انواع ربات های ارز دیجیتال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "انواع ربات های ارز دیجیتال"


  • 01:02 1403-02-27
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

انواع ربات های ارز دیجیتال رو در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود فناوری های به روز، باعث شده تا بسیاری از کارهای مردم آسان بشه و مردم با بهره گیری از این تکنولوژی ها بتونن قدم های ثابت و محکمی در راستای موفقیت خودشون در زمان کمتری نسبت به گذشته بردارن. یکی از این تکنولوژی ها استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت ربات ها هست. هوش مصنوعی در ربات ها، یکی از اختراع هایی هست که در وقت و زمان افراد صرفه جویی میکنه و چون هوش مصنوعی از کامپیوتر ها الهام گرفته در نتیجه کاری با کیفیت تر و دقیق تری نسبت به انسان ها ارائه میده؛ به همین دلیل امروزه استفاده از هوش مصنوعی در زندگی هر فردی لازمه.

ارزهای دیجیتال از زمان پیداشش تا به الان، نوسانات شدیدی رو تجربه کردن و تریدرها سعی کردن نهایت استفاده از این نوسانات رو داشته باشن و بتونن سرمایشون رو افزایش بدن؛ اما بیشتر مردم وقت و زمان انجام این کار رو ندارن و نمیتونن 24 ساعته به نمودار نگاه کنن تا نقاط ورود و خروج رو پیدا کنن؛ یکی از اقدامات مهمی که برای حل این مشکل به وجود اومد، استفاده از ربات های ارز دیجیتال بود. شاید بخواید بدونید ربات های ارز دیجیتال چگونه کار می کنند؟ در جواب باید گفت که ربات های ارز دیجیتال به صورت خودکار عمل میکنن و با بهره گیری ازهوش مصنوعی شبانه روز مشغول ترید و معامله گری میشن تا افرادی که زمان یا علم کافی در این زمینه رو ندارن، بتونن از این ربات ها استفاده کنن و کسب درآمد داشته باشن. ما در این مقاله قصد داریم انواع ربات های ارز دیجیتال رو بیان کنیم و همچنین بهترین ربات های ارزدیجیتال و مزایا و معایب استفاده از این ربات ها رو برای شما شفاف سازی کنیم.

ربات های ارز دیجیتال چیست و چگونه کار میکند؟

ربات های ارز دیجیتال

اگه بخوایم تعریف ساده ای از ربات های ارز دیجیتال داشته باشیم، ربات‌های معاملاتی کریپتو برنامه‌های رایانه‌ای هستن که به صورت خودکار ارزهای دیجیتال رو برای شما معامله میکنن. اونا حتی در هنگام خواب نیز به فعالیتشون ادامه میدن و بر خلاف انسان ها انگیزه حرص و طمع یا ترس ندارن، این کار باعث میشه دقتشون در ترید کردن بالا باشه. برآوردها نشان میده که 70 تا 80 درصد از حجم کل معاملات کریپتو توسط ربات های معاملاتی انجام میگیره. این ربات ها میتونن چندین صرافی رو به طور همزمان نظارت کنن و بر اساس قوانین از پیش تعریف شده توسط هوش مصنوعی معامله کنن.

محبوب‌ترین ربات‌ها عبارتند از: ربات‌های آربیتراژ (این ربات قیمت‌ها رو مقایسه می‌کنه و بازدهی نهایی رو محاسبه میکنه)، ربات‌های معاملاتی روند (حرکت و روندها رو برای تعیین استراتژی معاملاتی مناسب مطالعه می‌کنه) و ربات‌های وام دهنده سکه (به شما این امکان رو میده که در ازای وام، وامی با نرخ بهره بالا بدین). در ادامه بیشتر به انواع ربات های ارز دیجیتال آشنا میپردازیم. 

بیشتر ربات‌هایی که در زمینه ارز دیجیتال فعالیت میکنن، با هزینه های متفاوتی ارائه میشن به طوری که ربات‌های پیچیده‌تر باقیمت های بالاتری ارائه میشه؛ هزینه این ربات ها بین 10 تا 100 دلار در ماه میباشد؛ اما به خاطر داشته باشین که بیشتر ربات ها کامل نیستن و همچنان باید حساب کاربری خودتون رو زیر نظر داشته باشین و در صورت نیاز تغییراتی در قوانین ایجاد کنین.

انواع ربات های ارز دیجیتال

1.    ربات های آربیتراژ

انواع ربات های ارز دیجیتال

یکی از انواع ربات های ارز دیجیتال، ربات های آربیتراژ هستش. آربیتراژ ها به استراتژی های معامله گفته میشه که از تفاوت قیمت بین صرافی های مختلف بهره میبره و با انتقال به صرافی دیگه و فروش ارز مد نظر، از این تفاوت قیمت کسب سود میکنه.یه مثال بسیار ساده از نحوه کار آربیتراژ ارزهای دیجیتال: شما قصد دارین یه ارزی رو بخرین، برای انجام این کار جهت بهره بردن از ربات آربیتراژ، شما باید صرافی رو پیدا کنین که در صرافی A ارزانتر از صرافی B باشه، سپس ارز مد نظر رو در صرافی A خریداری می کنین واونو به قیمت بالاتری در صرافی B می فروشین. با این کار، با استفاده از خرید و فروش و اختلاف قیمتی که از صرافی A و B به دست آوردین، کسب سود میکنین.

2.    ربات های وام دهنده

این ربات ها به شما امکان رو میدن که سکه هایی رو به عنوان وام به معامله گران مارجین قرض بدین به شرطی که این وام با بهره بیشتر بازگردانده بشه. ربات‌ های وام دهنده سکه یا کوین به شما کمک می‌ کنه فرآیند وام دهی رو به صورت خودکار انجام بدین تا نیازی به واسطه نباشه. در نتیجه زمان کمتری رو صرف جستجوی نرخ بهره مناسب میکنین و به این طریق میتونین نرخ ‌های بهتری دریافت کنین.

البته استفاده از ربات ها با تمام مزایاش، ریسک های بسیاری رو به همراه داره، برای مثال خطاهای برنامه نویسی میتونه کارایی این ربات ها رو مختل کنه. همچنین این نکته رو به خاطر داشته باشین که ربات ها بر اساس شرایط و اقدامات تعیین شده از قبل، توسط شما کار می کنن، بنابراین شما باید درک بالایی از ارزهای دیجیتال و استراتژی سرمایه گذاری مناسب، داشته باشین تا استفاده از این ربات ها برای شما سودمند واقع بشه.

3.    ربات های ترید روند

ربات های ترید روند

همون طور که از اسمش پیداست، ربات های ترید روند، ربات هایی هستن که در جهت روند، معامله گری میکنن. برای مثال زمانی که شرایط بازار صعودی هست، این ربات ها ملاک خودشون رو بر اساس معاملات لانگ برنامه ریزی میکنن و به عبارتی در قیمت های پایین میخرن و در قیمت های بالا اقدام به فروشش میکنن. اما زمانی که شرایط بازار نزولی هست، ربات های ترید روند با گرفتن معاملات شورت یا کوتاه در جهت نزولی، کسب سود انجام میدن.

4.    ربات های تحلیل تکنیکال

ربات های تحلیل تکنیکال

یکی از مهم ترین و محبوب ترین ربات ها در بین ارزهای دیجیتال، ربات تحلیل تکنیکال هست. این ربات ها با بهره گیری از تحلیل تکنیکال و استراتژی های معاملاتی مختلف مانند اندیکاتور های فیبوناچی، RSI، ایچیموکو و ... سعی در تشخیص درست روند برای ترید و معامله گری در بازار ارز دیجیتال هستن.

بهترین ربات های ارز دیجیتال

بعد از اینکه با انواع ربات های ارز دیجیتال آشنا شدین، بد نیست به موضوع بهترین ربات های ارز دیجیتال بپردازیم تا شما با بهره گیری از این ربات ها بتونین سرمایتون رو افزایش بدین.

1.    Coin Rule

بهترین ربات های ارز دیجیتال

Coin Rule یک ربات معامله گر رمزنگاری محبوب و قابل اعتماد هست که طیف گسترده ای از ویژگی ها و ابزارها رو برای کاربران ارائه میده. به لطف استفاده آسان Coin Rule میتونیم اونو به عنوان یکی از بهترین ربات های معامله گری بیت کوین، نام ببریم. این ربات دارای یک رابط کاربری بسیار کاربر پسند هست که استفاده از اون حتی برای افراد تازه وارد و کم تجربه هم فراهم شده.Coin Rule همچنین یک نسخه آزمایشی رایگان ارائه می ده تا بتونین قبل از اینکه تصمیم بگیرین که آیا ربات برای شما مناسب است یا خیر، این نسخه رو امتحان کنین.

2.    Bits Gap

یکی دیگه از ربات هایی که از هوش مصنوعی برای ترید و معامله گری استفاده شده، ربات Bits Gap هست. این ربات برای کسانی که به دنبال راه حلی جامع برای نیازهای تجارت رمزنگاری خود هستن بسیار مناسبه. ویژگی که Bits Gap رو بسیار محبوب می کنه اینه که کاربرد های بسیار متنوعی از جمله معاملات حاشیه، سفارشات توقف ضرر و موارد دیگر رو ارائه می ده. همچنین میتونین از این ربات در تمام صرافی های اصلی ارزهای دیجیتال استفاده کنین. به غیر از این موارد، Bits Gap یک پایانه تجاری هوشمند ارائه میده که به شما این بستر رو فراهم میکنه که معاملات خودتون رو مستقیماً در برنامه مورد نظر انجام بدین.

3.    Crypto Hopper

بهترین ربات های ارز دیجیتال

وقتی صحبت از ربات های معامله بیت کوین میشه، Crypto Hopper قطعا یکی از محبوب ترین گزینه ها میباشد. این ربات معاملاتی برای کسانی که تازه وارد دنیای تجارت ارزهای دیجیتال شدن بسیار مناسب هست. Crypto Hopper همچنین طیف گسترده ای از ویژگی ها رو ارائه میده که میتونه مطابق با نیازهای خاص شما سفارشی سازی بشه. این ربات همچنین بازاری از سیگنال‌های معاملاتی رایگان و پولی داره که امکان سفارشی کردن استراتژی تجارت کریپتو در این پلتفرم فراهم شده.

4.    3Commas

3Commas گزینه‌های معاملاتی پیچیده‌ای در بسته‌ای کاربرپسند و به‌طور شگفت‌انگیز و مقرون‌ به ‌صرفه ارائه میده که انتخاب خوبی برای معامله‌گران تبدیل می‌کنه که به دنبال اتخاذ استراتژی‌های پیچیده‌تر هستن. به عنوان مثال 3Commas یک رابط کاربری ساده و بسیار بصری داره که به سرمایه گذاران کمک می کنه استراتژی های گزینه های خودکار رو برنامه ریزی کنن.

مزایا و معایب ربات های ارز دیجیتال

مزایا

•    عدم وابستگی احساسی

بیشتر سرمایه‌گذاران افرادی هستن که احساسات متفاوتی به بازار ارزهای دیجیتال دارن و از اونجایی که معاملات ارزهای دیجیتال یک بازار پر نوسان هست، معامله از روی این احساسات ممکنه برای فرد ضرر مالی به همراه بیاره. یکی از مزیت‌های ربات‌های معاملاتی اینه که که این ربات‌ها فاقد وابستگی عاطفی هستن و صرفا از روی دانش و اطلاعاتی که به این ربات ها تعریف شده، حرکت میکنن.

•    تجارت کارآمد

ربات‌های معاملاتی کریپتو به دلیل عملکردهای چندوظیفه‌ای خود، فرآیند معاملات ارزهای دیجیتال رو کارآمدتر کردن و در عین حال فرصت‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌های فراوانی رو برای سرمایه‌گذاران برای تصمیم‌گیری هوشمندانه در زمان‌های حیاتی فراهم کردن.

•    سرمایه گذاری ساده

بهترین ربات های ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذارانی که در سطح مبتدی هستن و تازه وارد این بازار شدن، ممکنه کمی سخت باشه و دچار اشتباه بشن، اونا درک روشنی از نمودارهای پیچیده، تجزیه و تحلیل داده ها، تجزیه و تحلیل قیمت و بسیاری موارد دیگر رو ندارن اما ربات‌های معاملاتی کریپتو میتونن فرایند پیچیده سرمایه‌گذاری رو از طریق اتوماسیون به یک سرمایه‌گذاری ساده تبدیل کنن.

معایب

•    ارزهای دیجیتال محدود

بیش از صدها ارز در بازار ارزهای دیجیتال برای تجارت و معامله کردن وجود داره اما یکی از معایب این ربات‌های معاملاتی کریپتو اینه که دسترسی ارزهای دیجیتال محدود هست. این ربات ها به عنوان ابزارهای نرم افزاری تخصصی شناخته میشن که با مبادلات ارزهای شناخته شده و معروف سرو کار دارن.

•    فرایند زمان بر

در حالی که عملکرد خودکار وظایف میتونه در زمان صرفه‌جویی کنه اما راه‌اندازی کل فرآیند پیاده‌سازی ربات‌های معاملاتی رمزنگاری فرآیندی زمان‌بر برای یادگیری مدیریت کارآمد ابزارها بدون هیچ گونه خطای احتمالی هست.

آیا ربات های معامله گری ارزش استفاده دارند؟

در مورد اینکه آیا این ربات ها برای افراد مفید هست یا نه، باید بگیم هنگامی که شما تصمیم به استفاده از ربات‎های تجاری یا معامله گر می‎گیرین، امکان برقراری ارتباط با بازارهای ارز دیجیتال رو حتی در صورتی که از نظر فیزیکی قادر به انجام این کار نباشین، به دست میارین. هدف اصلی این بات‎ها کاهش استرس فکری و کاری سرمایه گذاران و معامله گران مخصوصاً در شب میباشد.

اما مهم ترین نکته ای که باید به اون توجه کنین اینه که پیشنهاد میکنیم فقط معامله گران حرفه ای و کسانی که حداقل دو سال تجربه معامله گری و ترید دارن، از این ربات ها استفاده کنن زیرا این گونه افراد دانش بالایی در تشخیص روند های آینده با بهره گیری از اندیکاتور های مختلف دارن. اگه شما تازه وارد هستین و میخواین از طریق ترید کردن کسب درامد داشته باشین، بهتره که در اوایل کار به سمت ربات های ارز دیجیتال نرین و از اونا استفاده نکنین چون شما ممکنه در انتخاب اینکه کدوم ربات برای شما کارامد و مفید هست، دچار اشتباه بشین.

جمع بندی

امروزه ربات های ارز دیجیتال طیف گسترده ای از تجارت و کسب درآمد به صورت خودکار رو فراهم کرده و افراد میتونن با توجه به شناختی که از خودشون دارن و میزان ریسک پذیریشون، از این ربات ها استفاده کنن و کسب درآمد داشته باشن. این ربات ها با پیشرفت تکنولوژی ارتقا پیدا کردن و روز به روز بیشتر خودشون رو با شرایط ارز دیجیتال، وفق میدن تا بتونن در معاملات کمترین میزان ریسک و بالاترین نرخ سود رو برای افراد به ارمغان بیارن. اما مسئله مهمی که باید بهش پرداخت اینه که این ربات ها در بعضی مواقع دچار خطای معاملاتی میشن به همین دلیل استفاده از این ربات ها برای همه افراد مناسب نیست. به عنوان نمونه، افرادی که تازه وارد بازار ارزهای دیجیتال شدن و دانشی از این بازار و تحلیل تکنیکال ندارن، بهتره که بعد از مدتی و کسب تجربه و آگاهی به استفاده از این ربات ها بپردازن. ما در این مقاله به انواع ربات های ارز دیجیتال، بهترین ربات های ارزدیجیتال و ربات های معامله گری پرداختیم و سعی کردیم تجارب خودمون رو با شما به اشتراک بزاریم تا احیانا سرمایتون رو با انتخاب های اشتباه و احساسی، وارد ضرر نکنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد انواع ربات های ارز دیجیتال

در مورد انواع ربات های ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :3+75 = ?