بررسی جریان ورودی ETFهای بیت کوین ایالات متحده

  • 01:06 1403-06-18
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت کوین به عنوان یک دارایی قانونی و سیگنال ارز دیجیتال ظهور کرد که هر کسی می تواند در آن سرمایه گذاری کند. البته سرمایه گذاری در بیت کوین از نظر فنی برای همه امکان پذیر نیست، زیرا برخی از شرکت ها و افراد می توانند با استفاده از روش ها و ابزارهای قدرتمند از این فضا استفاده کنند. بسیاری از مردم بر این باورند که صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) می توانند این مشکل را حل کنند. اگرچه صندوق های ETF بیت کوین در کانادا در دسترس هستند، تنظیم کننده های ایالات متحده هنوز ETF های بیت کوین را برای بازار ایالات متحده تایید نکرده اند. در این مقاله از آموزش ارز دیجیتال به جریان ETF بیت کوین ایالات متحده میپردازیم.

ETF بیت‌کوین چیست؟

ETF نوعی صندوق یا صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس و بخشی از فناوری ارز دیجیتال است که قیمت آن به دارایی های اساسی مرتبط است. ETF ها در انواع صنایع و طبقات دارایی وجود دارند. به عنوان مثال، صندوق های قابل معامله در بورس طلا قیمت طلا را برای چندین دهه دنبال می کنند. آمریکا با یادگیری روش‌های تولید سیگنال‌های ارز دیجیتال به سود کلانی رسیده است.  صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) به روشی مشابه کار می کنند و قیمت آنها از قیمت بیت کوین تبعیت می کند. نرخ ارز نوعی محصول مالی قانونی است؛ بنابراین، آنها در بازارهای سنتی مانند NASDAQ یا NYSE معامله می شوند، نه در صرافی های ارزهای دیجیتال.  با این حال، ممکن است در آینده با محو شدن خطوط بین مالی سنتی و صنعت ارزهای دیجیتال، این موضوع تغییر کند.

تخمین جریان ورودی به ETF بیت کوین

صنعت مدیریت دارایی ایالات متحده ممکن است در دسترس ترین و مناسب ترین بازار را برای ورود یک ETF تایید شده بیت کوین ارائه دهد. از اکتبر 2023، دارایی های تحت مدیریت برای شرکت های اوراق بهادار 27 تریلیون دلار، بانک ها 11 تریلیون دلار و مشاوران سرمایه گذاری ثبت شده (RIAs) 9 تریلیون دلار، در مجموع 48.3 تریلیون دلار خواهد بود. آنها در تحلیل خود، کل سرمایه بازار (TAM) شرکت های مدیریت دارایی ایالات متحده را 48.3 تریلیون دلار برآورد کردند. توجه به این نکته مهم است که بازار گسترده ‌تری که می‌توان به آن پرداخت و اثرات ضربه‌ای تأیید ETF بیت‌کوین ممکن است فراتر از بخش مدیریت دارایی ایالات متحده باشد.
این رویکرد گسترده می‌تواند جریان ‌های عظیمی را به بازارهای نقدی بیت‌کوین و نتایج سرمایه‌گذاری به همراه داشته باشد. شاید در اینجا بررسی ورود ETFهای اتریوم به بازار خالی از لطف نباشد. در اینجا لازم به ذکر است که شناخت تفاوت اصلی شبکه های ارز دیجیتال میتواند فرصت خوبی را برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در اختیار معامله گران بگذارد.

نحوه تخمین جریان ورودی ETF

برای تخمین جریان ورودی به ETF بیت کوین، آنها می گویند که بیت کوین در 10٪ از کل دارایی ها در هر کانال دارایی، با توزیع متوسط 1٪ استفاده می شود. بر اساس این تخمین ‌های اندازه بازار، آنها پیش‌بینی می‌کنند که حدود 14 میلیارد دلار در سال اول پس از راه‌ اندازی ETF و حدود 27 میلیارد دلار در سال دوم پس از راه‌اندازی ETF، با 390 میلیارد دلار در سه سال به میلیون‌ ها دلار به صندوق ‌های ETF بیت‌کوین سرازیر خواهد شد. 

آیا باید در صندوق ETF بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد؟

آیا بیت کوین ETF محصول خوبی برای سرمایه گذاری است؟ هر کسی که می خواهد پس انداز خود را در برابر کاهش ارزش ارزهای فیات محافظت کند، بهتر است بیت کوین بخرد. فراموش نکنید که بیت کوین در حال کاهش ارزش پول است. بیت کوین در واقع برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد، اما دلیل خوبی برای محافظت از پس انداز شما وجود دارد. راه های زیادی را برای کسب درآمد یا قرض گرفتن پول در بیت کوین می توانید انجام دهید. با این حال، سرمایه گذاری در ETF بیت کوین مزایای زیادی دارد و اگر این مزایا برای شما جذاب باشد، ممکن است ارزش سرمایه گذاری شما را داشته باشد.

کلام آخر:
ETF های بیت کوین به سرمایه گذاران در بازارهای امروزی اجازه می دهد تا به طور قانونی در بیت کوین سرمایه گذاری کنند. این وجوه راه بسیار خوبی برای شرکت ‌ها برای پذیرش بیت‌کوین به‌ عنوان یک طبقه دارایی است. قانون‌گذاران ایالات متحده چه زمانی ETF بیت‌کوین را در ایالات متحده تأیید می‌کنند؟ پاسخ ساده ای برای این سوال وجود ندارد، اما مولفه های لازم مهیاست.

منبع مقاله: bloomberg

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بررسی جریان ورودی ETFهای بیت کوین ایالات متحده

در مورد بررسی جریان ورودی ETFهای بیت کوین ایالات متحده نظر دهید
سوال امنیتی :3 + 61 = ?