دزد کریپتو چگونه در یک روز 4.4 میلیون دلار ارز دیجیتال دزدی کرد؟

  • 15:06 1403-06-30
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

هک شدن LastPass و سرقت 4.4 میلیون دلار ارز دیجیتال در یک روز؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا در بحث آموزش ارز دیجیتال باید به بررسی هک و حمله های سایبری پرداخته شود؟ دزد کریپتو چگونه توانست 4.4 میلیون دلار رمز ارز به سرقت ببرد؟ قربانیان این حمله چه کسانی بودند؟ روش های حفظ امنیت ارزهای دیجیتال کدامند؟ چگونه امنیت دارایی های خودمان را افزایش دهیم؟
هک و سرقت در بازار ارزهای دیجیتال یکی از مشکلات و چالش های اساسی است که معامله گران و کاربران بازار با آن دست و پنجه نرم می کنند. اگر شما نیز می خواهید در بازار رمز ارزها فعالیت کنید، باید راه های حفظ امنیت ارزهای دیجیتال را یاد بگیرید و بتوانید امنیت دارایی های خودتان را تامین کنید. نرم افزاری های امنیتی زیادی وجود دارند که یکی از این نرم افزارها LastPass است که مورد حمله هکری قرار گرفته است و 4.4 میلیون دلار ارز دیجیتال از آن به سرقت رفته است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره نرم افزار LastPass برای شما ارائه کنیم، به بررسی سرقت ارز دیجیتال بپردازیم و قربانیان این حمله را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با نرم افزار LastPass

سرقت ارز دیجیتال

نرم افزار LastPass نوعی سیستم مدیرت رمز عبور و گذرواژه است که شما می توانید با کمک آن امنیت گذرواژه های خودتان را تامین کنید. همچنین شما می توانید کلمات کلیدی یا بازیابی کیف پول ارز دیجیتال خودتان را در این نرم افزار قرار دهید تا کسی به آنها دسترسی نداشته باشد. این نرم افزار به شما کمک می کند تا تمامی رمز عبورهای خودتان را در گوگل، مرورگر، برنامه های مختلف و.... مدیریت کنید. علاوه بر این، نرم افزار LastPass قابلیت ساخت پسوردهای قوی را دارد و می توانید از این پسوردها استفاده کنید.

LastPass چگونه از پسوردهای شما محافظت می کند؟

توجه داشته باشید که برنامه LastPass دقیقا مانند سایر پلتفرم ها و وبسایت ها با استفاده از الگوریتم Hash، اطلاعات حساب کاربری شما را پردازش می کند و شما می توانید احراز هویت خودتان را انجام دهید. با این وجود، الگوریتم های هش نیز به طور کامل امنیت بالایی ندارند و شکست ناپذیر هستند. به عبارت دیگر، الگوریتم های Hash ممکن است مورد حمله هکری قرار بگیرد و امنیت گذرواژه ها و اطلاعات شما به خطر بیفتد. این مسئله یکی از مشکلات و نقطه ضعف های پلتفرم LastPass است که هکرها سعی می کنند از این نقض سوء استفاده کنند.

هک شدن LastPass و سرقت 4.4 میلیون دلار ارز دیجیتال

سرقت ارز دیجیتال

همانطور که گفته شد، LastPass یکی از نرم افزارهای مدیریت رمز عبور و گذرواژه است که به شما این امکان را می دهد تا پسوردهای خودتان را مدیریت کنید. این برنامه نیز مانند سایر نرم افزارها دارای مشکلاتی است که هکرها می توانند از این مشکلات سوء استفاده کنند. اخیرا خبری منتشر شده است که هکری توانسته به پلتفرم LastPass نفوذ کند و کلمات کلیدی کیف پول های ارز دیجیتال را دریافت کند. این هکر توانست در این حمله هکری 4.4 میلیون دلار ارز دیجیتال را به سرقت ببرد.
خبر سرقت 4.4 میلیون دلار ارز دیجیتال توسط یک دزد کریپتو توسط 25 نفر گزارش شده است. توجه داشته باشید که این میزان ارز دیجیتال از 80 کیف پول نرم افزاری به سرقت برده شدند. افرادی قربانی این حمله هکری شدند که کلمات کلیدی کیف پول های خود و رمز عبور حساب کاربری خودشان را در نرم افزار LastPass نگه می داشتند. برای اینکه شما هیچ وقت قربانی این حملات نشوید، کلمات کلیدی و اطلاعات خصوصی خودتان را به صورت خصوصی نگه دارید. برای حفظ امنیت خود در محیط سایبری و معاملات ار دیجیتال و دنیای دیجیتالی بهتر است انواع حملات ارزهای دیجیتال را بشناسید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره نرم افزار LastPass برای شما ارائه کنیم، به بررسی سرقت ارز دیجیتال بپردازیم و قربانیان این حمله را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، نرم افزار LastPass نوعی سیستم مدیرت رمز عبور و گذرواژه است که شما می توانید با کمک آن امنیت گذرواژه های خودتان را تامین کنید. طبق خبری که به دستمان رسیده است، نرم افزار LastPass هک شده و 4.4 میلیون دلار ارز دیجیتال در این حمله هکری دزدیده شده است.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد دزد کریپتو چگونه در یک روز 4.4 میلیون دلار ارز دیجیتال دزدی کرد؟

در مورد دزد کریپتو چگونه در یک روز 4.4 میلیون دلار ارز دیجیتال دزدی کرد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7 + 83 = ?