شکایت دسته جمعی که در 16 اوت در دادگاهی در واشنگتن تنظیم شد، شاکیان ادعا کردند که دارایی های دیجیتال دزدیده شده آنها دفتر کل و دارایی ها قطع شده و غیرقابل ردیابی است. این شاکیان استدلال می‌کنند که یکی از ویژگی ‌های اصلی تراکنش ‌های رمزنگاری، ثبت دائمی این تراکنش ‌ها روی پلتفرم بلاک چین است که آنها را به‌ طور دائم و دقیق ردیابی می‌کند؛ بنابراین، اگر جایی مانند صرافی بایننس برای پولشویی وجود ندارد. اگر دارایی ها توسط یک مجرم دزدیده شود، مقامات مجری قانون می توانند تراکنش های موجود در بلاک چین را برای یافتن آنها ردیابی کنند.

چرا بایننس هدف قرار گرفت؟

Binance به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود توسط Zhao در جزایر کیمن ثبت شده است. اتهامات علیه او همچنین بر اساس نتایج حاصل از سقوط دومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال، FTX، در سال گذشته است. گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، همچنین در بیانیه ای کتبی گفت که ژائو و بایننس "در شبکه ای گسترده از کلاهبرداری، تضاد منافع، افشای اطلاعات و فرار حساب شده از قانون شرکت داشتند. او همچنین از مردم خواست قبل از سرمایه گذاری ثروت خود در چنین پلتفرم های آنلاین غیرقانونی بسیار مراقب باشند. یکی از مسائل مهم در رابطه با کار با صرافی های ارز دیجیتال آشنایی با مزایا و معایب صرافی های متمرکز و غیر متمرکز میباشد.

ماموریت های بایننس چیست؟

نظارت و گزارش بایننس به عنوان بخشی از این توافقنامه ارائه شد. بایننس باید گزارش فعالیت های مشکوک را طبق قانون ارائه کند. شرکت موظف است تراکنش های گذشته را بررسی کرده و هرگونه فعالیت مشکوک را به مقامات فدرال گزارش دهد. نظارت بر این پرونده ها توسط وزارت دادگستری به مدت سه سال فعال خواهد بود. علاوه بر این، بایننس به عنوان بخشی از توافق خود با FinCEN، "خروج کامل" از ایالات متحده را انجام می دهد و یک ناظر به مدت پنج سال منصوب می کند که به تمام دفاتر و داده های بایننس دسترسی خواهد داشت. وزارت خزانه داری ایالات متحده در این دوره به داده ها و سیستم های بایننس دسترسی خواهد داشت.

چه چیزی در انتظار بایننس است؟

حل و فصل شکایت بایننس یکی دیگر از پیروزی های بزرگ دولت ایالات متحده علیه یک شرکت بزرگ ارزهای دیجیتال است که تنها چند هفته پس از اعتراف سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX به تقلب و اتهامات مربوط به توطئه در صرافی ارزهای دیجیتال، انجام شد. طبق اسناد دادگاه، کارکنان ژائو به او هشدار دادند که صرافی به کاربران کشورهای تحریم شده خدمات ارائه می دهد.

کلام آخر:
در این مقاله سعی کردیم تمام اطلاعاتی را که در رابطه با اتهام پولشویی بایننس باید بدانید را جمع آوری کنیم. بایننس به حمایت از فعالیت های پولشویی و عدم رعایت قوانین شفافیت مالی متهم شده است. اتهام پولشویی به صرافی بایننس یک مشکل پیچیده و چندوجهی است که تأثیر بسزایی بر بازارهای مالی و اعتماد به ارزهای دیجیتال دارد. این اتهام نه تنها بر وضعیت این صرافی، بلکه بر کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال تأثیر خواهد گذاشت. برای جلب اعتماد عمومی و جلوگیری از چنین اتهاماتی، نیاز به ترویج شفافیت و مقررات خاص تر در این بازار به طور فزاینده ای احساس می شود.

منبع مقاله: techtarget

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا بایننس به پولشویی متهم شد؟

در مورد چرا بایننس به پولشویی متهم شد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8 + 96 = ?