چرا بایننس به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه محکوم شد؟

  • 12:02 1403-02-20
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

 
محکوم شدن صرافی بایننس به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما چرا صرافی متهم شده است؟ آیا می دانید چانگ پنگ ژائو از سمت مدیر عاملی خود استعفا داد؟ چه کسی به عنوان مدیر عامل صرافی بایننس(Binance) انتخاب می شود؟ به نظر شما صرافی بایننس جریمه خود را پرداخت خواهد کرد؟ صرافی بایننس چه جرم هایی را مرتکب شده است؟
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک با صرافی ارز دیجیتال بایننس(Binance) آشنا هستید و می دانید که بزرگ ترین صرافی در دنیا است. چانگ پنگ ژائو مدیر عامل این صرافی بود که اخیرا از سمت خود استعفا داده و قرار است شخص دیگری به عنوان مدیر عامل این صرافی انتخاب شود. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره صرافی ارز دیجیتال بایننس برای شما ارائه کنیم و به بررسی محکومیت صرافی بایننس و پرداخت جریمه 4.3 میلیارد دلاری بپردازیم.

آشنایی با صرافی بایننس(Binance)

صرافی بایننس

صرافی بایننس(Binance) یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال دنیا است که در کنار صرافی های غیرمتمرکز ارز دیجیتال فعالیت میکند و کاربران زیادی از طریق این صرافی اقدام به خرید و فروش رمز ارزها می کنند. این صرافی از نظر حجم معاملات و ارزش بازار در رتبه اول بازار کریپتوکارنسی قرار دارد. بایننس از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می کند و شما می توانید رمز ارزهای مورد نظر خودتان را در این صرافی خریداری کنید. البته توجه داشته باشید که این صرافی هر رمز ارزی را در لیست خرید و فروش خود قرار نمی دهد، بلکه رمز ارزهایی در این صرافی قرار می گیرند که اعتبار بالایی دارند و پروژه آنها هدفمند است. هر ارزی که در این صرافی لیست می شود، رشد قیمت قابل توجهی را تجربه می کند.
جالب است بدانید صرافی بایننس در سال 2017 فعالیت خودش را در کشور هنگ کنگ شروع کرد و توانست به یکی از محبوب ترین صرافی های دنیا تبدیل شود. این صرافی ویژگی های زیادی دارد که از جمله از این ویژگی ها می توان به امنیت بالا و هزینه های کارمزد پایین و.... اشاره کرد. صرافی بایننس قبلا به کاربران ایرانی خدمات ارائه می داد، ولی مدتی است که احراز هویت را اجباری کرده و طبق قوانین بین المللی، از ارائه خدمات به کشور ایران که تحت تحریم است، جلوگیری می کند. کاربران ایرانی نمی توانند در این صرافی احراز هویت انجام دهند.

محکوم شدن صرافی بایننس به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه

صرافی بایننس

توجه داشته باشید که صرافی بایننس اخیرا متهم به نقض قوانین کشور آمریکا شده است و تشخیص داد شد که این صرافی به کاربران کشورهای تحریم شده به خصوص کاربران ایرانی خدمات ارائه می داد. به همین دلیل صرافی بایننس به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه محکوم شد. صرافی بایننس برای حل کردن اتهامات خود، باید 4.3 میلیارد دلار جریمه پرداخت کند. چانگ پنگ ژائو نیز که مدیر عامل صرافی بایننس بود، از سمت خود استعفا داد و قرار است شخص دیگری به اسم ریچارد تنگ مدیر عامل صرافی بایننس شود.
یکی از کارشناسان امنیتی صرافی بایننس گفت 4.3 میلیارد دلار جریمه ای که صرافی بایننس می پردازد، یکی از بزرگ ترین جریمه هایی است که تاکنون از یک متهم شرکتی دریافت شده است. جریمه کلی صرافی 4.3 میلیارد دلار باقی میماند و مقداری نیز به هر آژانس واریز می شود.
به طور جداگانه، وزارت خزانه داری ایالات متحده و CFTC تسویه حساب خودش را با صرافی ارز دیجیتال بایننس اعلام کردند. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا خاطرنشان کرد که تسویه حساب بایننس با سازمان های نظارت بر پولشویی و تحریم های وزارت خزانه داری بزرگ ترین تسویه حساب در تاریخ خزانه داری بوده است. شاید در پایان لازم باشد با مزایا و معایب صرافی های متمرکز و غیر متمرکز آشنا بشوید تا برای کار با انواع صرافی های ارز دیجیتال دچار مشکل نشوید.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره صرافی بایننس برای شما ارائه کنیم و به بررسی محکومیت صرافی بایننس و پرداخت جریمه 4.3 میلیارد دلاری بپردازیم. همانطور که گفته شد، صرافی بایننس(Binance) یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال دنیا است که کاربران زیادی از طریق این صرافی اقدام به خرید و فروش رمز ارزها می کنند. اخیرا این صرافی محکوم به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه شده است. چانگ پنگ ژائو نیز از سمت مدیر عاملی خود استعفا داد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا بایننس به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه محکوم شد؟

در مورد چرا بایننس به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه محکوم شد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+33 = ?