بررسی ابعاد حمله هکری به صرافی WazirX هند

  • 16:06 1403-06-17
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

صرافی ارز دیجیتال هند وزیر ایکس اعلام کرد که با پلیس هند، واحد اطلاعات مالی هند (FIU)، CERT-In و بیش از 500 صرافی دیگر تماس گرفته است تا به هک کیف پول خود که باعث سرقت بیشتر شد پاسخ دهد. «در 18 ژوئیه 2024، وزیرX یک حمله سایبری به یکی از کیف پول‌های چندسایگی ما را تجربه کرد که منجر به سرقت دارایی‌های دیجیتال بیش از 230 میلیون دلار شد. این کیف پول با استفاده از نگهبانی دارایی دیجیتال و زیرساخت کیف پول Liminal مدیریت شد. وزیر ایکس گفت: در نتیجه این حمله، توانایی ما برای حفظ وثیقه های 1:1 با دارایی ها عمیقاً تحت تأثیر قرار گرفته است، و علاوه بر این گفت که «اقدامات فوری و جامع» را انجام داده است. در این مقاله از مقالات آموزش ارز دیجیتال به بررسی ابعاد هک صرافی هند خواهیم پرداخت.

وزیرکس (Wazirex) چیست؟

یکی از روش‌های تولید سیگنال‌های ارز دیجیتال مراجعه به صرافی ها است. در حال حاضر Wazirex یکی از پیشتازان بازار ارزهای دیجیتال هند است. مقدار کل این ارز دیجیتال 1 میلیارد است. توکن ایجاد شده در پلتفرم بایننس (WRX) توکن اصلی صرافی Wazirx در هند است. اگر از آن برای پرداخت هزینه خرید در وزیرکس استفاده کنید، می توانید تخفیف دریافت کنید. دارندگان این امتیاز می توانند از تخفیف 50 درصدی نرخ خرید در سال اول برخوردار شوند. سال دوم 25% سال سوم 12.5% و چهارم 6.25% همچنین اگر این مبلغ را در حساب خود نگه دارید برای پرواز و سایر مشوق ها انتخاب می شوید. این شاخص برای کسانی که می خواهید برای مدت طولانی در سهام وزیرکس سرمایه گذاری کنید. این صرافی آینده بسیار روشنی را برای این برند می بیند. لازم به ذکر است این اندیکاتور برای وزیرکس طراحی شده و فقط در این صرافی ارز دیجیتال موجود است.

آیا صرافی Wazirex امن است؟

انتقال وزیرکس بسیار امن است. از آنجا که این تراکنش تأیید شده و عناصر امنیتی آن به‌روزرسانی می‌شوند. تقریباً 95 درصد از تراکنش‌های WazirX در کیف پول‌های سرد ذخیره می‌شوند، که یک ویژگی امنیتی مهم برای جلوگیری از از دست دادن دارایی ‌های کاربران است. این سایت از طریق ویژگی احراز هویت دو مرحله ای، امنیت بیشتری را برای حساب های مشتریان فراهم می کند. وزیرکس از سیستم بانکی چند امضایی استفاده می‌کند و از دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه KYC/AML پیروی می‌کند. میزان معاملات و تعداد سفارش‌های ثبت‌شده در این صرافی بالاتر از حد متوسط است، به این معنی که این پلتفرم محیط امنی را برای کاربران خود فراهم کرده است. از طرف دیگر، برنامه تلفن همراه WazirX توسط احراز هویت دو طرفه Google Authenticator کمک می کند که حداکثر امنیت را فراهم می کند. یکی از مسائل مهم اخیر در بازار ارز دیجیتال بررسی ورود ETFهای اتریوم به بازار میباشد. شاید در اینجا بهتر باشد که اشاره کنیم یکی از روش های جلوگیری از ضرر در معاملات ارز دیجیتال در نظر داشتن نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی است.

حمله هک به صرافی هند توسط چه کسی انجام شد؟

شرکت امنیت سایبری Elliptic مقامات کره شمالی را مسئول حمله ای دانسته است که برای Vazirax، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال هند، بیش از 230 میلیون دلار هزینه داشته است. وزیرکس با صدور یک گزارش اولیه در مورد این حادثه گفت که شکایت خود را ثبت کرده است. به گفته وزیرکس، این مشکل زمانی رخ داد که یکی از حساب های چند برند این شرکت پول را به آدرسی غیرمجاز ارسال کرد. به گفته Elliptic، خسارت حدود 235 میلیون دلار شامل بیش از 200 مورد مختلف بوده است.  برخی از این دارایی ها توسط تعدادی صرافی به اتریوم تبدیل شده اند که اولین مکان برای حذف محصولات دزدی دریایی محسوب می شوند. تجزیه و تحلیل زنجیره ای و سایر اطلاعات بررسی شده توسط Elliptic نشان داد که این عملیات توسط هکرهای مرتبط با کره شمالی انجام شده است.

کلام آخر:
صرافی های ارز دیجیتال راهی برای اتصال سرمایه گذاران به بازار ارزهای دیجیتال است. هرچه تراکنش پایدارتر و بیشتر باشد، شانس شما برای موفقیت در معامله بیشتر است. صرافی وزیرکس یکی از بزرگترین صرافی های جهان در هند است. این صرافی علاوه بر تعداد ارزهای دیجیتالی که پشتیبانی می کند، یک توکن اساسی است که روی بلاک چین بایننس ساخته شده است که مزایای زیادی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند.

منبع مقاله: wazirx

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بررسی ابعاد حمله هکری به صرافی WazirX هند

در مورد بررسی ابعاد حمله هکری به صرافی WazirX هند نظر دهید
سوال امنیتی :9 + 71 = ?