چرا بررسی قیمت روز ارز‌های دیجیتال اهمیت دارد؟

# رپرتاژ آگهی - این یک محتوای تبلیغاتی است و آکادمی ارزسنج هیچ مسئولیتی در قبال محتوا، مضمون و اهداف سفارش دهنده ندارد.

  • 14:06 1403-06-30
  • زمان مطالعه:5 دقیقه

اگر با ماهیت بازار ارزهای دیجیتال آشنا باشید، حتما می‌دانید که این حوزه مالی به دلیل نوسانات شدید مشهور شده‌است. این ماهیت علاوه بر اینکه ریسک‌هایی را متوجه سرمایه‌گذاران می‌کند، اما در واقع باعث جذابیت آن نیز شده‌است. بنابراین، نوسانات لحظه‌ای در صنعت کریپتو، ضرورت بررسی و پیگیری لحظه‌ای روند بازار را برای یک تریدر برجسته می‌کند. بنابراین، یک معامله‌گر در گام نخست برای تصمیم‌گیری درباره یک خرید و فروش، باید از قیمت ارزهای دیجیتال آگاه باشد و همچنین عوامل تاثیرگذار بر روند قیمت را زیرنظر بگیرد.

سیگنال ارز دیجیتال

بررسی روند قیمت روز ارزهای دیجیتال در یک سال گذشته

همانطور که می‌دانید، طی یک سال گذشته و به ویژه در ماه‌های اخیر، قیمت بیت کوین و دیگر ارزها مسیر پرفراز و نشیبی را داشته‌است؛ موضوعی که باعث شد معامله‌گران نسبت به روند بازار هوشیارتر باشند و قبل از خرید و فروش به بررسی قیمت پرداخته و تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال مختلف را با دقت بیشتری زیر نظر بگیرند.  

قیمت‌ ارزهای دیجیتال طبق ماهیتی که دارند، به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم خود را برای خرید یا فروش داراییتان عملی کنید، حتما و تا ثانیه آخر قیمت رمزارز مد نظر خود را بررسی کنید. دلیل تاکید زیاد بر بررسی قیمت این است که ارزهای دیجیتال با ارزهای فیاتی مانند دلار تفاوت زیادی دارند. با وجود اینکه بسیاری از حامیان صنعت کریپتو، بر این باورند که رمزارزها در آینده جایگزینی برای ارزهای فیات هستند اما واضح است که برای رسیدن به این هدف راه طولانی پیش رو است. بنابراین باید با دیدگاهی منطقی‌تر به این صنعت نگریست.

چرا باید قیمت ارزهای دیجیتال را هر روز زیر نظر گرفت؟

شایان ذکر است که رمزارزها تحت حمایت دولت‌ها نیستند، بنابراین، ارزش آن‌ها به میزان مشارکت مردم و مقدار معامله‌هایی که با آن‌ها انجام می‌شود، بستگی دارد. دقیقا به همین دلیل است که برای سرمایه‌گذاری سودده در بازار ارزهای دیجیتال باید همیشه از تغییر قیمت‌ها مطلع بود تا بتوان به صورتی هوشمندانه و با دید همه‌جانبه در بازار به معاملات رمزارز پرداخت.

این بررسی روزانه فقط مختص تریدرها نیست، بلکه حتی اگر با سرمایه خود معامله نمی‌کنید و این بازار را فقط به عنوان محلی برای هولد بلندمدت دارایی خود انتخاب کردید، باز هم برای آگاهی از تغییرات سرمایه خود نیاز است که از روند روزانه قیمت رمزارزها اطلاع داشته‌باشید.

بهترین وب‌سایت‌ها برای بررسی قیمت روز ارز‌های دیجیتال کدامند؟

حال، مهم‌ترین سوالی که مطرح می‌شود این است که برای مشاهده قیمت رمزارزها آن هم به صورت جامع و قابل اعتماد باید به چه وب‌سایت‌هایی رجوع کرد؟ همانطور که می‌دانید، به موازات راه‌اندازی بازار یا خدماتی نوپا، طبق نیازسنجی‌های صورت گرفته، نیازهای جانبی مرتبط با بازار جدید نیز مرتفع می‌شوند. به عنوان مثال با راه‌اندازی بازار کریپتو، وب‌سایت‌هایی نیز برای بررسی قیمت ارزهای دیجیتال ایجاد شد. در این مقاله، به بررسی بهترین وب‌سایت‌ها برای نظارت بر بازار خواهیم پرداخت.

کوین گکو (CoinGecko)

کوین گکو یک منبع قابل اعتماد و جامع برای بررسی آمار و روند صدها کوین مختلف است. این وب‌سایت نمودارهای قیمت، آمار بازار، داده‌های تاریخی و طیف وسیعی از نمودارهای مختلف را برای تمام کوین‌های اصلی و همچنین رمزارزهای تازه راه‌اندازی شده را نیز ارائه می‌دهد.  

همچنین می‌توانید به‌روزرسانی‌های کوین انتخابی خود را با استفاده از CoinGecko بررسی کنید و نمودار قیمت آن را با بیت‌کوین و اتریوم به عنوان دو رمزارز بزرگ حال حاضر بازار، مقایسه کنید. علاوه بر این، می‌توانید کوین انتخابی خود را همزمان به ارز فیات یا غیرفیات تبدیل کنید. وقتی صحبت از آمار ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، کوین گکو یک انتخاب هوشمندانه است.

کوین بیس (Coinbase)

سیگنال ارز دیجیتال

به باور بسیاری از افراد، کوین بیس به عنوان یک صرافی رمزنگاری و کیف پول نرم‌افزاری محبوب شناخته می‌شود. اما این پلتفرم امکانات دیگری نیز همچون قیمت ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد. در بخش «قیمت‌ها»، می‌توانید به مجموعه گسترده‌ای از داده‌های روی کوین انتخابی خود، از جمله نمودارهای قیمت، زمان نگهداری، میزان محبوبیت و فعالیت معاملاتی آن دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این، کوین بیس خلاصه‌های مختصر و در عین حال مفیدی را در مورد هر کوین ارائه می‌کند و نحوه عملکرد آنها را توضیح می‌دهد. بنابراین، اطلاعات کلیدی را به کاربران ذکر می‌کند تا در ذهن داشته‌باشند. افزون بر آن، می‌توانید ارزش فعلی کوین انتخابی خود را در طیف وسیعی از ارزهای جهانی فیات یا سنتی بررسی کنید.

با توجه به اینکه کوین بیس یک صرافی نیز هست، می‌توانید مستقیما از بخش «قیمت‌ها» یک حساب ایجاد کنید و اگر آمار مربوط به کوینی را که می‌بینید دوست دارید، برای خرید آن اقدام کنید.

نومیکس (Nomics)

نومیکس یک گزینه عالی برای بررسی آمار انواع ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم اطلاعاتی را در مورد طیف وسیعی از کوین‌های رمزنگاری مختلف، از شناخته‌ترین‌ها تا جدیدترین رمزارزها در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد.

نومیکس نمودارهای استاندارد قیمت کوین و همچنین حجم معاملات، ارزش بازار و میزان عرضه کوین‌های در گردش را ارائه می‌دهد. همچنین خلاصه‌های شفافی نیز در مورد هر کوین، از جمله بنیانگذاران، تاریخ انتشار و موارد دیگر را نیز می‌توانید در این پلتفرم مشاهده کنید.

علاوه بر این، Nomics نه تنها نمودارهای قیمت، بلکه نمودارهای پیش بینی قیمت را نیز ارائه می‌دهد. به این ترتیب، می‌توانید بررسی کنید که پیش‌بینی‌ها در مورد آینده یک کوین خاص در بازار چیست. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید Nomics تالکید دارد که این پیش‌ بینی نباید به عنوان توصیه سرمایه‌گذاری تلقی شود.

کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)

در کوین مارکت کپ، هرچیزی که از آمار ارزهای دیجیتال بخواهید، خواهید یافت. این سایت، فروشگاهی عالی برای داده‌های کلیدی کوین‌های کریپتو، از جمله نمودار قیمت رمزارز به دلار، حجم معاملات، ارزش بازار و رتبه کلی رمزارز در بازار است.

با استفاده از داده‌های کوین مارکت کپ، می‌توانید به کیف پول‌هایی که از کوین انتخابی شما پشتیبانی می‌کنند و همچنین تجزیه و تحلیل دقیق و داده‌های تاریخی نگاهی بیندازید. برای کسانی که مطالعه در مورد یک کوین را به دیدن آمار صرف ترجیح می‌دهند، می‌توانند به خلاصه داده‌های «live data» و بخش «about» نگاهی بیاندازند. خلاصه‌های کوین مارکت کپ فوق‌العاده عمیق هستند و اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

کوین رنکینگ (Coinranking)

کوین رنکینگ مهم‌ترین آمار مورد نیاز درباره ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، از جمله نمودارهای قیمت، جداول قیمت-عملکرد و نرخ تغییر 24 ساعته. همچنین می‌توانید صرافی‌ها و بازارهای کلیدی کوین مورد نظر خود و همچنین حجم معاملات آن در بازارهای مذکور را بررسی کنید.

مانند کوین کگو، می‌توانید از مبدل کوین در این پلتفرم نیز استفاده کنید و ارزش یک کوین را در طیف وسیعی از ارزهای فیات و غیر فیات بررسی کنید. علاوه بر این، می‌توانید بخش‌های خلاصه کوین رنکینگ را بررسی کنید تا کمی در مورد هر رمزارز مطالعه کنید و در مورد بنیانگذاران و اهداف پلتفرم اطلاعاتی را کسب کنید.

کوین دسک (CoinDesk)

در نهایت باید گفت که کوین دسک یک منبع رمزنگاری است که می‌توانید به آن اعتماد کنید زیرا مجموعه‌ای از آمارهای مختلف را درباره کوین مورد نظرتان به شما ارائه می‌دهد. شما را از کوین‌های مورد علاقه‌تان مطلع کند. این منبع شما را از آخرین قیمت رمزارز مورد نظرتان و همچنین نوسانات گذشته آن آگاه می‌کند و به شما ایده‌ای از نحوه عملکرد آن ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کوین دسک ارزش بازار، کل عرضه و حجم 24 ساعته هر ارز دیجیتال را ارائه می‌کند. همچنین یک تحلیل مختصر از بازار را ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد موقعیت یا تاثیر فعلی آن در بازار را درک کنید.

# رپرتاژ آگهی - این یک محتوای تبلیغاتی است و آکادمی ارزسنج هیچ مسئولیتی در قبال محتوا، مضمون و اهداف سفارش دهنده ندارد.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!
جادوی رمزارزها

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کاملدر یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

تبلیغات در ارزسنج