برای شروع ارزهای دیجیتال چقدر سرمایه لازم است؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "برای شروع ارزهای دیجیتال چقدر سرمایه لازم است؟"


  • 17:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

برای شروع ارزهای دیجیتال چقدر سرمایه لازم است؟ موضوعی که در این مقاله اون رو بررسی خواهیم کرد. معاملات ارزهای دیجیتال افراد زیادی رو از تمام نقاط جهان به خودش جذب کرده و با افزایش تعداد تبلیغات در مورد تجارت ارزهای دیجیتال در سراسر اینترنت و رسانه های اجتماعی، عجیب نیست که افراد زیادی علاقه مند به سرمایه گذاری در این حوزه هستن.

هنگامی که برای اولین بار شروع به آموزش سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن میکنین، به سرمایه کافی نیاز دارین که بتونین در این بازار تجارت انجام بدین. این سرمایه نقطه شروع شما خواهد بود تا بتونین از اون سود کسب کنین؛ بسیاری از مبتدیان این سوال رو میپرسن که: برای برای شروع ارز های دیجیتال چقدر سرمایه لازم است؟ ما در این مقاله قصد داریم به موضوع برای شروع ارز های دیجیتال چقدر سرمایه لازم است؟ بپردازیم و همچنین 7 فاکتور مهم در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال که میتونه در نحوه سرمایه گذاری شما موثر باشه رو بیان کنیم.

یادگیری تجارت در بازار ارزهای دیجیتال

یادگیری تجارت در بازار ارزهای دیجیتال

از سال 2022 تا به امروز هزاران آلت کوین در بازار بوجود اومده و شروع تجارت لزوماً به معنای خرید فوری سکه با بالاترین یا کمترین قیمت نیست. شروع معامله در بازار ارز های دیجیتال میتونه بسیار ترسناک باشه و اگه کورکورانه وارد معامله بشین، ممکنه یک شبه تمام سرمایتون رو از دست بدین. به عنوان یک مبتدی، اولین قدمی که باید انجام بدین اینه که یاد بگیرید چگونه ارز دیجیتال رو معامله کنین؛ برای مثال شما برای موفقیت در این بازار، ابتدا باید چندین معامله عملی انجام بدین که به این معاملات عملی، معاملات کاغذی نیز گفته میشه و در اون شما روندهای بازار رو دنبال میکنین و جزئیات هر معامله ای که انجام میدین رو روی یک تکه کاغذ یادداشت می کنین؛ به این ترتیب، شما هیچ پول واقعی رو از دست نمیدین و همزمان با این کار، بازار رو نیز مورد بررسی و مطالعه قرار میدین. توصیه میکنیم مقاله سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟ رو هم مطالعه کنین.

تجارت کاغذی در حال حاضر فاصله زیادی با قلم و کاغذ گذشته داشته؛ اکنون بسیاری از پلتفرم‌های تجارت دیجیتال، در صورت ایجاد یک حساب آزمایشی، شبیه‌سازهای تجارت کاغذی رایگان ارائه میدن، این شبیه سازها به شما امکان میده تجارت رو با تمام نمودارها، حرکات قیمت و روندها تجربه کنین. اگر میخواین تجربه کاملی در حین انجام معاملات داشته باشین، شبیه سازها گزینه بسیار خوبی برای این کار میباشد.

برای شروع ارز های دیجیتال چقدر سرمایه لازم است؟

برای شروع ارز های دیجیتال چقدر سرمایه لازم است

شما باید تکنیک های مناسب سرمایه گذاری رو بیاموزین و استراتژی های خودتون قبل از شروع معامله ارزهای دیجیتال، توسعه بدین. همچنین وقتی آماده شروع معاملات واقعی بعد از کسب علم و آگاهی شدین، بهتره با سرمایه کمی شروع کنین. در ابتدا، هدف شما باید این باشه که تجارت رو یاد بگیرین، نه اینکه فوراً به سود کلان فکر کنین. مقاله سیگنال بلند مدت در ارز دیجیتال چیست؟ هم میتونه به سرمایه گذاری شما در این بازار کمک کنه.

شما میتونین در ابتدا سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال رو در حدود 50 تا 100 دلار یا هر مقدار که اگه سرمایتون رو از دست دادین، تاثیری در زندگی شما نخواهد گذاشت رو سرمایه گذاری کنین. به عنوان یک قاعده، هرگز نباید پولی رو وارد این بازار کنین که به طور قابل توجهی بر رفاه یا وضعیت اقتصادی شما تأثیر بزاره. رعایت این قانون حتی زمانی که شما شروع به حرکت به سمت معاملات بزرگتر نیز میکنین، برقراره.

هنگامی که آماده شروع معامله با مبالغ بیشتر شدین، میتونین این مبلغ رو به حداقل 500 تا 1000 دلار افزایش بدین. هنگامی که برای اولین بار شروع به کار میکنین، در یک معامله متوسط میتونین سودی بین 2 تا 3 درصد کسب سود کنین. شما باید به هدف 2 تا 3 درصدی خود برای چند ماه اول تا سال اول معامله پایبند باشین. اگر گروه ها یا کانال ها بازاریابی با توصیفات افرادی رو دیدین که ادعا می‌کنن در اولین معاملات خودشون 20 درصد سود کسب کردن، بدونین قصد فریب و جذب شما به کانال های خودشون رو دارن.

به عنوان یک مبتدی، میتونین هدف خودتون رو برای انجام معامله حداقل یک بار در روز تنظیم کنید. اگر 1000 دلار به عنوان سرمایه اولیه خود سرمایه گذاری کردین، با سود 3 درصدی شما 30 دلار در روز کسب خواهید کرد. شما همچنین میتونین با سرمایه بسیار بزرگتر نیز شروع کنین. این کار پتانسیل شما رو برای کسب سود بیشتر افزایش میده، اما در عوض خطر زیان های بزرگ تر رو نیز افزایش می دهد. به همین دلیل توصیه میکنیم بعد از گذشت 2 تا 3 سال سرمایه های بیشتری رو وارد بازار کنین.

7 فاکتور مهم در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

برای اینکه بتونین یه سرمایه گذار موفق در حوزه ارزهای دیجیتال بشین، باید توانایی رعایت اصول و قواعدی که در این بازار حاکم هست رو داشته باشین و با رعایت این اصول به جلو حرکت کنین. در ادامه به 5 فاکتور مهم و اساسی که باید در حوزه ارزهای دیجیتال پایبند باشیم، میپردازیم.

1.    کدام ارزها را میخواهید؟

اولین و مهمترین چیزی که باید در این بازار رعایت کنین، ارزی هست که قصد دارین روی اون سرمایه گذاری انجام بدین. ابتدا باید خودتان کمی تحقیق کنین و بهترین ارز دیجیتالی رو که باید روی اون سرمایه گذاری کنین، پیدا کنین. در بیشتر سرمایه گذاری ها، باید تحقیقات خودتون رو با دقت انجام بدین تا بفهمین کدوم ارز برای سرمایه گذاری بهترین مورد میباشد. همچنین شما باید از قرار دادن تخم مرغ های خود در یک سبد خودداری کنید. همیشه قبل از تصمیم گیری تا جایی که میتونین سرمایه گذاری های خود رو متنوع کنین و با تحقیقات دقیقی انجام میدین مطمئن بشین که پول خودتون رو در مکان های مناسب قرار میدین.

2.    بررسی تاریخچه

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

قبل از اینکه وارد فاز سرمایه گذارای در ارزهای دیجیتال بشین، باید در مورد عملکرد ارز مورد نظر مطالعه و بررسی های لازم رو انجام بدین. همچنین شما باید در مورد آخرین ارزهایی که در حال چرخش هستن و توجه سرمایه گذاران رو به خود جلب می کنن رو پیدا کنین و در زمان مناسب اقدام به خرید اون ارز بکنین. این کار تصمیم گیری برای شما رو آسون میکنه که آیا این مبلغ سود سهام مثبتی رو به همراه داره یا خیر؟

3.    مقدار سرمایه که میخواهید سرمایه گذاری کنید

فاکتور بسیار مهم دیگه ای که باید در نظر بگیرین، مقدار پولی هست که میخواین در ارز دیجیتال خود قرار بدین. این مسئله بسیار مهمه که از قرار دادن تمام پول خود در بازارهای رمزنگاری خودداری کنین، زیرا در این بازار اگه تصمیمات درستی نگیرین، ممکنه یک شبه تمام پولتون رو از دست بدین. برای جلوگیری از چنین ضررهایی، همیشه توصیه میشه که با سرمایه‌گذاری پولی شروع کنین که توان از دست دادن اون رو داشته باشین؛ برای مثال اگه میخواین بیت کوین بخرین، دلیلی وجود نداره که تمام پس انداز خودتون رو در بیت کوین یا ارزهای دیجیتال بزارین. بهترین راهکار اینه که با یک سرمایه گذاری کوچک شروع کنین و سپس ببینین که ایا میتونین اونو به سود برسونین یا خیر. این کار به شما ایده بهتری در مورد نحوه حرکت پولتون میده و مهمتر از اون، به شما اعتماد به نفس میده تا در آینده به راحتی سرمایه گذاری کنین.

4.    فعالیت توسعه دهنده ها

فعالیت توسعه دهنده ها

یکی دیگه از عوامل موفقیت در سرمایه گذاری، بررسی فعالیت توسعه دهنده ارز هستش. تقریبا تمام ارزهای دیجیتال توسعه دهنده هایی دارن که در جهت پیشرفت ارز، اقداماتی انجام میدن. شما باید بدونین که در شبکه های اجتماعی مختلف یا پلتفرم هایی مانند GitHub چه فعالیتی دارن و آیا برنامه های خودشون رو در زمان معین که قول دادن به اتمام میرسونن یا خیر.

5.    ارزش بازاری

ارزش بازاری

به دلیل نوظهور بودن رمزارزها و تاریخچه کم اونا، بسیاری از ارزهای دیجیتال قصد کلاهبرداری و سواستفاده از سرمایه های مردم رو دارن. هر ارزی یک ارزش بازاری یا مارکت کپ به خودش اختصاص داده که بر اساس اون مارکت کپ رتبه و جایگاه ارز در بین ارزهای دیجیتال مشخص میشه. برای مثال بیت کوین با ارزشی حدود 400 میلیارد دلار، در رتبه 1 کوین مارکت کپ هست و از اعتبار بیشتری نسبت به بقیه ارز های برخورداره. توصیه ما اینه که همیشه سعی کنین ارز های مدنظرتون رو از بین 100 ارز برتر بازار انتخاب کنین، زیرا این کوین ها سابقه بهتری نسبت به ارز های پایین رده خودشون دارن.

6.    استفاده از تجارب افراد موفق

استفاده از تجارب افراد موفق

بدون شک استفاده از تجربه های افراد موفق یکی از تکنیک هایی هست که میتونه راه رو برای رسیدن ما به موفقیت هموار تر بکنه. کسانی که در در هر حوزه ای موفق شدن و سود های میلیون دلاری به دست آوردن، هنگامی که داشتن این مسیر رو طی میکردن قطع به یقین دچار اشتباهاتی شدن که سبب شده ضرر مالی بهشون وارد بشه اما این گونه افراد از اشتباهات خودشون درس گرفتن و برای دفعات بعدی تجربه ای شده که دیگه این اشتباهاتو تکرار نکنن. ما نیز برای موفقیت در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال باید کسانی که در این حوزه تجربه به دست اوردن رو الگوی خودمون قرار بدیم و تجربه های اونا در مسیر پیشرفت خودمون استفاده کنیم. در ادامه به جوان 19 ساله ای که تونسته از طریق ارز های دیجیتال میلیونر بشه، میپردازیم و تجربه هایی که در این راه به دست اورده رو بیان میکنیم. توصیه میکنیم مقاله الزامات سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال رو هم مطالعه کنین.

حدود 40 درصد از افراد بین 24 تا 35 سال حداقل 1000 دلار در حساب پس انداز خود دارن.اما اریک فینمن، میلیونر 19 ساله بیت کوین میگه که این مقدار دارایی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کافی هست. این نوجوان با رشد ارز دیجیتال علاقه مند به سرمایه گذاری در این حوزه میکنه: فینمن در سن 12 سالگی از هدیه 1000 دلاری مادربزرگش برای خرید اولین بیت کوین خود استفاده کرد و در 18 سالگی میلیونر شد. او در حال حاضر 401 بیت کوین داره که معادل 3.4 میلیون دلار با نرخ 8512 دلار در هر کوین میباشد. او در مصاحبه ای با CNBC Make It داشته، این توصیه رو به جوانانی کرده که به دنبال پیوستن به کریپتو هستن: 10 درصد از درآمد خودتون رو در ارزهای دیجیتال برتر، به ویژه بیت کوین سرمایه گذاری کنین.

7.    مدیریت سرمایه

مدیریت سرمایه

مفهوم مدیریت سرمایه، عمل خرید و فروش دارایی های دیجیتالی هست که به عنوان سرمایه گذاری در حین مدیریت یک سبد برای تجربه رشد کلی در ارزش مورداستفاده قرار میگیره. امروزه استفاده از ابزارهای مدیریت سرمایه که قادر به مدیریت انواع دارایی های دیجیتال هستن برای سرمایه گذاران مدرن و همچنین متخصصان مالی، به یک ضرورت تبدیل شده. در بازاری که میزان ریسک و خطر از دست دادن سرمایه بیشتر از به دست آوردن سود هست، مدیریت سرمایه اولین و مهم ترین کاریه که هر فردی باید علم و اگاهی اونو در این مورد داشته باشه. مدیریت سرمایه به افراد این کمکو میکنه که با خیال آسوده تری سرمایه گذاری کنن و خطر از دست از دادن داراییشون رو به کمترین میزان خودش برسونن. برای مثال در مدیریت سرمایه نباید تمام پول رو یکجا وارد بازار ارز دیجیتال بکنیم، بهترین راهکار اینه که به صورت پله ای و با پایین اومدن ارز مد نظر اقدام به خرید کنیم. 

جمع بندی

سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال همون طور که بسیار سودده و جذاب هست، به همان میزان خطراتی داره و افراد اگه از وجود این خطرات آگاه نباشن، میتونن ضرر های مالی هنگفتی به خودشون وارد کنن. یکی از موضوعات مهمی که باید در مورد اون بحث و گفتگو کنین اینه که حداقل میزان سرمایه برای شروع ارز های دیجیتال چقدره و ما در ابتدا با چه سرمایه ای وارد این حوزه شیم تا بتونیم هم دانش و تجربه خودمونو بالا ببریم و هم اینکه کسب سود بکنیم. همون طور که در بالا اشاره کردیم بهترین مبلغ برای شروع، 50 تا 100 میباشد که در سال اول نباید بیشتر از این مبلغ سرمایه گذاری کنین تا اگه احیانا این پول از بین رفت، به شما ضربه روحی وارد نشه و بتونین دوباره از صفر شروع کنین. ما در این مقاله موضوع برای شروع ارز های دیجیتال چقدر سرمایه لازم است؟ رو شفاف سازی کردیم و همچنین 7 فاکتور مهم در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال که میتونه بخش بزرگی از موفقیت شما رو رقم بزنه، توضیح دادیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتونین میزان سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری رو درک کرده باشین و در معاملات خودتون تکنیک هایی که اشاره کردیم، بهره کامل رو برده باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد برای شروع ارزهای دیجیتال چقدر سرمایه لازم است؟

در مورد برای شروع ارزهای دیجیتال چقدر سرمایه لازم است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+93 = ?