مهمترین عوامل موثر بر کاهش بیت کوین کدامند؟

  • 12:06 1403-06-16
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگرچه بیت کوین هنوز بیش از 45 درصد از سال گذشته افزایش داشته است، قدیمی‌ترین ارز دیجیتال جهان در 24 ساعت گذشته بیش از 5 درصد کاهش داشته است. این بدان معناست که این ارز که در ماه مارس به بالاترین حد خود به بالای 73000 دلار رسید - به 61000 دلار بازگشت. اتریوم (ETH)، آلتکوین پیشرو در جهان، نیز در 24 ساعت گذشته بیش از 5 درصد کاهش یافته و قیمت اتریوم را به حدود 3300 دلار کاهش داده است. کاهش قیمت بیت کوین تقریباً کل حوزه رمزنگاری را تحت تأثیر قرار داده است. سایر آلتکوین های پیشرو نیز کاهش یافته اند. Solana (SOL) و BNB Coin (BNB) هر کدام 3 درصد کاهش یافته اند. Cardano (ADA) بیش از 2٪ کاهش یافته است در حالی که XRP (XRP) 1٪ کاهش یافته است.

چرا بیت کوین سقوط کرده است؟

بیت کوین آخرین نزول خود را بدون توجه به روش‌های تولید سیگنال‌های ارز دیجیتال پس از نشست ژوئن FOMC آغاز کرد. فدرال رزرو نرخ وجوه فدرال را ثابت نگه داشت و هرگونه امید به کاهش نرخ در نیمه اول سال را از بین برد و برخی از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال را به وحشت انداخت. نرخ‌ های بهره پایین ‌تر به جریان نقدینگی به دارایی‌ های سوداگرانه‌تر مانند ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد و ارزش آن دارایی‌ ها را افزایش می‌دهد. کاهش قیمت بیت کوین امروز ادامه روندی است که پس از نشست ژوئن FOMC آغاز شد. طی دو هفته گذشته، جریان خروجی از صندوق‌های قابل معامله در مبادلات رمزنگاری یا ETF به 1.2 میلیارد دلار رسیده است. بیت کوین در هفته گذشته بیش از 6 درصد کاهش یافته است. اگرچه این کاهش اخیر بیت کوین احتمالاً هیچ تأثیر عمده ای بر مسیر کلی قیمت ارز دیجیتال نخواهد داشت، هر گونه خبر منفی از گزارش PCE می تواند عملکرد قوی اخیر بیت کوین را در کوتاه مدت مختل کند.

دلایل کاهش قیمت بیت کوین

بیت کوین از زمان آغاز به کار خود در سال 2009، تحت تأثیر تغییرات نظارتی، بازارهای نزولی، تسهیل کمی و چرخه های بازار، نوسانات قیمت زیادی را تجربه کرده است. دستیابی به اهداف سرمایه گذاری شما در ارزهای دیجیتال مستلزم انتخاب عاقلانه بر اساس درک روشنی از عواملی است که بر چرخه های بازار تأثیر می گذارد. در زیر دو مورد از رایج ترین دلایل کاهش ارزش بیت کوین ذکر شده است. یکی از مباحث مهم اخیر در بازار ارز دیجیتال بررسی ورود ETFهای اتریوم به بازار میباشد. سوالس که در اینجا مطرح است این است که از پس کاهش قیمت بیت کوین آیا افزایش قیمت بیت کوین در راه است؟

کاهش کمی

بانک های مرکزی از تسهیل کمی (QE) به عنوان یک ابزار سیاست پولی غیر متعارف برای تقویت رشد اقتصادی و مقابله با اثرات منفی رکود اقتصادی استفاده می کنند. هدف اصلی QE افزایش عرضه پول و کاهش نرخ بهره است. هدف الهام بخشیدن به بانک ها برای وام دادن بیشتر به کسب و کارها و مصرف کنندگان، تقویت فعالیت های اقتصادی و افزایش هزینه ها است. یکی از نمونه های واقعی QE واکنش فدرال رزرو ایالات متحده به بحران مالی سال 2008 است.

تغییرات نظارتی

تغییرات نظارتی می تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار داشته باشد، زیرا بر توانایی شرکت ها و افراد برای استفاده، تجارت و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد. برای محافظت از دارایی های خود، پلتفرمی را انتخاب کنید که تنظیم شده و مطابق با قوانین دولتی باشد.

کلام آخر:
در نتیجه، هیچ دلیل واحدی برای سقوط بیت کوین وجود ندارد. در عوض، احتمالاً ترکیبی از عوامل مختلف، از جمله احساسات بازار، نگرانی های نظارتی، و وضعیت کلی اقتصاد جهانی است. مانند هر سرمایه‌گذاری، ریسک‌ های ذاتی نیز دخیل هستند و سرمایه‌گذاران باید آگاه باشند و نوسانات احتمالی بازار را درک کنند، به‌خصوص در مواقعی که ارزش بیت‌کوین در حال کاهش است. درک این موضوع می تواند یک موضوع پیچیده باشد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که ارز دیجیتال یک طبقه دارایی نسبتاً جدید و دائماً در حال تکامل است. دوام بلندمدت و پتانسیل رشد آن نامشخص است، که عامل دیگری است که باید هنگام ارزیابی قیمت فعلی بیت کوین در نظر گرفت.

منبع مقاله: forbes

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد مهمترین عوامل موثر بر کاهش بیت کوین کدامند؟

در مورد مهمترین عوامل موثر بر کاهش بیت کوین کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5 + 37 = ?