آیا افزایش قیمت نجومی بیت کوین صحت دارد؟

  • 06:06 1403-06-15
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازار سیگنال ارز دیجیتال در روزهای اخیر ضربه خورده است و اکنون همه نگاه ها به آینده بیت کوین دوخته شده است. در ادامه به بررسی وضعیت فعلی بازار، تجزیه و تحلیل عوامل اصلی موثر بر قیمت بیت کوین می پردازیم. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در هفته گذشته تقریباً 300 میلیارد دلار کاهش یافت و این کاهش یافت. برای این هدف بهتر نیست صبح امروز، ارزش بازار ارز دیجیتال بیش از 3 درصد کاهش یافت و به 2.1 تریلیون دلار رسید که پایین ترین سطح از اواخر فوریه است. در شش ماه اول سال 2023، بیت کوین به نرخ رشد 90 درصدی رسید که پس از آن پیش بینی ها بسیار مثبت شد. علاوه بر این، با توجه به انتشار اطلاعات مثبت در مورد صندوق ETF بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال آماده غلبه بر مشکلات پیش رو است. قیمت این ارز دیجیتال از ابتدای سال 2023 تاکنون رشد 60.69 درصدی را به ثبت رسانده است. با اوج قبلی خود یعنی 61.64 درصد فاصله دارد. با این حال، بازار نزولی و افزایش نرخ بهره، پادشاه ارزهای دیجیتال را در موقعیتی آسیب پذیر قرار می دهد.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین کدامند؟

با آموزش اصول استفاده از سیگنال های کوتاه مدت می توانید از ریسک های بازار جلوگیری کنید. پیش بینی ارزش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یکی از جالب ترین موضوعات در دنیای ارزهای دیجیتال است. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ اصلی نمی تواند صعود یا سقوط ارزهای دیجیتال را تعیین کند. از سال 2009 که اولین بیت کوین ایجاد شد، قیمت بیت کوین نوسانات قابل توجهی را تجربه کرد و این نوسانات را می توان فرصت خوبی برای سودجویی معامله گران از این بازار دانست. معامله گران می توانند با استفاده از تحلیل تکنیکال (بررسی نمودار قیمت) و تحلیل بنیادی (بررسی وضعیت اقتصادی) قیمت بیت کوین را تحلیل و پیش بینی کنند. همانطور که می بینید، عوامل زیادی بر قیمت بیت کوین تاثیر می گذارند که در ادامه به برخی از مهم ترین آنها می پردازیم.

سیستم عرضه و تقاضا

بخشی از ارزش فلزات گرانبها مانند طلا ناشی از عرضه محدود است و قیمت این فلزات توسط سیستم های عرضه و تقاضا کنترل می شود. عرضه و تقاضا عوامل اقتصادی ساده ای هستند که بر پرداخت ارز دیجیتال تأثیر می گذارند. هر زمان که تقاضا برای خرید ارز دیجیتال در بازار افزایش یابد، قیمت آن نیز افزایش می یابد.

سختی استخراج

سختی استخراج یک متغیر یا تابع عملیاتی است که میانگین زمان مورد نیاز برای تولید یک بلوک ارز دیجیتال را در یک دوره زمانی در شبکه‌ای که از روش اثبات کار (POW) استفاده می‌کند، حفظ می‌کند. اگر مشکلی در شبکه وجود نداشته باشد، تعداد ماینرها افزایش می یابد، زمان یافتن یک بلوک جدید به کمتر از 10 دقیقه و سپس به کمتر از 1 دقیقه کاهش خواهد یافت. این رویداد باعث ایجاد بیش از حد ارز دیجیتال و کاهش ارزش آن می شود. با مطرح شدن این موضوع سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که آیا افزایش قیمت بیت کوین در راه است؟

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴

پس از سه ماهه چهارم، 96.875 درصد از بیت کوین موجود استخراج می شود. علاوه بر این، هزینه های ماینر برای هر بلوک جدید به 3.125 بیت کوین کاهش می یابد. با این حال، مانند حرکت صعودی در نیمه های گذشته، قیمت این ارز دیجیتال ممکن است یک سقف جدید در محدوده 74967 دلار را لمس کند. ذکر این نکته ضروری است که به دلیل درگیری هسته ای بین اوکراین و روسیه، قیمت بیت کوین ممکن است به حداقل 57,027 دلار برسد، در حالی که میانگین قیمت در سال جاری 65,997 دلار است. در اینجا لازم به ذکر است که بررسی تاثیر سود ماینینگ بر فعالیت ماینرها یکی از عوامل مهم در استخراج ارز دیجیتال است.

کلام آخر:
در این مقاله به پیش بینی قیمت بیت کوین پرداختیم. هر موضوع مربوط به قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی که در این مقاله گنجانده شده است اهمیت بالایی دارد و هیچ یک از آنها را نمی توان به عنوان مهمترین آنها انتخاب کرد. گاهی اوقات خیلی چیزها کنار هم می آیند تا باعث افت قیمت بیت کوین شوند. در این شرایط، معامله گران حرفه ای به سادگی از استراتژی های معاملاتی خود پیروی می کنند و تسلیم احساسات بازار نمی شوند.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آیا افزایش قیمت نجومی بیت کوین صحت دارد؟

در مورد آیا افزایش قیمت نجومی بیت کوین صحت دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8 + 90 = ?