بررسی مهمترین تاثیر سود ماینینگ بر فعالیت ماینرها

  • 15:06 1403-06-12
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

کاهش سود ممکن است ماینرها را وادار کند که در صورت افزایش قیمت بیت کوین، دستگاه های خود را تعطیل کنند. با وجود کاهش سود استخراج بیت کوین پس از نصف شدن، ماینرهای بیت کوین هیچ نشانه ای از تسلیم شدن سیگنال ارز دیجیتال نشان ندادند. با این حال، اگر قیمت بیت کوین کاهش یابد، می توان آن را آزاد کرد. پس از نصف شدن بیت کوین، درآمد ماینرها به پایین ترین سطح خود از اوایل سال 2023 خواهد رسید. حاشیه سود پایین این سوال را مطرح کرده است که کدام شرکت های صنعتی بعد از نصف شدن بیت کوین جان سالم به در خواهند برد. همچنین دریابید که این موضوع چگونه بر قیمت بیت کوین تأثیر می گذارد. پوئل مالتیپل معیاری است که سطح فشار خرید از ماینرها را تخمین می زند. این شاخص نسبتی است که ارزش روزانه بیت کوین را با میانگین متحرک 365 روزه آن مقایسه می کند. با نصف شدن اخیر، تعداد بیت کوین های جدید صادر شده برای ماینرها از 6.25 بیت کوین در هر بلوک به 3.125 بیت کوین کاهش یافت.  طبق گفته آکادمی گلس‌نود، مقدار Pool Multiple به معنای عملکرد بالا در استخراج است. این بدان معناست که آنها انگیزه بیشتری برای کسب درآمد از بیت کوین خود دارند. با افزایش سود ماینرهای باقیمانده، آنها می توانند بیت کوین های کمتری برای پوشش کار خود بخرند.

روند قیمتی کنونی بیت کوین

به عنوان یک قاعده کلی، بیت کوین همچنان در حوزه های کلیدی مانند فعالیت کاربر، ارزش دلاری تراکنش ها و نرخ باد تسلط دارد. طبق داده‌ های رسمی بلاک چین از Blockchain.com، در کمتر از 12 ماه، تعداد آدرس ‌های منحصربه ‌فرد در حال استفاده از 310000 در ژانویه 2019 به نزدیک به 500000 افزایش یافته است. نرخ هش نیز در ژانویه از 41 به 92 افزایش یافته و در همین مدت بیش از دو برابر شده است. به گزارش Fundamentals، تیموتی پترسون، سرمایه‌گذار بیت‌کوین، گفت که حباب بیت‌کوین ۲۰۱۹ می‌تواند دو هفته دیگر ادامه داشته باشد و تا پایان سال منجر به یک نقطه بازگشت منطقه‌ای شود. بنابراین، اگر در هفته ‌های آتی یک فروش قوی در بیت‌کوین رخ دهد، دلیل اصلی کاهش، حذف ماینرهای کوچک است. بسته شدن معادن توسط بسیاری از سرمایه گذاران به عنوان یک فرصت میان مدت خوب برای بهبود بلندمدت تلقی می شود، زیرا نشان دهنده پایان یک بازار نزولی و شروع مرحله افزایش است. در اینجا لازم به ذکر است که یکی از روش های کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال استخراج بیت کوین است.

چه زمانی ماینرها کنار می کشند؟

خروج ماینرهای بیت کوین، بازار بیت کوین را بی سود خواهد کرد. هنگامی که سود کاهش می یابد، ماینرها با فروش کیف پول بیت کوین خود و خروج از بازار پاسخ می دهند. زمانی که معدنچیان شروع به فروش ذخایر خود می کنند، فشار فروش زیادی وجود خواهد داشت. این فشارها محیطی را ایجاد می کند که حفظ شتاب را برای ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین دشوار می کند. از آنجا که شرکت ‌های بزرگ و مراکز معدنی قراردادهای بلندمدت با شرکت ‌های تولید برق دارند، به دلیل عدم پرداخت کوتاه ‌مدت، بعید به نظر می‌رسد که آنها را کنار بگذارند. با این حال، آندرس آنتونوپولوس، محقق ارزهای دیجیتال و امنیت، در گذشته گفته بود که بعید است که نرخ هش شبکه بیت کوین وارد یک پیچ و خم مرده شود یا نزدیک به صفر سقوط کند. این به این دلیل است که ماینرها با استراتژی ها و دیدگاه های بلندمدت کار می کنند. او توضیح داد: «یکی از دلایلی که این اتفاق نمی‌افتد این است که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین دیدگاه طولانی‌تری دارند. یکی از سوالات در مورد استخراج بیت کوین این است که استخراج بیت کوین چگونه انرژی های تجدیدپذیر را تقویت می کند؟

کلام آخر:
تعداد ماینرها در حال افزایش است. اگر کاهش قیمت بیت کوین در روزهای آینده ادامه یابد و این کاهش برای چند هفته ادامه یابد، ماینرهای بزرگ مجبور خواهند بود مقدار زیادی بیت کوین برای محافظت از خود سپرده گذاری کنند. استخراج بیت کوین تحت تأثیر متغیرهای زیادی است. معدنچیان باید هزینه های انرژی، توزیع نرخ اجاره و پیچیدگی استخراج را در هنگام تعیین دوام کسب و کار خود در نظر بگیرند، اما وقتی قدرت تمرکز اصلی است، نادیده گرفتن برخی از این موارد آسان است. 

منبع مقاله: ezblockchain

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بررسی مهمترین تاثیر سود ماینینگ بر فعالیت ماینرها

در مورد بررسی مهمترین تاثیر سود ماینینگ بر فعالیت ماینرها نظر دهید
سوال امنیتی :2 + 85 = ?