معرفی 7 سایت کاربردی ارز دیجیتال (بهترین سایت های ارز دیجیتال)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "معرفی 7 سایت کاربردی ارز دیجیتال (بهترین سایت های ارز دیجیتال)"


  • 15:01 1403-01-10
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

در این مقاله 7 سایت پرکاربرد ارزهای دیجیتال که تمامی سرمایه گذاران این حوزه باید با آن ها آشنا باشند رو بهتون معرفی خواهیم کرد. یکی از مهمترین ابزار هایی که هر سرمایه گذار کریپتوکارنسی به اون احتیاج داره، پلتفرم هایی برای شناسایی رمز ارزها و کسب اطلاعات در مورد اون هاست. هر کدوم از این سایت ها به تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال برای شناسایی فرصت های سودده کمک میکنن. بطور مثال با تحلیل های مناسب بخواید سیو سود کنین و خرید تتر انجام بدین و یا برعکس تتر رو به ارزهایی مثل بیت کوین و غیره تبدیل کنین.

همانطور که میدونین به سود رسیدن یک معامله در بازار های مالی به عوامل متنوعی بستگی دارد؛ اما شما میتوانید با استفاده از ابزار های تحلیلی پیشرفته که بیشترشون با استفاده از هوش مصنوعی بازار های مختلف رو بررسی میکنن، شانستون رو برای کسب سود افزایش بدین. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم که این ابزار ها را به خوبی یاد بگیرید و از آن ها در معاملات خود استفاده کنید.

البته این نکته رو هم یاداوی کنیم که هر کدوم از این سایت ها کاربرد های خاص خودشون دارند. بطور مثال سایت گلسنود بهترین سایت برای بررسی وضعیت تحلیل آنچین به شمار می رود. یا برای استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال در بازار ارزهای دیجیتال، تریدینگ ویو بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود. بنابراین تریدر موفق کسی هستش که بتونه از هر سایت بهترین استفاده رو برای کسب سود و دریافت مباحث آموزش ارز دیجیتال استفاده کنه.

بهترین سایت های ارز دیجیتال

فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال بسیار پیچیده است، اما کسب دانش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال میتونه این کار رو براتون بسیار ساده تر کنه. همچنین استفاده از پلتفرم های کاربردی ارز دیجیتال و بهره مندی از خدمات تحلیل اون ها برای شناسایی موقعیت های پر سود این بازار بسیار مفید است. به همین منظور تصمیم داریم که در این مقاله شما رو با 10 مورد از برترین سایت های ارز دیجیتال خارجی که در این زمینه فعالیت دارن، آشنا کنیم.

1.    سایت لونار کراش (Lunar Crush)

لونار کراش رو میتونیم یکی از بهترین سایت های رمز ارز دیجیتال بدونیم که با بررسی و رصد احساسات معامله گر ها در شبکه های مجازی، لیستی از ارزهای مستعد رشد را به کاربر های خود ارائه میدهد. بیشتر تریدر های ارز دیجیتال در شبکه های مجازی مختلف مثل توییتر و ردیت، عقایدشون رو در مورد حرکت های بعدی یک ارز به اشترک میذارن.

همچنین در بیشتر موارد برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های موجود هم از همین شبکه های اجتماعی استفاده میکنن. طراحان پلتفرم لونار کراش با آگاهی به این مسئله و بهره مندی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال مختلف رو در این سایت گردآوری کردن. طبق این فرآیند ها داده های مرتبط با هر رمز ارز در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله توییتر و ردیت، لینک های محبوب در مورد اون رمز ارز، اخبار مرتبط با آن، حجم و تعداد جستجو ها در گوگل و. . . مورد پردازش قرار میگیرن.

 سایت لونار کراش (Lunar Crush)

در نهایت تمامی این داده ها با هم ترکیب شده و اطلاعات جامعی رو در مورد وضعیت فعلی یک رمز ارز به کاربران سایت لونار کراش ارائه میدن. به عبارت ساده تر این سایت یک دید واضح و جامع در مورد احساسات معامله گران و سرمایه گذاران کریپتوکارنسی ها در اختیار شما قرار میده.

معمولا بیشتر معامله گر های حرفه ای از این نوع اطلاعات استفاده میکنن ولی تا قبل از اینکه لونار کراش بوجود بیاد، این افراد برای رسیدن به چنین اطلاعاتی، شخصا پلتفرم های مختلف رو بررسی میکردن؛ این کار علاوه بر صرف زمان بسیار زیاد، خطا هایی هم داشت.

در حال حاضر در پلتفرم لونارکراش، هر روز بیش از 150 هزار مطلب و 20 هزار لینک رو در شبکه های اجتماعی خود، در اختیار کاربرانش قرار میده. همچنین در این سایت از بیش از 2 هزار رمز ارز مختلف پشتیبانی میشه.

2.    سایت گلس نود (Glassnode)

بهترین سایت ارز دیجیتال خارجی برای بررسی داده های آنچین (OnChain)، گلس نود است. تحلیل داده های درون شبکه بلاک چین ارزهای دیجیتال، یکی از جدیدترین سبک های بررسی رمز ارزها هستش. استفاده از داده های آنچین به عنوان مکملی در کنار سایر روش های تحلیلی، به شناسایی نقاط بازگشت و تغییر روند بازار به شما کمک خواهد کرد.

از مفید ترین داده های درون زنجیره ای در این پلتفرم کاربردی ارز دیجیتال میتونیم به آدرس های فعال، داده های مربوط به صرافی ها، کارمزد تراکنش ها، قعالیت ماینر ها، فعالیت نهنگ ها و. . اشاره داشته باشیم. لازم به ذکره که این داده ها در زمینه های بسیار متنوعی کاربرد دارن و هر فرد میتونه با توجه به استراتژی معاملاتی که داره از این اطلاعات استفاده کنه.

برای مثال با توجه به این موضوع که تقریبا تمامی سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش دارایی هاشون از صرافی های آنلاین استفاده میکنن، اطلاع از حجم معاملات صرافی ها و مقایسه اون با جریان ورودی و خروجی صرافی ها در 24 ساعت و یا چند روز گذشته، میتونه دید کوتاه مدتتون رو در مورد بازار ارزهای دیجیتال شکل بده.

همچنین میتونین با بررسی تعداد آدرس های فعال جدیدی که روی شبکه های بیت کوین و اتریوم بوجود اومدن، نمایی کلی در مورد اکوسیستم معاملات ارزهای دیجیتال و ورود سرمایه گذاران تازه نفس به این حوزه بدست بیارین.
یکی دیگر از اطلاعات بسیار مفیدی که در این سایت وجود داره، تعداد آدرس کیف پول هایی با مقدار مشخصی از بیت کوین است. با رفتار شناسی و بررسی خرید و فروش های این کیف پول ها میتونین تغییراتی که ممکنه در روند رخ دهند رو سریعتر از بقیه شناسایی کنین. به این ترتیب امکان کسب سودتان هم افزایش پیدا میکنه.

   سایت گلس نود (Glassnode)

گلس نود در بین سایت های ارز دیجیتال رایگان قرار داره و تنها با عضویت در این پلتفرم میتونین به تعداد بسیاری از اطلاعات درون شبکه به شکل کاملا مجانی دسترسی پیدا کنین. البته تمامی خدمات این پلتفرم رایگان نیست و شما باید برای دسترسی به داده هایی در تایم فریم های پایین تر و دسترسی به داده های جزئی تر، از نسخه های پیشرفته این سایت استفاده کنید.

هزینه استفاده از اکانت های پیشرفته این سایت از 30 دلار تا 800 دلار در ماه متغییره که نسخه های حرفه ای و گران قیمت تر این پلتفرم برای سازمان ها و موسسات بزرگ سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مناسب است. البته سایت های ارز دیجیتال رایگانی هم در زمینه داده های آنچین وجود دارن ولی کاملترین داده ها در سایت گلس نود وجود دارن.

3.    سایت مساری (Messari)

سایت مساری (Massari)

این سایت رو میتونیم به عنوان یکی از کاملترین پلتفرم های شناسایی ارزهای دیجیتال معرفی کنیم. در سایت مساری میتونین اطلاعات جامعی رو از هر رمز ارزی که میخواین بدست بیارین و در صورت تمایل اون ارز دیجیتال رو به پورتفوی سرمایه گذاری خودتون اضافه کنین. فعالان کریپتوکارنسی از این سایت برای شناسایی ارزهای ارزشمند ولی کمتر دیده شده استفاده میکنن.

با استفاده از داده هایی که در این پلتفرم در اختیار سرمایه گذارها قرار داده شده، میتونین با رویکردی داده محور و با در نظر گرفتن جوانب مختلف پروژه یک رمز ارز، اقدام به سرمایه گذاری روی اون رمز ارز کنین. پلتفرم مساری سه نسخه مختلف رو برای رصد وقایع و اتفاقات بازار کریپتوکارنسی ها، اطلاع از آخرین اخبار، کشف ارزهای مستعد جدید و ارزیابی اون ها ارائه کرده.

نسخه رایگان یا بیسیک (Basic)، نسخه حرفه ای (Pro) با حق اشتراک سالانه 25 دلاری و نسخه پیشرفته (Enterprise) با قیمت 625 دلار برای یک سال، انواع اکانت های ارائه شده در سایت مساری هستن. نسخه رایگان این سایت برای افراد مبتدی و نسخه پیشرفته آن هم برای شرکت ها و معامله گران کلان مناسب است.

توجه داشته باشین که در هر سه نسخه این پلتفرم امکان ایجاد واچ لیست و فهرست هایی از ارزهای مختلف وجود داره. همچنین میتونین رمز ارزهای مورد علاقه خودتون رو در این سایت دنبال کنین تا از آخرین اطلاعیه های مربوط به اون آگاه بشید. علاوه بر تمامی این مورد، میتونین از نمودار ها، اندیکاتور های تحلیل تکنیکال و فیلتر نویسی های این سایت هم استفاده کنین.

البته در آکادمی ارز دیجیتال ارزسنج، ویدیویی آموزشی در مورد معرفی و آموزش سایت مساری نیز وجود داره که در آن به طور اختصاصی پلتفرم مساری رو مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که علاقه مند به استفاده از این پلتفرم که جزو بهترین سایت ارز دیجیتال خارجی به شمار میره هستین، پیشنهاد میدیم این ویدیوی آموزشی رو از دست ندین.

4.    سایت سانتیمنت (Santiment)

سایت سانتیمنت (Santiment)

سایت رمز ارز دیجیتال بعدی که میخوایم در مقاله معرفی 7 سایت کاربردی ارز دیجیتال بهتون معرفی کنیم، به عنوان ابزاری برای تحلیل وضعیت کریپتوکارنسی ها کاربرد داره. با استفاده از این پلتفرم امکان شکار فرصت های بی نظیری برای سرمایه گذاری بر مبنای داده های بازار وجود داره. سانتیمنت با استخراج داده های حساس و مهم از شبکه های اجتماعی و ترکیب اون با داده های درون شبکه ای بیش از 900 پروژه مختلف، فرصت های سرمایه گذاری رو در اختیار کاربرانش قرار میده.

شاید در ابتدا به نظر بیاد که این داده ها بسیار پیچیده هستن و برای درکشون به دانش خاصی نیاز دارین؛ اما اینطور نیست و این داده ها بسیار ساده و قابل فهم طراحی شدن. در بخش محصولات این سایت (Products) میتونین به پایگاه داده سانتیمنت (Santiment Database) یا سان بیس (SANbase) دسترسی پیدا کنین. در این بخش مجموعه ای داده هایی مثل تاریخچه تیم پشتیبانی، مبنی اقتصادی یک کوین رو میتونین مشاهده کنین.

نکته مهمی که باید بهش اشاره کنیم اینه که تمامی اطلاعات ارائه شده در این پلتفرم توسط متخصصین این حوزه راستی آزمایی میشن. همچنین ابزار های مختلفی برای تحلیل این داده ها در اختیارتون قرار داده میشه. همچنین لازم به ذکره که هدف اصلی این پلتفرم، غیر متمرکز کردن اطلاعات بدون کاهش کیفیت و کم و کاستی در اون هاست. نمودار ها، گزارش ها، تحلیل های ارائه شده و دسته بندی رمز ارزها از جمله این اطلاعات هستن.

توجه داشته باشین که داده های این پلتفرم از منابع اطلاعاتی مختلفی بدست میان و طیف بسیار گسترده ای رو دارن. از جمله داده های این سایت میتونیم به ارزیابی احساسات کلی بازار، فعالیت کاربر ها در شبکه های بلاک چینی مختلف، بررسی فعالیت های نهنگ های هر رمز ارز، حجم معاملاتی، تحلیل عرضه اولیه کوین ها یا ICO، بررسی قانون گذاری در پروژه های مختلف، ساختار های اقتصادی یک پروژه و. . . که در مجموع تحلیل های سانتیمنت یک رمز ارز رو شامل میشن، اشاره کنیم.

دسترسی به بسیاری از این اطلاعات به خرید اکانت های پیشرفته سایت سانتیمنت نیاز داره. نکته مورد توجه دیگه ای که در مورد این پلتفرم وجود داره، توکنی با نام سان (SAN) هستش که به شکل اختصاصی برای این سایت عرضه شده و میتونین از اون برای خرید اشتراک هاتون استفاده کنین. همچنین افرادی که در فرآیند جمع آوری داده ها به این سایت کمک کنن، به عنوان پاداش ارز سان دریافت میکنن.

مقاله پیشنهادی: ارز دیجیتال چیست؟

5.    سایت اسکیو (Skew)

سایت اسکیو (Skew)

ناشناخته ترین سایتی که امروز در مقاله کاربردی ترین پلتفرم های ارز دیجیتال میخوایم بهتون معرفی کنیم، سایت اسکیو نام داره. بیشتر مخاطبین این پلتفرم صندوق های پوشش ریسک و مدیریت دارایی ها و شرکت های معاملات خارج از بازار (OTC) هستن. در صورتی که قصد استفاده از ابزار های ویژه بازار ارزهای دیجیتال از جمله قرارداد های آتی و اختیار معامله رو دارین، این سایت ارز دیجیتال خارجی میتونه بهتون کمک کنه.

همچنین افرادی که به دنبال پروژه های دیفای یا DeFi (امور مالی غیر متمرکز) و دسترسی به یک اکوسیستم عظیم دیفای هستن هم میتونن از اسکیو استفاده کنین. در این سایت داده های تحلیل بازار در قالب های گرافیکی طراحی شدن که علاوه بر گیرایی بالا، جذابیت بصری بسیاری رو هم دارن. در این پلتفرم نمودار های معاملات بیت کوین و اتریوم هم در دسترس کاربران قرار داده شدن. در این نمودار ها دفتر سفارشات، حجم داده ها و تفاوت بین خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی های مختلف (bid- ask spreads) هم وجود داره.

اجازه بدین تا با یک مثال یکی از کاربرد های این سایت رو بهتون آموزش بدیم. فرض کنین که شما در روی صرافی های بایبیت (Bybit) و با اوککس (OKEx) معامله میکنین و قصد دارین اطلاعاتی رو در مورد نقدینگی، حجم معاملات در یک روز گذشته، حجم معاملات امروز در مقایسه با سایر روز ها، میزان و تعداد قرارداد های مشتقه و. . . بدست بیارین. در این صورت باید وارد حساب کاربری که در سایت اسکیو ساختین بشین.

در ادامه با مراجعه به بخش آنالیز ها و انتخاب صرافی مورد نظرتون، به تمامی این داده ها دسترسی پیدا میکنین. در تصویر زیر میتونین سه نمودار مربوط به حجم معاملات روزانه، میزان قرارداد های آتی بیت کوین و حجم قرارداد های آتی بیت کوین در 24 ساعت گذشته (به ترتیب از راست به چپ) رو در صرافی های مختلف مشاهده کنین.

سایت اسکیو (Skew)

6.    سایت کوین گیکو (Coingecko)

تقریبا همه ی سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال با سایت کوین مارکت کپ آشنا هستن و نحوه استفاده از اون رو میدونن؛ در دوره آموزش رایگان ورود به بازار ارزهای دیجیتال در 3 ساعت، به طور کامل استفاده از این سایت رو بهتون یاد دادیم. کوین گیکو هم ابزاری مشابه کوین مارکت کپ است و اطلاعات جامعی رو در مورد رمز ارزهای مختلف به کاربران این حوزه میده.

مزیت هایی که کوین گیکو در مقایسه با سایت کوین مارکت کپ داره، این وب سایت رو در لیست ما قرار داده و باعث شده که از این پلتفرم به عنوان یکی از پر بازدیدترین و پرکاربردترین سایت های ارز دیجیتال یاد بشه. با کمک ابزار هایی که در این سایت وجود داره میتونین ساده تر از قبل در مورد پروژه های مختلف اطلاعات جمع کنید و سودده ترین پروژه های دنیای شلوغ و پر تلاطم ارزهای دیجیتال را پیدا کنید.

در این پلتفرم رمز ارزها در دسته بندی های متنوعی طبقه بندی شدن که این گروها در مجموع بیش از 6 هزار رمز ارز مختلف رو شامل میشه. کوین گیکو با نظارت دقیق بر بازار کریپتوکارنسی ها و اطلاعات آنچین یا درون زنجیره ای رمز ارزهای مختلف، آخرین اخبار این حوزه، اطلاعات جدیدترین کوین ها و رمز ارزهای این بازار رو به کاربرانش ارائه میده.

بیشتر بدانید: آموزش سایت کوین گکو 

سایت کوین گیکو (Coingecko)

همچنین در این پلتفرم اطلاعات جامعی در مورد ارزش بازار، حجم معاملات، استیبل کوین ها، ابزارهای مشتقه بازار ارزهای دیجیتال مثل انواع فیلتر ها نیز به شکل کاملا رایگان در اختیار کاربرها قرار داره. یکی از برترین بخش های این سایت مربوط به حرکت کنندگان بزرگ یا Large Movers ها است. در این قسمت میتونین کوین هایی رو مشاهده کنین که بیشترین پامپ (Pump) یا دامپ (Dump) بازار رو داشتن.

قبلا در مقاله اصطلاحات کاربردی در ارزهای دیجیتال بهتون شرح داده بودیم که پامپ به معنی رشد شدید قیمت و دامپ به معنی ریزش شدید قیمتی است. بررسی این دسته از رمز ارزها میتونه موقعیت های مناسبی رو برای نوسان گیری و کسب سود در اختیار شما قرار بده.

7.    کوین مارکت کَل (Coin Market Cal)

سایت رمز ارز دیجیتال کوین مارکت کل یک تقویم کامل و جامع است که تمامی اتفاقات بازار کریپتوکارنسی ها رو به شما نشون میده. از زمان آغاز فعالیت بازار ارزهای دیجیتال تا به مروز اتفاقات و رویداد های مختلفی در این حوزه رخ دادن که بیشتر اون ها در سکوت خبری برگزار شدن و هیچ بازتابی رو در رسانه های معتبر نداشتن.

سایت کوین مارکت کل با هدف جمع آوری و اطلاع رسانی تمامی اتفاقات و وقایع مهم این بازار مثل راه اندازی یک کوین جدید، زمان هاوینگ و. . . در یک پلتفرم، بوجود آمده است. بازار ارزهای دیجیتال بسیار گسترده است و از تعداد زیادی پروژه مختلف تشکیل شده، به همین دلیل بررسی تمامی اخبار این حوزه و جمع آوری وقایع و اتفاقات اون کار بسیار سخت و زمان گیری هست؛ به همین دلیل تیم سازنده کوین مارکت کل از فعالان بازار ارزهای دیجیتال برای تکمیل اطلاعاتشون استفاده میکنن.

   کوین مارکت کَل (Coin Market Cal)

به عبارت دیگه کاربرها علاوه بر استفاده از اطلاعات ارائه شده در این پلتفرم، در بروزسانی و ارائه داده های جدید به سایر کاربرها کمک میکنن. همچنین در صورتی تاریخ و جزئیات جدیدی در مورد یک رویداد وجود داشته باشه، کاربر ها میتونن به سادگی اطلاعات این رویداد ها رو آپدیت و بروزرسانی کنن. جالبه بدونین که تایید این اطلاعات جدید به عهده مدیران سایت نیست و سایر کاربران با شرکت در رای گیری در مورد درستی این اطلاعات تصمیم گیری میکنن.

از سایر مزیت های این پلتفرم اینه که امکان دونیت donate و حمایت مالی از افرادی که اطلاعات جدید رو منتشر میکنن وجود داره. به این ترتیب میتوانید از این سایت به عنوان یک منبع درآمدی هم استفاده کنید. معمولا رویداد هایی مثل ایرداراپ ها (Airdrop)، همکاری های جدید بین پروژه های مختلف، بروزرسانی وایت پیپر (White Paper)، فورک های مربوط به یک بلاک چین (Fork)، کنفرانس ها و تعداد زیادی از رخداد های دیگه رو شامل میشه. همچنین شما میتونین با استفاده از فیلتر های زمانی، کلید واژه، اسم رمز ارزها، صرافی مورد نظرتون، نوع رویداد ها، اولویت و. . . سریعتر و ساده تر به جستوجوی رویداد مورد نظرتون بپردازین.

مقاله پیشنهادی: فناوری های ارزهای دیجیتال

کلام پایانی

حالا که به انتهای مقاله معرفی 7 سایت کاربردی ارز دیجیتال رسیدیم باید این نکته رو هم بهتون خاطر نشان کنیم که هیچ کدام از این ابزارها و سایت ها، توانایی ارائه یک تحلیل صد درصدی رو ندارن؛ مخصوصا که انسان ها موجوداتی غیر قابل پیش بینی هستن و به همین دلیل هیچ هوش مصنوعی و کامپیوتری نمیتونه رفتار بعدی انسان ها رو به شکل تضمینی پیش بینی کنه. به همین دلیل برای سرمایه گذاری روی یک پروژه، نباید تنها به این ابزار ها متکی باشین.

توجه داشته باشین که هر چقدر هم تکنولوژی پیشرفت کنه و معاملات ارز دیجیتال به شکل اتوماتیک انجام بشن، باز هم باید دانش تحلیل مارکت های مالی رو داشته باشین. به همین دلیل پیشنهاد میدیم که در دوره های آموزش ارز دیجیتال شرکت کنید و از سایت های ارز دیجیتال رایگانی که در این مقاله بهتون معرفی کردیم به عنوان یک ابزار کمکی برای اطمینان از تحلیل های خود و پیدا کردن رمز ارزها مستعد رشد استفاده کنین.
 


نظرات کاربران در مورد معرفی 7 سایت کاربردی ارز دیجیتال (بهترین سایت های ارز دیجیتال)

  1. فتحی (1401/06/10)

    ممنون از مطالبی که به رایگان منتشر میکنین، واقعا مقاله مفید و کاربردی بود.

  1. الهام (1401/08/29)

    سایت های خوبی معرفی کردید، ممنون

  1. آرزو (1401/09/02)

    گلسنود از همه شون بهتره

  1. سعیدی (1402/03/06)

    سایت لونار کراش خیلی خوبه

در مورد معرفی 7 سایت کاربردی ارز دیجیتال (بهترین سایت های ارز دیجیتال) نظر دهید
سوال امنیتی :2+69 = ?