افزایش قیمت اتریوم به 8000 دلار چقدر محتمل است؟

  • 01:07 1403-07-27
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت اتریوم (ETH) از سال تا به امروز 2400 درصد افزایش یافته است، از حدود 8 دلار در ابتدای سال به بیش از 200 دلار، و ارزش بازار آن را به حدود 18.5 میلیارد دلار رسانده است. افزایش قیمت این سیگنال ارز دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع، تقریباً همه ارزهای دیجیتال شاهد افزایش بی سابقه قیمت هستند. دانستن اینکه قیمت و ارزش اتریوم چگونه تعیین می شود می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا هنگام خرید و فروش اتریوم تصمیمات آگاهانه بگیرند. پس از افزایش قابل توجه قیمت سال 2021، اتریوم جایگاه خود را در میان سایر ارزهای دیجیتال تثبیت کرد و برای اولین بار، سرمایه گذاران جدید شروع به خرید ETH به جای بیت کوین کردند. تا سال 2023، اتریوم با ارزش بازار بیش از 200 میلیارد دلار به دومین ارز دیجیتال بزرگ در سراسر جهان تبدیل شد و آن را به یکی از پرطرفدارترین و ارزشمندترین ارزهای دیجیتال تبدیل کرد. برای درک تغییرات ارزش اتریوم قبل از سرمایه گذاری، دانستن ویژگی ها و تاریخچه اتریوم بسیار مهم است، همانطور که قبل از سرمایه گذاری با هر دارایی دیگری آشنا می شوید.

معرفی اتریوم

اتریوم یک بلاک چین غیرمتمرکز و منبع باز با قابلیت قرارداد هوشمند است. این ارز دیجیتال با استفاده از روش‌های تولید سیگنال‌های ارز دیجیتال ساخته می شود. برنامه نویس Vitalik Buterin کسی بود که اتریوم را سال 2013 پیشنهاد کرد. در آن زمان، ایده شبکه اتریوم از نارضایتی از دیدگاه محدود بیت کوین در استفاده از فناوری بلاک چین ناشی شد. با وجود نوسانات کلی ارزهای دیجیتال، بسیاری اتر را یکی از پایدارترین و انعطاف پذیرترین سکه ها می دانند. این به دلیل استفاده جامد از شبکه است. اتریوم شامل استفاده از فناوری انقلابی بلاک چین در یک پلتفرم نرم افزاری است که ایجاد برنامه های غیرمتمرکز مختلف مانند قراردادهای هوشمند را قادر می سازد تا بدون اشخاص ثالث ساخته و اجرا شوند. 

چه چیزی بر قیمت اتریوم تأثیر می گذارد؟

قیمت ارزهای دیجیتال اساساً به عرضه و تقاضای بازارها بستگی دارد. به طور کلی، چند عامل مهم وجود دارد که بر احساسات بازار اتر تأثیر می گذارد و هر کدام میتواند فرصت سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال باشد.

تاثیر بیت کوین

بیت کوین بیشترین تأثیر را بر ارزش سایر ارزهای دیجیتال دارد. اگر قیمت بیت کوین افزایش یابد، ارزش سایر کریپتوها به طور متناسب افزایش می یابد. اگر قیمت بیت کوین کاهش یابد، این اتفاق برعکس می شود.

اتریوم به عنوان یک سکه قدیمی در نظر گرفته می شود

بازار ارزهای دیجیتال مجموعه ای از دارایی های مختلف را برای بخش های مختلف سرمایه گذاران ارائه می دهد. ارزهای دیجیتال «میراثی» مانند بیت کوین و اتریوم برای نگهداری طولانی مدت مناسب هستند. این سکه ها ریسک کمتری نسبت به توکن های جدیدتر و کوچکتر دارند.

ارتقاء پلتفرم

اگر توسعه پلتفرم اتریوم شامل بهبودهایی باشد، قیمت برای منعکس کننده ارزش افزوده افزایش خواهد یافت. و در واقع، این پلتفرم از زمان ایجاد خود، یک سری ارتقاء گسترده را در پلتفرم خود پشت سر گذاشته است. در اینجا لازم به ذکر است که بررسی ورود ETFهای اتریوم به بازار میتواند یکی دیگر از عوامل موثر باشد.

تاریخچه قیمت اتریوم

•    اواسط سال 2014، بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین، سرمایه جمعی (ICO، عرضه اولیه سکه) 18 میلیون دلاری جمع آوری می کند. اتریوم با ارزش 31 سنت در هر اتر (دلار) وارد بازارها می شود.
•    مه 2016. اتر با ارزشی بیش از 1000 میلیون دلار آمریکا خود را وارد بازارها می کند.
•    17 ژوئن 2016. یک هکر 3.6 میلیون اتر را به سرقت برد که در آن زمان حدود 70 میلیون دلار ارزش داشت. 
•    2023. اکوسیستم DeFi (مالی غیرمتمرکز) اتریوم به رشد خود ادامه می دهد و به کاربران اجازه می دهد از طریق برنامه های غیرمتمرکز به خدمات مالی مختلف دسترسی داشته باشند.

کلام آخر:
قیمت و پتانسیل اتریوم یک موضوع داغ برای بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران در بازار ارزهای دیجیتال است. درک تاریخچه، موارد استفاده، مزایا و معایب اتریوم برای هر کسی که به دنبال سرمایه گذاری یا استفاده از این پلتفرم است ضروری است. ما نمی توانیم 100% از آینده ارزهای دیجیتال مطمئن باشیم، زیرا آنها هنوز پدیده های نسبتا جدیدی در اقتصاد هستند. قدیمی‌ترین آنها، بیت‌کوین، بیش از ده سال است که وجود دارد. آنچه ما می دانیم این است که اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال از زمان راه اندازی به وضوح شاهد توسعه و رشد قوی بوده اند. 

منبع مقاله: investopedia

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد افزایش قیمت اتریوم به 8000 دلار چقدر محتمل است؟

در مورد افزایش قیمت اتریوم به 8000 دلار چقدر محتمل است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1 + 82 = ?